Test Auto.cz

Audi RS 7 Sportback performance – Supersport s pěti dveřmi

28.11. 2016
Verdikt
 

Pětidveřový liftback poháněný osmiválcem se dvěma turby o výkonu 445 kW je naprostá zběsilost. A přesto dává naprostý smysl.

Svět bohatých má jistá pravidla. Musíte se odlišovat, být unikátní a nebýt zaměnitelný. Právě z toho důvodu automobilky nabízejí široké možnosti individualizace a speciální modely, které padnou do oka jen těm několika málo jedincům, kteří díky nim zdůrazní svoji individualitu. Jedním z takových aut je i Audi RS 7 Sportback s přídomkem performance.

Na první dobrou se to jeví jako naprosto zbytečné auto. K čemu někdo potřebuje pětidveřový liftback se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou, který nedává „běžných“ 412 kW, ale dokonce 445 kW? Nebyl by v této výkonové kategorii lepší supersport? Ano, pro mnohé zákazníky byl, jenže jsme opět u té individuality. Některým klientům zkrátka méně nápadné a mnohem praktičtější RS 7 Sportback performance sedne více a právě pro ně je určen. Navíc když se s touhle střelou svezete, bude vám dávat naprostý smysl a už nic jiného nebudete chtít.

V beránčím rouše

Při prvním pohledu na RS 7 Sportback performance byste možná ani nehádali, že tenhle auťák zvládne vyprášit kožich mnoha supersportům. Co je na něm tak zvláštního, prostě přiostřená A7, zřejmě S line paket, můžou si říct mnozí. Jenže stačí se blíže podívat a zjistíte, že tenhle „paket“ je mnohem víc!

Příď zdobí přepracovaný nárazník s výraznými chladícími otvory, které vozu dávají lehce nazlobený výraz, zatímco na jinak decentní zádi se objevují obří oválné koncovky sportovního výfukového systému. Elektricky výsuvný spoiler vyjíždí ve vysokých rychlostech nebo na manuální pokyn řidiče, ve zpětném zrcátku ale ani tak není vidět, kvůli klesající linii zádi. Celek pak doplňují 21palcová kola, která jsou pro verzi performance standardem.

obrázek [600 x 311]  

Výsledkem všech designových změn je sice výrazný, ale stále decentní vzhled. Výhradu mám jedinou, která ale souvisí už se samotnou A7. A to je klesající záď, která do celku neladí. Řešení menší A5 Sportback se zádí bližší sedanům mi přijde podstatně elegantnější. Navíc kvůli tlustým C sloupkům omezuje takto řešený zadek RS 7 výhled. Slyšel jsem ale i mnoho hlasů, že právě záď dělá A7 krásnou… Záleží holt na vkusu každého motoristy!

Ještě více nenápadná je RS 7 uvnitř. Kdybyste neznalého posadili dovnitř, bezpochyby by tipoval, že sedí v běžné audině. To, že opak je pravdou, napovídá vlastně jen volant s masivním, dole zploštělým věncem, nebo hlavice volicí páky, která kulatým tvarem evokuje spíše manuální převodovky než automaty, oboje samozřejmě doplněné logy RS. Co se nám pak hodně líbí, je karbonový dekor s modrým nádechem, který je standardně dodáván pro testovaný model performance. Na něm jsme mohli oči nechat.

Jinak je to vlastně obyčejná RS 7. Sedí se velice nízko, tělo objímají naprosto parádní skořepinové sedačky s nastavitelnou délkou sedáku a výrazným bočním vedením, které posádku podrží i v těch nejprudších obloucích. Nadchne výběr materiálů i zpracování jednotlivých ploch. To Audi už léta umí a v RS 7 se předvedlo v plné své síle. Snad jen ta parkovací kamera by mohla mít kvalitnější obraz, to je ale dáno starší konstrukcí, vždyť výchozí A7 je na trhu už od roku 2010. Se starší technikou souvisí i množství tlačítek na palubní desce a středovém tunelu. Má to i své výhody, protože řidič nemusí jednotlivé prvky hledat v různých zákoutích multimediálního systému.

Naopak head-up displej nebo Matrix LED světla není za co kritizovat. Průhledový displej promítá informace na čelní sklo, takže řidič skutečně nemusí přeostřovat zrak, přičemž disponuje naprosto jasným obrazem, zatímco diodová světla poskytují jasný paprsek, který dosáhne opravdu daleko. Jasné světlo je patrné i na směrovkách, mnohdy se divíte, co to kde oranžově bliká a on je to odraz vašich blinkrů.

Vzadu pak kvůli svažující se střeše možná není tolik místa jako v sedanu A6, i se svými 183 centimetry jsem si zde ale pohodlně pohověl. Před koleny jsem pak měl místa víc než dost. Díky otevíratelné zádi je skvěle přístupný zavazadelník, který je se svými 535 litry dostatečně velký. Navíc mu nechybí takové praktické prvky jako síťky na drobnosti, oka na upevnění nákladu nebo vak na lyže. Jestliže se nemůžete dočkat zimní sezony, tak tohle auto vás do Alp odveze nejrychleji, a to i s lyžařskou výbavou.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 7 Sportback performance

Cena v základní výbavě: 3 240 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 973 300 Kč

Základní výbava:Alarm, asistent rozjezdu do kopce, parkovací asistent Audi Parking plus, preventivní ochrana cestujících Audi pre sense basic, tempomat, MMI navigace plus s osmipalcovým displejem, automatická čtyřzónová klimatizace, adaptivní podvozek, šest airbagů, RS sportovní sedadla čalouněná kůží s elektrickým ovládáním vpředu, elektricky ovládaná bederní opěrka sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, ambientní osvětlení, diodová světla, elektricky ovládané víko zavazadelníku, dálkové ovládání centrálního zamykání, kožený multifunkční volant s elektrickým nastavením polohy, 21“ litá kola.

Výbava testovaného vozu:Advanced key – bezklíčové startování, bezdotykové otevírání zavazadelníku (+23.000,-), Audi Connect + Audi Phone Box (+26.700,-), Dynamik paket plus – dynamické řízení, sportovní diferenciál, RS sportovní podvozek, bez omezovače rychlosti, Audi Matrix LED světla, keramické brzdy (+362.400,-), head-up displej (+40.100,-), komfort paket – vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, automatické zatmavování zpětných zrcátek, Bose Surround Sound (+52.200,-), paket asistenčních systémů – adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu (+72.500,-), přední a zadní parkovací kamera (+22.700,-), RS sportovní výfuky (+29.000,-), servomechanické dovírání dveří (+17.200,-), sluneční clona v zavazadelníku (+3.800,-), tónovaná skla vzadu (+13.100,-), vak pro přepravu dlouhých předmětů (+1.500,-), metalický lak Sepang (+34.100,-).

Technické údaje
Motor Audi RS 7 Sportback performance
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 445 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 750 / 2500 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 305
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.3 / 9.5
Emise CO2:221
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / 1390
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2005 / 510
Rozměr pneu:275/30 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5012
b) šířka (mm): 1911
c) výška (mm): 1419
d) rozvor (mm): 2915
e) rozchod vpředu (mm): 1634
f) rozchod vzadu (mm): 1625
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 7 Sportback performance –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 



Autonomní Audi A7 Concept na vlastní kůži: Jízda bez řidiče dokáže být děsivá! Autonomní Audi A7 Concept na vlastní kůži: Jízda bez řidiče dokáže být děsivá!

O autonomních vozidlech se mluví stále více. Ale jaké to…

Audi A7 Sportback a A8 mají dorazit s revolučním designem Audi A7 Sportback a A8 mají dorazit s revolučním designem

Audi A7 Sportback a A8 ve svých nejnovějších generacích…

 



 
Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Moskvič 412 slaví 50 let. Připomeňte si úsměvné propagační snímky

Dnes 12:00

Také Moskvič 412 patří mezi dlouhověké vozy z Ruska. Ve formě pick-upu se vůz z šedesátých let vyráběl ještě v třetím tisíciletí.




Blesk.cz

V Barceloně začala mše za oběti teroru, účastní se i král. Papež odsoudil „nelidský čin“

V Barceloně začala mše za oběti teroru, účastní se i…

V katedrále Sagrada Familia v Barceloně začala za účasti španělského krále Felipeho VI. mše k uctění památky…

Andrea Kerestešová ukázala syna Tobiáše: Porod byl komplikovaný!

Andrea Kerestešová ukázala syna Tobiáše: Porod byl…

Ten si ale uměl vybrat. Syn herečky Andrey Kerestešové Růžičkové (33) se narodil den před výročím svatby svých…

 

iSport.cz

Slušná premiéra s hořkou kaňkou. Pavlenku v bundeslize zaskočila teč

Slušná premiéra s hořkou kaňkou. Pavlenku v…

To zamrzí. Brankář Jiří Pavlenka při debutu v bundeslize 84 minut držel nulu, jenže pak dostal smolný gól a jeho…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Strhněme sochy Karla IV.!

Strhněme sochy Karla IV.!

Po hromadném bourání soch národních hrdinů z dob Konfederace, které proběhlo v posledních dnech v USA, by se z…

Snoubenec mi koupil prstýnek s moc malým diamantem, co mám dělat? Žena, která hledala pomoc na mimiblogu, se stala terčem obří kritiky

Snoubenec mi koupil prstýnek s moc malým diamantem,…

„Jeho plat má šestimístnou cifru, připadá vám v pořádku, že ten diamant, který mi koupil, je tak malinký? Vždyť…