Test Auto.cz

Audi RS 7 Sportback performance – Supersport s pěti dveřmi

28.11. 2016
Verdikt
 

Pětidveřový liftback poháněný osmiválcem se dvěma turby o výkonu 445 kW je naprostá zběsilost. A přesto dává naprostý smysl.

Svět bohatých má jistá pravidla. Musíte se odlišovat, být unikátní a nebýt zaměnitelný. Právě z toho důvodu automobilky nabízejí široké možnosti individualizace a speciální modely, které padnou do oka jen těm několika málo jedincům, kteří díky nim zdůrazní svoji individualitu. Jedním z takových aut je i Audi RS 7 Sportback s přídomkem performance.

Na první dobrou se to jeví jako naprosto zbytečné auto. K čemu někdo potřebuje pětidveřový liftback se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou, který nedává „běžných“ 412 kW, ale dokonce 445 kW? Nebyl by v této výkonové kategorii lepší supersport? Ano, pro mnohé zákazníky byl, jenže jsme opět u té individuality. Některým klientům zkrátka méně nápadné a mnohem praktičtější RS 7 Sportback performance sedne více a právě pro ně je určen. Navíc když se s touhle střelou svezete, bude vám dávat naprostý smysl a už nic jiného nebudete chtít.

V beránčím rouše

Při prvním pohledu na RS 7 Sportback performance byste možná ani nehádali, že tenhle auťák zvládne vyprášit kožich mnoha supersportům. Co je na něm tak zvláštního, prostě přiostřená A7, zřejmě S line paket, můžou si říct mnozí. Jenže stačí se blíže podívat a zjistíte, že tenhle „paket“ je mnohem víc!

Příď zdobí přepracovaný nárazník s výraznými chladícími otvory, které vozu dávají lehce nazlobený výraz, zatímco na jinak decentní zádi se objevují obří oválné koncovky sportovního výfukového systému. Elektricky výsuvný spoiler vyjíždí ve vysokých rychlostech nebo na manuální pokyn řidiče, ve zpětném zrcátku ale ani tak není vidět, kvůli klesající linii zádi. Celek pak doplňují 21palcová kola, která jsou pro verzi performance standardem.

obrázek [600 x 311]  

Výsledkem všech designových změn je sice výrazný, ale stále decentní vzhled. Výhradu mám jedinou, která ale souvisí už se samotnou A7. A to je klesající záď, která do celku neladí. Řešení menší A5 Sportback se zádí bližší sedanům mi přijde podstatně elegantnější. Navíc kvůli tlustým C sloupkům omezuje takto řešený zadek RS 7 výhled. Slyšel jsem ale i mnoho hlasů, že právě záď dělá A7 krásnou… Záleží holt na vkusu každého motoristy!

Ještě více nenápadná je RS 7 uvnitř. Kdybyste neznalého posadili dovnitř, bezpochyby by tipoval, že sedí v běžné audině. To, že opak je pravdou, napovídá vlastně jen volant s masivním, dole zploštělým věncem, nebo hlavice volicí páky, která kulatým tvarem evokuje spíše manuální převodovky než automaty, oboje samozřejmě doplněné logy RS. Co se nám pak hodně líbí, je karbonový dekor s modrým nádechem, který je standardně dodáván pro testovaný model performance. Na něm jsme mohli oči nechat.

Jinak je to vlastně obyčejná RS 7. Sedí se velice nízko, tělo objímají naprosto parádní skořepinové sedačky s nastavitelnou délkou sedáku a výrazným bočním vedením, které posádku podrží i v těch nejprudších obloucích. Nadchne výběr materiálů i zpracování jednotlivých ploch. To Audi už léta umí a v RS 7 se předvedlo v plné své síle. Snad jen ta parkovací kamera by mohla mít kvalitnější obraz, to je ale dáno starší konstrukcí, vždyť výchozí A7 je na trhu už od roku 2010. Se starší technikou souvisí i množství tlačítek na palubní desce a středovém tunelu. Má to i své výhody, protože řidič nemusí jednotlivé prvky hledat v různých zákoutích multimediálního systému.

Naopak head-up displej nebo Matrix LED světla není za co kritizovat. Průhledový displej promítá informace na čelní sklo, takže řidič skutečně nemusí přeostřovat zrak, přičemž disponuje naprosto jasným obrazem, zatímco diodová světla poskytují jasný paprsek, který dosáhne opravdu daleko. Jasné světlo je patrné i na směrovkách, mnohdy se divíte, co to kde oranžově bliká a on je to odraz vašich blinkrů.

Vzadu pak kvůli svažující se střeše možná není tolik místa jako v sedanu A6, i se svými 183 centimetry jsem si zde ale pohodlně pohověl. Před koleny jsem pak měl místa víc než dost. Díky otevíratelné zádi je skvěle přístupný zavazadelník, který je se svými 535 litry dostatečně velký. Navíc mu nechybí takové praktické prvky jako síťky na drobnosti, oka na upevnění nákladu nebo vak na lyže. Jestliže se nemůžete dočkat zimní sezony, tak tohle auto vás do Alp odveze nejrychleji, a to i s lyžařskou výbavou.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 7 Sportback performance

Cena v základní výbavě: 3 240 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 973 300 Kč

Základní výbava:Alarm, asistent rozjezdu do kopce, parkovací asistent Audi Parking plus, preventivní ochrana cestujících Audi pre sense basic, tempomat, MMI navigace plus s osmipalcovým displejem, automatická čtyřzónová klimatizace, adaptivní podvozek, šest airbagů, RS sportovní sedadla čalouněná kůží s elektrickým ovládáním vpředu, elektricky ovládaná bederní opěrka sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, ambientní osvětlení, diodová světla, elektricky ovládané víko zavazadelníku, dálkové ovládání centrálního zamykání, kožený multifunkční volant s elektrickým nastavením polohy, 21“ litá kola.

Výbava testovaného vozu:Advanced key – bezklíčové startování, bezdotykové otevírání zavazadelníku (+23.000,-), Audi Connect + Audi Phone Box (+26.700,-), Dynamik paket plus – dynamické řízení, sportovní diferenciál, RS sportovní podvozek, bez omezovače rychlosti, Audi Matrix LED světla, keramické brzdy (+362.400,-), head-up displej (+40.100,-), komfort paket – vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, automatické zatmavování zpětných zrcátek, Bose Surround Sound (+52.200,-), paket asistenčních systémů – adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu (+72.500,-), přední a zadní parkovací kamera (+22.700,-), RS sportovní výfuky (+29.000,-), servomechanické dovírání dveří (+17.200,-), sluneční clona v zavazadelníku (+3.800,-), tónovaná skla vzadu (+13.100,-), vak pro přepravu dlouhých předmětů (+1.500,-), metalický lak Sepang (+34.100,-).

Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu

Sjezd hlavní britské opoziční strany přijal usnesení o…

 
Technické údaje
Motor Audi RS 7 Sportback performance
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 445 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 750 / 2500 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 305
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.3 / 9.5
Emise CO2:221
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / 1390
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2005 / 510
Rozměr pneu:275/30 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5012
b) šířka (mm): 1911
c) výška (mm): 1419
d) rozvor (mm): 2915
e) rozchod vpředu (mm): 1634
f) rozchod vzadu (mm): 1625
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 7 Sportback performance –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN

Když Toyota dříve prohlásila, že chce v budoucnu nabízet…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Nové Audi A7 Sportback odhalilo český ceník. Jak si stojí proti konkurenci? Nové Audi A7 Sportback odhalilo český ceník. Jak si stojí proti konkurenci?

Druhá generace velkého liftbacku z Ingolstadtu je zatím…

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen…

 



 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Včera

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…