Test Auto.cz

Audi RS 7 Sportback performance – Supersport s pěti dveřmi

28.11. 2016
Verdikt
 

Pětidveřový liftback poháněný osmiválcem se dvěma turby o výkonu 445 kW je naprostá zběsilost. A přesto dává naprostý smysl.

Svět bohatých má jistá pravidla. Musíte se odlišovat, být unikátní a nebýt zaměnitelný. Právě z toho důvodu automobilky nabízejí široké možnosti individualizace a speciální modely, které padnou do oka jen těm několika málo jedincům, kteří díky nim zdůrazní svoji individualitu. Jedním z takových aut je i Audi RS 7 Sportback s přídomkem performance.

Na první dobrou se to jeví jako naprosto zbytečné auto. K čemu někdo potřebuje pětidveřový liftback se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou, který nedává „běžných“ 412 kW, ale dokonce 445 kW? Nebyl by v této výkonové kategorii lepší supersport? Ano, pro mnohé zákazníky byl, jenže jsme opět u té individuality. Některým klientům zkrátka méně nápadné a mnohem praktičtější RS 7 Sportback performance sedne více a právě pro ně je určen. Navíc když se s touhle střelou svezete, bude vám dávat naprostý smysl a už nic jiného nebudete chtít.

V beránčím rouše

Při prvním pohledu na RS 7 Sportback performance byste možná ani nehádali, že tenhle auťák zvládne vyprášit kožich mnoha supersportům. Co je na něm tak zvláštního, prostě přiostřená A7, zřejmě S line paket, můžou si říct mnozí. Jenže stačí se blíže podívat a zjistíte, že tenhle „paket“ je mnohem víc!

Příď zdobí přepracovaný nárazník s výraznými chladícími otvory, které vozu dávají lehce nazlobený výraz, zatímco na jinak decentní zádi se objevují obří oválné koncovky sportovního výfukového systému. Elektricky výsuvný spoiler vyjíždí ve vysokých rychlostech nebo na manuální pokyn řidiče, ve zpětném zrcátku ale ani tak není vidět, kvůli klesající linii zádi. Celek pak doplňují 21palcová kola, která jsou pro verzi performance standardem.

obrázek [600 x 311]  

Výsledkem všech designových změn je sice výrazný, ale stále decentní vzhled. Výhradu mám jedinou, která ale souvisí už se samotnou A7. A to je klesající záď, která do celku neladí. Řešení menší A5 Sportback se zádí bližší sedanům mi přijde podstatně elegantnější. Navíc kvůli tlustým C sloupkům omezuje takto řešený zadek RS 7 výhled. Slyšel jsem ale i mnoho hlasů, že právě záď dělá A7 krásnou… Záleží holt na vkusu každého motoristy!

Ještě více nenápadná je RS 7 uvnitř. Kdybyste neznalého posadili dovnitř, bezpochyby by tipoval, že sedí v běžné audině. To, že opak je pravdou, napovídá vlastně jen volant s masivním, dole zploštělým věncem, nebo hlavice volicí páky, která kulatým tvarem evokuje spíše manuální převodovky než automaty, oboje samozřejmě doplněné logy RS. Co se nám pak hodně líbí, je karbonový dekor s modrým nádechem, který je standardně dodáván pro testovaný model performance. Na něm jsme mohli oči nechat.

Jinak je to vlastně obyčejná RS 7. Sedí se velice nízko, tělo objímají naprosto parádní skořepinové sedačky s nastavitelnou délkou sedáku a výrazným bočním vedením, které posádku podrží i v těch nejprudších obloucích. Nadchne výběr materiálů i zpracování jednotlivých ploch. To Audi už léta umí a v RS 7 se předvedlo v plné své síle. Snad jen ta parkovací kamera by mohla mít kvalitnější obraz, to je ale dáno starší konstrukcí, vždyť výchozí A7 je na trhu už od roku 2010. Se starší technikou souvisí i množství tlačítek na palubní desce a středovém tunelu. Má to i své výhody, protože řidič nemusí jednotlivé prvky hledat v různých zákoutích multimediálního systému.

Naopak head-up displej nebo Matrix LED světla není za co kritizovat. Průhledový displej promítá informace na čelní sklo, takže řidič skutečně nemusí přeostřovat zrak, přičemž disponuje naprosto jasným obrazem, zatímco diodová světla poskytují jasný paprsek, který dosáhne opravdu daleko. Jasné světlo je patrné i na směrovkách, mnohdy se divíte, co to kde oranžově bliká a on je to odraz vašich blinkrů.

Vzadu pak kvůli svažující se střeše možná není tolik místa jako v sedanu A6, i se svými 183 centimetry jsem si zde ale pohodlně pohověl. Před koleny jsem pak měl místa víc než dost. Díky otevíratelné zádi je skvěle přístupný zavazadelník, který je se svými 535 litry dostatečně velký. Navíc mu nechybí takové praktické prvky jako síťky na drobnosti, oka na upevnění nákladu nebo vak na lyže. Jestliže se nemůžete dočkat zimní sezony, tak tohle auto vás do Alp odveze nejrychleji, a to i s lyžařskou výbavou.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 7 Sportback performance

Cena v základní výbavě: 3 240 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 973 300 Kč

Základní výbava:Alarm, asistent rozjezdu do kopce, parkovací asistent Audi Parking plus, preventivní ochrana cestujících Audi pre sense basic, tempomat, MMI navigace plus s osmipalcovým displejem, automatická čtyřzónová klimatizace, adaptivní podvozek, šest airbagů, RS sportovní sedadla čalouněná kůží s elektrickým ovládáním vpředu, elektricky ovládaná bederní opěrka sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, ambientní osvětlení, diodová světla, elektricky ovládané víko zavazadelníku, dálkové ovládání centrálního zamykání, kožený multifunkční volant s elektrickým nastavením polohy, 21“ litá kola.

Výbava testovaného vozu:Advanced key – bezklíčové startování, bezdotykové otevírání zavazadelníku (+23.000,-), Audi Connect + Audi Phone Box (+26.700,-), Dynamik paket plus – dynamické řízení, sportovní diferenciál, RS sportovní podvozek, bez omezovače rychlosti, Audi Matrix LED světla, keramické brzdy (+362.400,-), head-up displej (+40.100,-), komfort paket – vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, automatické zatmavování zpětných zrcátek, Bose Surround Sound (+52.200,-), paket asistenčních systémů – adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu (+72.500,-), přední a zadní parkovací kamera (+22.700,-), RS sportovní výfuky (+29.000,-), servomechanické dovírání dveří (+17.200,-), sluneční clona v zavazadelníku (+3.800,-), tónovaná skla vzadu (+13.100,-), vak pro přepravu dlouhých předmětů (+1.500,-), metalický lak Sepang (+34.100,-).

Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
Technické údaje
Motor Audi RS 7 Sportback performance
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 445 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 750 / 2500 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 305
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.3 / 9.5
Emise CO2:221
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / 1390
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2005 / 510
Rozměr pneu:275/30 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5012
b) šířka (mm): 1911
c) výška (mm): 1419
d) rozvor (mm): 2915
e) rozchod vpředu (mm): 1634
f) rozchod vzadu (mm): 1625
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 7 Sportback performance –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 




Audi A7 Sportback a A8 mají dorazit s revolučním designem Audi A7 Sportback a A8 mají dorazit s revolučním designem

Audi A7 Sportback a A8 ve svých nejnovějších generacích…

Audi RS 7 Performance Exclusive: S příchutí drahého koňaku Audi RS 7 Performance Exclusive: S příchutí drahého koňaku

Audi Exclusive pravidelně vystavuje některé zakázkové…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí po doběhnutí udělalo na nohách

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí…

Neuvěřitelných 111 km! Tolik uběhla Julie Nisbet (34) během supermaratonu. Neuvěřitelný výkon se jí ale moc…

Panika v dovolenkovém ráji: Žralok se objevil na pláži na Mallorce

Panika v dovolenkovém ráji: Žralok se objevil na…

Neuvěřitelně blízko lidí na pláži se ocitl žralok na Mallorce. V oblíbené destinaci, kde tráví dovolenou i mnoho…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…