Test Auto.cz

Audi RS 7 Sportback performance – Supersport s pěti dveřmi

28.11. 2016
Verdikt
 

Pětidveřový liftback poháněný osmiválcem se dvěma turby o výkonu 445 kW je naprostá zběsilost. A přesto dává naprostý smysl.

Svět bohatých má jistá pravidla. Musíte se odlišovat, být unikátní a nebýt zaměnitelný. Právě z toho důvodu automobilky nabízejí široké možnosti individualizace a speciální modely, které padnou do oka jen těm několika málo jedincům, kteří díky nim zdůrazní svoji individualitu. Jedním z takových aut je i Audi RS 7 Sportback s přídomkem performance.

Na první dobrou se to jeví jako naprosto zbytečné auto. K čemu někdo potřebuje pětidveřový liftback se čtyřlitrovým osmiválcem pod kapotou, který nedává „běžných“ 412 kW, ale dokonce 445 kW? Nebyl by v této výkonové kategorii lepší supersport? Ano, pro mnohé zákazníky byl, jenže jsme opět u té individuality. Některým klientům zkrátka méně nápadné a mnohem praktičtější RS 7 Sportback performance sedne více a právě pro ně je určen. Navíc když se s touhle střelou svezete, bude vám dávat naprostý smysl a už nic jiného nebudete chtít.

V beránčím rouše

Při prvním pohledu na RS 7 Sportback performance byste možná ani nehádali, že tenhle auťák zvládne vyprášit kožich mnoha supersportům. Co je na něm tak zvláštního, prostě přiostřená A7, zřejmě S line paket, můžou si říct mnozí. Jenže stačí se blíže podívat a zjistíte, že tenhle „paket“ je mnohem víc!

Příď zdobí přepracovaný nárazník s výraznými chladícími otvory, které vozu dávají lehce nazlobený výraz, zatímco na jinak decentní zádi se objevují obří oválné koncovky sportovního výfukového systému. Elektricky výsuvný spoiler vyjíždí ve vysokých rychlostech nebo na manuální pokyn řidiče, ve zpětném zrcátku ale ani tak není vidět, kvůli klesající linii zádi. Celek pak doplňují 21palcová kola, která jsou pro verzi performance standardem.

obrázek [600 x 311]  

Výsledkem všech designových změn je sice výrazný, ale stále decentní vzhled. Výhradu mám jedinou, která ale souvisí už se samotnou A7. A to je klesající záď, která do celku neladí. Řešení menší A5 Sportback se zádí bližší sedanům mi přijde podstatně elegantnější. Navíc kvůli tlustým C sloupkům omezuje takto řešený zadek RS 7 výhled. Slyšel jsem ale i mnoho hlasů, že právě záď dělá A7 krásnou… Záleží holt na vkusu každého motoristy!

Ještě více nenápadná je RS 7 uvnitř. Kdybyste neznalého posadili dovnitř, bezpochyby by tipoval, že sedí v běžné audině. To, že opak je pravdou, napovídá vlastně jen volant s masivním, dole zploštělým věncem, nebo hlavice volicí páky, která kulatým tvarem evokuje spíše manuální převodovky než automaty, oboje samozřejmě doplněné logy RS. Co se nám pak hodně líbí, je karbonový dekor s modrým nádechem, který je standardně dodáván pro testovaný model performance. Na něm jsme mohli oči nechat.

Jinak je to vlastně obyčejná RS 7. Sedí se velice nízko, tělo objímají naprosto parádní skořepinové sedačky s nastavitelnou délkou sedáku a výrazným bočním vedením, které posádku podrží i v těch nejprudších obloucích. Nadchne výběr materiálů i zpracování jednotlivých ploch. To Audi už léta umí a v RS 7 se předvedlo v plné své síle. Snad jen ta parkovací kamera by mohla mít kvalitnější obraz, to je ale dáno starší konstrukcí, vždyť výchozí A7 je na trhu už od roku 2010. Se starší technikou souvisí i množství tlačítek na palubní desce a středovém tunelu. Má to i své výhody, protože řidič nemusí jednotlivé prvky hledat v různých zákoutích multimediálního systému.

Naopak head-up displej nebo Matrix LED světla není za co kritizovat. Průhledový displej promítá informace na čelní sklo, takže řidič skutečně nemusí přeostřovat zrak, přičemž disponuje naprosto jasným obrazem, zatímco diodová světla poskytují jasný paprsek, který dosáhne opravdu daleko. Jasné světlo je patrné i na směrovkách, mnohdy se divíte, co to kde oranžově bliká a on je to odraz vašich blinkrů.

Vzadu pak kvůli svažující se střeše možná není tolik místa jako v sedanu A6, i se svými 183 centimetry jsem si zde ale pohodlně pohověl. Před koleny jsem pak měl místa víc než dost. Díky otevíratelné zádi je skvěle přístupný zavazadelník, který je se svými 535 litry dostatečně velký. Navíc mu nechybí takové praktické prvky jako síťky na drobnosti, oka na upevnění nákladu nebo vak na lyže. Jestliže se nemůžete dočkat zimní sezony, tak tohle auto vás do Alp odveze nejrychleji, a to i s lyžařskou výbavou.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 7 Sportback performance

Cena v základní výbavě: 3 240 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 973 300 Kč

Základní výbava:Alarm, asistent rozjezdu do kopce, parkovací asistent Audi Parking plus, preventivní ochrana cestujících Audi pre sense basic, tempomat, MMI navigace plus s osmipalcovým displejem, automatická čtyřzónová klimatizace, adaptivní podvozek, šest airbagů, RS sportovní sedadla čalouněná kůží s elektrickým ovládáním vpředu, elektricky ovládaná bederní opěrka sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, ambientní osvětlení, diodová světla, elektricky ovládané víko zavazadelníku, dálkové ovládání centrálního zamykání, kožený multifunkční volant s elektrickým nastavením polohy, 21“ litá kola.

Výbava testovaného vozu:Advanced key – bezklíčové startování, bezdotykové otevírání zavazadelníku (+23.000,-), Audi Connect + Audi Phone Box (+26.700,-), Dynamik paket plus – dynamické řízení, sportovní diferenciál, RS sportovní podvozek, bez omezovače rychlosti, Audi Matrix LED světla, keramické brzdy (+362.400,-), head-up displej (+40.100,-), komfort paket – vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, automatické zatmavování zpětných zrcátek, Bose Surround Sound (+52.200,-), paket asistenčních systémů – adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu (+72.500,-), přední a zadní parkovací kamera (+22.700,-), RS sportovní výfuky (+29.000,-), servomechanické dovírání dveří (+17.200,-), sluneční clona v zavazadelníku (+3.800,-), tónovaná skla vzadu (+13.100,-), vak pro přepravu dlouhých předmětů (+1.500,-), metalický lak Sepang (+34.100,-).

Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají Pro vydání Babiše je pravice, Piráti a ČSSD. Okamurovci a komunisté vyčkávají

SPD a komunisté si počkají, s čím policie přijde. Pokud…

Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu Skoro polovina lidí by chtěla hospodu se zákazem mobilů, vyplývá z průzkumu

Skoro polovina lidí (45 procent) by uvítala existenci…

Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu Na nejvytíženějších tratích by mohli dopravci platit státu

Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního…

 
Technické údaje
Motor Audi RS 7 Sportback performance
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 445 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 750 / 2500 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 305
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.3 / 9.5
Emise CO2:221
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 535 / 1390
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2005 / 510
Rozměr pneu:275/30 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5012
b) šířka (mm): 1911
c) výška (mm): 1419
d) rozvor (mm): 2915
e) rozchod vpředu (mm): 1634
f) rozchod vzadu (mm): 1625
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 7 Sportback performance –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen…

 



 
Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Jak se tankuje vodík? Není se čeho bát...

Dnes 16:51

Čerpací stanice by do budoucna mohly rozšířit sortiment o vodík. Za volantem Hondy Clarity Fuel Cell jsme si vyzkoušeli, jak probíhá jeho tankování.




Blesk.cz

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů. Stačit bude softwarový update

Apple zrychlí bezdrátové nabíjení nových iPhonů.…

Letošní iPhony vůbec poprvé nabízí možnost bezdrátového nabíjení díky podpoře standardu Qi. Od představení v…

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Geislerová počtvrté těhotná?! Nebudu to komentovat, mlží Aňa

Tají Aňa Geislerová (41) sladké tajemství? Trojnásobná matka a jedna z nejúspěšnějších českých hereček totiž…

 

iSport.cz

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím. Brání ho i spoluhráči

Zaskočený Gudas: S takovým trestem nesouhlasím.…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie přiznal, že ho zaskočil trest od vedení NHL za seknutí útočníka…

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i Baník se Zlínem

Boj o Filla! Plzeň ho chce zpátky, zájem mají i…

Zájemci aby si poslušně stoupli do fronty. O Martina Filla se po skončení podzimní části ligového ročníku…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…