Test Auto.cz

Audi S6 Avant – Zbraň hromadného předjíždění

5.10. 2012
Verdikt
 

Nové überkombi Audi S6 Avant je dálničním expresem, který zvládá desetilitrovou spotřebu i téměř supersportovní výkony.

Nová generace slabší než ta předchozí? Přesně tak vypadá letmý pohled do technických údajů Audi S6. Úbytek 11 kilowatt ale vynahrazuje snížení hmotnosti o 20 kg a hlavně přítomnost dvou turbodmychadel.

Poněkud extrémní motor 5,2 V10 FSI, který měl technický základ společný s agregátem v Lamborghini Gallardo, totiž udělal místo kompaktnějšímu osmiválci. Pod obchodním označením 4,0 TFSI se ukrývá motor vyvíjený původně pro Bentley Continental GT. Úbytek dvou válců víc než vynahrazuje dvojité přeplňování, a tak je ve výsledku nová slabší S6 tím nejrychlejším eSkovým Audi všech dob. Na stovku zrychlí pod pět sekund.

Utajená raketa

Podívejte se na obrázek S6 na půl sekundy a nepoznáte nic. Bodykit je prakticky stejný jako na jakékoliv A6 s paketem S-line a to samé platí pro 20palcová šedá kola v designu Rotor. Je potřeba zaměřit se na detaily – chromovaná maska s nápisem S6, kovový povrch zpětných zrcátek, nápisy V8T na blatnících a hlavně čtyři koncovky výfuku.

obrázek [600 x 274]  

V interiéru je nejlepší zprávou úplnost základní výbavy. Standardem je sportovní volant, čalounění kůže/Alcantara, hliníkový dekor nebo rádio MMI s výsuvným displejem. Z hlediska funkce opravdu chybí jen navigace a parkovací senzory, z hlediska designu vůbec nic.

Standardní provedení S6 nemůže působit chudě. Příplatkové kožené čalounění sedadel a výplní dveří, karbonový dekor, černý strop a sportovní sedadla s diagonálním prošíváním jsou proto víc záležitostí individualizace podle vkusu zákazníka, než nutností, aby auto vypadalo k světu.

Kromě trochu pestřejších možností konfigurace je interiér S6 stejný jako v A6. To znamená všechny známé klady – dostatek místa, příjemný design, mimořádná kvalita materiálů a přesnost zpracování – a jeden drobný nedostatek v podobě zbytečně unikátní logiky ovládání multimediálního systému.

obrázek [600 x 380]  

Výbušný osmiválec

Stačí nastartovat a obavy o zaměnitelnost s ostatními A6 končí. Osmiválec mocně zaburácí a s tím mizí pochyby o dieselovém quattru v eslajnu. Vrčení výfuku krájí vzduch, přitom to není žádné plebejské bublání starých amerik. Škoda, že vevnitř je slyšet jen část toho koncertu.

Dobrý motor ale není o zvuku, ten jenom dokresluje výsledný dojem. Pořádná strojovna musí být silná, výbušná a dnes i úsporná. Vezměme si to hezky popořádku:

Síla chybí leda při bloumání v tabulkách. Nová S6 je slabší než ta předchozí a dokonce má výrazně podladěnou verzi motoru 4,0 TFSI. Limuzína S8 z téhož osmiválce vydoluje o 100 koní a 100 Nm víc, ale na esšestkových 550 Nm mezi 1400 a 5200 min-1 si nelze stěžovat. Že to stačí k pořádným jízdním výkonům, dokazuje akcelerace z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy.

obrázek [600 x 379]  

Výbušnost je druhé jméno nového osmiválce. Přeplňovaný třílitr v Audi S4 nás poněkud zklamal svým nevýrazným charakterem, ale čtyřlitr zachraňuje Audi reputaci. Může totiž být vším, na co pomyslíte – tichým sametově hladkým pohonem pro pohodovou jízdu (to když zůstanete v komfortním nastavení), ale hlavně reaktorem s bleskovou odezvu a okamžitým nástupem plné síly kdykoliv, když pravá noha zatlačí na plynový pedál víc než obvykle.

Na vyžádání čtyřválec

Audi S6 má ale i svoji úspornou tvář. Osmiválec je vybaven technologií vypínání válců ACT, která ze čtyřlitru dočasně udělá čtyřválcový dvoulitr. Podmínkou je nízká zátěž a jízda ustálenou rychlostí. Městský provoz poněkud překvapivě tato omezení naplní málokdy, nejčastěji jsme jezdili na čtyři po dálnici. Tempomat na 130 km/h znamená, že motor točí pohodových 2200 min-1 a dočasný čtyřválec spaluje v průměru 9,8 l/100 km (udávaná kombinovaná spotřeba je 9,6 l/100 km).

obrázek [600 x 330]  

Režim jízdy na čtyři válce se pozná jen díky kontrolce v palubním počítači. Aktivní uložení motoru a reproduktory, které opačnými vlnami vyrovnávají akustické vibrace, se starají o to, aby hrubší chod motoru ve čtyřválcovém módu nebyl poznat.

Opačným extrémem je zhruba 30litrová spotřeba při opravdu ostré jízdě. Když ale chcete podélnou dynamiku Ferrari F40, je to docela přiměřená cena. Celkový účet za týdenní ježdění dosáhl snesitelných 14 l/100 km.

Špičkový S tronic

Dvouspojkové převodovky platí za techniku, která má obrovský potenciál, většinou ale v zájmu udržení životnosti nevyužívají své přednosti naplno a pak nejsou moc rychlé ani kultivované. Audi S6 ale není tento případ – jinými slovy dvouspojka v něm je naladěna lépe než třeba v Porsche Panamera. A kultivovaností i rychlostí překonává dokonce osmistupňový automat od ZF.

Samočinná skříň zvládá pomalou jízdu i běžné použití. Dokonce dokáže snadno střídat jízdní režimy – třeba po ostrém předjížděcím manévru nechá motor klesnout do nízkých otáček, aby si to pak celé zase zopakovala. Při dynamičtějším svezení přijdou vhod pádla na volantu. Elektronika zasahuje už před omezovačem, takže přetočení motoru a konec akcelerace nehrozí. Navíc převodovka umí působivé a velmi účinné meziplyny při podřazování.

Zábava díky technice

O možnostech dálničního nasazení stroje, který je při tachometrových 260 km/h bohužel nekompromisně zastaven omezovačem, netřeba pochybovat. Ale jak je na tom v zatáčkách?

Proti běžné A6 se S6 přiblížila o 20 mm níž k zemi, dostala standardně vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče. Testovaný vůz navíc přidal dynamické řízení a sportovní diferenciál. Technická výstroj je tedy nejlepší možná.

obrázek [600 x 366] Základem je řízení, to jediné, co může řidič přímo ovlivnit. Perfektně tvarovaný volant má tuhý chod, přesnou odezvu a přiměřeně strmý převod řízení. Zpětné vazby od kol se nedostává, přesně nasměrovat auto do zatáčky ale není nejmenší problém.

Další akce jsou výsledkem práce elektroniky. Adaptivní podvozek nedovolí velký náklon, auto si ale přesto trochu sedne na zadní kolo. Právě ono se stará o akceleraci, aktivní pohon všech kol totiž umí přenést víc točivého momentu na zadní nápravu a sportovní zadní diferenciál díky uměle navozené svornosti posílá nejvíc newtonmetrů na vnější stranu. Pro efektivní akceleraci to nejlepší.

Všechny děje jsou profesorsky přesné a jemně dávkované, takže chování auta je velmi konzistentní. Až by se chtělo říct, že taková jízda musí být nudná, ale to není pravda. O emoce se stará zvuk motoru, samotná rychlost a k tomu i prudká akcelerace. Prezentaci schopností podvozku a síly motoru není co vytknout.

obrázek [600 x 346]  

Zmínku si zaslouží i brzdy. Tmavé vrtané kotouče a třmeny s nápisem Audi ceramic prozrazují příplatkovou sadu za 230 tisíc, která brzdí skvěle. A hlavně díky správně zvolené směsi je brzdný účinek solidní už za studena, na druhé straně o vadnutí nemůže být při silničním nasazení řeč. Jenže už standardní kotouče s průměrem 400 mm brzdí hodně dobře. Jak ukázala předchozí zkušenost při mezinárodní prezentaci modelů S6 a S7, příplatek za keramické brzdy patří k těm zbytným.

Závěr

Základní cena koketující s hranicí dvou milionu řadí Audi S6 mezi silniční aristokracii. Nejbližší alternativa v podobě motoru 3,0 TDI biturbo je o 400 tisíc levnější a to je hodně silný argument. Ale osmiválcový model usiluje o přízeň majetného publika bohatší výbavou a hlavně pořádným charakterem. Máloco totiž dokáže naplnit definici sportovního kombi tak geniálně jako Audi S6 Avant.

Mimochodem, kdybychom vynechali keramické brzdy, je tato S6 Avant stejně drahá jako dříve testovaný A6 Avant 3,0 TDI s téměř kompletní soupravou příplatků. U osmiválce jde určitě o lépe utraceného dva a půl milionu.

Druhý pohled (Jiří Červenka)
V naší profesi nemá člověk žádnou jistotu. Když jste před pěti lety recenzovali rychlé Audi, věděli jste předem, o čem to bude: prkenná jízda, těžkopádnost v zatáčkách, nekonzistentní odpor řízení... Ale dnes? Nejnovější S6 zachovává na nerovnostech důstojný klid, do oblouků se skládá když ne s nadšením, pak tedy bez protestů, a od té fáze zatáčky, kdy znovu přejdete na plyn, se důmyslné elektronické systémy postarají o ladný výjezd ze zatáčky se zdrcující efektivitou. K tomu úžasný motor, velký kufr a interiér, ze kterého se člověku nechce vystupovat. Jestli autu něco chybí, pak jedině výraznější sportovní esprit. Kdybych se ocitl v záviděníhodné roli potenciálního zákazníka, patrně by mě ještě víc než S6 lákalo fantastické dieselové biturbo. Ne kvůli spotřebě, ale protože ve středním rozsahu zrychluje ještě mocněji a má hluboký, muskulární hlas. Taky umělý, ale co na tom.

obrázek [600 x 302]  

První cena vozu1.859.100,- Kč (S6)
První cena vozu s testovanou motorizací1.859.100,- Kč (S6)
Základní cena testovaného vozu1.925.800,- Kč (S6 Avant)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.824.800,- Kč (S6 Avant)

Plusy

  • Dostupnost výkonu, síla a zvuk motoru
  • Špičková úroveň kombinace jízdního komfortu a ovladatelnosti
  • Obratnost, čitelné a konzistentní jízdní vlastnosti
  • Bohatá základní výbava
  • Vynikající celkové odhlučnění
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Nejširší možnosti výbavy ve vyšší střední třídě
  • Prostornost v podélném směru

Minusy

  • Vzhled příliš podobný A6 s paketem S-line
  • Poměr cena/užitná hodnota u keramických brzd

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi S6 Avant

Cena v základní výbavě: 1 925 800 Kč Cena v testované výbavě: 2 824 800 Kč

Základní výbava:19" hliníková kovaná kola s 5 paralelními paprsky, velikost 8,5J × 19, s pneumatikami 255/40 R19, kontrolní ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách, dešťový a světelný sensor, xenonové světlomety včetně světel pro denní svícení z LED, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, kryty zrcátek v hliníkovém designu, maska chladiče černá vysoce leštěná, paket leštěných prvků, specifické "S" nárazníky a zadní spojler, prahové nástupní lišty s emblémem "S", střešní ližiny (Pouze S6 Avant), sportovní sedadla, elektricky nastavitelná s pamětí pro sedadlo řidiče, vyhřívaná, potahy Alcantara/kůže, dekorace interiéru matný kartáčovaný hliník, sportovní multifunkční kožený volant ve 3ramenném designu s pádly řazení, 4 zónová automatická klimatizace plus, MMI rádio včetně 6,5" barevného displeje, CD mechaniky a Audi sound systém, multifunkční palubní počítač, rozhraní Bluetooth, Audi pre sense basic, asistent rozjezdu, tempomat, adaptivní sportovní podvozek, Audi drive select, elektromechanická parkovací brzda, sportovní brzdové kotouče 400x38, servořízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, elektronický stabilizační program včetně ABS,ASR a EDS, airbagy řidiče a spolujezdce včetně bočních a hlavových, systém Start-stop s rekuperací a další.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak modrá Estoril (40.762,-), kola Rotor R20 (51.981,-), adaptivní LED světlomety (50.576,-), osvětlení interiéru ambiente (16.028,-), samočinné dovírání dveří (16.582,-), bezklíčový vstup a elektricky otevírané páté dveře (40.445,-), zatmavená skla (12.664,-), roletky proti slunci na zadních dveřích (6.728,-), S-sportovní sedadla (17.848,-), čalounění kůže (26.713,-), vyhřívání předních a zadních sedadel (20.223,-), loketní opěrky čalouněné kůží (8.983,-), dekor Carbon Atlas (16.859,-), černé čalounění stropu (7.163,-), elektrický nastavitelný volant (11.239,-), multimediální systém MMI touch s navigací (67.989,-), Bose sound (26.713,-), DVD měnič (18.284,-), asistenční systémy – jízda v pruzích, mrtvý úhel, adaptivní tempomat (63.201,-), parkovací asistent (32.887,-), zadní parkovací kamera (12.664,-), head-up displej (38.783,-), dynamické řízení (32.333,-), sportovní diferenciál (29.523,-), keramické brzdy (231.829,-).

Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
Technické údaje
Motor Audi S6 Avant
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 309 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1400 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.4 / 7.5 / 9.7
Emise CO2:226
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 565 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2025 / 555
Rozměr pneu:255/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4926
b) šířka (mm): 1874
c) výška (mm): 1446
d) rozvor (mm): 2916
e) rozchod vpředu (mm): 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1606
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi S6 Avant – Zbraň hromadného předjíždění







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Reklamy, které stojí za to: Audi S6 a loser na maturiťáku Reklamy, které stojí za to: Audi S6 a loser na maturiťáku

Pro letošní Super Bowl si Audi připravilo reklamní spot,…

Video: Audi S6 Avant - 420 koní na letištní ploše Video: Audi S6 Avant - 420 koní na letištní ploše

Právě testujeme Audi S6 Avant s dvěma turby přeplňovaným…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Dnes 18:59

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Režisér Jiří Menzel se vážně zranil! Měsíce upoután na lůžko

Režisér Jiří Menzel se vážně zranil! Měsíce upoután na lůžko

Oscarový režisér Jiří Menzel (79) proležel celé prázdniny v posteli. Vážně si poranil Achillovu šlachu a lékaři…

Živý Ken: Jen můj penis je pravý! Možná se ale stanu ženou

Živý Ken: Jen můj penis je pravý! Možná se ale stanu ženou

Podstoupil téměř 60 plastických operací a utratil spoustu peněz, aby se celý proměnil a líbil se sám sobě.…

 

iSport.cz

Fotbal a videohry? Svůj tým má i Manchester City, za PSG hraje Čech

Fotbal a videohry? Svůj tým má i Manchester City, za…

V posledních letech se stále častěji dostávají hry do podvědomí širšího okruhu lidí. Toho využila i řada…

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli tenisáky, hráči fotili selfie

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli…

Tenisová akce roku v Praze je oficiálně zahájena! Na Staroměstském náměstí se ve středu odpoledne fanouškům…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…