Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S8: Hlava rodiny ingolstadtských modelů S dostane motor 4,0 TFSI (382 kW, 650 Nm)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (171)
Nová generace Audi S8 se už nebude spoléhat na atmosférický desetiválec 5,2 V10 FSI.

Audi krátce po zveřejnění bližších informací k výkonům sériového provedení A8 Hybrid odhaluje podobu i výkonu modelu S8, stojícího na opačném konci nabídky modelové řady A8.

Nová generace Audi S8 se již nebude spoléhat na atmosférický desetiválec 5,2 V10 FSI s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 540 Nm. Podobně jako modely S6, S6 Avant a A7 Sportback sází na nový dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,0 TFSI. Na rozdíl od nich ale nabídne výrazně vyšší výkon 382 kW (520 k) a točivý moment 650 Nm dostupný od 1700 do 5500 min-1.

I v případě S8 je tento nový motor vybaven systém vypínání poloviny válců pro snížení spotřeby paliva. Samozřejmostí je start-stop systém a rekuperace kinetické energie. Standardem pro S8 bude osmistupňová převodovka tiptronic a stálý pohon všech kol quattro se samosvorným středovým diferenciálem a sportovním diferenciálem na zadní nápravě.

Audi S8 je vybaveno adaptivním sportovním vzduchovým podvozkem, umožňujícím měnit tuhost odpružení i světlou výšku ve třech stupních. Součástí standardní výbavy je i systém Audi drive select, který nabízí pět režimů nastavení – comfort, auto, dynamic, individual a efficiency.

Ve standardním provedení se bude S8 pohybovat na kolech 9J x 20 obutých do pneumatik o rozměrech 265/40 R20. V nabídce výbavy na přání bude celkem pět dalších druhů kol, z nichž čtyři jsou 21palcové. Brzdový systém využívá kotouče s vnitřním chlazením o průměru 400 mm vpředu a 365 mm vzadu. Matné černé třmeny nesou vpředu i vzadu logo S8. K dispozici budou i karbon keramické brzdové kotouče snižující hmotnost o 5 kg. Jejich třmeny budou v antracitové šedé barvě. Součástí ESP je i sportovní program.

Audi S8 má stejně jako příbuzné modely S6, S6 Avant a S7 Sportback maximální rychlost omezenu na 250 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 4,2 s (předchozí generace – 5,1 s). Spotřeba paliva je u velkého sedanu o hmotnosti 1975 kg podle automobilky v kombinovaném cyklu 10,2 litru benzinu na 100 km, což je o 23 % nižší spotřeba než u předchozí S8, u které bylo uváděno 13,2 l na 100 km.

Úpravy designu exteriéru Audi S8 jsou oproti modelům A8 pouze decentní. Maska chladiče je platinově šedá s osmi dvojitými chromovanými vodorovnými příčkami. Lehce pozměněn je design spodní části nárazníku, nové jsou nástavce prahů a spodní díl zadního nárazníku s difuzorem a výřezy pro čtveřici koncovek výfukového systému. Na vnějších klikách dveří jsou proužky z hliníků a leštěný hliník je i krytech vnějších zpětných zrcátek. Na přídi i zádi je označení S8 a na bocích V8T.

Interiér nabídne kožené čalounění, doplňky z leštěného hliníků, kožený sportovní multifunkční volant a elektricky stavitelná sportovní sedadla. Samozřejmostí je infotainmentový systém MMI plus. Novinkou ve výbavě modelové řady A8 je parkovací systém s čtveřicí kamer. Ty sledují okolí vozu v okruhu 360° a jejich obraz se promítá na monitor systému MMI plus. Audio systém Bang & Olufsen Advanced Sound System se pyšní devatenácti reproduktory a výkonem 1400 Wattů.

Na trh dorazí Audi S8 na jaře roku 2012.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (171)
9. 9. 2011 00:28
Re: Taťka se povedl
>:D Ne, pravda je, že i mě vítězství W12 jako motoru překvapilo. Já bych své peníze vsadil na 60i. A prohrál bych. Je vidět, že Audi si pořádně máklo. Vypadá to, že ten motor funguje nejen na papíře. Ode mě mají zatím pochvalu a budu muset vyzkoušet.
Avatar - Ham.
8. 9. 2011 23:23
Re: Taťka se povedl
Pro sicher jsem dal odkaz na její oblíbený Autozeitung, testy Autotipu a podobných vydavatelství by smetla jednoduše odkazem na zaprodanost Ferdovi Piechovi. No stejně čekám, že na výjezdu ze zatáčky....., a kultivovaností na určité stroje to mít nemůže, je to holt, marná sláva, jenom VW motor. A možná se dovíme, že Ferda ovlivňuje všechna média v Germánii a přilehlých zemích, vůbec bych se nedivil kdyby řídil celou zeměkouli, ten chlap mi byl donedávna ukradený ale po diskuzích s Kylie mi začíná být čím dál víc sympatický. >:-[]
Avatar - white label
8. 9. 2011 23:00
Re: Taťka se povedl
Počkej až to uvidí Kylie, nejdřív to nebude schopna rozdýchat a pak to smete ze stolu a vybělí svým užasně skvělým citro(e)nem... ;-)
8. 9. 2011 22:08
Re: Taťka se povedl
A8 mám rád, ale W12 neměl mou důvěru. Začíná mě víc a víc zajímat. A jimi změřená spotřeba 14,1 zní opravdu zajímavě. Naposledy jsem s V12 jezdil někde mezi 18 a 20 litry.
Avatar - Ham.
7. 9. 2011 23:58
Re: Taťka se povedl
Tak srovnávací test v rámci D3 vyhodnotil motor W12 jako nejlepší (zvláště ve spotřebě byl lepší o parník) a A8 jako celek jakbysmet..
[odkaz]