BMW 330d xDrive Touring – Šestiválcové loučení

BMW 330d xDrive Touring – Šestiválcové loučení

 
 

Trojkový Touring v kombinaci se vznětovým šestiválcem a pohonem všech kol nás nemohl ničím překvapit. Tedy na začátku testu jsme si to mysleli...

Ne každé BMW musí nutně útočit na sportovní smysly řidiče a platí to i pro dynamicky založenou řadu 3. Když si totiž nakonfigurujete vůz se vznětovým třílitrem, pohonem všech kol a vzdáte se tužšího sportovního podvozku, dostanete zajímavý výsledek – skvělého parťáka pro každý den.

Všechno už znáte – naftový třílitr o výkonu 180 kW, pohon všech kol xDrive i karoserii kombi (Touring) jsme vám v předchozích testech trojky už představili, takže nač dělat tajemno... zkrátka další klasické spojení dobrých částí v kvalitní celek.

Jenže ne tak docela – jak to tak bývá, výborné věci nejsou pouhou skládačkou součástek, ale funguje zde jakési zvláštní kouzlo, dávající oné věci něco navíc.

Kompaktní a pohodlné?

BMW řady 3 není žádným velikánem silnic a Touring se svými 4.527 mm na délku je ve střední třídě velikostně u spodního okraje; vždyť i Golf Variant měří o několik milimetrů více. Na velikosti karoserie je vidět, že současná trojka není na trhu nováčkem a ostatní kolem ní pomalu ale jistě s časem narůstají do všech směrů.

Zřejmě povyroste i chystaná nová generace, zatím se však do mírně stísněného kokpitu musíte po otevření dveří dostat přes nevelký otvor a usadit se poměrně blízko čelního okna. Při pohledu dozadu není situace o nic lepší – převážení dlouhánů nebude zrovna pro 3 Touring to pravé ořechové. A velikost zavazadelníku 460 litrů? Stěhovák se z Touringu taky s definitivní platnosti nestane.

obrázek [600 x 251]
 

Tak proč to na začátku vypadalo, že budeme BMW (opět) chválit? Tak jako na všechna auta je třeba se na dnešní vůz podívat tím správným pohledem. Určitě to nebude pohled rodiny se třemi dětmi. Jenže jedináček a jeho zavazadla se do pravidelného kufru bez problémů vejdou (tedy, dítě samozřejmě ne, to cestuje na sedačkách).

Pokud trpíte klaustrofobií asi se raději jedničce i trojce vyhněte, rozměrná sportovní sedadla s dobrým bočním vedením i komfortem zaberou docela hodně místa a vnitřní šířka interiéru není nikterak veliká. Pokud si opět pomůžeme příměrem z nižší střední, čerstvě testovaná Astra Tourer má ve výši loktů o centimetr širší interiér. Třít se o spolujezdcovo rameno ale určitě nebudete, o to se bát nemusíte.

Naopak, pokud jste ten typ řidiče, co má rád v interiéru jistou „zakuklenost“ a pocit, že jej auto obklopuje, najdete v trojce rychle zalíbení.

Relativně malé rozměry, silný motor pod kapotou...to vypadá na celkem solidní zábavu za volantem, že? Ano i ne, ona pohotovostní hmotnost 1715 kilogramů (!) není zrovna málo. Navíc máme v autě automat, který je sice svou logikou i rychlostí řazení rozhodně na úrovni, chybí ale pádla pod volantem. Na druhou stranu, plynule nastupujících 520 Nm je téměř vždy připraveno zatlačit posádku do sedadel a zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,1 sekundy hovoří samo za sebe.

obrázek [600 x 259]
 

Testovaný vůz stál na sedmnáctipalcových kolech a neměl sportovní snížený M podvozek, což se projevilo zejména ve městě, kdy i na pneumatikách typu run-flat byla jízda příjemná a posádku nesužovaly časté rázy do zad. A protože ani sériový podvozek nejde zdaleka označit za sportovně neschopný, jeví se testovaná kombinace jako nejlepší možná, pokud za příjemně tuhým řízením hledáte rozumný kompromis mezi použitelností na českých silnicích a trochou toho adrenalinu.

Rychle a za málo?

U vznětových BMW jsme si zvykli na velmi dobré hodnoty spotřeby, pohon všech kol si ale samozřejmě nějakou tu desetinku navíc přidá a tak jsme byli velice zvědaví na data z palubního počítače.

Nárůst není nikterak dramatický, oproti dříve testovanému sedanu s pohonem zadních kol se hodnoty posunuly průměrně zhruba o litr vzhůru, což je poměrně přijatelná daň za jeden z nejlepších systémů pohonu všech čtyř kol, který se navíc nesnaží kazit radost z jízdy.

Ale k číslům: Po městě jsme s 330d xDrive Touring jezdili průměrně za 8,4 l/100 km, dálniční reálná stotřicítka znamenala otáčky 2250 min-1 a odběr 8 l/100 km. Zpomalení na 100 km/h znamená pokles otáček a samozřejmě i spotřeby a to na 1800 min-1 resp. 6 litrů nafty. Vysloveně odpočinková devadesátka pak spotřebu snižuje dále k pěti litrům, když nás toto tempo konečně přestalo bavit ukazoval počítač velmi příznivých 5,2 l/100 km. Ano, řeč je opravdu o šestiválci.

obrázek [600 x 329]
 

Dynamická jízda znamená růst spotřeby kousek nad deset litrů, velkých cifer se ale bát rozhodně nemusíte, postup se nad desítkou hodně rychle zastaví. Tedy pokud nevezmete BMW na okruh, kde by jistě několika hot-hatchům vytvořilo nemilou konkurenci. Chválíme zejména silné a skvěle dávkovatelné brzdy. Celkem jsme téměř tisícikilometrový test zakončili se spotřebou 8,2 l/100 km.

Je to láska?

Testovaný vůz se umí poprat s českými silnicemi, v dobře přístupném zavazadlovém prostoru přepraví většinu zavazadel, má silný, příjemný a kultivovaný motor i dobrou spotřebu.

Pokud vám nevadí některé charakteristické zápory jako je méně místa v interiéru, relativně malý kufr, či vyšší cena příplatků, máme pro vás jasnou odpověď – ano, je to láska.

Sice na druhý pohled, ale i to se počítá. Navíc nyní můžete počítat i vy a to s určitými zvýhodněními (pakety zdarma...) tak, jak se pomalu blíží konec této trojkové generace. Ale nebojte, trojka rozhodně z formy zdaleka nevypadla.

JAKE.AUTO.CZ: BMW 3 (15 testů na Auto.cz)

obrázek [600 x 336]
 

První cena vozu728.750,-Kč (316i Touring, 90 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.102.500,-Kč (330d Touring, 180 kW)
Základní cena testovaného vozu 1.172.500,-Kč (330d Touring, 180 kW, xDrive)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.533.375,-Kč (330d Touring, 180 kW, xDrive)

Plusy

  • Vynikající pozice za volantem
  • Výborný podvozek
  • Nízká spotřeba
  • Rychlá šestistupňová automatická převodovka
  • Propracovaný systém xDrive

Minusy

  • Relativně úzký interiér a tedy i menší vnitřní prostor
  • Malý prostor pro nastupování
  • Absence pádel pod volantem
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 330d xDrive Touring

Cena v základní výbavě: 1 172 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 533 375 Kč

Základní výbava:Multifunkční volant, bezp.šrouby kol, mlhovky automatická klimatizace, BMW Basic Service Inclusive (5 let / 100.000 km), Airbagy pro řidiče a spolujezdce, ABS + CBC, dvoutónové akustické výstražné zařízení, DSC s integrovanou funkcí ASC+T, DTC, přední a zadní hlavové airbagy, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, integrované v sedadlech, integrovaná ochrana proti bočnímu nárazu, zadní dveře s mechanickou dětskou pojistkou zámku, nárazníkový systém s jednoduše vyměnitelnými deformačními zónami při nárazu do 15 km/h, varovný trojúhelník a lékárnička, nemetalický lak, exteriérové doplňky v barvě vozu, matně černé vnější okenní lišty, přední ozdobná maska vstupu vzduchu černá s chromovaným rámečkem, matně černé lišty, označení modelu, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, 17palcová kola z lehké slitiny, bezpečnostní šrouby, prvky obložení interiéru v provedení "Satine Silver matt" (hedvábně matná stříbrná), černé prahové lišty s označením BMW v provedení "pearl-gloss matt chrome", servotronic, ukazatel opotřebení brzd - varovná signalizace na přístrojovém panelu, zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, odvětrávané přední brzdové kotouče, včetně senzoru opotřebení brzdového obložení, posilovač řízení, filtr pevných částic, 6ti stupňová manuální převodovka, Common-rail systém přímého vstřikování paliva, dvojitá matně chromovaná koncovka výfuku, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, mlhová světla, aktivace osvětlení interiéru, postranních světel a zadních světel dálkovým ovládáním – funkce "Open", funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", dynamická brzdová světla zobrazující intenzitu brzdění, halogenové světlomety, automatická klimatizace, přední sklopná loketní opěrka na středové konzole s odkládacím prostorem, upevnění pro 2 dětské sedačky ISOFIX na zadních sedadlech, středová loketní opěrka vzadu se 2 integrovanými držáky nápojů, sklopitelná zadní opěradla (dělená v poměru 40:60), kožený volant, multifunkční volant, zeleně zatmavená okna, odkládací prostory v předních dveřích a v zadní části středové konzoly, spínač centrálního zamykání, elektricky ovládaná okna, síťka oddělující zavazadlový prostor, zadní okno může být otevřeno samostatně, nekuřácký paket s odkládacím prostorem v centrální konzole vpředu, tlačítko Start / Stop s dekorativním chromovaným prstencem v provedení "pearl-gloss chrome", 12V zásuvka v zavazadlovém prostoru, roleta v zavazadlovém prostoru s pohodlným ovládáním, síť oddělující zavazadlový prostor, upínací pás na zavazadla, dva držáky na zavazadla vlevo a vpravo, elektronický imobilizér, vyhřívaná, elektricky nastavitelná vnější zpětná asférická zrcátka, připojení AUX-In, rádio "BMW Business CD", palubní počítač, kontrola nezapnutých bezpečnostních pásů, světelná signalizace při vypnutí motoru, stereo systém se šesti reproduktory

Výbava testovaného vozu:Automat (+55.200,- Kč), čelní sklo s šedým pruhem proti oslnění (+2.275,- Kč), Hliníkové střešní nosníky (+8.825,- Kč), velurové koberečky (+2.525,- Kč), kuřácký paket (+750,- Kč), ISOFIX (+2.275,- Kč), odkládací paket včetně 12V zásuvky, přídavná 12V zásuvka (+4.275,- Kč), asistent dálkových světel (+3.775,- Kč), navigace Professional (+65.050,- Kč), BMW Internet (+2.525,- Kč), hlasové ovládání (+7.300,- Kč), rozšířená konektivita (+2.525,- Kč), Edice M Sport (147.850,- Kč), PDC vpředu i vzadu (+7.575,- Kč).

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor BMW 330d xDrive Touring
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 280 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.8 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1385
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1715 / 540
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4527
b) šířka (mm): 2013
c) výška (mm): 1418
d) rozvor (mm): 2960
e) rozchod vpředu (mm): 1506
f) rozchod vzadu (mm): 1535
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW 330d xDrive Touring
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,46
 

Přidat názorDiskuse: BMW 330d xDrive Touring – Šestiválcové loučení







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Totálka všech totálek. Tohle zbylo z... Zkuste si tipnout! Totálka všech totálek. Tohle zbylo z... Zkuste si tipnout!

K vážné dopravní nehodě došlo včera dopoledne u obce…

Ojeté BMW řady 3 (E90, E91, 2005 - 2012): Jiná, přesto stále záživná Ojeté BMW řady 3 (E90, E91, 2005 - 2012): Jiná, přesto stále záživná

BMW řady E90 poprvé pravověrné příznivce rozdělila na dva…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…