BMW X6 xDrive40d – SUV pro 2+3

BMW X6 xDrive40d – SUV pro 2+3

 
 

Roli superdieselu ve výstředním SUV ze Spartanburgu hraje pořád šestiválec! Jak zvládá 225 kW a 600 Nm zbytek auta?

Vemte to nejlepší ze silničních vlastností velké X5, seřízněte střechu a pokuste se přivést jízdní schopnosti na samotný limit kategorie SUV. Něco takového asi zaznělo před více než třemi roky v Mnichově, když vedení BMW rozhodlo o výrobě sportovně střiženého SUV řady 6.

Opovržení, které je slyšet z tábora pravověrných příznivců roztočené vrtule ani po třech letech neutichlo, ale zákazníky, kteří X6 kupují, to zajímá jen málo.

Třetí test BMW X6 je tady zejména kvůli novému motoru – nejsilnějšímu turbodieselu – v motorizaci xDrive40d. Nová je ale taky osmistupňová automatická převodovka a v neposlední řadě i zadní lavice, která použitelnost tohoto auta přibližuje přeci jen k životu v reálném světě.

Motor

Od loňska je naftovým vrcholem řady X6 motorizace xDrive40d. Navzdory označení se i nadále jedná o dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec s technologií Variable Twin Turbo, značící dvě různě velká turbodmychadla, která mohou fungovat samostatně i v sérii. Maximální pracovní tlak vstřikovačů byl navýšen na 2000 bar.

X6 xDrive40d se může proti předchozímu xDrive35d pochlubit navýšením výkonu o 15 kW na 225 kW, maximum výkonu se tedy vyrovná benzinovému šestiválci X6 xDrive35i. Nejvyšší točivý moment vzrostl z 580 na 600 Nm a je dosahován v rozmezí 1500 až 2500 min-1 (předtím 1750-2250 min-1).

Současně s nárůstem klíčových výkonových parametrů motoru – a také nasazením osmistupňové převodovky místo šestistupňové – se zkrátila doba potřebná pro akceleraci na 100 km/h z 6,9 na 6,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba je podle BMW jen 7,5 l/100 km.

obrázek [600 x 393]  

Jestli od špičkové šestiválcové motorizace mnichovských motorářů čekáte sametové ševelení, pak vás musíme odkázat na verzi xDrive35i. Naftová čtyřicítka je spíše strojovna zaoceánského parníku, nebo spíše rychlé fregaty, u které se na společenský projev až tak nehledí. Především po startu je motor slyšet víc než jsme čekali.

Převodovka

Šestiválcový motor sice umí pracovat v dosti širokém otáčkovém spektru, ale nízkou spotřebu dostanete jen, když se otáčky drží hodně dole. Jenže BMW má být i příkladně dynamické auto, navzdory pohotovostní hmotnosti, která atakuje 2,2 tuny. Perfektní převodovka je tedy vlastně nutnost.

Nemá smysl chodit dlouze kolem horké kaše, protože osm stupňů nachází v silničním naftovém SUV jednoduše skvělé uplatnění.

Začíná to už při rozjezdu. Reakce na dotyk pedálu plynu je okamžitá, jakoby mezi motorem a převodovkou žádný měnič neexistoval. Krátká jednička dává zapomenout na mamutí hmotnost a obrovská kola. Než se nadějete, má už převodovka zařazenou čtyřku, aniž byste zaznamenali okamžiky, kdy ke změnám došlo. Ano, tato převodová skříň je skvělá v tom, jak zvládá spojovat nároky rychlé jízdy a jízdního pohodlí.

Na dálnici se ručka otáčkoměru zastaví ve 130 km/h u 2000 min-1. V té chvíli motor podvědomě registrujete, ale dominují ruchy diktované aerodynamikou.

obrázek [600 x 358]  

Dálniční dojmy

Jeden z posledních slunných dnů letošního léta nás zastihl v okolí německých hranic, a tak jsme vyzkoušeli i levé pruhy bez rychlostních omezení.

Prvním poznatkem je velmi snadné dosažení nejvyšší rychlosti 236 km/h. Trvale není problém udržovat cestovní rychlost přes 200 km/h, kdy se motor pohybuje v okolí 3000 min-1 a auto jede kopec/nekopec. Počítejte s tím, že spotřeba paliva v tomto režimu vyšplhá k 18 l/100 km. Ovladatelnost je ale výborná, těžké auto je ve vysokých rychlostech stabilní a řízení zůstává tuhé a příjemně citlivé.

Když se spokojíte s rychlostí 180 km/h klesá spotřeba k 16 l/100 km, český dálniční limit 130 km/h znamená odběr 10 l/100 km. Snaha o co nejnižší spotřebu končí u loudavé jízdy s průměrem kolem 100 km/h. Z palubního počítače jsme odečetli 7,2 l/100 km.

Okreskové dojmy

Rychlá jízda ve velkém, těžkém a vysokém autě nepřináší tolik radosti jako v malém, lehkém a nízkém, ale BMW dělalo vše pro to, aby se jízdní dojmy alespoň co nejvíce podobaly.

obrázek [300 x 237] Zadní aktivní diferenciál dělá X-šestce při akceleraci v zatáčkách mamutí službu, auto na silnici drží extrémní pneumatiky (255/50 R19 vpředu, 285/45 R19 vzadu) a dynamiku ještě podporuje armáda palubních systémů. Po nebezpečných náklonech nebo zásazích stabilizačního systému není dlouho ani vidu ani slechu.

Vysokou stavbu karoserie maskuje sportovně střižená silueta, a tak si skutečné rozměry musíte chvíli uvědomovat. Stejné platí o rychlosti. Z prvního patra vypadá jízda na hraně tak nějak bezpečněji. Iluzi hbité zadokolky podporuje i jednoduchý přístrojový štít s pouhými dvěma budíky a macatý volant, jehož věnec nebudou křehčí řidičky vůbec schopné obejmout.

Na dokonalém asfaltu auto zvládá neuvěřitelné kousky. Na horším povrchu překvapí relativně dobrým tlumením nerovností a minimálním vlivem obrovských kol na jízdní pohodlí. Jakmile se adheze zhorší, ukáže se skutečná hmotnost auta…

Místo pro 2+3

Jednou z letošních novinek v X6 je pětimístné uspořádání interiéru. První roky výroby totiž jiné než čtyřmístné BMW X6 nebylo k dispozici!

Mohlo by se zdát, že lavice místo oddělených míst bude levnější ze dvou nabízených variant, jenže BMW po vás za možnost usazení třetího vzadu bude chtít tučných 8 tisíc korun. A to není zdaleka jediný masivní příplatek, který v ceníku šestkového SUV najdete…

…jenže toto auto je tak trochu o marnotratném plýtvání. Kdo se totiž dívá aspoň trochu na užitek, zůstane u prostornější a lépe využitelné X5.

obrázek [600 x 389]  

Výjimečné i po 3 letech

Vyrobit rychlé SUV není jednoduché, a tak BMW zůstává v relativním poklidu. Technická převaha X6 je cítit z mnoha detailů, chování auta na silnici a šíře i výše příplatkových položek. Přímí konkurenti se hledají jen těžko a ti nepřímí zase mívají dost vyhraněný styl, který mnohdy nakonec u zákazníka rozhoduje.

Dynamika tohoto těžkého auta pořád dokola překvapuje. Jeho šestiválec se nezadýchává ani na dálnici daleko v zakázaném pásmu, a tak větší a silnější turbodiesel pod kapotou X6 by snad byl jen a pouze vylepšením prestiže značky a modelové řady, která alespoň papírově musí zvládat nápor naftových osmiválců i dvanáctiválců konkurence. Že se cosi i u BMW chystá, naznačily první neoficiální informace o novém superdieselu se třemi turbodmychadly.

obrázek [600 x 351]  

První cena vozu1.545.000,- Kč (X6 xDrive30d, 180 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.663.750,- Kč (X6 xDrive40d, 225 kW)
Základní cena testovaného vozu1.663.750,- Kč (X6 xDrive40d, 225 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.881.300,- Kč (X6 xDrive40d, 225 kW)

Plusy

  • V kategorii SUVerénní jízdní dynamika
  • Vynikající přední sedadla a poloha za volantem
  • Rychlá automatická převodovka
  • Bezprostřední odezva motoru
  • Dobrý jízdní komfort
  • Účinné brzdy

Mínusy

  • Méně místa nad hlavou na zadních sedadlech
  • Vysoko umístěná podlaha zavazadelníku
  • Vysoké ceny za samozřejmé prvky výbavy
  • Vyšší spotřeba
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X6 xDrive40d

Cena v základní výbavě: 1 663 750 Kč Cena v testované výbavě: 1 881 300 Kč

Základní výbava:BMW Service Inclusive – 5 let / 100 000 km, zahrnuje údržbové a servisní práce, Airbagy pro řidiče a spolujezdce, detektor obsazení sedadla spolujezdce, aktivní opěrky hlavy vpředu, antiblokovací systém brzd (ABS), včetně systému kontroly brzd při zatáčení (CBC), brzdový asistent, nárazový senzor, dvoutónové akustické výstražné zařízení, dynamická kontrola stability (DSC), dynamická kontrola trakce (DTC), přední a zadní hlavové airbagy se senzorem překlopení, indikátor poklesu tlaku v "Runflat" pneumatikách, varovný trojúhelník a lékárnička, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, přední ozdobná maska vstupu vzduchu s lamelami v barvě titanu, jednodílné dveře zavazadelníku, pružinová brzda s funkcí zastavení ve střední poloze, 19" kola z lehké slitiny "Star-spoke 232", 9 J x 19 / pneumatiky 255/50 R19, dojezdové pneumatiky "Runflat" včetně indikátoru poklesu tlaku, bezpečnostní šrouby kol, prvky obložení interiéru v provedení "Satin Silver matt", kontrola opotřebení brzdového obložení, zadní brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, senzor brzdového pedálu, přední brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, senzor brzdového pedálu, přední náprava s dvojitými příčnými rameny, víceprvková zadní náprava, servotronic, parkovací brzda s funkcí "Automatic hold", posilovač řízení, "Dynamic Performance Control" (DPC), aktivní rozdělení točivého momentu mezi kola zadní nápravy, zobrazení na přístrojové desce, prevence proti natankování benzinu do vozu s dieselovým motorem, filtr pevných částic, "Hill Descent Control" – asistent pro jízdu z kopce s rozsahem 6 – 25 km/h, xDrive, stálý pohon všech kol s plně variabilním přenosem točivého momentu, 8stupňová automatická převodovka, zadní parkovací asistent (PDC), akustické a vizuální signalizace vzdálenosti, vysokotlaké ostřikovače světlometů, dešťový senzor a automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, Bi-xenonové světlomety, uvítací osvětlení, funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", mlhová světla, dynamická brzdová světla, funkce světel pro jízdu ve dne, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, 2 zadní sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, sklopitelná středová loketní opěrka vzadu, 2 integrované držáky nápojů v zadní středové konzole, upevnění pro 2 dětské sedačky ISOFIX na zadních sedadlech, kolenní opěrka na centrální konzole pro řidiče a spolujezdce, velurové koberečky, částečně elektricky nastavitelná standardní sedadla řidiče a spolujezdce, sklopitelná zadní opěradla, dělená v poměru 40:60, sportovní tříramenný kožený volant s páčkami řazení, mechanicky výškově a podélně nastavitelný sloupek volantu, multifunkční volant, ovládání rádia a telefonu, včetně dvou programovatelných tlačítek, 2zónová automatická klimatizace, automatické ovládání víka zavazadlového prostoru, úložné prostory, elektronický imobilizér (EWS IV), sklopitelný kryt zavazadlového prostoru, držáky nápojů integrované v přední středové konzole (2) a v zadní centrální loketní opěrce (2), osobní profil – paměťová funkce v klíči, vyhřívané trysky ostřikovačů, tlačítko Start / Stop pro automatické startování a vypínání motoru, přední a zadní elektrické ovládání oken, interiérová světla, systém zamykání a blokování vozidla s centrálním zamykáním, včetně 2 dálkových ovládání s integrovaným klíčem, uzamykatelná podlážka zavazadlového prostoru, vyhřívaná, elektricky nastavitelná vnější zpětná asférická zrcátka, připojení AUX-In, rádio "BMW Professional" s podporou MP3, stereo systém, 6 reproduktorů, palubní počítač, 8 programovatelných tlačítek pro oblíbené funkce.

Výbava testovaného vozu:Hliníkové nástupní prahy (+9.825,-Kč), podélné matně stříbrné střešní nosníky (+9.825,-Kč), kožené čalounění (+54.450,-Kč), dřevěné obložení interiéru (+14.875,-Kč), pětimístné provedení (+8.325,-Kč), komfortní elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (56.975,-Kč), navigační systém "Professional" (+63.275,-Kč).

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X6 xDrive40d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 225 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 236
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 6.8 / 7.5
Emise CO2:198
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 570 / 1450
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2110 / 675
Rozměr pneu:255/50 R19, 285/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4877
b) šířka (mm): 1983
c) výška (mm): 1690
d) rozvor (mm): 2933
e) rozchod vpředu (mm): 1644
f) rozchod vzadu (mm): 1706
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1590
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení BMW X6 xDrive40d
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 3
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 

Přidat názorDiskuse: BMW X6 xDrive40d – SUV pro 2+3







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



A cenu za nejnevkusnější úpravu BMW X6 získává... Alligator Excalibur A cenu za nejnevkusnější úpravu BMW X6 získává... Alligator Excalibur

Zapomeňte na všechny ošklivé úpravy mnichovské X6, jaké…

BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou

Změny BMW X6 M z edice Design Edition jsou ryze stylové.…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…