Test Auto.cz

Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 kW) – Spíše sportovní než praktický

11.9. 2015
Verdikt
 

Ford C-Max se v rámci modernizace dočkal nových patnáctistovek. Vyzkoušeli jsme tu zážehovou.

Nabídka velkoprostorových Fordů na českém trhu činí pět modelů – B-Max, C-Max, Grand C-Max, S-Max a Galaxy. Automobilka toto portfolio letos výrazně obměňuje, čtyři z pěti MPV dorazily na trh v nové generaci, nebo v modernizované podobě. V případě C-Maxu došlo na facelift.

Kompaktní MPV C-Max, a od něj odvozená prodloužená verze Grand C-Max, se v rámci modernizace dočkaly jak vylepšeného vzhledu, tak modernější techniky. Novinkami pod kapotou jsou dvě patnáctistovky – vznětová 1.5 TDCi (ve verzích se 70 kW a 88 kW) a zážehová 1.5 EcoBoost (110 kW). V redakčním testu jsme vyzkoušeli druhý z nich – benzinové jednotky totiž tvoří většinu prodaných C-Maxů na českém trhu. Za prvních osm měsíců roku připadlo na 41 prodaných C-Maxů s turbodieselem 244 kusů s benzinovým agregátem.

Cool-Max

O vzhledu inspirovaném vozy Aston Martin se u posledních modelů Ford popsaly již stohy stránek. Pravdou každopádně je, že to nynějším Fordům sluší a C-Max není v tomto ohledu výjimkou, obzvlášť v modré metalíze Deep Impact. Už dříve patřil mezi ta hezčí MPV na trhu, což modernizace s šestiúhelníkovou maskou chladiče dále zdůraznila. Vysoká karoserie C-Maxu je zkrátka oblečena do elegantnějšího hávu.

Jestliže vnější elegantní tvary chválíme, komplikovaně tvarovaná palubní deska v kabině je jiná káva – vrchní část středového panelu s vertikálně orientovanými výdechy klimatizace lehce evokuje přenosná rádia z devadesátých let. Stínítko displeje multimediálního systému navíc v testovaném autě na nerovnostech povrzávalo.

Použitá grafika multimediálního systému SYNC je sice moderní, přesto máme k systému výhrady. Nereaguje totiž na pokyny zrovna hbitě. Některá ovládací tlačítka jsou titěrná, jmenovitě tlačítka info. Domů a nastavení jsou pak hůře přístupná – kvůli „utopenému“ displeji ve středovém panelu a ovládání hlasitosti rádia. SYNC navíc v tuto chvíli nekomunikuje česky.

obrázek [600 x 402]  

Sedačky mají příkladné boční vedení, jejich sedáky by však mohly být delší. Přední sedadla jsou uložena výše, což je znatelné především na místě spolujezdce. Zatímco vpředu je dostatek prostoru všemi směry, vzadu je to jiný příběh. Místa je tu poskrovnu hlavně v podélném prostoru, což je způsobeno kratším rozvorem (2.648 mm). Také sedáky zadních sedadel jsou umístěny výše, a tak ani místa nad hlavou tu není zrovna nadbytek.

Rovněž v případě velikosti zavazadelníku C-Max ztrácí na soupeře. Jeho základní objem činí 471 litrů, zatímco konkurenční VW Golf Sportsvan nebo Kia Carens se umí dostat přes hodnotu 500 litrů. C-Max ale bojuje maximálním objemem, který dosahuje 1.723 litrů. Hledejme za tím zadní lavici dělenou v poměru 40:20:40. Tu sice není možné posouvat v příčném směru, jednotlivá sedadla ale lze z auta zcela vyjmout a tím zavazadelník patřičně zvětšit. Jejich nevýhodou je však poměrně náročná manipulace. Šofér je musí sklopit přesně o 45°, až poté je lze vyjmout z kotevních bodů. Sedadla navíc rozhodně nejsou lehká. V případě pouhého sklopení je pak potřeba počítat s výrazným schodem.

QuiCk-Max

Testovaný 1.5 EcoBoost se 110 kW je na českém trhu aktuálně nejvýkonnějším benzinovým motorem nabízeným pro C-Max, v německém ceníku ale figuruje i jeho silnější varianta se 134 kW. Už výkon 110 kW a točivý moment 240 N.m dostupný v širokém pásmu otáček (1600-4000 ot.) pro rodinné použití více než postačuje. Automobil se prakticky za jakýchkoliv okolností umí velice hbitě rozpohybovat.

Psali jsme: Modernizovaný Ford C-Max nově přijíždí s 1.5 EcoBoost

Navzdory přeplňování má benzinová patnáctistovka až atmosférický charakter. Její síla od 2000 otáček lineárně roste, a to bez žádného citelného „nakopnutí“ turba, což ideálně odpovídá charakteru rodinného automobilu. Výkonová křivka vrcholí v 6000 otáčkách, do takových výšin se ale řidič při běžné jízdy prakticky nedostane.

Spotřeba paliva se během týdenního testování pohybovala mezi sedmi a osmi litry. K hranici osmi litrů jsme se dostali ve městě, naopak na dálnici si auto vzalo 7,1 litru paliva 100 kilometrů. Svižnější jízda na trase kombinující městské ulice s okresními silnicemi a dálnicí znamenala hodnotu 7,5 l/100 km. Spotřeba je tedy vcelku slušná, je ale nutné přiznat, že spotřeba dosavadního 1.6 EcoBoost dosahovala podobných hodnot.

Ford C-Max – srovnání s konkurencí
ModelFord C-MaxRenault ScénicKia CarensToyota VersoVolkswagen Golf Sportsvan
Motor1.5 EcoBoost1.2 TCe1.6 GDI1.8 Valvematic1.4 TSI
Zdvihový objem [cm3]14991198159117981395
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/600097/550099/6300108/6400110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]240/1600-4000205/2000165/4850180/4000250/1500-3500
Převodovka6M6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]204190185190212
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,411,411,310,48,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,26,56,85,6
Základní cena [Kč]485.990499.900424.980489.900554.990

Comfort-Max

MPV značky Ford vždy uměly příjemně překvapit svými jízdními vlastnostmi a C-Max toto pravidlo jen potvrzuje. Naladění podvozku je spíše měkčí, automobil je ale stále dostatečně jistý i při rychlém průjezdu zatáčkami, ve kterých se jeho karoserie prakticky nenaklání.

Vyzkoušeli jsme: Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium – Tady je něco navíc

Tlumení nerovností je na vysoké úrovni, od podvozku se na nerovnostech neozývají hlasité rány. C-Max s jistotou a nadšením drží zvolený směr, řidič přesně ví, kam směřují přední kola. Auto se nebojí ani rychlého tempa, na hraně schopností pouze řidiči jemně naznačí pískáním gum a ztuhnutím řízení, aby zmírnil tempo. Brzdy jsou velice účinné, je však třeba počítat s pomalým nástupem brzdné síly. Při rozjezdech je zase nutné si zvyknout na citlivý spojkový pedál.

obrázek [600 x 359]  

V rámci modernizace Ford zapracoval na odhlučnění karoserie. Zlepšení je zřejmé, na dálnici je ale stále znatelná vyšší stavba karoserie. Nad hranicí 3000 otáček pak o sobě dá vědět i motor.

Stále větší samozřejmostí u dnešních aut je bohatá nabídka jízdních pomocníků. V případě C-Maxu jsme si vyzkoušeli hlídání mrtvého úhlu, rozpoznávaní dopravních značek, varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa nebo asistent pro jízdu v pruzích, které jsou spolu s dalšími systémy nabízeny v rámci Sady Assistent 3 za 31.500 korun. K funkčnosti prvních tří systémů nemáme výhrad (byť hlídání mrtvého úhlu je občas až zbytečně opatrné), u automatického navrácení do jízdního pruhu pak chválíme jemné korekce do řízení. Na druhou stranu nám smysl tohoto pomocníka stále uniká.

Závěr

Zkušenost s modernizovaným C-Maxem je důkazem, že toto kompaktní MPV není třetím nejprodávanějším Fordem v Evropě náhodou. Automobil zaujme pohledným vzhledem nebo skvěle naladěným podvozkem, který ideálně kombinuje komfort s tuhostí. K charakteru auta pak testovaná benzinová patnáctistovka ideálně sedí – nabízí přebytek síly i slušnou spotřebu.

Jake.auto.cz: Ford C-Max/Grand C-Max (přehled testů a dalších článků)

Výraznější výtku k C-Maxu máme snad jedinou – jestliže od velkoprostorového auta hledáte hlavně velkou kabinu a zavazadelník, Ford zklame. Pro takové zákazníky ale modrý oválek nabízí alternativu – Grand C-Max, za jehož posuvné dveře a o 14 centimetrů delší karoserii se připlácí rozumných 25.000 korun.

obrázek [600 x 402]  

Nejlevnější verze modelu401.990 Kč (1.0 EcoBoost/74 kW Trend)
Základ s testovaným motorem485.990 Kč (1.5 EcoBoost/110 kW Trend Plus)
Testovaný vůz s výbavou585.190 Kč (1.5 EcoBoost/110 kW Trend Plus)

Plusy

  • Naladění podvozku
  • Jízdní vlastnosti
  • Silný motor
  • Přesné řízení
  • Variabilní kabina

Minusy

  • Průměrný prostor na zadních sedadlech
  • Podprůměrný zavazadelník
  • Pomalejší nástup brzd
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 kW)

Cena v základní výbavě: 485 990 Kč Cena v testované výbavě: 585 190 Kč

Základní výbava:Přední mlhovky, zadní parkovací senzory, loketní opěrka, multimediální systém SYNC s bluetooth a hlasovým ovládáním, palubní počítač s 4,2“ displejem, litá 16“ kola, stahovací sluneční clony integrované do zadních oken, vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, šest airbagů, tempomat, omezovač rychlosti, funkce MyKey, kožený volant, atd.

Výbava testovaného vozu:Sada Assist 3 – systém prevence nárazu, hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, sledování bdělosti řidiče (+31.500,-), sada Plus – automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla, velurové rohože (+12.900,-), sada Winter Plus – vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant (+14.900,-), sada Style – diody denního svícení, zadní tónovaná skla (+5.600,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), metalický lak (+14.900,-), litá 17“ kola (+13.900,-).

Komentář Roberta Maleckého: Bez důvěry a bez starostí Komentář Roberta Maleckého: Bez důvěry a bez starostí

Silvestrovská novela a novoroční vyhláška. Pojmy, které…

Prasknutí realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux Prasknutí realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích,…

Toyota a Panasonic chtějí spolupracovat při vývoji baterií do elektromobilů Toyota a Panasonic chtějí spolupracovat při vývoji baterií do elektromobilů

Největší japonská automobilka Toyota Motor a japonská…

Toshiba urovnala spor s Western Digital, prodeji čipové divize nic nebrání Toshiba urovnala spor s Western Digital, prodeji čipové divize nic nebrání

Japonská společnost Toshiba bude moci prodat za 18…

 

Štítky Ford Testy MPV

Technické údaje
Motor Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 204
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.1 / 6.1
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / 1723
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1394 / 521
Rozměr pneu:215/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4379
b) šířka (mm): 1828
c) výška (mm): 1610
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 kW) – Spíše…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Ford C-Max a S-Max: První jízdní dojmy z Mallorky (aktualizováno) Ford C-Max a S-Max: První jízdní dojmy z Mallorky (aktualizováno)

Ford uspořádal novinářskou prezentaci modernizovaného…

Ford C-Max a Grand C-Max: Modernizovaná MPV mají české ceny Ford C-Max a Grand C-Max: Modernizovaná MPV mají české ceny

Modernizovaný C-Max je dostupný se čtyřmi motory. Za…

 



 
Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Dnes 08:00

Vzorový záznam o nehodě by měl v autě vozit každý řidič. Povinný sice není, usnadní ale záznam o okolnostech havárie. Víte však, jak jej správně vyplnit?




Blesk.cz

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do dalších zemí

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do…

Všechny tranzitní linky hlavního rakouského plynovodu u slovenských hranic byly po úterní explozi před půlnocí…

Pivovar Bernard se navezl do hnutí #MeToo. Zesměšňuje sexuální násilí, říká expertka

Pivovar Bernard se navezl do hnutí #MeToo.…

Pivovar Bernard v pondělí rozvířil diskuzi, když zveřejnil na svém facebookovém profilu obrázek baby Jagy z…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra Trpišovského

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra…

Trasa Slovan Liberec – Slavia Praha je stále otevřená, jinými slovy Janem Nezmarem to nekončí. Vršovický klub…

 

Reflex.cz

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák. Firmy byly lakomé jako řezník Krkovička a teď se diví

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák.…

Tuzemští podnikatelé kritizují úřad práce v Liberci za uspořádání semináře, na kterém se mohli zájemci o…

Prezidentský kandidát Drahoš: Podle Zemana jsou Češi debilové, nepochybuji o ovlivňování voleb

Prezidentský kandidát Drahoš: Podle Zemana jsou Češi…

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš by jmenoval menšinovou vládu s podporou komunistů a SPD, pokud by předem měla…