reklama


Test Auto.cz

Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 kW) – Spíše sportovní než praktický

11.9. 2015
Verdikt
 

Ford C-Max se v rámci modernizace dočkal nových patnáctistovek. Vyzkoušeli jsme tu zážehovou.

Nabídka velkoprostorových Fordů na českém trhu činí pět modelů – B-Max, C-Max, Grand C-Max, S-Max a Galaxy. Automobilka toto portfolio letos výrazně obměňuje, čtyři z pěti MPV dorazily na trh v nové generaci, nebo v modernizované podobě. V případě C-Maxu došlo na facelift.

Kompaktní MPV C-Max, a od něj odvozená prodloužená verze Grand C-Max, se v rámci modernizace dočkaly jak vylepšeného vzhledu, tak modernější techniky. Novinkami pod kapotou jsou dvě patnáctistovky – vznětová 1.5 TDCi (ve verzích se 70 kW a 88 kW) a zážehová 1.5 EcoBoost (110 kW). V redakčním testu jsme vyzkoušeli druhý z nich – benzinové jednotky totiž tvoří většinu prodaných C-Maxů na českém trhu. Za prvních osm měsíců roku připadlo na 41 prodaných C-Maxů s turbodieselem 244 kusů s benzinovým agregátem.

Cool-Max

O vzhledu inspirovaném vozy Aston Martin se u posledních modelů Ford popsaly již stohy stránek. Pravdou každopádně je, že to nynějším Fordům sluší a C-Max není v tomto ohledu výjimkou, obzvlášť v modré metalíze Deep Impact. Už dříve patřil mezi ta hezčí MPV na trhu, což modernizace s šestiúhelníkovou maskou chladiče dále zdůraznila. Vysoká karoserie C-Maxu je zkrátka oblečena do elegantnějšího hávu.

Jestliže vnější elegantní tvary chválíme, komplikovaně tvarovaná palubní deska v kabině je jiná káva – vrchní část středového panelu s vertikálně orientovanými výdechy klimatizace lehce evokuje přenosná rádia z devadesátých let. Stínítko displeje multimediálního systému navíc v testovaném autě na nerovnostech povrzávalo.

Použitá grafika multimediálního systému SYNC je sice moderní, přesto máme k systému výhrady. Nereaguje totiž na pokyny zrovna hbitě. Některá ovládací tlačítka jsou titěrná, jmenovitě tlačítka info. Domů a nastavení jsou pak hůře přístupná – kvůli „utopenému“ displeji ve středovém panelu a ovládání hlasitosti rádia. SYNC navíc v tuto chvíli nekomunikuje česky.

obrázek [600 x 402]  

Sedačky mají příkladné boční vedení, jejich sedáky by však mohly být delší. Přední sedadla jsou uložena výše, což je znatelné především na místě spolujezdce. Zatímco vpředu je dostatek prostoru všemi směry, vzadu je to jiný příběh. Místa je tu poskrovnu hlavně v podélném prostoru, což je způsobeno kratším rozvorem (2.648 mm). Také sedáky zadních sedadel jsou umístěny výše, a tak ani místa nad hlavou tu není zrovna nadbytek.

Rovněž v případě velikosti zavazadelníku C-Max ztrácí na soupeře. Jeho základní objem činí 471 litrů, zatímco konkurenční VW Golf Sportsvan nebo Kia Carens se umí dostat přes hodnotu 500 litrů. C-Max ale bojuje maximálním objemem, který dosahuje 1.723 litrů. Hledejme za tím zadní lavici dělenou v poměru 40:20:40. Tu sice není možné posouvat v příčném směru, jednotlivá sedadla ale lze z auta zcela vyjmout a tím zavazadelník patřičně zvětšit. Jejich nevýhodou je však poměrně náročná manipulace. Šofér je musí sklopit přesně o 45°, až poté je lze vyjmout z kotevních bodů. Sedadla navíc rozhodně nejsou lehká. V případě pouhého sklopení je pak potřeba počítat s výrazným schodem.

QuiCk-Max

Testovaný 1.5 EcoBoost se 110 kW je na českém trhu aktuálně nejvýkonnějším benzinovým motorem nabízeným pro C-Max, v německém ceníku ale figuruje i jeho silnější varianta se 134 kW. Už výkon 110 kW a točivý moment 240 N.m dostupný v širokém pásmu otáček (1600-4000 ot.) pro rodinné použití více než postačuje. Automobil se prakticky za jakýchkoliv okolností umí velice hbitě rozpohybovat.

Psali jsme: Modernizovaný Ford C-Max nově přijíždí s 1.5 EcoBoost

Navzdory přeplňování má benzinová patnáctistovka až atmosférický charakter. Její síla od 2000 otáček lineárně roste, a to bez žádného citelného „nakopnutí“ turba, což ideálně odpovídá charakteru rodinného automobilu. Výkonová křivka vrcholí v 6000 otáčkách, do takových výšin se ale řidič při běžné jízdy prakticky nedostane.

Spotřeba paliva se během týdenního testování pohybovala mezi sedmi a osmi litry. K hranici osmi litrů jsme se dostali ve městě, naopak na dálnici si auto vzalo 7,1 litru paliva 100 kilometrů. Svižnější jízda na trase kombinující městské ulice s okresními silnicemi a dálnicí znamenala hodnotu 7,5 l/100 km. Spotřeba je tedy vcelku slušná, je ale nutné přiznat, že spotřeba dosavadního 1.6 EcoBoost dosahovala podobných hodnot.

Ford C-Max – srovnání s konkurencí
ModelFord C-MaxRenault ScénicKia CarensToyota VersoVolkswagen Golf Sportsvan
Motor1.5 EcoBoost1.2 TCe1.6 GDI1.8 Valvematic1.4 TSI
Zdvihový objem [cm3]14991198159117981395
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/600097/550099/6300108/6400110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]240/1600-4000205/2000165/4850180/4000250/1500-3500
Převodovka6M6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]204190185190212
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,411,411,310,48,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,26,56,85,6
Základní cena [Kč]485.990499.900424.980489.900554.990

Comfort-Max

MPV značky Ford vždy uměly příjemně překvapit svými jízdními vlastnostmi a C-Max toto pravidlo jen potvrzuje. Naladění podvozku je spíše měkčí, automobil je ale stále dostatečně jistý i při rychlém průjezdu zatáčkami, ve kterých se jeho karoserie prakticky nenaklání.

Vyzkoušeli jsme: Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium – Tady je něco navíc

Tlumení nerovností je na vysoké úrovni, od podvozku se na nerovnostech neozývají hlasité rány. C-Max s jistotou a nadšením drží zvolený směr, řidič přesně ví, kam směřují přední kola. Auto se nebojí ani rychlého tempa, na hraně schopností pouze řidiči jemně naznačí pískáním gum a ztuhnutím řízení, aby zmírnil tempo. Brzdy jsou velice účinné, je však třeba počítat s pomalým nástupem brzdné síly. Při rozjezdech je zase nutné si zvyknout na citlivý spojkový pedál.

obrázek [600 x 359]  

V rámci modernizace Ford zapracoval na odhlučnění karoserie. Zlepšení je zřejmé, na dálnici je ale stále znatelná vyšší stavba karoserie. Nad hranicí 3000 otáček pak o sobě dá vědět i motor.

Stále větší samozřejmostí u dnešních aut je bohatá nabídka jízdních pomocníků. V případě C-Maxu jsme si vyzkoušeli hlídání mrtvého úhlu, rozpoznávaní dopravních značek, varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa nebo asistent pro jízdu v pruzích, které jsou spolu s dalšími systémy nabízeny v rámci Sady Assistent 3 za 31.500 korun. K funkčnosti prvních tří systémů nemáme výhrad (byť hlídání mrtvého úhlu je občas až zbytečně opatrné), u automatického navrácení do jízdního pruhu pak chválíme jemné korekce do řízení. Na druhou stranu nám smysl tohoto pomocníka stále uniká.

Závěr

Zkušenost s modernizovaným C-Maxem je důkazem, že toto kompaktní MPV není třetím nejprodávanějším Fordem v Evropě náhodou. Automobil zaujme pohledným vzhledem nebo skvěle naladěným podvozkem, který ideálně kombinuje komfort s tuhostí. K charakteru auta pak testovaná benzinová patnáctistovka ideálně sedí – nabízí přebytek síly i slušnou spotřebu.

Jake.auto.cz: Ford C-Max/Grand C-Max (přehled testů a dalších článků)

Výraznější výtku k C-Maxu máme snad jedinou – jestliže od velkoprostorového auta hledáte hlavně velkou kabinu a zavazadelník, Ford zklame. Pro takové zákazníky ale modrý oválek nabízí alternativu – Grand C-Max, za jehož posuvné dveře a o 14 centimetrů delší karoserii se připlácí rozumných 25.000 korun.

obrázek [600 x 402]  

Nejlevnější verze modelu401.990 Kč (1.0 EcoBoost/74 kW Trend)
Základ s testovaným motorem485.990 Kč (1.5 EcoBoost/110 kW Trend Plus)
Testovaný vůz s výbavou585.190 Kč (1.5 EcoBoost/110 kW Trend Plus)

Plusy

  • Naladění podvozku
  • Jízdní vlastnosti
  • Silný motor
  • Přesné řízení
  • Variabilní kabina

Minusy

  • Průměrný prostor na zadních sedadlech
  • Podprůměrný zavazadelník
  • Pomalejší nástup brzd
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 kW)

Cena v základní výbavě: 485 990 Kč Cena v testované výbavě: 585 190 Kč

Základní výbava:Přední mlhovky, zadní parkovací senzory, loketní opěrka, multimediální systém SYNC s bluetooth a hlasovým ovládáním, palubní počítač s 4,2“ displejem, litá 16“ kola, stahovací sluneční clony integrované do zadních oken, vyhřívaná, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru, šest airbagů, tempomat, omezovač rychlosti, funkce MyKey, kožený volant, atd.

Výbava testovaného vozu:Sada Assist 3 – systém prevence nárazu, hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, sledování bdělosti řidiče (+31.500,-), sada Plus – automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla, velurové rohože (+12.900,-), sada Winter Plus – vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant (+14.900,-), sada Style – diody denního svícení, zadní tónovaná skla (+5.600,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), metalický lak (+14.900,-), litá 17“ kola (+13.900,-).

Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb

Finanční domy připravují své systémy na zásadní změnu.…

Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony…

Žádné úlevy Řecku, dojely by na to země eurozóny, varuje Berlín Žádné úlevy Řecku, dojely by na to země eurozóny, varuje Berlín

Řecku se nesmí slevit na dluhu tak, aby na to jeho…

Trumpův daňový balíček Trumpův daňový balíček "všem" rozhodně nepomůže, Amazon si brzy připlatí

Plánované daňové škrty prezidenta Donalda Trumpa, které…

 
Technické údaje
Motor Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 204
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.1 / 6.1
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 471 / 1723
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1394 / 521
Rozměr pneu:215/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4379
b) šířka (mm): 1828
c) výška (mm): 1610
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 kW) – Spíše…


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Seat Leon Cupra je možné i nadále kupovat ve třech…

Proč nám při dosažení určité rychlosti připadá, že se kola auta točí opačně? Proč nám při dosažení určité rychlosti připadá, že se kola auta točí opačně?

Každý z nás se nad tím určitě už někdy pozastavil. Vidět…

 




Ford C-Max a S-Max: První jízdní dojmy z Mallorky (aktualizováno) Ford C-Max a S-Max: První jízdní dojmy z Mallorky (aktualizováno)

Ford uspořádal novinářskou prezentaci modernizovaného…

Ford C-Max a Grand C-Max: Modernizovaná MPV mají české ceny Ford C-Max a Grand C-Max: Modernizovaná MPV mají české ceny

Modernizovaný C-Max je dostupný se čtyřmi motory. Za…

 



 
Pět aut do 100.000 Kč, která mají do budoucna potenciál: Vzpomínka na devadesátky

Pět aut do 100.000 Kč, která mají potenciál: Devadesátky jedou

Dnes 17:40

Strop máme sice sto tisíc, ovšem většinu těchto vozů seženete laciněji. Otázkou je, v jakém budou stavu.




Blesk.cz

Legenda se vrací: Nokia 3310 se po 17 letech dočkala nástupce!

Legenda se vrací: Nokia 3310 se po 17 letech dočkala…

Nokia 3310 míří znovu do prodeje! Nástupce legendárního telefonu bude uveden na trh ve druhém čtvrtletí finskou…

Smartphone je málo. Huawei chce Intelligent Phone

Smartphone je málo. Huawei chce Intelligent Phone

Také Huawei mělo na letošním veletrhu CES v Las Vegas tiskovou konferenci. Žádného nového produktu jsme se…

 

iSport.cz

Hrdina Zlatan vystřílel United se Southamptonem pátý Ligový pohár

Hrdina Zlatan vystřílel United se Southamptonem pátý…

Fotbalisté Manchesteru United popáté v historii ovládli Ligový pohár, když ve finále ve Wembley porazili…

SESTŘIHY: Slavia vyhrála 8:1 a vede, Sparta propadla, ztratila i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia vyhrála 8:1 a vede, Sparta…

Po 18. kole má fotbalová ePojisteni.cz liga nového lídra! Slavia předvedla v Příbrami ofenzivní koncert a…

 

Reflex.cz

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS uvádí třetinovou účast

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS…

K pochodu uspořádanému při příležitosti druhého výročí vraždy ruského opozičního politika Borise Němcova se…

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v carském Rusku

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v…

Dobrovolné odmítání živočišných produktů není fenoménem posledních desetiletí. Mezi slavné vegetariány patřili v…

 
 
reklama