29.7. 2016 Jan Mička Jan Mička

Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo vs. Kia Sorento 2.2 CRDi – Cesta do Ameriky

 

Správné SUV musí umět od všeho trochu. Porovnali jsme nový Ford Edge a Kiu Sorento, tedy vozy, které se v tomto segmentu řadí k vůbec největším na našem trhu.

Není tomu tak dávno, co jsme měli ve srovnávacích testech Volkswagen Tiguan s Audi Q5, ještě před tím se u nás dvakrát (a v obou případech vítězně) ukázala Kia Sportage, a dokonce jsme porovnali Subaru XV s Toyotou RAV4. Na jeden rok je to testů SUV až až, má to ale své opodstatnění. Tento segment totiž v poslední době pořádně narůstá a výrobci zde kolikrát své výrobky řadí i navzdory tomu, že třeba vůbec nedisponují pohonem všech kol. A to je z mého pohledu špatně. Když už se totiž nějaký vůz honosí nálepkou SUV nebo crossover, měl by přece umět od všeho trochu.

Dnes zabrousíme na samotný vrchol segmentu mainstreamových SUV, kde by měl být svět ještě v pořádku. Ford Edge i Kia Sorento se vyrábějí v Severní Americe, nicméně zatímco tam platí spíše za „kompakty“, u nás s nimi občas můžete mít problém zaparkovat nebo se vymotat z podzemních garáží. Oba vozy již v základu disponují pohonem všech kol s mezinápravovými spojkami, kia dokonce od prostřední výbavy nabízí za 20.000 Kč třetí řadu sedadel, a při výběru motoru nemáte jinou možnost než sáhnout po pořádném vznětovém čtyřválci, v případě fordu dokonce o výkonu až 210 koní. Ideální rodinné dostavníky, řeknete si, hned v úvodu ale narážíme na jeden háček – pořizovací náklady.

Video

Milionová auta

Pokud pokukujete po jednom z testovaných vozů, připravte si pořádný balík peněz. Za základní Kiu Sorento (linie Comfort) s motorem 2.2 CRDi/147 kW, pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou totiž u prodejce necháte nejméně 949.980 Kč, což může vzhledem k tomu, že se nejedná o prémiový vůz, zdát trochu moc. Takto konfigurovaný vůz má sedmnáctipalcová kola, automatickou dvouzónovou klimatizaci, projektorové světlomety, elektricky ovládaná okna, tempomat, navigaci se sedmipalcovým displejem, látkové čalounění nebo šest airbagů, přičemž v rámci základních příplatkových prvků, pokud pominu originální příslušenství, lze sestavu navýšit pouze o metalízu za 20.000 Kč. S takovou výbavou bych si osobně vystačil, stejně by mi ale v hlavě pořád hlodala myšlenka, že mám „pouze“ průměrně vybavenou kiu téměř za milion.

Z mého pohledu je lepší sáhnout minimálně po prostřední výbavě Exclusive za 999.980 Kč. Rázem dostanete osmnáctipalcová kola, elektrické nastavení řidičova sedadla, vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, a dokonce i volantu, hlavně se vám ale otevře cesta k další výbavě. Třeba paketu Convenience za 50.000 Kč, který obsahuje například elektricky ovládané páté dveře, bezklíčové odemykání a startování nebo varování před opuštěním jízdního pruhu. Dohromady zaplatíte lehce přes milion, máte už ale velmi dobře vybavené a zároveň atraktivní auto.

Ford Edge posouvá hranice ještě dál. Hned při nedávném vstupu na český trh nasadil cenovou laťku opravdu optimisticky vysoko, protože s manuální šestistupňovou převodovkou, motorem 2.0 TDCi/132 kW a pohonem všech kol stojí 1.119.990 Kč. To je pro představu asi jenom o 10.000 Kč méně, než za kolik pořídíte Kiu Sorento v nejvyšší výbavě Premium. K testovanému dvoulitrovému biturbu se 154 kilowatty se automaticky váže také dvouspojková převodovka Powershift, to už se ale rovnou dostáváte také na výbavu Titanium a cenu 1.316.990 Kč. A to je ještě více, než kolik zaplatíte za Sorento Premium s automatem a veškerou příplatkovou výbavou (vychází na 1.314.980 Kč)!

Na první „nástřel“ je cena Fordu Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo opravdu vysoká, už v samotném základu ale dostanete spoustu výbavy. O automatické převodovce už řeč byla, zmínit ale musíme ještě další prvky - devatenáctipalcová kola, sedm airbagů nebo elektricky ovládané zadní víko. Sedmimístné provedení u nás automobilka nenabízí s vysvětlením, že jiný takto konfigurovaný model SUV dorazí někdy v budoucnu (v sorentu však zadní místa vyhoví maximálně dětem). Testovaná linie Sport za 1.353.990 Kč pak přihodí o palec větší kola, sportovní „look“, adaptivní řízení, dvě chromované koncovky výfuku nebo tužší podvozek.

Pořizovací nákladyFord EdgeKia Sorento
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy2.0 TDCi Bi-Turbo AWD Titanium, 1.316.990 Kč2.2 CRDi 4x4 Comfort, 949.980 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Litá kola19"17"
Počet airbagů76
NavigaceSS
Kožené čalouněníSada Luxury/95.000 Kčpouze linie Premium
Sedm míst*od linie Exclusive
Automatická převodovkaSod linie Exclusive za 50.000 Kč
Světlometyhalogenovéhalogenové
Elektricky ovládané zadní víkoSod linie Exclusive v paketu Convenience
Rezervní koloSS
Elektricky nastavitelná přední sedadla/vyhřívaná/ventilovanáSada Luxuryod linií Exclusive/Exclusive/Premium
Zadní parkovací kameraSS
Klimatizacedvouzónová automatickádvouzónová automatická
TempomatS/rozpoznávání rychlostních limitůS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]11.775/14.762/4390
Přední/zadní nárazník [Kč]10.939/20.22410.866/10.817
Přední blatník [Kč]zatím není k dispozici6.222
Čelní sklo [Kč]35.80613.636
Maska chladiče10.2147.874
Tlumič přední/zadní [Kč]3.780/2.5035.683/1985
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.4522.234 + 389
Hodinová sazba v servisu [Kč]zatím není k dispozici664
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]zatím není k dispozici21.056
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/2/127/5/12
Prodloužená záruka5 let/120.000 Kč - 30.000 Kč-

Ani to ale ještě nemusí být konečná. Zkoušený exemplář byl například vybaven sadou Luxury Business za 140.200 Kč, která obsahuje například adaptivní diodové světlomety, sedadla čalouněná kůží a velurem, elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním a ventilováním, vyhřívaná zadní sedadla nebo panoramatickou střechu s elektrickým ovládáním. Summa summarum jsme na ceně 1.544.700 Kč, a za tyto peníze už můžete mít velice slušně vybavené BMW X3 xDrive20d/140 kW s osmistupňovým automatem. Třeba přesně to, které jsme otestovali z kraje letošního roku.

Co se pořizovacích nákladů týče, je jasným vítězem Kia Sorento, přestože nenabízí například adaptivní diodové světlomety nebo vychytávku v podobě airbagů v zadních bezpečnostních pásech (pro Edge za 6.200 Kč). Nelze opomenout ani převahu v oblasti záruk, kde Kia nabízí sedmiletou garanci s omezením na 150.000 kilometrů. S cenami některých náhradních dílů je to pak víceméně plichta, pozor ale na čelní sklo fordu – stojí skoro 36 tisíc, nebo zadní nárazník za víc než „dvacet“. Sada tlumičů vás ale zase vyjde o téměř tři tisíce levněji než u Korejců a levněji pořídíte také přední světlomet.

POŘIZOVACÍ NÁKLADYFord EdgeKia Sorento
Základní cena57
Standardní výbava a příplatky86
Servis78
Záruky79
Průměr6,757,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5 Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5

Šéf britské tajné služby MI5 Andrew Parker dnes řekl, že…

 
Technické údaje
Motor Ford EdgeKia Sorento
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19972199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 3600147 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2000 - 2500450 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 211203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.49.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 5.4 / 5.87.7 / 6.1 / 6.7
Emise CO2:149177
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 602 / 1847660 / 1732
Objem nádrže (l):6871
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1874 / 6811842 / 668
Rozměr pneu:255/45 R20235/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48084780
b) šířka (mm): 19281890
c) výška (mm): 16921690
d) rozvor (mm): 28482780
e) rozchod vpředu (mm): 16551628
f) rozchod vzadu (mm): 16641639
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080840 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880580 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900970
k) šířka vpředu (mm): 15501540
l) šířka vzadu (mm): 16001530
délka sedáku vpředu (mm): 480530
délka sedáku vzadu (mm): 450480
výška opěradla vpředu (mm): 650650
výška opěradla vzadu (mm): 630640
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo vs. Kia…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Akcelerace na sněhu: O kolik se prodlouží čas oproti zrychlení na asfaltu? Akcelerace na sněhu: O kolik se prodlouží čas oproti zrychlení na asfaltu?

Napadlo vás někdy, o kolik se prodlouží akcelerace vozu z…

Euro NCAP 2016: Ford Edge – Americké hrany získaly pět hvězd Euro NCAP 2016: Ford Edge – Americké hrany získaly pět hvězd

Ford Edge byl původně určen pro severoamerický trh, ale…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…