Test Auto.cz

Ford Focus 1.0 EcoBoost - Zpátky na vrchol

19.9. 2018
Verdikt
 

Čtvrtá generace Fordu Focus dostala do vínku skutečně výborný podvozek. Leckteré modely by se od něj mohly učit.

První generace modelu Focus přišla na trh v roce 1999. A způsobila naprostou revoluci mezi kompaktními hatchbacky. Do světa nevzhledných krabic čtyřkového golfa a géčkové astry vstoupilo neuvěřitelně nadčasové dílko, které u Fordu nastartovalo éru jazyka New Edge.

To by k jeho úspěchu pochopitelně nestačilo, inženýři ale způsobili podobnou revoluci i v oblasti jízdních vlastností. Zadní nápravu tvořilo víceprvkové zavěšení, což společně s výborným naladěním celého podvozku přineslo do nižší střední třídy jízdní vlastnosti opravdu nevídané. Vím to moc dobře, sám jsem jedničkový Focus kdysi měl a vybral jsem si ho právě kvůli tomu, jak dobře jezdil.

Od té doby uběhlo už hodně vody a konkurence poměrně rychle srovnala krok. Aktuální čtvrtá generace chce konkurenci zase ukázat koncová světla, jízdními vlastnostmi se touží dostat mezi nejlepší auta v nižší střední třídě. Nová generace vznikala v Německu, takže na evropských silnicích by měl logicky fungovat nejlépe. Prodávat se ale tradičně bude po celém světě.

Po technické stránce stojí Focus na nové platformě C2, což je obdoba modulární platformy MQB u koncernu Volkswagen. Je velmi tuhá, což se hodně podepsalo na jízdních vlastnostech. O tom si ale povíme za chvíli.

Mezigeneračně Focus povyrostl, kompaktní rozměry má ale pořád. Nejvýrazněji nabral na rozvoru, který se prodloužil o 52 milimetrů, z 2.648 na 2.700 milimetrů. Celková délka se ale natáhla jen o necelé dva centimetry. Je také o dva milimetry vyšší a širší, v zásadě se tedy dá říci, že je pořád stejně velký. A to je dobře.

Design pro všechny

Svým vzhledem jako by se, podobně jako třetí generace, snažil zalíbit všem. Jenže trefit se do vkusu lidem žijícím od Ameriky po Čínu je docela oříšek. A je otázka, jestli se to focusu daří. Nepřijde mi ošklivý, ale vyloženě originální křivky, jakými hýřila právě první generace, na něm nejspíš nenajdete. Z různých úhlů spíš připomíná leckteré jiné modely. Zepředu v něm vidím společné rysy s Kiou Ceed, záď mi zase svými světly připomíná Fiat Tipo. Nastupujícím designovým trendem se ale zcela jistě stává široký nápis rozprostřený přes víko kufru, který v tomto případě nese název modelu.

Vyjít vstříc širokému publiku se Ford snaží nabídkou celé řady verzí, které jsou k dispozici hned od začátku prodejů. Kromě těch klasických je to sportovněji laděné provedení ST-Line s jinak tvarovanými nárazníky, sportovnějším interiérem a sedmnáctipalcovými litými koly, kterým sekunduje tužší podvozek. Pro náročnější zákazníky má Ford připravenou verzi Vignale, která hýří chromem, má bohatě zdobenou mřížku chladiče, jinak tvarované nárazníky a dvě koncovky výfuku. A na své si přijdou i příznivci oplastovaných, rádoby terénních kousků, pro které je určený lehce přizvedlý Active.

Nám dorazilo do testu naprosto tradiční provedení, ale s pěknými koly, LEDkovými světlomety a hlavně výraznou modrou metalízou, což z focusu udělalo docela pohledný kousek. A uvnitř dobrý dojem pokračuje. Především pak samotným rozvržením palubní desky. Jen si vzpomeňte, jak ko(s)micky vypadal interiér minulé generace před faceliftem. Z chyb se Ford naštěstí poučil, protože tady se podobný přešlap nekoná. Ideově navazuje na menší Fiestu, pryč je tedy změť nepřehledných tlačítek, naštěstí se ale nekoná ani druhý extrém v podobě ryze dotykového ovládání.

Poprvé za volantem nového Fordu Focus. Je pořád skvělý!

Všechno důležité je po ruce, od klimatizace, přes ovládání audiosystému až po nastavení auta, a vše je rozdělené do logických segmentů, takže třeba jízdní režimy nebo vypínání start-stop systému je pěkně vedle řadicí páky. Ovládání je jednoduché a naprosto intuitivní. Grafikou samotný multimediální systém umístěný na vrcholu palubní desky neohromí, ale funguje tak, jak má. Také některé použité materiály na špičku v nižší střední třídě nestačí, obecně je ale vnitřek velmi dobrý a ničím zásadním nerozčiluje.

A pozice za volantem? Tak ta je přímo skvělá. Sedí se tu relativně nízko, místa nad hlavou je dostatek a volant nabízí široké možnosti nastavení. Díky prodloužení rozvoru je hodně místa i na zadních sedadlech a i ten kufr je o něco větší než býval. Jestli vám jde ale hlavně o litry v zavazadelníku, berte pochopitelně kombíka. Těch 375 litrů je jen takový malý batůžek ve srovnání s 608 litry u kombi.

Zvykat jsem si musel snad jedině na systém ochrany dveří, který je po funkční stránce naprosto skvělý a velmi výrazně usnadňuje vystupování v přeplněném nákupním centru. Zvuk vysouvání gumových lišt, které po otevření překryjí hranu dveří, je ale nepěkný, mechanismus nepříjemně chrastí a zpočátku jsem měl naopak pocit, že jsem dveřmi do něčeho narazil.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus 1.0 EcoBoost

Cena v základní výbavě: 489 990 Kč Cena v testované výbavě: 613 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ocelová 16palcová kola, manuální klimatizace, elektricky stahovaná boční okna, rádio s bluetooth a barevným 4,2palcovým displejem, halogenové projektorové světlomety s denním svícením, inteligentní omezovač rychlosti, elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem, Pre-Collision Assist, asistent pro jízdu v pruzích, kožený tříramenný volant, palubní počítač, Eco Coach

Výbava testovaného vozu:Sada Winter (+14.000), Sada City (+8.800 Kč), Sada LED (+39.000 Kč), Sada Assist 1 (+10.000), Sada Audio 49 (+11.000 Kč), Sada Sedadla (+18.000), Vyhřívaná přední sedadla (+8.900 Kč), Metalický lak karoserie (+13.900 Kč)

Zeman přijal zástupce čínských firem, mezi nimi i šéfa CITIC Zeman přijal zástupce čínských firem, mezi nimi i šéfa CITIC

Prezident Miloš Zeman přijal dnes desítku zástupců…

Čeští byznysmeni se musejí naučit, jak předat své firmy Čeští byznysmeni se musejí naučit, jak předat své firmy

České a slovenské podnikatele čeká v následujících letech…

Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Kde je dno Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Kde je dno

Míra nezaměstnanosti podle dat ministerstva práce a…

Výbuch ve škole v krymské Kerči si vyžádal mrtvé a desítky zraněných Výbuch ve škole v krymské Kerči si vyžádal mrtvé a desítky zraněných

Deset mrtvých a zhruba 50 zraněných si podle předběžné…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus 1.0 EcoBoost
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 1400 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.3 / 4.9
Emise CO2:111
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 1354
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1322 / 533
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4378
b) šířka (mm): 1979
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.0 EcoBoost - Zpátky na vrchol







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 



Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. - Princ a chuďas Ford Focus RS vs. Renault Mégane R.S. - Princ a chuďas

Jsou to rychlé pětidveřové hatchbacky. Tím ale prakticky…

Ford Focus se má stát základem pro nový pick-up Ford Focus se má stát základem pro nový pick-up

Ford patří nejúspěšnějším výrobcům pick-upů a své pozice…

 



 
Evropský trh v září 2018: Obrovský propad, jedničkou je Opel

Evropský trh v září 2018: Obrovský propad, jedničkou je Opel

Dnes 13:59

Zářijové statistiky silně ovlivnily nové emisní normy. Těžily z toho Toyota, Kia nebo Hyundai, které se vyšvihly do top 10 značek.




Blesk.cz

Epidemiolog o drahé léčbě Kadeřávkové z Ulice: Jen koupená naděje!

Epidemiolog o drahé léčbě Kadeřávkové z Ulice: Jen…

Krásná Anna Kadeřávková (21) ze seriálu Ulice nejspíš trpí zbytečně! S lymskou boreliózou se sice léčí na…

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

 

iSport.cz

Šilhavého (ne)chtěné změny. Jankto pálil šance, Pavlenka neměl nárok

Šilhavého (ne)chtěné změny. Jankto pálil šance,…

Udělat výrazný řez v sestavě i po výhře 2:1 na Slovensku? Moc trenérů se do toho nepouští, nový kouč národního…

ZNÁMKOVÁNÍ Česka: Čelůstka si řekl o místo, Barákova zbytečná ztráta

ZNÁMKOVÁNÍ Česka: Čelůstka si řekl o místo, Barákova…

Nadějím na první místo ve skupině Ligy národů vystrojila Ukrajina smuteční hostinu. Český národní tým prohrál…

 

Reflex.cz

Češi jsou čtvrtí největší knihomolové na světě. Vědci zjistili, jak užitečné je být při dospívání obklopen knihami

Češi jsou čtvrtí největší knihomolové na světě.…

Studie vědců z Australian National University a University of Nevada zjistila, že dospělí, kteří mají…

Ondráčka: Babiš pláče, ve skutečnosti ale řídí Agrofert a jde o miliardy, konečně máme důkazy

Ondráčka: Babiš pláče, ve skutečnosti ale řídí…

Premiér Babiš vs. Transparency International, souboj se vyostřuje a přesouvá na evropské hřiště. Šéf české…