Test Auto.cz

Ford Focus 1.0 EcoBoost - Zpátky na vrchol

19.9. 2018
Verdikt
 

Čtvrtá generace Fordu Focus dostala do vínku skutečně výborný podvozek. Leckteré modely by se od něj mohly učit.

První generace modelu Focus přišla na trh v roce 1999. A způsobila naprostou revoluci mezi kompaktními hatchbacky. Do světa nevzhledných krabic čtyřkového golfa a géčkové astry vstoupilo neuvěřitelně nadčasové dílko, které u Fordu nastartovalo éru jazyka New Edge.

To by k jeho úspěchu pochopitelně nestačilo, inženýři ale způsobili podobnou revoluci i v oblasti jízdních vlastností. Zadní nápravu tvořilo víceprvkové zavěšení, což společně s výborným naladěním celého podvozku přineslo do nižší střední třídy jízdní vlastnosti opravdu nevídané. Vím to moc dobře, sám jsem jedničkový Focus kdysi měl a vybral jsem si ho právě kvůli tomu, jak dobře jezdil.

Od té doby uběhlo už hodně vody a konkurence poměrně rychle srovnala krok. Aktuální čtvrtá generace chce konkurenci zase ukázat koncová světla, jízdními vlastnostmi se touží dostat mezi nejlepší auta v nižší střední třídě. Nová generace vznikala v Německu, takže na evropských silnicích by měl logicky fungovat nejlépe. Prodávat se ale tradičně bude po celém světě.

Po technické stránce stojí Focus na nové platformě C2, což je obdoba modulární platformy MQB u koncernu Volkswagen. Je velmi tuhá, což se hodně podepsalo na jízdních vlastnostech. O tom si ale povíme za chvíli.

Mezigeneračně Focus povyrostl, kompaktní rozměry má ale pořád. Nejvýrazněji nabral na rozvoru, který se prodloužil o 52 milimetrů, z 2.648 na 2.700 milimetrů. Celková délka se ale natáhla jen o necelé dva centimetry. Je také o dva milimetry vyšší a širší, v zásadě se tedy dá říci, že je pořád stejně velký. A to je dobře.

Design pro všechny

Svým vzhledem jako by se, podobně jako třetí generace, snažil zalíbit všem. Jenže trefit se do vkusu lidem žijícím od Ameriky po Čínu je docela oříšek. A je otázka, jestli se to focusu daří. Nepřijde mi ošklivý, ale vyloženě originální křivky, jakými hýřila právě první generace, na něm nejspíš nenajdete. Z různých úhlů spíš připomíná leckteré jiné modely. Zepředu v něm vidím společné rysy s Kiou Ceed, záď mi zase svými světly připomíná Fiat Tipo. Nastupujícím designovým trendem se ale zcela jistě stává široký nápis rozprostřený přes víko kufru, který v tomto případě nese název modelu.

Vyjít vstříc širokému publiku se Ford snaží nabídkou celé řady verzí, které jsou k dispozici hned od začátku prodejů. Kromě těch klasických je to sportovněji laděné provedení ST-Line s jinak tvarovanými nárazníky, sportovnějším interiérem a sedmnáctipalcovými litými koly, kterým sekunduje tužší podvozek. Pro náročnější zákazníky má Ford připravenou verzi Vignale, která hýří chromem, má bohatě zdobenou mřížku chladiče, jinak tvarované nárazníky a dvě koncovky výfuku. A na své si přijdou i příznivci oplastovaných, rádoby terénních kousků, pro které je určený lehce přizvedlý Active.

Nám dorazilo do testu naprosto tradiční provedení, ale s pěknými koly, LEDkovými světlomety a hlavně výraznou modrou metalízou, což z focusu udělalo docela pohledný kousek. A uvnitř dobrý dojem pokračuje. Především pak samotným rozvržením palubní desky. Jen si vzpomeňte, jak ko(s)micky vypadal interiér minulé generace před faceliftem. Z chyb se Ford naštěstí poučil, protože tady se podobný přešlap nekoná. Ideově navazuje na menší Fiestu, pryč je tedy změť nepřehledných tlačítek, naštěstí se ale nekoná ani druhý extrém v podobě ryze dotykového ovládání.

Poprvé za volantem nového Fordu Focus. Je pořád skvělý!

Všechno důležité je po ruce, od klimatizace, přes ovládání audiosystému až po nastavení auta, a vše je rozdělené do logických segmentů, takže třeba jízdní režimy nebo vypínání start-stop systému je pěkně vedle řadicí páky. Ovládání je jednoduché a naprosto intuitivní. Grafikou samotný multimediální systém umístěný na vrcholu palubní desky neohromí, ale funguje tak, jak má. Také některé použité materiály na špičku v nižší střední třídě nestačí, obecně je ale vnitřek velmi dobrý a ničím zásadním nerozčiluje.

A pozice za volantem? Tak ta je přímo skvělá. Sedí se tu relativně nízko, místa nad hlavou je dostatek a volant nabízí široké možnosti nastavení. Díky prodloužení rozvoru je hodně místa i na zadních sedadlech a i ten kufr je o něco větší než býval. Jestli vám jde ale hlavně o litry v zavazadelníku, berte pochopitelně kombíka. Těch 375 litrů je jen takový malý batůžek ve srovnání s 608 litry u kombi.

Zvykat jsem si musel snad jedině na systém ochrany dveří, který je po funkční stránce naprosto skvělý a velmi výrazně usnadňuje vystupování v přeplněném nákupním centru. Zvuk vysouvání gumových lišt, které po otevření překryjí hranu dveří, je ale nepěkný, mechanismus nepříjemně chrastí a zpočátku jsem měl naopak pocit, že jsem dveřmi do něčeho narazil.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus 1.0 EcoBoost

Cena v základní výbavě: 489 990 Kč Cena v testované výbavě: 613 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ocelová 16palcová kola, manuální klimatizace, elektricky stahovaná boční okna, rádio s bluetooth a barevným 4,2palcovým displejem, halogenové projektorové světlomety s denním svícením, inteligentní omezovač rychlosti, elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem, Pre-Collision Assist, asistent pro jízdu v pruzích, kožený tříramenný volant, palubní počítač, Eco Coach

Výbava testovaného vozu:Sada Winter (+14.000), Sada City (+8.800 Kč), Sada LED (+39.000 Kč), Sada Assist 1 (+10.000), Sada Audio 49 (+11.000 Kč), Sada Sedadla (+18.000), Vyhřívaná přední sedadla (+8.900 Kč), Metalický lak karoserie (+13.900 Kč)

Evropská unie prodloužila hospodářské sankce proti Rusku. Lídři se shodli jednomyslně Evropská unie prodloužila hospodářské sankce proti Rusku. Lídři se shodli jednomyslně

Lídři zemí Evropské unie se ve čtvrtek na summitu v…

BMW a Porsche překonaly Teslu, jejich nabíječce stačí na sto kilometrů tři minuty BMW a Porsche překonaly Teslu, jejich nabíječce stačí na sto kilometrů tři minuty

Německé automobily BMW a Porsche představily nabíjecí…

SŽDC opraví příští rok nádražní stavby za 1,2 miliardy korun, začne Fantovou budovou SŽDC opraví příští rok nádražní stavby za 1,2 miliardy korun, začne Fantovou budovou

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce v příštím…

Gazdík chce v dubnu skončit v čele Starostů. Pustí se do reformy školství Gazdík chce v dubnu skončit v čele Starostů. Pustí se do reformy školství

Předseda Starostů a nezávislých (STAN) Petr Gazdík chce…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus 1.0 EcoBoost
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 1400 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.3 / 4.9
Emise CO2:111
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 1354
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1322 / 533
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4378
b) šířka (mm): 1979
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1572
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1.0 EcoBoost - Zpátky na vrchol







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 



Takhle vypadá nový Ford Focus ST! Jaký motor použije? Takhle vypadá nový Ford Focus ST! Jaký motor použije?

Na internet unikly fotografie nové generace hot hatche…

 



 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Dnes 16:43

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se vánočně na výstavách betlémů

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že jsem Bruce Wayne

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že…

Říká se, že americký prezident Donald Trump (72) nepatří k nejchytřejším politikům světa. Možná tomu tak není,…

 

iSport.cz

Z lyží na prkno, pak těsná porážka. Ledecká sledovala triumf lásky!

Z lyží na prkno, pak těsná porážka. Ledecká…

Ester Ledecká nemusela na úvod snowboardové sezony Světového poháru s hitem Síla lásky od Frankie Goes To…

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině Canadiens i stesku po synech

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině…

Stíhá hrát za Kladno i za Kometu. A po návratu z NHL hned ukázal svou extratřídu. Hokejový útočník Tomáš…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…