Ford Focus 2,0 TDCi (103 kW) – Nedostatkové zboží

Ford Focus 2,0 TDCi (103 kW) – Nedostatkové zboží

 
 

Dvoulitrový dieselový Focus hatchback s manuální převodovkou je koktejl namíchaný přesně dle evropské chuti.

Dvoulitrový naftový motor, šestistupňový manuál, výborný podvozek a karoserie typu hatchback. Český zákazník už pomalou nazouvá boty a vyráží k dealerovi. Zpět do papučí, přátelé, Ford tento model na čas vyřadil z ceníku.

Prý je dvoulitrů nedostatek a tak se testovaná verze 2,0 TDCi o výkonu 103 kW vrátí do ceníku až na začátku roku 2012. Má však vůbec cenu na tuto verzi čekat?

Hořčičná klasika

Focus na osmnáctipalcových kolech a ve speciálním laku Mustard hodně lidí zmate. Nejednou jsme byli dotázáni, co že to vlastně je za Focus...že by to byl nový Focus ST? Ten si však svou premiéru teprve má odbýt na autosalonu ve Frankfurtu. Opět se tak potvrzuje, že kola dělají auto, šestnáct tisíc Kč navíc je v tomto případě z hlediska image opravdu dobrou investicí.

A to i z pohledu jízdního, protože podvozek Focusu si s osmnáctipalcovými litými koly velmi dobře rozumí. Nadšení však vydrží jen do první rozbité okresky, kde se zkrátka s o něco nižším komfortem musíte smířit. Když pak narazíte na větší příčnou nerovnost bude její přejezd doprovázet velmi nezdravý tupý zvuk. Naopak na dobrém asfaltu nemůžeme na jízdní vlastnosti říci jediné křivé slovíčko. Vůz se nenaklání, výborně drží stopu, oproti benzinovým verzím je sice cítit o něco vyšší hmotnost nad přední nápravou, avšak výraznější nedotáčivosti se rozhodně bát nemusíte – v přímém porovnání se zbytkem běžné naftové produkce z nižší střední třídy nemá Focus mnoho konkurentů. Vlastně bychom si ho možná dovolili i bez srovnávacích testů pasovat na jedničku neprémiového segmentu.

obrázek [600 x 429]  

Brzdy mají velmi dobrý účinek i nástup, citlivé řízení si opět zaslouží metál. Šestistupňový manuál s tuhou, přesnou spojkou má dobře vymezené dráhy a nebýt umělého odporu v mezipoloze, šlo by jej označit za docela sportovní.

Při parkování jsme narazili problém, vznětový Focus na osmnáctipalcových kolech má opravdu velmi špatný rejd a tak tam, kde jsme se bez problémů vytočili i s vozy o třídu či dvě vyššími jsme s Focusem museli vyjíždět nadvakrát.

Výbava Titanium přináší do lehce těsnějšího interiéru startování tlačítkem, tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci či anatomicky tvarovaná sedadla. Příplatková navigace s pětipalcovým displejem nás však zklamala jak ovládáním (tlačítka výběru jsou malá a daleko od růžice se šipkami, kterými se v menu pohybujete), tak svou pomalostí. Zoom i přepočítávání trasy trvá opravdu velmi dlouho, navíc čitelnost displeje o velikosti srovnatelné s velikostí multifunkční obrazovky není právě ideální.

Úsporná jízda s těžkými převody

obrázek [300 x 240] Honba za nízkou spotřebou si vyžádala těžší převody, takže při rozjezdu musí řidič na první dva stupně chtě nechtě vytočit motor alespoň na 2000 min-1, aby se motor po přeřazení nezakuckával. Řidič si tak musí dobře promyslet, zda při popojíždění například v koloně dvojku zařadí nebo ne. Z toho pak vyplývá o něco horší spotřeba paliva ve městě.

Na druhou stranu v extravilánu se můžete těšit z velmi dobré spotřeby a to i s naloženým vozem. Mimochodem, užitečné zatížení přes 700 kilogramů je (nejen) v této třídě opravdu nevídané. Škoda že vám to může být tak trochu jedno, pokud nehodláte zásobovat posilovny činkami. Bude vás totiž limitovat objem zavazadelníku 277 litrů (v případě plnohodnotné rezervy).

obrázek [300 x 208] Pojďme však na tvrdá čísla. Při reálné rychlosti 100 km/h točí agregát na šestý převodový stupeň příjemných 1.800 otáček, spotřeba paliva se ustálila na rovných pěti litrech. Zrychlení na 130 km/h znamená nárůst otáček na přibližně 2400 min-1, spotřeba v tu chvíli činí 6,4 litru nafty na 100 ujetých kilometrů. Ve městě se spotřeba pohybuje pod sedmi litry.

Dvoulitrový diesel ničím nezklamal, ale ani nepotěšil. Relativně vlažnější zátah odspodu je vyvážen jen nepatrně vadnoucím přísunem síly až k červenému poli začínajícímu ve 4500 min-1. V praxi však platí, že se i díky zhoršující kultivovanosti ve vysokých otáčkách budete většinou pohybovat v pásmu mezi dvěma a čtyřmi tisíci. Zkrátka, dieselová klasika. Po čerstvé zkušenosti s moderními benziny EcoBoost můžeme jednoznačně říci, že ve Focusu bychom brali moderní benzinovou přeplňovanou šestnáctistovku. Ty totiž mají opravdu špičkové parametry a patří k tomu nejlepšímu, co lze v tomto objemu pořídit.

Závěr

Focus nás v jednom testu stihl potěšit (jízdními vlastnostmi na dobrém povrchu) i zklamat (rejdem a navigací), ve všem ostatním však hatchback v pěkné barvě hořčičného semínka potvrdil své kvality. Má cenu počkat si na něj? Pokud opravdu nutně potřebujete diesel a nabídka benzinových motorů vás nechává chladnými, pak ano. A prodejci Fordu budou jen trnout, abyste se při vánoční procházce nezašli ohřát k nějakému dealerovi Volkswagenu. Ten totiž Golf 2,0 TDI 103 kW v ceníku má...

První cena vozu329.990,- Kč (1,6 Ti-VCT 63 kW, Economy)
První cena vozu s testovanou motorizací542.900,- Kč (2,0 TDCi 103 kW, Titanium)
Základní cena testovaného vozu542.900,- Kč (2,0 TDCi 103 kW, Titanium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků657.490,- Kč (2,0 TDCi 103 kW, Titanium)

Plusy

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Nízká spotřeba paliva ve všech jízdních režimech
  • Bohatá standardní výbava
  • Odstupňování převodovky
  • Tuhá karoserie
  • Užitečná hmotnost

Minusy

  • Menší zavazadelník s vysokým prahem
  • Málo místa pro nárty zadního cestujícího
  • Omezená šířka prostoru pro nohy u spolujezdce
  • Páka ruční brzy může některým řidičům při delší jízdě překážet
  • Malý rejd
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Focus 2,0 TDCi (103 kW)

Cena v základní výbavě: 542 900 Kč Cena v testované výbavě: 657 490 Kč

Základní výbava:Sada Viditelnost (automatické stěrače s dešťovým senzorem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, zpožděné zhasínání předních světlometů, samočinná aktivace světlometů při snížené viditelnosti), elektronický stabilizační systém ESP + protiprokluzový asistent TA + bezpečnostní brzdový asistent EBA, varování při sníženém tlaku v pneumatikách (DDS), prémiová středová konzola - loketní opěrka s velkou úložnou přihrádkou (5 l), ruční brzda ve tvaru Z, dva držáky nápojů, odkládací přihrádka, dvě elektrické zásuvky 12 V, prémiová stropní konzola s držákem na brýle, rozptýlené osvětlení interiéru, prémiové čalounění stropu, čelní, boční a okenní airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, kůží potažený volant, palubní počítač, volant nastavitelný ve dvou osách, dělená a sklopná zadní sedadla, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami, automatická dvouzónová klimatizace, 16" kola z lehkých slitin s 10 paprsky "Y", pneu 215/55 R16, tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti, zadní světla s LED diodami

Výbava testovaného vozu:Sada City (parkovací senzory – zadní; přední a zadní okna - elektricky ovládaná s funkcí stažení / vytažení jedním stisknutím, globální otevírání / zavírání oken dálkovým ovladačem,vnější zpětná zrcátka – elektricky sklopná, s osvětlením prostoru pod zrcátky) (+8.000,- Kč), Sada Vision (bixenonové světlomety s automatickým nastavením sklonu, LED světla denního svícení, ostřikovače světlometů, prémiové osvětlení interiéru LED diodami s možností volby barevného provedení) (+29.900,- Kč), Sada Audio 11 (SD navigační systém s 5" barevným multifunkčním displejem, 4 GB SD karta obsahující mapové podklady Evropy včetně ČR, rádio s CD přehrávačem s možností přehrávat MP3 soubory, vstupy USB a AUX pro externí přehrávač (vč. možnosti připojení přehrávače iPod), 6 reproduktorů, dálkové ovládání na volantu, bluetooth handsfree a hlasové ovládání (v angličtině), zdokonalený informační displej přístrojového panelu) (+24.100,- Kč), 18" kola z lehkých slitin s 5 paprsky, pneu 235/40 R18 (+16.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla s nastavitelnou regulací teploty (+8.900,- Kč), vyhřívané čelní sklo a trysky vstřikovačů (+6.700,- Kč), speciální lak (+20.900,- Kč)

Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
Technické údaje
Motor Ford Focus 2,0 TDCi (103 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.2 / 5
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 277 / 1062
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1346 / 704
Rozměr pneu:235/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4358
b) šířka (mm): 1823
c) výška (mm): 1484
d) rozvor (mm): 2648
e) rozchod vpředu (mm): 1544
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1475
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
Hodnocení Ford Focus 2,0 TDCi (103 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus 2,0 TDCi (103 kW) – Nedostatkové zboží







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Na prodej je fantastický Ford Focus RS. Má najeto jenom 72 kilometrů! Na prodej je fantastický Ford Focus RS. Má najeto jenom 72 kilometrů!

Na Ford Focus RS s tak nízkým proběhem jenom tak…

Jaké je nejlevnější auto v Americe? Uhodnete těžko... Jaké je nejlevnější auto v Americe? Uhodnete těžko...

Automobily s elektrickým pohonem v USA zažívají boom. Ne…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…