Ford Ka 1,25 Digital - IndividualitKa

Ford Ka 1,25 Digital - IndividualitKa

 
 

Když stojí malé auto více než obvykle, mělo by být něčím výjimečné. Nebo alespoň výjimečně vypadat, což tedy Ka v této verzi jednoznačně splňuje.

K testu jsme si vybrali Ford Ka ve výrazném barevném provedení z programu Individual. Podle chromované koncovky výfuku nebo excentrického zeleného pruhu byste asi hádali o něco vyšší výkon než je sériových 51 kW benzinového atmosférického agregátu o objemu 1,2 litru, 70 koní však musí stačit. Individualitou tak budete sršet spíše na parkovišti nežli ve stoupání za městem.

I to se ale počítá a ruku na srdce, opravdu jste čekali že by Ka bylo nějakým ostrým sportovním náčiním, bez ohledu na to jak se tváří? Na Ka si z předchozího testu benzinové verze pamatujeme jako na agilní, výborně ovladatelný minivůz, který by tak nemusel nutně plnit pouze roli designového doplňku mladého hocha či slečny.

KabelKa nebo rebelKa?

Má smysl uvažovat o Ka jako o autě pro náročnější řidiče? Myslíme že ne, i když podvozek i řízení mají potenciál při svižné jízdě potěšit. Zážehová jedna-dvojka však nedokáže vůz náležitě rozhýbat, z nuly na sto to s lehkým autem zvládne za téměř 13 sekund. V běžném provozu nebudete příliš často cítit nedostatek výkonu, příměstský život zvládá Ka na jedničku, kdyby však pod kapotu zavítala třeba jedna-čtyřka z Fiesty, která má o celých 20 kW více (71 kW), šlo by to modelu Ka jednoznačně k pleti. Výsledná cena by však patrně prodejům moc nepřála.

obrázek [300 x 272] Zábava za volantem tak není o rychlosti ale o pohrávání si se skotačivým podvozkem, který se k řízené přetáčivosti nenechá dvakrát přemlouvat. Na šestnáctipalcových litých kolech je Ford Ka sice hodně schopný v zatáčce, s tlumením nerovností a děr je to však už horší – výtluky posádka zkrátka pocítí, byť je naladění rozhodně komfortnější než u dříve testované Fiesty na stejně velkých kolech se sportovním podvozkem. Nedotáčivost přichází až když jste opravdu hrubě přecenili schopnosti auta, vzhledem k citlivému řízení jste ale stále v obraze a máte poměrně hodně času se smykem něco dělat. Podvozek je zkrátka výborný a byť už není tak divoký jako v předchozí generaci, nudit se s Ka nebudete. Škoda vysokého posazu, který vám v zatáčkách bude trochu kazit radost. Naštěstí tu jsou sedadla co dokáží podržet alespoň spodní část zad, i když jsou jinak navržena spíše pro komfort. Důležité však je, že z nich v zatáčce nevypadnete, to totiž opravdu nevypadá příliš stylově.

Musíme pochválit nejen již zmíněné citlivé řízení (v rámci třídy jde o špičku, oblíbili jsme si i příjemný tříramenný kožený volant) ale i řazení. Dráhy jsou velmi dobře vymezeny a řadicí páka je příjemně po ruce, což jen vybízí k častější změně převodových stupňů. Ani brzdy nezklamaly a tak nebýt motoru, který má ve vyšších otáčkách sice po zvukové stránce zdravý leč nad 100 km/h poměrně bezzubý projev, nebáli bychom se říci o tomto Fordu že je rebelKa.

Spotřeba a to ostatní

obrázek [300 x 269] Když už jsme nakousli projev auta ve vyšších rychlostech asi nepřekvapí fakt, že s dálnicí si Ka moc nerozumí, pokud tedy hodláte cestovat nejvyšší povolenou rychlostí. Pomineme-li to, že v těchto rychlostech už vůz začíná být znatelněji nestabilní, je absence šestého rychlostního stupně jasnou předzvěstí vyšší spotřeby.

Poměrně vysoký a krátký vůz se s odporem vzduchu při reálné rychlosti 130 km/h znatelně pere, agregát točí na pětku 3700 min-1 a palubní počítač ukáže spotřebu 8,4 litru Naturalu na 100 kilometrů. Zvolníte-li však na reálných sto kilometrů za hodinu, spadne spotřeba na rovných pět litrů při 2800 min-1. A to je už o poznání příjemnější údaj. Průměrný apetit čtyřválce se během testu se pohyboval kolem šesti litrů benzinu, přičemž přes sedm litrů se vůz nedostal ani při průjezdu dopravní zácpou kde mu ostatně pomáhal i start-stop systém.

Odkládací prostory samozřejmě nikdy nebudou silnou stránkou podobně velkého automobilu, přesto se absence dostupné (ideálně měkké) schránky na mobilní telefon odpouští jen těžko. Záchranou nám bylo alespoň příplatkové Bluetooth hands-free a síťované odkládací prostory hluboko pod řadicí pákou na bocích středové části palubní desky, kam s větší lahví od pití vám však neporadíme – do dveří se totiž nevejde.

obrázek [600 x 384]

Další věcí co nepotěší je absence otočných ovladačů; intenzitu větrání, teplotu či volbu stanice a hlasitost rádia musíte ovládat pomocí tlačítek, která jsou však v případě panelu rádia opravdu titěrná a špatně se mačkají. V našem případě si řidič nemá moc na co stěžovat protože klimatizace byla ve voze automatická a rádio se dalo ovládat tlačítky na volantu, spolujezdec či spolujezdkyně si však malinkých tlačítek užijí dost a dost.

Líbí se nám jednodotykové ovládání elektrických oken stejně jako dobře čitelné přístroje.

Pohled do ceníku

Kladete si otázku, zda je za špičkové miniauto rozumné utratit přes 300 tisíc korun? Inu, proč ne? Stylový exteriér i interiér je součástí balení, stejně jako třeba chromovaná koncovka výfuku, skvělý podvozek nebo precizně odladěné řízení.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Ka (všechny články)

Za stropní airbagy, ESP nebo automatickou klimatizaci si však už připlatit musíte a to poměrně sebevědomou základní cenu vyšroubuje ještě výše, dokonce na dohled ke 400 tisícům. Pro srovnání, třídveřovou Fiestu s benzinovým motorem 1,4 ve výbavě Titanium pořídíte za 309.990,- Kč. Pravda, nebude mít zelený rychlý pruh, ale parády s ní určitě uděláte také hodně.

Ford Ka s balíčkem Individual proto bude těžké na silnici potkat; jejich majitelé se stanou opravdovými individualitami. A i to se samozřejmě počítá, jedinečnost skloubená s velmi dobrou technikou miniauta je však z našeho pohledu v nabídce Fordu téměř dokonale zastíněna výbornou Fiestou. Alespoň máte u modrého oválu z čeho vybírat, navíc bez obavy z přehmatu.

První cena vozu189 990,-Kč (1.2 Trend, 51 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací189 990,-Kč (1.2 Trend, 51 kW)
Základní cena testovaného vozu304 990,-Kč (1.2 Digital, 51 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků384 990,-Kč (1.2 Digital, 51 kW)

Plusy:

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Přesné řízení a řazení
  • Tichý interiér
  • Stylový vzhled
  • Nízká hmotnost

Mínusy:

  • Ovládání rádia
  • Omezený prostor pro pravou nohu řidiče
  • Ceny jsou nebezpečně blízko 3dv. Fiestě
  • Málo odkládacích prostor
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ka 1,25 Digital

Cena v základní výbavě: 304 990 Kč Cena v testované výbavě: 384 990 Kč

Základní výbava:2x airbag, ABS + EBD, posilovač řízení, palubní počítač, denní svícení, tónovaná skla, ocelová 15“ kola, manuální klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, sklopný klíček, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka, rádio s CD a MP3, elektrická okna s jednodotykovým ovládáním, třířádkový palubní počítač, velurové koberečky, zadní tónovaná skla Privacy, 16“ litá kola s pneu 195/45, Výbava programu Individual: chromovaná koncovka výfuku, sportovní pruhy, sportovní mřížka nárazníku v zelené barvě Jump, velurové koberce s logem Individual a zeleným obšitím, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v zelené kůži, kožený zeleno-černý volant, zeleno-černě čalouněná sedadla

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+8.000,-), Sada Winter : vyhřívané čelní sklo + přední sedadla (+8.000,-), Sada Luxury : panoramatické střešní okno, aut. klimatizace, stropní airbagy řidiče a spolujezdce (+20.500,-), zadní parkovací senzory (+12.000,-), ESP s brzdovým asistentem a asistentem rozjezdu do svahu (+16.500,-), Connectivity – bluetooth, ovládání audia na volantu, hlasové ovládání (+10.500,-), zadní spojler v barv ě karoserie (+5.000,-)

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 

Štítky Ford Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Ford Ka 1,25 Digital
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 102 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 159
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.5 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 224 / 747
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 845 / 475
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3620
b) šířka (mm): 1658
c) výška (mm): 1505
d) rozvor (mm): 2300
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1410
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 710
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1330
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Ford Ka 1,25 Digital
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,73
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii? Ford Ka Concept: Nová generace s pěti dveřmi. Jen pro Brazílii?

Ford představí v Brazílii zanedlouho koncept nové…

Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč Ford Ka patří mezi nejlevnější auta na trhu, zlevnil na 170.000 Kč

Káčku se prodejně moc nedaří, Ford zkouší nalákat nové…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…