Test Auto.cz

Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník

13.6. 2016
Verdikt
 

Že jsou pick-upy drsnými auty? Ano, zvládnou odvézt mnohé a nebojí se terénu, stále častěji ale myslí i na komfort. Jako modernizovaný Ford Ranger.

Ford Ranger byl loni nejprodávanějším pick-upem v Evropě, což je titul, který by si rád udržel i nadále. Konkurence ale nespí, na trh loni vyjel nový Nissan NP300 Navara, letos do prodeje vstupují nová Toyota Hilux a modernizovaný Volkswagen Amarok, a tak Ford na ní včas zareagoval a přijel s inovovaným rangerem.

Pick-upy jsou sice ze své podstaty poctivými dříči určenými pro náročnou práci, zájemci o ně už ale nechtějí tak drsné a neomalené auto jako kdysi. Stále častěji žádají více komfortu, a tak se pick-upy podobně jako dodávky stále více přibližují osobním vozům. Na tento trend v rámci modernizace nastoupil i Ford Ranger, když podobně jako konkurence nabídl bohatou výbavu ve stylu osobních aut nebo zvýšený komfort.

Drsný drsnějším

Pick-upy jsou automobily, na nichž toho designéři příliš nevymyslí. Kabina a korba musí být co nejúčelnější, a tak na nějaké odvážné kreace plné zajímavých detailů tady není prostor. Jedinou partií, na které se stylisté mohou vyřádit, je tak příď. A právě v této části došlo u modernizovaného rangeru k výrazným změnám.

Příď s horizontálně orientovanou maskou chladiče, opticky propojenou s hlavními světlomety nahradila šestiúhelníková maska ve stylu posledních fordů. Obdobné řešení ostatně dostane i modernizovaná kuga. Výsledkem této proměny je opravdu mohutná příď, díky níž je ranger ještě větším drsňákem než dosud. Záď testovaného provedení Limited pak ozdobil „sportovní“ ochranný rám.

K výrazným změnám došlo také uvnitř. Nová je kaplička s přístroji i středový panel. Zachovány byly vlastně jen tvrdé plasty, které vypadají, že snesou mnohé. Jenže v testovaném exempláři už bylo mnoho ploch lehce poškrábaných, a to měl na svém kontě jen asi 1.400 kilometrů.

Proměnou interiéru se ranger přiblížil osobním fordům, třeba palubní počítač je známý mimo jiné z aktuálního galaxy. Zvolené řešení s analogovým tachometrem a dvěma digitálními displeji po jeho bocích ale není příliš šťastné. Řidič se totiž musí rozhodnout, zda chce na obrazovce vidět otáčkoměr nebo data z palubního počítače. Obě funkce zobrazit najednou nelze. Ovládání počítače navíc není jedno z nejpřehlednějších.

Z osobních fordů pochází také multimediální systém SYNC 2, který je ovládán prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky na vrchu středového panelu. Už dříve jsme si u ostatních fordů stěžovali na letargické reakce systému, příliš nás tentokrát nepotěšilo ani sekání obrazu mapy navigace.

Palubní deska je jednoduše a účelně řešena bez zbytečných kudrlinek, jedinými ozdobnými prvky jsou tak rámečky kolem výdechů ventilace. To ale není kritika, ba naopak. Interiér rangeru totiž patří mezi ty nejhezčí od Fordu. Zvlášť ve srovnání se “satelitem” na středovém tunelu kugy je to mnohem pohlednější řešení.

obrázek [600 x 404]  

Sedadla, tedy spíše křesla jsou rozměrná. Řidič si snadno najde ideální pozici, a to navzdory jen výškově nastavitelnému volantu. Masivní věnec se dobře drží, je však potřeba se zorientovat v množství tlačítek na multifunkčním volantu.

Pick-upy obvykle nejsou zrovna prostorné, to však není případ rangeru. I zadní sedadla totiž poskytují ve všech směrech velkorysý prostor. Jen je při poutání pásu nutné dávat pozor na ničím nekrytý drát od vyhřívání zadního skla, který se může snadno poškodit. Sedák zadní lavice lze navíc zvednout pro převoz rozměrnějších zavazadel v kabině. Tento krok navíc odhalí odkládací prostory pod lavicí.

Ford Ranger je nabízen ve třech karosářských verzích, které zastupuje dvoudveřový Single Cab, Super Cab se zadními krátkými dveřmi proti směru jízdy a testovaný Double Cab s dvěma páry dveří. V závislosti na kabině se liší délka korby, protože rozvor všech tří variant je shodný. I testovaná varianta nabízí slušnou délku 1.549 mm, na 2.317 mm Single Cabu ale nemá. Navíc naše zkušenosti potvrzují, že na převoz dlouhých předmětů jsou přece jen lepší dodávky...

U testované verze Limited korbu chránila ochranná vana, náklad bylo možné upevnit na úchytná oka. Jak bývá zvykem, Ford nabízí i různé nástavby. Vedle lakovaného hardtopu za 50.820 jsou k dispozici rovněž různé kryty korby.

Ford Ranger – srovnání rozměrů s dalšími pick-upy
ModelFord RangerMitsubishi L200Nissan NP300 Navara
VerzeDouble CabDouble CabDouble Cab
Délka [mm]536252855300
Šířka [mm]186018151850
Výška [mm]181517751810
Rozvor [mm]322030003150
Nájezdový úhel přední [°]283030,4
Nájezdový úhel zadní [°]282525,6
Přechodový úhel [°]252422,2
Světlá výška [mm]229225223
Brodivost [mm]800600600
Rozměry korby
Délka [mm]154915201578
Šířka [mm]156014701560
Šířka mezi podběhy [mm]1139?1130
Výška [mm]511475474

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ranger 3.2 TDCi

Cena v základní výbavě: 1 113 079 Kč Cena v testované výbavě: 1 204 918 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin s celosezónními pneumatikami, sedm airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické stahování oken vpředu a vzadu, multimediální systém SYNC 2 ovládaný prostřednictvím osmipalcové obrazovky, zadní parkovací senzory, kožený volant, kožené čalounění, vyhřívání sedadel vpředu, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky sklopná vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládané sedadlo řidiče, tempomat, ochranná vana nákladního prostoru, dešťový a světelný senzor, sportovní trubkový rám za kabinou, rezervní kolo, vyhřívané čelní sklo.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+36.300,-), metalický lak (+18.029,-), Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světlometů, dešťový senzor, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, funkce rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, adaptivní tempomat a indikace bezpečné vzdálenosti (+29.040,-), přední parkovací senzory (+8.470,-), paket Offroad – mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy, ochrana podvozku (+21.780,-).

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa

Podívejte se na devět největších lodí různých kategorií.…

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

 

Štítky Ford Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Ford Ranger 3.2 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3196
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 470 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 7.4 / 8.9
Emise CO2:234
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2167 / 1033
Rozměr pneu:265/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5362
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1815
d) rozvor (mm): 3220
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1615
l) šířka vzadu (mm): 1615
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata Ford Ranger 3.2 TDCi vs. Nissan Navara 2.3 dCi – Vidle i kravata

Terénní pick-upy už dávno neplní jen pracovní povinnosti…

Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak přijdou bouřky

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak…

Také sobotním dnem nás budou provázet místy silné bouřky. Očekáváme polojasno až oblačno, během dne přibývání…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku k disku a zase zpět

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku…

Po sedmi letech strávených hlavně péčí o rodinu a své dvě děti se letos na jaře na hudební scénu vrátil…

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy vést letadla, situace začíná být alarmující

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy…

Ředitel britského Národního úřadu řízení leteckého provozu uvádí, že pokud nedojde ve Velké Británii k radikální…