reklama


Test Auto.cz

Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník

13.6. 2016
Verdikt
 

Že jsou pick-upy drsnými auty? Ano, zvládnou odvézt mnohé a nebojí se terénu, stále častěji ale myslí i na komfort. Jako modernizovaný Ford Ranger.

Ford Ranger byl loni nejprodávanějším pick-upem v Evropě, což je titul, který by si rád udržel i nadále. Konkurence ale nespí, na trh loni vyjel nový Nissan NP300 Navara, letos do prodeje vstupují nová Toyota Hilux a modernizovaný Volkswagen Amarok, a tak Ford na ní včas zareagoval a přijel s inovovaným rangerem.

Pick-upy jsou sice ze své podstaty poctivými dříči určenými pro náročnou práci, zájemci o ně už ale nechtějí tak drsné a neomalené auto jako kdysi. Stále častěji žádají více komfortu, a tak se pick-upy podobně jako dodávky stále více přibližují osobním vozům. Na tento trend v rámci modernizace nastoupil i Ford Ranger, když podobně jako konkurence nabídl bohatou výbavu ve stylu osobních aut nebo zvýšený komfort.

Drsný drsnějším

Pick-upy jsou automobily, na nichž toho designéři příliš nevymyslí. Kabina a korba musí být co nejúčelnější, a tak na nějaké odvážné kreace plné zajímavých detailů tady není prostor. Jedinou partií, na které se stylisté mohou vyřádit, je tak příď. A právě v této části došlo u modernizovaného rangeru k výrazným změnám.

Příď s horizontálně orientovanou maskou chladiče, opticky propojenou s hlavními světlomety nahradila šestiúhelníková maska ve stylu posledních fordů. Obdobné řešení ostatně dostane i modernizovaná kuga. Výsledkem této proměny je opravdu mohutná příď, díky níž je ranger ještě větším drsňákem než dosud. Záď testovaného provedení Limited pak ozdobil „sportovní“ ochranný rám.

K výrazným změnám došlo také uvnitř. Nová je kaplička s přístroji i středový panel. Zachovány byly vlastně jen tvrdé plasty, které vypadají, že snesou mnohé. Jenže v testovaném exempláři už bylo mnoho ploch lehce poškrábaných, a to měl na svém kontě jen asi 1.400 kilometrů.

Proměnou interiéru se ranger přiblížil osobním fordům, třeba palubní počítač je známý mimo jiné z aktuálního galaxy. Zvolené řešení s analogovým tachometrem a dvěma digitálními displeji po jeho bocích ale není příliš šťastné. Řidič se totiž musí rozhodnout, zda chce na obrazovce vidět otáčkoměr nebo data z palubního počítače. Obě funkce zobrazit najednou nelze. Ovládání počítače navíc není jedno z nejpřehlednějších.

Z osobních fordů pochází také multimediální systém SYNC 2, který je ovládán prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky na vrchu středového panelu. Už dříve jsme si u ostatních fordů stěžovali na letargické reakce systému, příliš nás tentokrát nepotěšilo ani sekání obrazu mapy navigace.

Palubní deska je jednoduše a účelně řešena bez zbytečných kudrlinek, jedinými ozdobnými prvky jsou tak rámečky kolem výdechů ventilace. To ale není kritika, ba naopak. Interiér rangeru totiž patří mezi ty nejhezčí od Fordu. Zvlášť ve srovnání se “satelitem” na středovém tunelu kugy je to mnohem pohlednější řešení.

obrázek [600 x 404]  

Sedadla, tedy spíše křesla jsou rozměrná. Řidič si snadno najde ideální pozici, a to navzdory jen výškově nastavitelnému volantu. Masivní věnec se dobře drží, je však potřeba se zorientovat v množství tlačítek na multifunkčním volantu.

Pick-upy obvykle nejsou zrovna prostorné, to však není případ rangeru. I zadní sedadla totiž poskytují ve všech směrech velkorysý prostor. Jen je při poutání pásu nutné dávat pozor na ničím nekrytý drát od vyhřívání zadního skla, který se může snadno poškodit. Sedák zadní lavice lze navíc zvednout pro převoz rozměrnějších zavazadel v kabině. Tento krok navíc odhalí odkládací prostory pod lavicí.

Ford Ranger je nabízen ve třech karosářských verzích, které zastupuje dvoudveřový Single Cab, Super Cab se zadními krátkými dveřmi proti směru jízdy a testovaný Double Cab s dvěma páry dveří. V závislosti na kabině se liší délka korby, protože rozvor všech tří variant je shodný. I testovaná varianta nabízí slušnou délku 1.549 mm, na 2.317 mm Single Cabu ale nemá. Navíc naše zkušenosti potvrzují, že na převoz dlouhých předmětů jsou přece jen lepší dodávky...

U testované verze Limited korbu chránila ochranná vana, náklad bylo možné upevnit na úchytná oka. Jak bývá zvykem, Ford nabízí i různé nástavby. Vedle lakovaného hardtopu za 50.820 jsou k dispozici rovněž různé kryty korby.

Ford Ranger – srovnání rozměrů s dalšími pick-upy
ModelFord RangerMitsubishi L200Nissan NP300 Navara
VerzeDouble CabDouble CabDouble Cab
Délka [mm]536252855300
Šířka [mm]186018151850
Výška [mm]181517751810
Rozvor [mm]322030003150
Nájezdový úhel přední [°]283030,4
Nájezdový úhel zadní [°]282525,6
Přechodový úhel [°]252422,2
Světlá výška [mm]229225223
Brodivost [mm]800600600
Rozměry korby
Délka [mm]154915201578
Šířka [mm]156014701560
Šířka mezi podběhy [mm]1139?1130
Výška [mm]511475474

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ranger 3.2 TDCi

Cena v základní výbavě: 1 113 079 Kč Cena v testované výbavě: 1 204 918 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehkých slitin s celosezónními pneumatikami, sedm airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické stahování oken vpředu a vzadu, multimediální systém SYNC 2 ovládaný prostřednictvím osmipalcové obrazovky, zadní parkovací senzory, kožený volant, kožené čalounění, vyhřívání sedadel vpředu, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky sklopná vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládané sedadlo řidiče, tempomat, ochranná vana nákladního prostoru, dešťový a světelný senzor, sportovní trubkový rám za kabinou, rezervní kolo, vyhřívané čelní sklo.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+36.300,-), metalický lak (+18.029,-), Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světlometů, dešťový senzor, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, funkce rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, adaptivní tempomat a indikace bezpečné vzdálenosti (+29.040,-), přední parkovací senzory (+8.470,-), paket Offroad – mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy, ochrana podvozku (+21.780,-).

Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty Číňané se ve školkách vrací ke Konfuciovi, má učit tradiční hodnoty

S čepičkou vzdělanců na hlavě se děti sklánějí před…

O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička O dezinformacích bude švédské děti učit známá komiksová postavička

Švédské děti bude o falešných zpráv a nutnosti kriticky…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Technické údaje
Motor Ford Ranger 3.2 TDCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3196
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 470 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 7.4 / 8.9
Emise CO2:234
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2167 / 1033
Rozměr pneu:265/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5362
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1815
d) rozvor (mm): 3220
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1615
l) šířka vzadu (mm): 1615
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 550
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) – Jemnější lesník



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka Rallye Dakar 2017: Očima závodníka Tomáše Ouředníčka

Devětatřicátý ročník Rally Dakar pořadatelé nenaplánovali…

Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford Valentino Rossi VR46 upravuje užitkové modely značky Ford

Devítinásobný mistr světa v závodech na silničních…

 



 
Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Značky zakryté sněhem: Co když přejedu plnou čáru, která nebyla vidět?

Dnes 08:00

V zimních měsících se občas stává, že dopravní značení je zakryto sněhem. Víte, zda je v takovém případě značka platná?




Blesk.cz

Náraz auta na Radlické jeden člověk nepřežil. Tři lidé jsou zranění

Náraz auta na Radlické jeden člověk nepřežil. Tři…

Na ulici Radlická, která se nachází v Praze 5, došlo v sobotu večer k tragické havárii. Příčiny nehody zatím…

Na hory bez pojistky? Víme, kolik vás bude stát ošetření v zahraničí

Na hory bez pojistky? Víme, kolik vás bude stát…

Zima potěšila lyžaře, ale zároveň přidělává starosti záchranářům. Úrazů na horách stále přibývá, koncem minulého…

 

iSport.cz

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále, nestačil na Zvereva

Šok v Austrálii! Murray vypadl v osmifinále,…

Světová jednička Andy Murray z Británie vypadl senzačně v osmifinále tenisového Australian Open po prohře 5:7,…

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak Češku zaskočila v šatně

Soupeřka zlobila Plíškovou. Šoupala nohama, pak…

Byl to hodně těžký zápas. Mnohem těžší, než samotná Karolína Plíšková čekala. Ve třetím kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Krásy Česka z pohledu dronu. Podívejte se

Krásy Česka z pohledu dronu. Podívejte se

Drony jsou fenoménem dnešní doby. Ještě před několika málo lety se o těchto “hračkách” takřka nemluvilo, nebyly…

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený aktivismus minulostí?

Trump, mráz a globální oteplování. Je zelený…

Donald Trump po svém nástupu do funkce nechal z webu Bílého domu smazat aktivistické žvásty o globálním…

 
 
reklama