Test Auto.cz

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic – Ve skutečnosti má jen jednu chybu!

12.3. 2018
Verdikt
 

Současná třetí generace jazzu je ve výrobě od roku 2014. V rámci nedávné modernizace výrobce rozšířil na starém kontinentně nabídku o větší motor 1.5 i-VTEC. Vyzkoušeli jsme jej ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou.

Honda Jazz, na světových trzích pojmenovaná Fit, existuje od roku 2001. Do dnešních dnů se po celém světě prodalo více než sedm milionů kusů. Pokud zůstaneme u třetí testované generace, tak až do nedávno provedené inovace mohl český zájemce o jazz zakoupit pouze jediný motor, a sice 1.3 i-VTEC o výkonu 75 kW. Na výběr tak měl je převodovky - manuální šestistupňovou, případně samočinnou s plynulou změnou převodu, tedy CVT.

V rámci modernizace došlo přirozeně i na tvarové retuše. Ty jsou asi nejvíce patrné v přední části vozu. Přesto celkové vzhledové změny lze označit pouze za nepatrné. Jazz měl vždy mezi vozy segmentu B zvláštní postavení, které si uchovává i po inovaci. Celkově karoserie vypadá spíše jako malé MPV než klasický zástupce třídy malé vozy. Příď je tak poněkud kratší, ve prospěch zvětšení prostoru pro cestující.

Kolo vezměte s sebou

Malé MPV tak trochu připomíná i kabina jazzu. Z pohledu místa řidiče zejména dosti vzdáleným spodním okrajem čelního skla v kombinaci s hlubokou palubní deskou. Pozice za dvousměrně stavitelným volantem je ovšem poplatná vozům segmentu B. Sedí se v očekávané výši, takže nastupování do auta je pohodlné. Přední sedadla mají velmi dobré tvarování, a to i přesto, že ani u zkoušené verze Dynamic nejde o sportovní sedadla, ale pouze ta standardní. Rozměry sedáku a opěradla ale vyhoví spíše osobám menšího vzrůstu. Tady se segment B nezapře, stejně jako asijský původ auta.

TEST 2016: Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues

Největší kouzlo jazzu ale spočívá ve variabilitě kabiny. Stejně jako dvě předchozí generace většího civicu hatchback i v tomto případě použil výrobce nezvyklé řešení zadní lavice známé jako Magic Seats. V případě, že na zadních sedadlech nikdo necestuje, lze jejich sedák vztyčit vzhůru k opěradlu a tím vytvořit prostor, v němž lze přepravovat třeba dvojici jízdních kol běžné velikosti. Opěradla lavice dále nabízí možnost měnit jejich sklon v několika krocích a samozřejmě možnost sklopit je vpřed. Tato procedura je u jazzu vyřešena téměř geniálně, neboť při sklápění se současně sedák posune mírně dopředu, takže výsledná ložná plocha je zcela rovná a na poměry segmentu rozměrná. Délka ložné plochy stačí k převozu lyží dlouhých 175-180 cm v ochranném pouzdře, které ovšem musíte do zavazadelníku umístit mírně šikmo. Při nakládání zejména hmotnějších předmětů zase oceníte nebývale nízkou nakládací hranu. V tomto jazz nemá konkurenci.

Nabídka funkce zadní lavice Magic Seats si vyžádala přesunutí palivové nádrže o objemu 40 litrů z místa pod zadními sedadly poněkud více vpřed do prostoru pod předními sedadly. Tedy stejně jako u vzpomínaných minulých dvou generací civicu hatchback.

Proč je tak drahý?

Pohled do českého ceníku na modernizovaný jazz odhalí, že na výběr má zájemce o něj čtyři výbavy. Kromě testované Dynamic je to Elegance, Comfort a Trend. Bohužel s výkonnějším motorem 1.5 i-VTEC se pojí pouze a jen testovaná výbava Dynamic. Vybrat si tak lze vlastně jen převodovku, a sice kromě manuálu ještě samočinnou CVT. Rozdíl v ceně manuál versus automat činí 35.000 korun. Verze motoru 1.5 i-VTEC s CVT je tak jediný jazz, který cenou v korunách přesahuje půl milionovou hranici. Pokud si ale pro vůz přijdete do 31.3. 2018, získáte auto se slevou 20.000 korun na všechny výbavy s výjimkou základní Trend s manuální převodovkou. Ta je zvýhodněna dokonce o 40.000 korun.

obrázek [600 x 404]  

Podobně jako nemáte moc na výběr pohonnou jednotku, nelze volit ani příplatkovou výbavu. Pokud chcete třeba samočinnou klimatizaci, nezbývá vám nic jiného, než zakoupit verzi Elegance. Ta ji jako jediná nabízí standardně. Ostatní verze mají rovněž sériově manuální klimatizaci, ovšem bez možnosti připlatit si za samočinnou. A tak je tomu i v otázce dalších položek. Na druhou stranu, třeba dvoustupňové vyhřívání předních sedadel je u všech verzí ve standardu. Právě velmi bohatá sériová výbava může zčásti ospravedlňovat vysokou cenu vozu. Český kupující by ale spíše uvítal jinou cenovou politiku výbav, a sice skromnější základ s možností si za konkrétní položky připlatit. Tím by se základní cena vozu snížila a stal by se tímto dostupnějším širšímu okruhu zájemců.

Verze Dynamic se od ostatních odlišuje také přídavnými aerodynamickými prvky karoserie, konkrétně jiným předním a zadním nárazníkem v kombinaci se zadním spoilerem. Vlastně jediné, za co si můžete u jazzu připlatit, je metalický lak, který vyjde u všech verzí na 12.900 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic

Cena v základní výbavě: 459 900 Kč Cena v testované výbavě: 472 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, systém ISOFIX pro dvě vnější krajní zadní sedadla, Magic Seats, protikolizní systém (do rychlosti 30 km/h), varování před čelní srážkou, systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, samočinná aktivace dálkových světel, čtení dopravních značek, přední a zadní nárazníky Dynamic, zadní spoiler, vyhřívaná přední sedadla, manuální klimatizace, tempomat, kožený volant a hlava řadicí páky, přední loketní opěrka, LED světlomety, LED pro denní svícení, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, senzor deště, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 12.900,-).

Amundsenova polární loď Maud se po sto letech vrací domů Amundsenova polární loď Maud se po sto letech vrací domů

Loď Maud norského polárníka Roalda Amundsena, se kterou v…

Přímo u mošnovského letiště roste obří sklad Přímo u mošnovského letiště roste obří sklad

Mošnovské centrum v první právě dokončované etapě nabídne…

V troskách mostu v Janově se našli další mrtví, obětí je 41 V troskách mostu v Janově se našli další mrtví, obětí je 41

Záchranáři z trosek zříceného mostu v severoitalském…

Exprimátor Bém kupuje vilu ve Vokovicích za miliony korun Exprimátor Bém kupuje vilu ve Vokovicích za miliony korun

Plní si své sny. Bývalý primátor hlavního města Pavel Bém…

 
Technické údaje
Motor Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 155 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.1 / 5.9
Emise CO2:133
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1314
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1116 / 489
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4051
b) šířka (mm): 1694
c) výška (mm): 1669
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1477
f) rozchod vzadu (mm): 1466
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic – Ve…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve…

Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

 



 
To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

Dnes 08:00

Jasně, slavíme stoleté výročí samostatného státu. Pojďme se na kulatiny podívat z automobilového pohledu.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Brutální bitva! Kvitová udolala Mertensovou a je v semifinále

Brutální bitva! Kvitová udolala Mertensovou a je v…

Česká tenistka Petra Kvitová je po nervydrásající bitvě v semifinále prestižního turnaje v Cincinnati. Ve…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Konec velkých neosobních krabic. Příchod Apple Macintoshe změnil navždy svět osobních počítačů

Konec velkých neosobních krabic. Příchod Apple…

Když v roce 1981 přišla firma IBM s koncepcí domácího osobního počítače známou jako IBM PC, stále byl počítač…

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…