Test Auto.cz

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic – Ve skutečnosti má jen jednu chybu!

12.3. 2018
Verdikt
 

Současná třetí generace jazzu je ve výrobě od roku 2014. V rámci nedávné modernizace výrobce rozšířil na starém kontinentně nabídku o větší motor 1.5 i-VTEC. Vyzkoušeli jsme jej ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou.

Honda Jazz, na světových trzích pojmenovaná Fit, existuje od roku 2001. Do dnešních dnů se po celém světě prodalo více než sedm milionů kusů. Pokud zůstaneme u třetí testované generace, tak až do nedávno provedené inovace mohl český zájemce o jazz zakoupit pouze jediný motor, a sice 1.3 i-VTEC o výkonu 75 kW. Na výběr tak měl je převodovky - manuální šestistupňovou, případně samočinnou s plynulou změnou převodu, tedy CVT.

V rámci modernizace došlo přirozeně i na tvarové retuše. Ty jsou asi nejvíce patrné v přední části vozu. Přesto celkové vzhledové změny lze označit pouze za nepatrné. Jazz měl vždy mezi vozy segmentu B zvláštní postavení, které si uchovává i po inovaci. Celkově karoserie vypadá spíše jako malé MPV než klasický zástupce třídy malé vozy. Příď je tak poněkud kratší, ve prospěch zvětšení prostoru pro cestující.

Kolo vezměte s sebou

Malé MPV tak trochu připomíná i kabina jazzu. Z pohledu místa řidiče zejména dosti vzdáleným spodním okrajem čelního skla v kombinaci s hlubokou palubní deskou. Pozice za dvousměrně stavitelným volantem je ovšem poplatná vozům segmentu B. Sedí se v očekávané výši, takže nastupování do auta je pohodlné. Přední sedadla mají velmi dobré tvarování, a to i přesto, že ani u zkoušené verze Dynamic nejde o sportovní sedadla, ale pouze ta standardní. Rozměry sedáku a opěradla ale vyhoví spíše osobám menšího vzrůstu. Tady se segment B nezapře, stejně jako asijský původ auta.

TEST 2016: Honda Jazz 1.3 CVT – Monotónní blues

Největší kouzlo jazzu ale spočívá ve variabilitě kabiny. Stejně jako dvě předchozí generace většího civicu hatchback i v tomto případě použil výrobce nezvyklé řešení zadní lavice známé jako Magic Seats. V případě, že na zadních sedadlech nikdo necestuje, lze jejich sedák vztyčit vzhůru k opěradlu a tím vytvořit prostor, v němž lze přepravovat třeba dvojici jízdních kol běžné velikosti. Opěradla lavice dále nabízí možnost měnit jejich sklon v několika krocích a samozřejmě možnost sklopit je vpřed. Tato procedura je u jazzu vyřešena téměř geniálně, neboť při sklápění se současně sedák posune mírně dopředu, takže výsledná ložná plocha je zcela rovná a na poměry segmentu rozměrná. Délka ložné plochy stačí k převozu lyží dlouhých 175-180 cm v ochranném pouzdře, které ovšem musíte do zavazadelníku umístit mírně šikmo. Při nakládání zejména hmotnějších předmětů zase oceníte nebývale nízkou nakládací hranu. V tomto jazz nemá konkurenci.

Nabídka funkce zadní lavice Magic Seats si vyžádala přesunutí palivové nádrže o objemu 40 litrů z místa pod zadními sedadly poněkud více vpřed do prostoru pod předními sedadly. Tedy stejně jako u vzpomínaných minulých dvou generací civicu hatchback.

Proč je tak drahý?

Pohled do českého ceníku na modernizovaný jazz odhalí, že na výběr má zájemce o něj čtyři výbavy. Kromě testované Dynamic je to Elegance, Comfort a Trend. Bohužel s výkonnějším motorem 1.5 i-VTEC se pojí pouze a jen testovaná výbava Dynamic. Vybrat si tak lze vlastně jen převodovku, a sice kromě manuálu ještě samočinnou CVT. Rozdíl v ceně manuál versus automat činí 35.000 korun. Verze motoru 1.5 i-VTEC s CVT je tak jediný jazz, který cenou v korunách přesahuje půl milionovou hranici. Pokud si ale pro vůz přijdete do 31.3. 2018, získáte auto se slevou 20.000 korun na všechny výbavy s výjimkou základní Trend s manuální převodovkou. Ta je zvýhodněna dokonce o 40.000 korun.

obrázek [600 x 404]  

Podobně jako nemáte moc na výběr pohonnou jednotku, nelze volit ani příplatkovou výbavu. Pokud chcete třeba samočinnou klimatizaci, nezbývá vám nic jiného, než zakoupit verzi Elegance. Ta ji jako jediná nabízí standardně. Ostatní verze mají rovněž sériově manuální klimatizaci, ovšem bez možnosti připlatit si za samočinnou. A tak je tomu i v otázce dalších položek. Na druhou stranu, třeba dvoustupňové vyhřívání předních sedadel je u všech verzí ve standardu. Právě velmi bohatá sériová výbava může zčásti ospravedlňovat vysokou cenu vozu. Český kupující by ale spíše uvítal jinou cenovou politiku výbav, a sice skromnější základ s možností si za konkrétní položky připlatit. Tím by se základní cena vozu snížila a stal by se tímto dostupnějším širšímu okruhu zájemců.

Verze Dynamic se od ostatních odlišuje také přídavnými aerodynamickými prvky karoserie, konkrétně jiným předním a zadním nárazníkem v kombinaci se zadním spoilerem. Vlastně jediné, za co si můžete u jazzu připlatit, je metalický lak, který vyjde u všech verzí na 12.900 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic

Cena v základní výbavě: 459 900 Kč Cena v testované výbavě: 472 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, systém ISOFIX pro dvě vnější krajní zadní sedadla, Magic Seats, protikolizní systém (do rychlosti 30 km/h), varování před čelní srážkou, systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, samočinná aktivace dálkových světel, čtení dopravních značek, přední a zadní nárazníky Dynamic, zadní spoiler, vyhřívaná přední sedadla, manuální klimatizace, tempomat, kožený volant a hlava řadicí páky, přední loketní opěrka, LED světlomety, LED pro denní svícení, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, senzor deště, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 12.900,-).

Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
Technické údaje
Motor Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 6600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 155 / 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.1 / 5.9
Emise CO2:133
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1314
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1116 / 489
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4051
b) šířka (mm): 1694
c) výška (mm): 1669
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1477
f) rozchod vzadu (mm): 1466
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 940
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic – Ve…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1?…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 



Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve…

Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

 



 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka Jena se střídá jedno drama za druhým

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka…

Jen, jak si nově říká Jan Nedvěd, vypouští do světa nový singl a videoklip Stoupáš. Ve spletitém příběhu nechybí…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se stal Hanzl, vystřelil výhru

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se…

Hokejisté Litvínova zvítězili v předehrávce 24. kola extraligy v pražské O2 areně nad vedoucí Spartou 2:1 a…

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

Lekce od úřadujících šampionů, jak mnozí čekali, se nekonala. Fotbalisté Plzně prohráli na půdě Realu Madrid…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní zpráv za volantem nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…