Ojetý Volkswagen Scirocco III (137, 138): To je ten nový golf?
Když v roce 2008 VW oprášil po dlouhých 16 letech jméno Scirocco a zároveň po 13 letech opět nabídl sportovní kupé, vyráběl se golf přelomové páté generace. Poté přišla šestá a v roce 2012 opět přelomová sedmá. Nakonec scirocco žilo až do roku 2017. Šlo zároveň o jedno z posledních dostupných evropských kompaktních kupé.
Stejně jako u první či druhé generace modelu, ale také u mezičlánku jménem Corrado, i třetí vydání scirocca mnozí považují „jen“ za jinak karosovaný golf. Má to svůj důvod, neboť recenzované třídveřové kupé je postaveno na podlahové plošině v tomhle případě páté generace německého bestselleru. Horní část karoserie je ale zcela nová a třeba sloupky B jsou z vysokopevnostní oceli tvářené za tepla. Tedy vyráběné technologií, která nebyla v době vzniku tak úplně obvyklá. V rámci psaní o sciroccu jsme se „vetřeli“ do facebookové skupiny majitelů recenzovaného kupé a jedním z jejich postřehů ohledně soužití s vozem je, že jej prostý lid mnohdy považuje za nový golf.
Přitom od roku 2020 se vyrábí už golf osmé generace, který navíc nedávno prošel modernizací. Jak je možné, že někteří lidé mohou považovat letos 17leté scirocco za nový golf? Možná proto, že od páté generace je design nového golfu vždy tak trochu evolucí předchozího vydání, zatímco tvary scirocca byly a jsou naprosto svébytné. Mimo jiné to svědčí o neskutečné nadčasovosti popisovaného kupé. Samotná aerodynamika ale příliš vytříbená není, součinitel čelního odporu vzduchu činí u motoru 2.0 TSI 0,34.
Zároveň je scirocco možná nejpraktičtější auto svého druhu. V době uvedení předchozího corrada tisk psal něco o rodinném kupé a totéž můžeme uplatnit i zde. Karoserie v uspořádání 2+2 pojme vzadu bez problému dvě dětské sedačky, a dokonce i upínání dítěte do nich je jednodušší než u mnohých SUV. Zavazadelník je se svými výchozími 292 litry (po zvětšení 755 litrů) také větší, než očekáváte.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!