Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridním vozům se v Česku daří. Prodej stoupá, trhu vévodí Toyota

Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 GR Sport
Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 GR Sport
Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 GR Sport
Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 GR Sport
49 Fotogalerie

Prodej nových vozů s hybridním pohonem v Česku za pět měsíců vzrostl o 20 procent na 25.788 aut. Z toho plug-in hybridy zaznamenaly zvýšení poptávky o 65 procent na 3972 vozů. Prodej elektromobilů pak vzrostl o 110 procent na 5552 vozidel. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější hybridní značkou je i nadále Toyota s celkem 4787 vozy. Na druhém místě je domácí Škoda Auto s prodejem 3815 hybridních aut a třetí je Mercedes-Benz, který od ledna do května prodal 1984 hybridních vozů.

V kategorii elektromobilů nejvíc prodala Škoda Auto, a to celkem 2059 bateriových vozů. Druhá Tesla prodala 857 elektromobilů a třetí Volkswagen 441 elektrických vozů. Následují značky Hyundai a Kia.

„I přes viditelný nárůst prodeje elektromobilů rostoucí křivka stále těží z nízké srovnávací základny na začátku loňského roku před spuštěním dotačního programu. Prodej vozů s hybridním pohonem si udržuje zhruba pětinový meziroční nárůst. Roste zájem o plug-in hybridy, který je dán rozšiřující se nabídkou jak naší, tak i ostatních značek,“ uvedl generální ředitel Toyota ČR Martin Peleška.

Celkový prodej nových osobních aut vzrostl od ledna do konce května o 3,7 procenta na 100.431 vozů.Vozy s alternativním pohonem tvořily zhruba třetinu trhu.

Video placeholder
Videotest Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 • Zdroj: auto.cz

Zdroj: ČTK, video: auto.cz