Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu
Honda Jazz třetí generace se v evropské podobě představila nejprve jako prototyp v roce 2014 na tehdejším autosalonu v Paříži a až na podzim následujícího roku vstoupila na trh. V letošním roce se Honda rozhodla představit tento model v modernizované podobě pro evropský trh.
V případě designu se omlazení týká především předních a částečně i zadních partií. Provedenými změnami v oblasti hlavních světlometů, masky chladiče a nárazníku s agresivnějšími tvary se Jazz ve své nové podobě hlásí k aktuálnímu stylu vozů značky Honda. Záď se může pochlubit přepracovaným nárazníkem. K novinkám souvisejícím s karoserií patří i nový metalický lak pojmenovaný Skyride Blue.
Nejzásadnější novinkou, kterou modernizace přináší, je rozšíření nabídky pohonných jednotek o zážehový motor i-VTEC o objemu 1,5 litru a výkonu 96 kW (130 k). Honda uvádí, že v modelu Jazz tento motor ve spojení s převodovkou CVT dosahuje spotřeby paliva 5,4 l benzinu na 100 km a emisí CO2 124 g/km. Převodovka CVT byla údajně upravena, aby poskytovala lineárnější a kultivovanější odezvu při akceleraci.
Patnáctistovka bude pro model Jazz v nabídce jako součást nového stupně výbavy Dynamic. Ten se od ostatních provedení odliší tenkým spoilerem pod spodní mřížkou v předním nárazníku a třídílným difuzorem pod zadním nárazníkem. Oba nové prvky pak doplňuje červená linka.
Honda Jazz v provedení Dynamic se vedle sportovnějšího vzhledu a výkonnějšího motoru má pyšnit i LED světlomety, předními mlhovými světly, nástavci prahů, spoilerem na pátých dveřích a 16palcovými černými litými koly obutými do pneumatik o rozměru 185/55 R16.
V interiéru verze Dynamic má zaujmout čalounění s proužkovaným vzorem, kůží obšitý volant i řadicí páka. Sportovní styl prostoru pro cestující pak má dodat kontrastní prošívání nití oranžové barvy.
Honda v souvislosti s představením novinek, které přináší modernizace modelu Jazz, připomíná i jeho dosavadní přednosti. Hlavní z nich mají představovat především velkorysé prostorové poměry. Zavazadlový prostor o základním objemu 354 litrů lze zvětšit až na 897 litrů.
Zadní sedadla pak mají díky systému Magic Seat a dělení v poměru 60:40 umožnit řadu různých konfigurací pro dopravu objemnějších zavazadel, pro něž může být k dispozici prostor o délce až 2480 mm a výšce 1280 mm.
Standardní vybavení modelu Jazz v modernizovaném provedení má na evropském trhu zahrnovat mimo jiné tempomat, vyhřívaná přední sedadla, automatické světlomety a bezpečnostní systém City-Brake Active.
Vyšší stupně jsou vybaveny informačním a zábavním systémem Honda Connect se 7palcovým dotykovým displejem, zadní parkovací kamerou, bezkontaktním vstupem a startováním, systémem varování před kolizí, varováním při opuštění jízdního pruhu a systémem rozpoznávání dopravních značek.
Pro všech provedení modernizované Hondy Jazz s výjimkou nového stupně výbavy Dynamic má být i nadále k dispozici třináctistovka i-VTEC, disponující výkonem 75 kW (102 k).