Hyundai i30 1,6 GDI – Ostře sledovaný hatch

Hyundai i30 1,6 GDI – Ostře sledovaný hatch

 
 

V Rüsselsheimu navrhli a v Nošovicích vyrobili nový hatchback od Hyundaie. Povedl se.

Model i30 byl prvním Hyundaiem s číselným označením a také prvním modelem korejské značky vyráběným v Evropě – konkrétně na našem území. Není proto žádným překvapením, že se jako první z íčkových Hyundaiů dočkal nové generace.

Ke střídání dochází přesto poměrně brzy. Přece jen 4,5 roku dnes není běžná délka modelového cyklu. Přesto se jedná o zcela novou generaci, v mnoha ohledech jinou, lepší. V nižší střední třídě s ní přichází nový standard, který u korejské automobilky loni nastolil větší model i40.

K většímu Hyundai se snaží přiblížit už vnější design, který odsuzuje předchozí, méně výraznou i30 k zapomnění. Staví na firemní filozofii fluidic sculpture inspirované prouděním vody a vzduchu. Vyznačuje se ostrými zaoblenými prolisy a řadou zajímavých detailů. K tomu se přidávají dynamičtější proporce a výrazné detaily – přední a zadní světla, šestiúhelníková maska chladiče nebo ostře skloněný zadní sloupek karoserie.

obrázek [600 x 377]  

Interiér končí s unylými tvary a chce patřit mezi trendsettery. S novými propracovanými tvary se mu to i daří. Design kabiny je zajímavý, přitom ale není tak přehnaně ornamentální jako u i40. Hyundai se tedy posouvá zase o krůček dál a s i30 ještě zřetelněji cílí na evropskou klientelu.

Verze Trikolor (od 315.990,- Kč, s motorem 1,6 GDI za 345.990,- Kč) představuje nekompromisní rozsah bezpečnostní výbavy a komfortní výbavu, která uspokojí běžné nároky. Rozšíření nabízí zvýhodněné pakety Komfort a Parking, testovaný vůz je ale vylepšen rovnou nejvyšším paketem Premium, který za 99.990,- Kč přidává řadu luxusních prvků.

Nechybí tak kožené čalounění, elektrické sedadlo řidiče a bohatá funkční i komfortní výbava (Bluetooth, vyhřívaná sedadla, dvouzónová klimatizace aj.). Cena se tím šplhá k půl milionu, výměnou za to ale Hyundai nabízí hodnotný interiér s kvalitním zpracováním.

obrázek [600 x 334]  

Možnosti výbavy se navíc značně přibližují modelu i40. Uskromnit se musíme jen při touze po některých specialitách jako jsou odvětrávaná sedadla, vyhřívaný volant nebo asistent pro jízdu v pruzích.

V palubní elektronice potěší zadní kamera, která je (stejně jako u Volkswagenu) kryta výklopným logem v pátých dveřích. Za jízdy se proto neušpiní a i v zimě může plnit svoji funkci na 100 %. K otevření dveří ale tento výklopný díl neslouží, Hyundai má za tímto účelem tlačítko kryté prohlubní v nárazníku.

obrázek [600 x 325]  

V přední řadě sedadel nabízí i30 štědrou porci prostoru. Kromě solidní vnitřní šířky, podpořené subtilním středovým tunelem, potěší i výškou nad sedákem. Z možností výškového a podélného nastavení volantu nejsme tak na větvi jako šéf VW Martin Winterkorn, oceňujeme ale dobrý výhled vpřed a do boků. Zešikma přes A sloupky je to průměr, stejně jako dozadu přes relativně malá zpětná zrcátka.

Druhá řada sedadel mezigeneračně trochu polevila v prostoru nad sedákem. Může za to nižší a atraktivněji klesající linie střechy. V podélném směru se také ubralo pár centimetrů, místo pro kolena je ale stále v normě nižší střední třídy.

1,6 GDI – z ix35 do i30

K prvnímu testu dorazila i30 s motorem 1,6 GDI. Atmosférický čtyřválec dostal přímý vstřik a variabilní časování ventilů. Díky tomu dosahuje v dané kategorii špičkového výkonu 99 kW a současně se chlubí mimořádnou pružností.

Už první seznámení v modelu ix35 vyvolalo nadšení. Pravda, kupé Veloster, osazené stejným motorem, bylo s ohledem na dynamický potenciál motoru GDI, lehkým vystřízlivěním. i30 ale znamená návrat k prvnímu dojmu – a velmi působivý.

Auto této velikosti je totiž pro takový motor ideální aplikací. Kompaktní hatchback 99kilowattovou jednotku příliš nezatěžuje, přitom s ní ale nemá nějaké sportovní ambice. Živý motor s dostatečnou výkonovou rezervou – přesně tak by chtěl 1,6 GDI působit a takový i ve skutečnosti je.

Vrcholný čtyřválec hezky zatahuje už z nejnižších otáček. Proti jízdě kolem nějakých 1500 min-1 nijak neprotestuje – nevibruje, je tichý a dokáže zrychlovat. Většinu běžných situací uspokojí spektrum 2000 až 3500 min-1, a to včetně předjíždění. Na rovinkách se mimo město dá předjíždět už na šestku nebo na pětku, do kopce většinou stačí podřadit na čtvrtý převodový stupeň.

obrázek [600 x 456]  

Ve vyšších otáčkách motor jede samozřejmě ještě lépe, projevuje se už ale poměrně hlučně, byť jeho zvuk není nepříjemný. Vytáčení k červenému poli ale hlavně není nutné, stačí jako občasná marnivá kratochvíle při pobytu za volantem.

Silnému motoru sekunduje velmi povedená šestistupňová převodovka. Přesné řazení má krátké dráhy, pro sportovní jízdu by ale bylo potřeba zřetelnější vymezení drah.

Nadějný podvozek

Řízení s příplatkovou funkcí Flex Steer (pro verzi Trikolor za 5.000,- Kč společně s tempomatem a koženým volantem, pro Style a Premium standardně) nabízí volbu tří režimů – Comfort, Normal a Sport. Přepínačem na volantu se v těchto módech mění účinek posilovače řízení.

V zásadě se nejedná o nic nového, podobné zařízení prodává Fiat už dobrých 13 let, od příchodu druhé generace modelu Punto. Hyundai ale přidává ještě jeden režim a dnes patří mimo prémiový segment do stále úzkého okruhu automobilek nabízejících nastavitelné řízení (dále např. ve Fiatu Bravo, Opelu Astra nebo VW Golf).

obrázek [600 x 453]  

Rozsah změny charakteristiky ale není u řízení Flex Steer pohříchu nijak výrazný. Komfortní nastavení je mimořádně netečné a přeposilované, hodí se vlastně jen pro parkování. Normal to za jízdy o kousek spraví, až v režimu Sport je ale řízení podle našeho gusta – trochu tuhé, korespondující s chováním motoru a chodem řadicí páky.

Podvozek převzal zadní čtyřprvkovou nápravu z větší i40 (končící i30 měla vzadu tříprvkové zavěšení). Automobilka si od změny nepochybně slibovala zlepšení komfortu a to se dostavilo. Nová generace se v kvalitě tlumení značně zlepšila, ovšem za cenu měkčího uložení zadní nápravy. To se projeví zavlněním zádě při snaze o náhlou změnu směru – ovšem, jak už jsme naznačili u řízení, i30 v této verzi zrovna není nástroj na vymetání těch nejklikatějších okresek.

Komfort tlumení se o něco zhorší při plném obsazení vozu, kdy zadní zavěšení začne pracovat hlučněji. I za těchto okolností ale patří k tomu lepšímu v nižší střední třídě.

Z hlediska celkového sladění podvozku se testované 16palcové pneumatiky jeví jako ideální volba.

Závěr

Z prvního testu vychází i30 jako nadějný adept na čelní příčky v prodejních žebříčcích. Nová generace už nechce lákat na co nejnižší cenu, ale na jiné kvality. V testu verze 1,6 GDI Premium prokázala, že je pro ostatní hatchbacky silným soupeřem.

Konkurence v nižší střední třídě je vyrovnaná. Ti nejlepší z Evropy – jmenovitě Ford Focus, Opel Astra a Volkswagen Golf – předvádí vyvážené vlastnosti a Hyundai se může směle cpát do jejich společnosti. Vnějším i vnitřním designem, kvalitou zpracování, po stránce motorické i co do šířky nabídky snese srovnání.

První cena vozu289.990,- Kč (1,4 CVVT/73 kW Entry)
První cena vozu s testovanou motorizací345.990,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor)
Základní cena testovaného vozu445.890,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků483.890,- Kč (1,6 GDI/99 kW Trikolor Premium)

Plusy

  • Kvalitní a hodnotně vypadající interiér
  • Malý příplatek za nejsilnější benzinový motor
  • Dynamické schopnosti 1,6 GDI
  • Přesné řazení
  • Délka záruky
  • Politika výhodných paketů výbavy (Komfort a Parking)

Minusy

  • Slabý výkon xenonových světel
  • U navigace nelze trvale vypnout hlasové pokyny
  • Přeposilované řízení v režimech Comfort a Normal
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i30 1,6 GDI

Cena v základní výbavě: 445 890 Kč Cena v testované výbavě: 483 890 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém, šestice airbagů, LED denní světla, přední mlhovky a projektorové světlomety, elektrické stahování přeních oken, elektricky nastavitelná zrcátka, centrální zamykání, trojblik, volant nastavitelný ve dvou osách, palubní počítač, manuální klimatizace, rádio s CD/USB, elektrické stahování zadních oken, vyhřívání zpětných zrcátek, loketní opěrka, zrcátka a kliky v barvě karoserie, alarm, funkce statického přisvěcování do zatáček a další.

Výbava testovaného vozu:Premium – úložný prostor pod podlahou zav. prostoru, zásuvka v zav. prostoru, dojezdová rezerva, tempomat s omezovačem rychlosti, Flex Steer, kožený volant a hlavice řad. páky, přední a zadní parkovací čidla, vyhřívání př. sedadel, parkovací asistent s obrazem zadní kamery ve zpětném zrcátku,samostmívací vnitřní zrcátko,automatické světlomety, fixační síť zavazadlového prostoru,aktivní př. opěrky hlavy, blikače ve sklopných vnějších zrcátkách, osvětlení kosmet. zrcátek, Bluetooth handsfree, chromová dvojitá mřížka chladiče, int. klíč a startování tlačítkem, solární př. skla, automatické sklápění vnějších zrcátek, dešťový senzor, rozmraz. skla pod př. stěrači, přístrojová deska "Supervision" s TFT displejem, zadní opěrka rukou, kolenní airbag řidiče, dvouzónová automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování a s ionizérem vč. chlazení schránky před spolujezdcem (99.900,-), metalický lak (13.000,-), integrovaná navigace (25.000,-).

Výstavba dálnice na Polsko získala posudek EIA Výstavba dálnice na Polsko získala posudek EIA

Rekonstrukce jedné z páteřních silnic Moravskoslezského…

Koreje se čím dál více sbližují. Zprovoznily horkou telefonickou linku Koreje se čím dál více sbližují. Zprovoznily horkou telefonickou linku

Severní a Jižní Korea dnes zprovoznily horkou…

Komentář Bohumila Pečinky: Vláda a politický převrat Komentář Bohumila Pečinky: Vláda a politický převrat

Mlčení kolem vládní dohody ANO a ČSSD a mocenské změny…

Trump a Putin se předhánějí v pozvánkách ke vzájemné návštěvě Trump a Putin se předhánějí v pozvánkách ke vzájemné návštěvě

Americký prezident Donald Trump opakovaně zval během…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 1,6 GDI
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 164 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.7 / 5.7
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 348 / 1316
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1399 / 421
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1563
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Hyundai i30 1,6 GDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1,6 GDI – Ostře sledovaný hatch







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

TEST: Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

Dnes 08:00

Hledá-li velká rodina ideálního společníka na čtyřech kolech, měla by sáhnout po zaručené porci prostoru v podobě MPV, nebo risknout více stylu s SUV?




Blesk.cz

Napadená Jana z Výměny: Co v televizi nebylo a kdo ji zachránil před Romanem!

Napadená Jana z Výměny: Co v televizi nebylo a kdo…

Za napadenou Janu (32) z Výměny manželek se chtěl její partner Rudolf (27) bít! Maminka na mateřské měla co…

V Zoo se chystají opičí křtiny! Vyberte jméno pro mládě guerézy pláštíkové

V Zoo se chystají opičí křtiny! Vyberte jméno pro…

Sotva guerézí kluk vykoukl v pražské zoo na svět, stal se miláčkem nejen mámy Lucie a opičí tlupy, ale také…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

SESTŘIHY: Ztráta Atlétika přiblížila Barcelonu k titulu, Real má bod

SESTŘIHY: Ztráta Atlétika přiblížila Barcelonu k…

Atlético Madrid nečekaně prohrálo ve 33. kole španělské fotbalové ligy 0:3 v San Sebastianu a přiblížilo tím…

 

Reflex.cz

Profesor Pavel Kolář: Zátopek běhal v bagančatech, Jágr pomáhal doma v zemědělství. Paradoxně jim to svědčilo

Profesor Pavel Kolář: Zátopek běhal v bagančatech,…

„Děti musí být v teple, aby se nenastydly, musí být neustále v čistotě a chráněny před bakteriemi, aby…

Čínský bizár: Režimem schválené církve se rozhodly přepsat Bibli podle komunistických představ

Čínský bizár: Režimem schválené církve se rozhodly…

Křesťané mají nejrůznější problémy v mnoha muslimských zemích, či v Severní Koreji, ale to, co provádí režim…