Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro

Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro

 
 

Mít 80 kW v malém hatchbacku je příjemné, jak ale jezdí základní motorizace?

Novou Kiu Rio jsme vyzkoušeli několikrát, se základním motorem 1,25 DCVVT o výkonu 63 kW jsme se ale zatím svezli jen krátce při novinářské prezentaci v Portugalsku. Přichází proto nejvyšší čas zjistit, jak se tato konfigurace, z pohledu českého trhu nejžádanější, chová na tuzemských silnicích.

Začněme krátkou rekapitulací. S novým Riem se chce Kia (nejen) na českém trhu probojovat mezi pět neprodávanějších vozů v segmentu. Za tímto účelem sází na několik silných karet: příznivou cenovou politiku, atraktivní design a velikost.

TEST Kia Rio 1,4 CVVT – Rio Grande

S délkou 4045 mm patří nové Rio k největším modelům segmentu malých vozů a to samé lze říci o jeho 288litrovém zavazadelníku. Rozvor 2570 mm dokonce jen o 8 mm zaostává za Golfem a Octavií.

Nejen že bude v českých podmínkách často plnit úlohu hlavního auta v rodině, pětidveřové Rio bylo s tímto záměrem přímo navrženo.

obrázek [600 x 375]

Začínat v segmentu malých vozů na čtyřech válcích a výkonu přes 60 kW, to se stále příliš nenosí. Propagátorem tohoto přístupu byl ještě nedávno jen Suzuki Swift, Kia se ale rozhodla naskočit na stejnou vlnu. Úloha vstupní motorizace padla na čtyřválec objemu 1,25 litrů z konstrukční řady Kappa, který disponuje variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a dává nejvýše 62,5 kW a 121 Nm.

Při jízdě ve městě přijde vhod relativně živý projev v nízkých otáčkách, k němuž napomáhá variabilní časování ventilů i nadčtvercová koncepce agregátu. Naproti tomu stojí jen průměrná ochota motoru k vytáčení, která je daná i dlouhými převody. Pro běžnou akceleraci ale základní čtyřválec i tak stačí. Až do 5000 min-1 nabízí příjemnou gradaci výkonu, poté jeho elán pomalu uvadá.

obrázek [300 x 185] Ve srovnání se silnější čtrnáctistovkou je hlavním rozdílem převodovka. Pětistupňové ústrojí je odladěné s ohledem na úspornou jízdu. Na nejvyšší převod proto motor při 130 km/h točí 3700 min-1, jen o málo víc než 1,4 CVVT se šestistupňovou převodovkou. Agregát si ale i tak umí s nezatíženým autem na dálnici poradit bez podřazování.

Odečtená spotřeba palivaRio 1,25 DCVVT
63 kW
Rio 1,4 CVVT
80 kW
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]5,15,7
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]6,56,9
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]29002800
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]37003500

Negativní důsledek je zřejmý: při plném obsazení ztrácí Rio 1,25 DCVVT podstatnou část svých dynamických schopností. Častější jízdy s více pasažéry nebo cestování po dálnici by proto měly být hlavní důvody motivující zákazníka ke koupi silnějšího motoru.

Běžné provozní podmínky totiž mezi dvojicí benzinových motorů v Riu zásadnější rozdíly neodhalí. Základní motorizace je, i přes výkonový deficit, dokonce díky výraznějšímu nástupu z nízkých otáček uživatelsky o chlup přívětivější.

JAKE.AUTO.CZ: Kia Rio (všechny testy a další články)

Dobrý dojem z motoru podporuje ještě lepší podvozek, další důležitá ingredience ve snaze Kii dostat se mezi špičku segmentu malých vozů. Kvalita tlumení nerovností se blíží těm nejlepším na trhu, zatímco ovladatelnost si také v ničem nezadá s těmi nejmrštnějšími malými hatchbacky.

Solidním jízdním vlastnostem sekunduje přesné, i když poněkud odtažité řízení. Při jízdě s Riem vadí hlavně špatně odhadnutelná pozice předních rohů karoserie – zejména při parkování.

obrázek [300 x 189] Co nabízí Rio dál? Pohledný interiér v evropském designu, který překypuje prostorem na předních i zadních sedadlech. I přes relativně nízkou cenu si Kia dala záležet na výběru použitých materiálů a kvalitě jejich zpracování.

Výtky lze směřovat k výhledu ze zadních sedadel. Masivní B a C sloupky a vysoká spodní hrana oken nepotěší milovníky prosvětlených interiérů. Stejné důvody také ztěžují řidiči výhled šikmo vzad při parkování.

Kromě několika drobných nedostatků představuje Rio ukázku dobře zvládnuté ergonomie. V interiéru dokonce najdeme několik prvků výbavy (např. USB konektor pro rádio) a praktických detailů (schránka v palubní desce vedle panelu rádia), které konkurence do svých vozů ve většině případů nedává.

obrázek [600 x 369]

Dobře vybavené a kvalitně navržené auto s cenovkou necelých 240 tisíc korun je silným protihráčem zavedené konkurence. Kia za tyto peníze nabízí velký kus auta s velmi slušným základním motorem a atraktivním a moderním designem.

První cena vozu229.980,- Kč (Rio 1,25 Active)
První cena vozu s testovanou motorizací239.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)
Základní cena testovaného vozu239.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)
Cena testovaného vozu vč. příplatků265.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)

Plusy

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Kultura překonávání nerovností, tlumení podvozku
  • Všemi směry prostorný interiér
  • Kompletní bezpečnostní výbava
  • Velkorysý rozsah záruky

Minusy

  • Vysoko nad zemí umístěný práh zavazadelníku
  • Nepřehledná karoserie, horší výhled vzad
  • Nelogická grafika předvoleb autorádia
  • Dlouhé převody
  • Slabší přilnavost pneumatik Hankook Kinergy
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Rio 1,25 DCVVT

Cena v základní výbavě: 239 980 Kč Cena v testované výbavě: 265 980 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, BAS, TCS, stabilizační systém, čelní airbagy řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace), boční airbagy, hlavové airbagy, dojezdová rezerva, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + alarm, rádio s CD a MP3, USB 2.0 + AUX audio port, ovládání audio na volantu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně stavitelný volant, stavitelná středová loketní opěrka mezi předními sedadly s úložným prostorem, sklopné opěradlo zadního sedadla, dělené v poměru 60:40, palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, komfortní funkce směrovek.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,- Kč), Paket Plus - přední mlhové světlomety, tónovaná skla, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, čtecí lampičky (+15.000,- Kč).

Sobotky: Urgence V4 uspěly. Kvalitu potravin začne řešit i Jucker Sobotky: Urgence V4 uspěly. Kvalitu potravin začne řešit i Jucker

lak zemí V4, tedy ČR, Polska, Maďarska a Slovenska kvůli…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí Saakašvili přišel o ukrajinské občanství a utekl do USA. Budu bojovat, tvrdí

Bývalý gruzínský prezident žijící na Ukrajině Michail…

 

Štítky Kia Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Kia Rio 1,25 DCVVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1248
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 121 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.3 / 5
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 288 / 923
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1104 / 456
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4045
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1521
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Rio 1,25 DCVVT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 

Přidat názorDiskuse: Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Suzuki Baleno 1.2 DualJet vs Kia Rio 1.2 CVVT – Kráska a praktik Suzuki Baleno 1.2 DualJet vs Kia Rio 1.2 CVVT – Kráska a praktik

Kia Rio patří i v závěru kariéry k nejhezčím malým autům,…

Faceliftovaná Kia Rio: Na českém trhu od 229.980 Kč Faceliftovaná Kia Rio: Na českém trhu od 229.980 Kč

Kia Rio prošla tento rok modernizací a vůz bude od ledna…

 



 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat vaší reklamaci?

Odborník radí: Co dělat, když prodejce nechce uznat…

Co dělat, když prodejce nechce přijmout zboží koupené na internetu ve lhůtě deseti dnů, jako se to stalo paní…

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu: Pohublý manžel v poutech, Silvia vystrojená jako party girl!

Královna „kačeřího zobáku“ Kucherenko u soudu:…

Silvia Kucherenko (34) asi jediná věřila, že Nejvyšší soud v Bratislavě zruší manželův jedenáctiletý trest…

 

iSport.cz

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu opět stráví ve Fulhamu

Stoper Kalas prodloužil smlouvu s Chelsea. Sezonu…

Fotbalový reprezentant Tomáš Kalas prodloužil smlouvu v Chelsea na další čtyři roky. Zároveň bude pokračovat na…

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít svůj den, věří kouč

Soupeře Sparty nejvíc děsí Plavšič. Snad nebude mít…

Fotbalisty Sparty čeká ostrý vstup do sezony. Souboj s Crvenou Zvezdou Bělehrad v předkole Evropské ligy bude…

 

Reflex.cz

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí sám, i poškozenou míchu, tvrdí lékař

Za rakovinu může špatná nálada. Vše si člověk vyléčí…

„Sebeuzdravovací síla člověka je nekonečná,“ má jasno zakladatel neuropsychoimunologie Jan Šula. Choroby podle…

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a proto se neštítí agitovat úplně všude

Žaludky českých politiků jsou skutečné plechové a…

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek se v jednom ze svých posledních tweetů svěřil, že vyrazí do Liberce na…