Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro

Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro

 
 

Mít 80 kW v malém hatchbacku je příjemné, jak ale jezdí základní motorizace?

Novou Kiu Rio jsme vyzkoušeli několikrát, se základním motorem 1,25 DCVVT o výkonu 63 kW jsme se ale zatím svezli jen krátce při novinářské prezentaci v Portugalsku. Přichází proto nejvyšší čas zjistit, jak se tato konfigurace, z pohledu českého trhu nejžádanější, chová na tuzemských silnicích.

Začněme krátkou rekapitulací. S novým Riem se chce Kia (nejen) na českém trhu probojovat mezi pět neprodávanějších vozů v segmentu. Za tímto účelem sází na několik silných karet: příznivou cenovou politiku, atraktivní design a velikost.

TEST Kia Rio 1,4 CVVT – Rio Grande

S délkou 4045 mm patří nové Rio k největším modelům segmentu malých vozů a to samé lze říci o jeho 288litrovém zavazadelníku. Rozvor 2570 mm dokonce jen o 8 mm zaostává za Golfem a Octavií.

Nejen že bude v českých podmínkách často plnit úlohu hlavního auta v rodině, pětidveřové Rio bylo s tímto záměrem přímo navrženo.

obrázek [600 x 375]

Začínat v segmentu malých vozů na čtyřech válcích a výkonu přes 60 kW, to se stále příliš nenosí. Propagátorem tohoto přístupu byl ještě nedávno jen Suzuki Swift, Kia se ale rozhodla naskočit na stejnou vlnu. Úloha vstupní motorizace padla na čtyřválec objemu 1,25 litrů z konstrukční řady Kappa, který disponuje variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a dává nejvýše 62,5 kW a 121 Nm.

Při jízdě ve městě přijde vhod relativně živý projev v nízkých otáčkách, k němuž napomáhá variabilní časování ventilů i nadčtvercová koncepce agregátu. Naproti tomu stojí jen průměrná ochota motoru k vytáčení, která je daná i dlouhými převody. Pro běžnou akceleraci ale základní čtyřválec i tak stačí. Až do 5000 min-1 nabízí příjemnou gradaci výkonu, poté jeho elán pomalu uvadá.

obrázek [300 x 185] Ve srovnání se silnější čtrnáctistovkou je hlavním rozdílem převodovka. Pětistupňové ústrojí je odladěné s ohledem na úspornou jízdu. Na nejvyšší převod proto motor při 130 km/h točí 3700 min-1, jen o málo víc než 1,4 CVVT se šestistupňovou převodovkou. Agregát si ale i tak umí s nezatíženým autem na dálnici poradit bez podřazování.

Odečtená spotřeba palivaRio 1,25 DCVVT
63 kW
Rio 1,4 CVVT
80 kW
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]5,15,7
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]6,56,9
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]29002800
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]37003500

Negativní důsledek je zřejmý: při plném obsazení ztrácí Rio 1,25 DCVVT podstatnou část svých dynamických schopností. Častější jízdy s více pasažéry nebo cestování po dálnici by proto měly být hlavní důvody motivující zákazníka ke koupi silnějšího motoru.

Běžné provozní podmínky totiž mezi dvojicí benzinových motorů v Riu zásadnější rozdíly neodhalí. Základní motorizace je, i přes výkonový deficit, dokonce díky výraznějšímu nástupu z nízkých otáček uživatelsky o chlup přívětivější.

JAKE.AUTO.CZ: Kia Rio (všechny testy a další články)

Dobrý dojem z motoru podporuje ještě lepší podvozek, další důležitá ingredience ve snaze Kii dostat se mezi špičku segmentu malých vozů. Kvalita tlumení nerovností se blíží těm nejlepším na trhu, zatímco ovladatelnost si také v ničem nezadá s těmi nejmrštnějšími malými hatchbacky.

Solidním jízdním vlastnostem sekunduje přesné, i když poněkud odtažité řízení. Při jízdě s Riem vadí hlavně špatně odhadnutelná pozice předních rohů karoserie – zejména při parkování.

obrázek [300 x 189] Co nabízí Rio dál? Pohledný interiér v evropském designu, který překypuje prostorem na předních i zadních sedadlech. I přes relativně nízkou cenu si Kia dala záležet na výběru použitých materiálů a kvalitě jejich zpracování.

Výtky lze směřovat k výhledu ze zadních sedadel. Masivní B a C sloupky a vysoká spodní hrana oken nepotěší milovníky prosvětlených interiérů. Stejné důvody také ztěžují řidiči výhled šikmo vzad při parkování.

Kromě několika drobných nedostatků představuje Rio ukázku dobře zvládnuté ergonomie. V interiéru dokonce najdeme několik prvků výbavy (např. USB konektor pro rádio) a praktických detailů (schránka v palubní desce vedle panelu rádia), které konkurence do svých vozů ve většině případů nedává.

obrázek [600 x 369]

Dobře vybavené a kvalitně navržené auto s cenovkou necelých 240 tisíc korun je silným protihráčem zavedené konkurence. Kia za tyto peníze nabízí velký kus auta s velmi slušným základním motorem a atraktivním a moderním designem.

První cena vozu229.980,- Kč (Rio 1,25 Active)
První cena vozu s testovanou motorizací239.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)
Základní cena testovaného vozu239.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)
Cena testovaného vozu vč. příplatků265.980,- Kč (Rio 1,25 Edition 1)

Plusy

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti
  • Kultura překonávání nerovností, tlumení podvozku
  • Všemi směry prostorný interiér
  • Kompletní bezpečnostní výbava
  • Velkorysý rozsah záruky

Minusy

  • Vysoko nad zemí umístěný práh zavazadelníku
  • Nepřehledná karoserie, horší výhled vzad
  • Nelogická grafika předvoleb autorádia
  • Dlouhé převody
  • Slabší přilnavost pneumatik Hankook Kinergy
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Rio 1,25 DCVVT

Cena v základní výbavě: 239 980 Kč Cena v testované výbavě: 265 980 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, BAS, TCS, stabilizační systém, čelní airbagy řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace), boční airbagy, hlavové airbagy, dojezdová rezerva, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + alarm, rádio s CD a MP3, USB 2.0 + AUX audio port, ovládání audio na volantu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně stavitelný volant, stavitelná středová loketní opěrka mezi předními sedadly s úložným prostorem, sklopné opěradlo zadního sedadla, dělené v poměru 60:40, palubní počítač, elektrické ovládání předních i zadních oken, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, komfortní funkce směrovek.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.000,- Kč), Paket Plus - přední mlhové světlomety, tónovaná skla, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, čtecí lampičky (+15.000,- Kč).

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 

Štítky Kia Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Kia Rio 1,25 DCVVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1248
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 121 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 172
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6 / 4.3 / 5
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 288 / 923
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1104 / 456
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4045
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1521
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Rio 1,25 DCVVT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 

Přidat názorDiskuse: Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Suzuki Baleno 1.2 DualJet vs Kia Rio 1.2 CVVT – Kráska a praktik Suzuki Baleno 1.2 DualJet vs Kia Rio 1.2 CVVT – Kráska a praktik

Kia Rio patří i v závěru kariéry k nejhezčím malým autům,…

Faceliftovaná Kia Rio: Na českém trhu od 229.980 Kč Faceliftovaná Kia Rio: Na českém trhu od 229.980 Kč

Kia Rio prošla tento rok modernizací a vůz bude od ledna…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…