1.4. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní předokolky

 

Terénně laděná auta jsou stále prodávanější, ovšem čím dál častěji s pohonem předních kol. Dává vám to nějaký smysl?

Automobily s terénním vzhledem jsou stále oblíbenější, zákazníci stále více žádají vyšší postoj, často se však spokojí s pohonem pouze předních kol. Čím dál populárnější jsou tak nejrůznější crossovery, které obvykle mají blíže tradičním hatchbackům. Předokolky však začínají být doménou také mezi SUV, která se minimálně vizáží snaží přiblížit spíše terénním autům.

Nissan Qashqai můžeme považovat za takový poloviční crossover, jeho první generace se objevila v roce 2006. Nissan se tehdy pokusil tradiční hatchback nižší střední třídy nahradit zvýšeným vozem s prvky terénních aut a netradiční sázka se mu vyplatila, z Qashqaie je dnes jedno z nejprodávanějších aut v Evropě. O tom se předchozím hatchbackům Almera nebo Tiida mohlo jen zdát.

Zato Kia Sportage se stále snaží profilovat jako čistokrevné SUV, první generace byla v roce 1993 prvním vozem s pohonem všech kol této korejské značky. Také Sportage se v průběhu let stala úspěšným vozem, dnes je nejprodávanějším modelem Kie na starém kontinentu se 27% podílem na jejích zdejších prodejích.

Trend rostoucích prodejů SUV a crossoverů je znatelný i na českém trhu. Zatímco za první dva měsíce roku 2015 statistiky Svazu dovozců automobilů v kolonce terénní vozy evidovaly 5.900 registrovaných vozidel, ve stejném období letošního roku to bylo již 6.985 aut. Z tohoto růstu těžili i oba dnešní protivníci. Prodávanější je v Česku Sportage, jejíž prodeje za první dva měsíce roku meziročně vzrostly z 275 na 324 aut. Qashqai si za stejné období pomohl z 254 na 296 aut.

Proti sobě jsme postavili základní turbodiesely, samozřejmě s pohonem jedné nápravy. V případě Sportage to je 1.7 CRDi (85 kW), zatímco naftovým základem Qashqaie je 1.5 dCi (81 kW). Kombinace nafty s pohonem jedné nápravy je u českých zákazníků dle SDA nejoblíbenější, přičemž i sama Kia přiznává, že testovaná verze bude na našem trhu nejprodávanější. České prodeje Sportage v roce 2015 z 58 % tvořily vznětové motory a ze 74 % předokolky, u Qashaqaie to bylo 55 % ve prospěch turbodieselů a dokonce 97 % ve prospěch dvoukolek. Obliba pohonu jedné nápravy je ale v případě Japonce způsobena především tím, že čtyřkolku nabízí pouze v kombinaci s jediným agregátem – vrcholným turbodieselem 1.6 dCi (96 kW). To u Sportage mají zájemci o čtyřkolku na výběr dva turbodiesely a jeden benzinový agregát.

Souboj cen

Pohled do ceníku naznačuje jasné vítězství Nissanu. Qashqai je s testovaným 1.5 dCi (81 kW) možné pořídit už za 474.400 korun (stupeň Visia), zatímco Sportage s porovnatelným 1.7 CRDi (85 kW) v základu přijde na 529.980 korun (stupeň Comfort). V obou případech se jedná o akční ceny, které si ale oba vozy zachovávají většinu času prodeje. U Qashqaie nicméně platí jen pro modelový rok 2015, modernější verze 2016 v tuto chvíli stojí 534.400 korun. Cena Sportage bez akčního zvýhodnění činí 579.980 korun.

V otázce základní výbavy je to vyrovnaný souboj. Sportage standardně nabízí mlhovky, 16palcová litá kola nebo střešní ližiny. Qashqai se sice v základu musí spokojit s ocelovými koly, na rozdíl od konkurenta však nabízí tempomat a rezervní kolo. Zrcátka v obou případech nemají vyhřívání, jsou pouze elektricky nastavitelná. Základem je u obou aut též manuální klimatizace, rádio nebo šest airbagů.

Příplatková výbava je v obou případech omezená, oba vozy sázejí na pevně dané výbavové stupně s minimem příplatků. Zatímco Sportage v základním stupni Comfort umožní si připlatit vlastně jen za navigaci a zadní parkovací kameru (dohromady za 16.000 korun), Qashqai zase ve výchozím stupni Visia nabídne za příplatek pouze balíček bezpečnostních asistentů. Nissan Safety Pack přijde na 23.000 korun, jeho součástí je rozpoznání dopravních značek, automatické brzdění, asistent pro jízdu v pruzích, parkovací senzory vpředu i vzadu a automatické přepínání tlumených a dálkových světel.

Zájemce o bohatou výbavu ale obecně potěší spíše Kia. Ve vyšších stupních nabídne i takové prvky, jako jsou zadní vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant nebo tzv. chytré otevírání víka kufru, které zavazadelník otevře v případě přiblížení se s klíčkem k zádi, aniž by řidič musel něco mačkat nebo „kopat“ pod nárazníkem. Nissan naopak umí nabídnout vyhřívané čelní sklo nebo diodové světlomety – Sportage se musí spokojit s bi-xenony.

Pořizovací nákladyKia SportageNissan Qashqai
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.7 CRDi/85 kW1.5 dCi/81 kW
Stupeň výbavyComfort/529.980 KčVisia/474.400 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Diodové denní svícení [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/S
Kola [Kč]litá 16"ocelová 16"
Klimatizacemanuálnímanuální
Metalíza [Kč]14.900 Kč15.000 Kč
Mlhové světlomety [Kč]S-
Navigace [Kč]16.000 Kč*-
Parkovací kamera vzadu [Kč]16.000 Kč*-
Rezervní kolo [Kč]4.965 KčS
Tempomat [Kč]-S
*v rámci paketu Navi
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]14.887/6.3267.985/3.306
Přední/zadní nárazník [Kč]8.745/7.8249.445/10.474
Přední blatník [Kč]6.5915.421
Čelní sklo [Kč]13.92310.858
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2.664 + 3331.929 + 436
Mřížka v masce chladiče [Kč]5.0151.225
Hodinová sazba v servisu [Kč]664726
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]18.14115.318
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7/5/123/3/12
Prodloužená záruka-5 let/150.000 km

Velkou výhodou Qashqaie jsou nízké servisní náklady. Až na hodinovou sazbu servisu a nárazníky jsou všechny sledované náhradní díly u Japonce levnější. V některých případech dokonce výrazně – třeba malá mřížka chladiče u Qashqaie stojí 1.225 korun, zatímco ta obří u Sportage 5.015 korun. Do servisů na pravidelné kontroly musí majitelé obou aut každých 30.000 kilometrů.

Jak je u vozů korejského výrobce zvykem, standardní záruka je u Sportage sedmiletá, během prvních třech let je bez omezení nájezdu, v následujících letech do 150.000 kilometrů. Naopak u Qashqaie je tříletá, navíc je možné si připlatit za pětiletou, s omezením na ujetí 150.000 kilometrů.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia SportageNissan Qashqai
Základní cena89
Standardní výbava a příplatky87
Servis810
Záruky86
Průměr8,008,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Technické údaje
Motor Kia Sportage 1.7 CRDi (85 kW) 4x2Nissan Qashqai
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 2
Zdvihový objem (ccm): 16851461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 400081 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1250 - 2750260 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 176182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.511.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.2 / 4.74.2 / 3.6 / 3.8
Emise CO2:12499
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 491 / 1480401 / 1585
Objem nádrže (l):6255
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 5001365 / 545
Rozměr pneu:225/60 R17215/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44804380
b) šířka (mm): 18551806
c) výška (mm): 16451590
d) rozvor (mm): 26702646
e) rozchod vpředu (mm): 16131560
f) rozchod vzadu (mm): 16251560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1130870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 840620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000995
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990910
k) šířka vpředu (mm): 15201470
l) šířka vzadu (mm): 15101470
délka sedáku vpředu (mm): 500520
délka sedáku vzadu (mm): 490450
výška opěradla vpředu (mm): 640630
výška opěradla vzadu (mm): 680650
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Kia Sportage vs. Nissan Qashqai – Terénní…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Video: Vypadá nová Sportage vůbec jako Kia? Prý je to Bentley... Video: Vypadá nová Sportage vůbec jako Kia? Prý je to Bentley...

Novou Kiu Sportage vám již brzy představíme v redakčním…

Jízdní dojmy: Kia Sportage – Dvě tváře novinky ze Žiliny Jízdní dojmy: Kia Sportage – Dvě tváře novinky ze Žiliny

Sportage přijíždí ve své čtvrté generaci. Vůbec poprvé je…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…