Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC Test letních pneumatik: 165/70 R14 T

Diskuze (8)
ADAC pro Fabii doporučuje Continental, Michelin, prakticky neznámé Apollo, ale také Barum.

Pro majitele Škody Fabia má německý autoklub ADAC nečekané doporučení: kupte si pneumatiky od indického výrobce Apollo. Stejně jako Continental, Michelin, Pirelli a Barum získaly v testu čtrnáctipalcových pneumatik nejlepší hodnocení. Konkrétně se testoval rozměr 165/70 R14.

Zkoušené obutí je vhodné nejen pro Fabii, ale i mnoho podobně velkých aut – namátkou Citroën C3, Nissan Micra, Renault Kangoo, Toyota Yaris nebo VW Polo a Fox.

Metodika

Pneumatiky jsou hodnoceny podobně jako ve škole na bodové škále od 0,5 do 5,5. Do hodnocení vstupují jak objektivně měřitelné veličiny (například délka brzdné dráhy nebo hlučnost), tak subjektivní dojmy testovacích jezdců. Body jsou rozděleny do pěti kategorií, které se dělí na další kritéria. Výsledné hodnocení je jejich váženým průměrem.

Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: jízda na suchu 20 % (jízdní stabilita 35 %, ovladatelnost 35 %, brzdění 30 %), jízda na mokru 40 % (brzdění 30%, aquaplaning 20 %, aquaplaning v zatáčce 10 %, ovladatelnost 30 %, jízda v kruhu 10 %), komfort, respektive hlučnost 10 % (vnější hluk 50 %, vnitřní hluk 50 %), spotřeba paliva 10 % a opotřebení 20 %.

Požadavkem na získání nejvyššího hodnocení „zvláště doporučujeme“ je známka do 1,5 ve všech sledovaných kategoriích. Hranice pro další snížení známky jsou nastaveny v intervalu 1,0 bodu.

Výsledky

Celkově žádná pneumatika konkurenty výrazně nepřekonala. Do mokrých podmínek doporučuje ADAC Michelin nebo Apollo, pro nízkou spotřebu paliva je vhodnou volbou Continental, nejdelší životnost má Fulda, Continental a Goodyear. V hlučnosti je pořadí podobné: Continental, Michelin, Goodyear.

Nejnižší známku si vysloužily pneumatiky Infinity. ADAC varuje před brzdnými schopnostmi, za nejlepšími Pirelli zaostaly Infinity o stěží uvěřitelných 20 metrů. Jinými slovy, kde auto s pneumatikami Pirelli Cinturato P1 už stojí, auto obouvající Infinity Inf-030 jede ještě rychlostí 47 km/h.

Jaké je podrobné hodnocení pneumatik v jednotlivých kategoriích?

ADAC Test letních pneumatik 165/70 R14 T
Pneumatikaznámkasuchomokrohluktrakcespotřeba
Continental ContiEcoContact 5++1,52,52,51,31,3
Michelin Energy Saver++1,62,22,61,72,0
Pirelli Cinturato P1++1,52,32,82,02,3
Apollo Amazer 3G Maxx++1,62,23,72,12,5
Barum Brillantis 2++1,92,53,12,12,5
Goodyear DuraGrip+1,52,82,61,71,5
Fulda EcoControl+1,63,03,22,01,0
Yokohama BluEarth+1,42,42,82,22,8
Dunlop SP Streetresponse+1,62,73,01,82,3
Hankook Kinergy Eco K425+1,62,62,92,32,5
Kumho Solus KH17+1,62,33,12,53,0
Firestone Multihawk+1,62,73,22,42,5
Semperit Comfort-Life 2+1,72,53,12,33,3
GT-Radial Champiro Eco+2,43,22,71,92,0
Infinity Inf-030--2,05,23,82,30,5
stupně hodnocení: +++ / ++ / + / - / --

Continental ContiEcoContact 5

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Vynikající spotřeba paliva a opotřebení

Michelin Energy Saver

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Obzvlášť dobrá na mokru, nízká spotřeba

Pirelli Cinturato P1

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Obzvlášť dobrá na mokru

Apollo Amazer 3G Maxx

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Vyšší hluk
  • Dobrá na mokru

Barum Brillantis 2

  • Celkově vyvážené vlastnosti
  • Velký důraz na bezpečnou ovladatelnost

Goodyear DuraGrip

  • Vynikající spotřeba paliva a opotřebení
  • Slabší na mokru

Fulda EcoControl

  • Nízké opotřebení
  • Slabší na mokru

Yokohama BluEarth

  • Nejlepší na suché vozovce, dobrá na mokru
  • Vyšší opotřebení

Dunlop SP Streetresponse

  • Dobrá ve spotřebě paliva a opotřebení
  • Slabší na mokru

Hankook Kinergy Eco K425

  • Na mokru patří pod průměr

Kumho Solus KH17

  • Obzvlášť dobrá na mokru
  • Vyšší spotřeba paliva, rychlejší opotřebení

Firestone Multihawk

  • Slabší na mokru

Semperit Comfort-Life 2

  • Vyšší opotřebení

GT-Radial Champiro Eco

  • Dobrá ve spotřebě paliva
  • Slabší na mokru

Infinity Inf-030

  • Nejmenší opotřebení
  • Relativně hlučná
  • Velmi slabá na mokru

Diskuze (8)
30. 3. 2012 21:05
Re: :)
Díky. To je zajímavá informace. Vůbec se nedivím, že to výrobci ojebávají. Na autech se ojebává všechno co zákazník nepozná na první pohled, takže tohle by přesně sedělo. Navíc co vím tak se minulý rok dost zásadním způsobem zdražil přírodní kaučuk, mimo jiné používaný hlavně na výrobu gum. Dovedu si představit, že se tam tudíž výrobci snaží místo přírodního kaučuku použít nějakou levnější náhražku, která sice srazí vlastnosti pneumatiky, ale umožní výrobcům nezdražit koncovému zákazníkovi a udržet stejnou marži.
30. 3. 2012 19:31
Re: :)
Vies co, trochu do toho vidim, tak ti poviem aspon par nametov aby bolo jasne kde je problem. Ono totiz niektori vyrobcovia pneumatik (aj zvucnych mien!) su pekne "vychcani", a skusaju rozne finty. OAMTC o tom raz zverejnil cely clanok. Priklad:

Vacsinou sa tieto testy pneumatik robia dlho pred sezonou. Vsetko sa meria pristrojmi, ktore vychrlia gigabajty dat, a ich spracovanie trva dost dlho. Aby teda testy pneumatik boli uverejnene vo "vhodnom" obdobi, robia sa podstatne skor. Konkretne tieto (ak si dobre pamatam) boli robene v 11/2011, a testy zimnych pneumatik sa robili v 07/2011.

Vyrobcovia to samozrejme vedia. Preto niektori v zime dodavaju na europsky trh mimoriadne kvalitne letne pneumatiky (a v lete vynikajuce zimne). Tie su samozrejme aj drahsie a narocnejsie na vyrobu, ale vsak v tom obdobi sa ich vela nepreda. Akurat par kusov, ktore napriklad nakupi ADAC/OAMTC na testy. No a presne "wo to tady go"! :-)

Takze ADAC/OAMTC urobi test letnej pneumatiky ktora bola vyrobena povedzme 40/2011 (tyzden/rok). Lenze vyrobca sa medzitym uz "pripravil" na sezonu asi tak, ze pozmenil specifikaciu zmesi. V gumarni by ti povedali, ze usetrit na zmesi je pomerne jednoducha vec. Forma zostava, aj nazov pneumatiky. Akurat vlastnosti su uplne ine...

Obcas sa ale vyrobca pekne blamuje, ked mu nevyjde nacasovanie. Tusim vlani sa stalo, ze jeden typ pneumatik (inak velmi renomovaneho vyrobcu!) museli uplne vyhodit z testu, pretoze medzi vysledkami toho isteho typu boli neskutocne velke rozdiely. Oni v ADAC/OAMTC tiez nie su uplne padnuti na hlavu, takze testuju niekolko sad (neviem ako to bolo teraz, ale vlani tusim testovali vzdy 3x4 pneumatiky toho isteho typu/rozmeru), ktore nakupuju v inych obchodoch, aj v odlisnych tyzdnoch. Takze tak...
30. 3. 2012 14:45
Re: proc ?
Asi ze stejně nepochopitelnýho důvodu jako tam je Infinity.
30. 3. 2012 14:44
Re: :)
Pamatuju si jak jsem si před pár lety koupil zimní gumy nevěda o nějakých testech. Byl jsem z nich naprosto nadšený. Nedlouho na to jsem narazil náhodou na netu na test ADAC zimních gum kde se tato guma umístila jako úplně nejhorší v testu. Shodou okolností paradoxně nejlépe v těchto testech vyšla nějaká Dunlop, kterou jsem měl na autě rok před tím a byl jsem z jejích jízdních výkonů naprosto vytočenej. Od tý doby těmhle testům vůbec nevěřím a považuju je za zaplacený. Jarní jsem psal proto, že před pár dny se objevil už test větších rozměrů a teď je to už v krátký době druhý test. Počítám, že se během pár dní objeví i další rozměry. Jsem zvědavej jak to bude vypadat v rozměru 205/55/16, který se mě týká. Už mám letní gumy vybraný, ale jen tak mě to zajímá co kluci z ADAC naměří :-!
Avatar - gld
30. 3. 2012 14:39
infiniti
Výrobca pneumatík infinity zjavne nevsádza na klamlivú reklamu. Brzdná dráha? Infinity..