Mazda 2 1,6 MCD GTA – Šetřílek se svalíky

Mazda 2 1,6 MCD GTA – Šetřílek se svalíky

 
 

Máte-li zbytečný půlmilion a hodláte-li ve stylovém malém voze řezat zatáčky se čtyřlitrovou spotřebou, není nabídka na trhu moc široká.

Divoká zrzavá barva, šestnáctipalcová kola a sportovní bodykit napovídají mnohé – rozhodně ale malou Mazdu 2 vydělují ze stáda více či méně podobných malých vozů.

Už tak povedený design vozu snesl drobná vylepšení bez problémů a ač je názor na design subjektivní, takhle nějak bychom si představovali dobrý decentní tovární tuning. Abychom byli přesní – verze GTA zahrnuje odvážnější mřížku chladiče, sportovní přední nárazník, efektní projektorové halogeny, sportovní prahy, spoiler nad zadním oknem a zatmavené 16“ ráfky extrémní 45% profilem pneumatik.

obrázek [555 x 297]
 

Uvnitř se toho proti běžnějším stupňům výbavy mnoho nezměnilo – na jedné straně velmi dobrá ergonomie a překvapivý dostatek prostoru, na druhé straně tvrdé tmavé plasty. Tříramenný volant by mohl mít menší průměr a podélné nastavení, i tak ale i díky dostatečně posuvným předním sedadlům pohodlí ve voze nesnižuje. Ani užší zadní dveře nebrání přístupu k zadním sedadlům více než očekávatelně, po usednutí je vzadu překvapivě dost místa i pro kolena. Zavazadlový prostor o základním objemu 250 litrů má vysokou nakládací hranu, je ale dobře využitelný a víko se vyklápí dostatečně vysoko.

Naftové srdce francouzského původu, rozeznatelné podle zahnuté koncovky výfuku, je dvojsečnou zbraní. Maximální výkon 66 kW je i přes vyspělou techniku common-rail v exteriéru i v kabině dost slyšet, dunění nafty by se na tomto voze dalo vyučovat, bohužel. Což není prvoplánová kritika – specifický zvuk s tomuto palivu prostě patří a zástupy kupujících potvrzují, že jde o zbytnou nevýhodu.

obrázek [555 x 281]
 

Dynamika, podporovaná kombinací 200 Nm točivého momentu a 1100 kg pohotovostní hmotnosti je velmi solidní, ale hot-hatch to pochopitelně není.

Do 1900 otáček je plynový pedál jen lechtacím nástrojem bez výraznějšího vlivu na jízdu, nejlépe je motoru mezi 2000-3500 otáčkami. Pocit z jízdy je kromě zmíněného hluku podporován špičkovým podvozkem, který ve spolupráci se širokými koly umožňuje protahovat zatáčky s gustem, hodným špičkových hatchbacků nižší střední třídy.

obrázek [300 x 245] Jinak lehké auto sice s naftovým pohonem poněkud přibralo, tlak na přední nápravu ale stále nevzrostl do nepříjemna. Nedotáčivý smyk je sice blízko a příď má občas tendenci hryzat asfalt, zkušený řidič ale limity vozu záhy pozná a pomůže mu se z nich vylízat i bez zásahu ESP. Brzdy viditelně nevadnou ani při opakovaném použití, jejich dávkování však vyžaduje lékárnický cit – jsou ostré jako daňový úřad.

Hluk, vibrace a jen lehce nadprůměrná dynamika – to vše ale v očích mnoha kupujících vybledne před hlavní výhodou tohoto agregátu – spotřebou. Takže famfáry: mimo město s polovičním zatížením jsme jen obtížně přelézali přes 4,5 l /100 km ve městě jsme museli na 6,5 l/100 km jezdit skutečně brutálně. Dálniční přesuny se pohybují někde málo nad pětilitrovou hranicí. Že by právě tady by zákazníci hledali naplnění svého snu?

Abychom nezapomněli – malé vnější rozměry spolu s velkým rejdem a přehlednými vnějšími zrcátky pomáhají Mazdě ve svižném pohybu ve městě. Absence zadních parkovacích čidel je přežitelná, zadním oknem je výhled uspokojivý.

Vše pozitivní i negativní, co jsme až do tohoto řádku napsali, ale bledne před pohledem do ceníku. Chtít 514 tisíc korun za bezesporu atraktivní, nicméně stále malý hatchback je od značky projevem velké důvěry v trh. Testovaný motor se sice dá pořídit u výbavové verze TE Pro za 448 tisíc, ale pořád ještě jde o hodnoty, které jsme zvyklí vídat u jiných tříd.

Takže: skvělé auto, dost veselá cena.

obrázek [555 x 334]
 

Plusy

  • Úsporný motor
  • Jistý podvozek
  • Nízká hmotnost
  • Vnitřní prostornost
  • Design exteriéru
  • Precizní řazení, velmi dobré brzdy, přímé řízení s optimálním posilovačem
  • Bohatá výbava testovaného provedení

Minusy

  • Cena testovaného provedení
  • Nemožnost individualizace
  • Hlučnost motoru
  • Absence podélného nastavení volantu
První cena vozu273.900,-Kč (1.3 MZR 55 kW, CE)
První cena vozu s testovanou motorizací448.900,-Kč (1.6 MCD 66 kW, TE Pro)
Základní cena testovaného vozu513.900,-Kč (1.6 MCD 66 kW, GTA)
Cena testovaného vozu vč. příplatků525.200,-Kč (1.6 MCD 66 kW, GTA)
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 2 1,6 MCD GTA

Cena v základní výbavě: 513 900 Kč Cena v testované výbavě: 525 200 Kč

Základní výbava:Čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, ABS+EBD+EBA, imobilizér, elektrický posilovač řízení, výškově nastavitelný sloupek řízení, elektricky sklopitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, rádio s CD a MP3 přehrávačem + 4 reproduktory, ovládání audio systému na volantu, automatická klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatická aktivace světlometů, dešťový senzor, dělená zadní sedadla 60:40, litá kola, pneumatiky 195/45 R16.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (11.300,- Kč)

Nástupní plat vysokoškoláků až 37 tisíc. Které obory se nejvíce vyplatí? Nástupní plat vysokoškoláků až 37 tisíc. Které obory se nejvíce vyplatí?

Nejvyšší nástupní plat čeká na absolventy vysokých škol v…

Skotsko žádá druhou šanci - nové referendum o nezávislosti na Británii Skotsko žádá druhou šanci - nové referendum o nezávislosti na Británii

Skotský parlament vyslovil souhlas s vypsáním nového…

Další soupeř pro Zemana - Drahoš bude kandidovat na prezidenta Další soupeř pro Zemana - Drahoš bude kandidovat na prezidenta

První kandidát na úřad hlavy státu, který má šanci…

VIDEO: Norsko plánuje unikátní tunel pro osobní i nákladní lodě VIDEO: Norsko plánuje unikátní tunel pro osobní i nákladní lodě

Až šest miliard korun chce Norsko investovat do nového…

 
Technické údaje
Motor Mazda 2 1,6 MCD GTA
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.7 / 4.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 787
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1105 / 435
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3885
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2490
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mazda 2 1,6 MCD GTA
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 6
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 5
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 5
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Ojetá Mazda2: Méně kil odolnost nesnižuje Ojetá Mazda2: Méně kil odolnost nesnižuje

Menší a lehčí než předchůdce. Zato mnohem atraktivnější a…

Mazda 2 Black a White: Stylové loučení Mazda 2 Black a White: Stylové loučení

Malá Mazda 2 současné generace se už pomalu odebírá na…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Dnes 19:52

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Brutální útok při krádeži v centru Prahy. Prodavačka skončila v bezvědomí

Brutální útok při krádeži v centru Prahy. Prodavačka…

Těžké chvíle si prožily dvě prodavačky v jedné z drogerií v centru Prahy. V neděli 19. března se rozhodl zřejmě…

Poslední rozloučení se Špinarovou: Rodina rozeslala parte. Kdy bude pohřeb?

Poslední rozloučení se Špinarovou: Rodina rozeslala…

Všichni ti, kteří zesnulou zpěvačku Věru Špinarovou (†65) milovali, budou mít možnost vyprovodit ji na poslední…

 

iSport.cz

United udivili: Fergusonův kamarád skončil, kolegyni oslovil

United udivili: Fergusonův kamarád skončil, kolegyni…

Dlouhých 29 let strávil Vince Miller jako zaměstnanec Manchester United, který jako konferenciér bavil hosty ve…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…