Mazda 2 1,6 MCD GTA – Šetřílek se svalíky

Mazda 2 1,6 MCD GTA – Šetřílek se svalíky

 
 

Máte-li zbytečný půlmilion a hodláte-li ve stylovém malém voze řezat zatáčky se čtyřlitrovou spotřebou, není nabídka na trhu moc široká.

Divoká zrzavá barva, šestnáctipalcová kola a sportovní bodykit napovídají mnohé – rozhodně ale malou Mazdu 2 vydělují ze stáda více či méně podobných malých vozů.

Už tak povedený design vozu snesl drobná vylepšení bez problémů a ač je názor na design subjektivní, takhle nějak bychom si představovali dobrý decentní tovární tuning. Abychom byli přesní – verze GTA zahrnuje odvážnější mřížku chladiče, sportovní přední nárazník, efektní projektorové halogeny, sportovní prahy, spoiler nad zadním oknem a zatmavené 16“ ráfky extrémní 45% profilem pneumatik.

obrázek [555 x 297]
 

Uvnitř se toho proti běžnějším stupňům výbavy mnoho nezměnilo – na jedné straně velmi dobrá ergonomie a překvapivý dostatek prostoru, na druhé straně tvrdé tmavé plasty. Tříramenný volant by mohl mít menší průměr a podélné nastavení, i tak ale i díky dostatečně posuvným předním sedadlům pohodlí ve voze nesnižuje. Ani užší zadní dveře nebrání přístupu k zadním sedadlům více než očekávatelně, po usednutí je vzadu překvapivě dost místa i pro kolena. Zavazadlový prostor o základním objemu 250 litrů má vysokou nakládací hranu, je ale dobře využitelný a víko se vyklápí dostatečně vysoko.

Naftové srdce francouzského původu, rozeznatelné podle zahnuté koncovky výfuku, je dvojsečnou zbraní. Maximální výkon 66 kW je i přes vyspělou techniku common-rail v exteriéru i v kabině dost slyšet, dunění nafty by se na tomto voze dalo vyučovat, bohužel. Což není prvoplánová kritika – specifický zvuk s tomuto palivu prostě patří a zástupy kupujících potvrzují, že jde o zbytnou nevýhodu.

obrázek [555 x 281]
 

Dynamika, podporovaná kombinací 200 Nm točivého momentu a 1100 kg pohotovostní hmotnosti je velmi solidní, ale hot-hatch to pochopitelně není.

Do 1900 otáček je plynový pedál jen lechtacím nástrojem bez výraznějšího vlivu na jízdu, nejlépe je motoru mezi 2000-3500 otáčkami. Pocit z jízdy je kromě zmíněného hluku podporován špičkovým podvozkem, který ve spolupráci se širokými koly umožňuje protahovat zatáčky s gustem, hodným špičkových hatchbacků nižší střední třídy.

obrázek [300 x 245] Jinak lehké auto sice s naftovým pohonem poněkud přibralo, tlak na přední nápravu ale stále nevzrostl do nepříjemna. Nedotáčivý smyk je sice blízko a příď má občas tendenci hryzat asfalt, zkušený řidič ale limity vozu záhy pozná a pomůže mu se z nich vylízat i bez zásahu ESP. Brzdy viditelně nevadnou ani při opakovaném použití, jejich dávkování však vyžaduje lékárnický cit – jsou ostré jako daňový úřad.

Hluk, vibrace a jen lehce nadprůměrná dynamika – to vše ale v očích mnoha kupujících vybledne před hlavní výhodou tohoto agregátu – spotřebou. Takže famfáry: mimo město s polovičním zatížením jsme jen obtížně přelézali přes 4,5 l /100 km ve městě jsme museli na 6,5 l/100 km jezdit skutečně brutálně. Dálniční přesuny se pohybují někde málo nad pětilitrovou hranicí. Že by právě tady by zákazníci hledali naplnění svého snu?

Abychom nezapomněli – malé vnější rozměry spolu s velkým rejdem a přehlednými vnějšími zrcátky pomáhají Mazdě ve svižném pohybu ve městě. Absence zadních parkovacích čidel je přežitelná, zadním oknem je výhled uspokojivý.

Vše pozitivní i negativní, co jsme až do tohoto řádku napsali, ale bledne před pohledem do ceníku. Chtít 514 tisíc korun za bezesporu atraktivní, nicméně stále malý hatchback je od značky projevem velké důvěry v trh. Testovaný motor se sice dá pořídit u výbavové verze TE Pro za 448 tisíc, ale pořád ještě jde o hodnoty, které jsme zvyklí vídat u jiných tříd.

Takže: skvělé auto, dost veselá cena.

obrázek [555 x 334]
 

Plusy

  • Úsporný motor
  • Jistý podvozek
  • Nízká hmotnost
  • Vnitřní prostornost
  • Design exteriéru
  • Precizní řazení, velmi dobré brzdy, přímé řízení s optimálním posilovačem
  • Bohatá výbava testovaného provedení

Minusy

  • Cena testovaného provedení
  • Nemožnost individualizace
  • Hlučnost motoru
  • Absence podélného nastavení volantu
První cena vozu273.900,-Kč (1.3 MZR 55 kW, CE)
První cena vozu s testovanou motorizací448.900,-Kč (1.6 MCD 66 kW, TE Pro)
Základní cena testovaného vozu513.900,-Kč (1.6 MCD 66 kW, GTA)
Cena testovaného vozu vč. příplatků525.200,-Kč (1.6 MCD 66 kW, GTA)
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 2 1,6 MCD GTA

Cena v základní výbavě: 513 900 Kč Cena v testované výbavě: 525 200 Kč

Základní výbava:Čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, ABS+EBD+EBA, imobilizér, elektrický posilovač řízení, výškově nastavitelný sloupek řízení, elektricky sklopitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, rádio s CD a MP3 přehrávačem + 4 reproduktory, ovládání audio systému na volantu, automatická klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatická aktivace světlometů, dešťový senzor, dělená zadní sedadla 60:40, litá kola, pneumatiky 195/45 R16.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (11.300,- Kč)

Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš

Vršovické Divadlo Mana uvedlo minulý týden hru s názvem…

Babiš propadl kouzlu krátkodobých půjček Babiš propadl kouzlu krátkodobých půjček

Od ukončení devizových intervencí prodalo ministerstvo…

Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 19 lidí Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 19 lidí

Devatenáct mrtvých a několik desítek zraněných si v…

Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

 
Technické údaje
Motor Mazda 2 1,6 MCD GTA
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.7 / 4.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 787
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1105 / 435
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3885
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2490
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mazda 2 1,6 MCD GTA
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 6
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 5
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 5
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Ojetá Mazda2: Méně kil odolnost nesnižuje Ojetá Mazda2: Méně kil odolnost nesnižuje

Menší a lehčí než předchůdce. Zato mnohem atraktivnější a…

Mazda 2 Black a White: Stylové loučení Mazda 2 Black a White: Stylové loučení

Malá Mazda 2 současné generace se už pomalu odebírá na…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Jediné koupaliště s výhledem na Pražský hrad: Petynka je na sezonu připravená

Jediné koupaliště s výhledem na Pražský hrad:…

První „horké“ dny má Praha už za sebou. Minulý týden ve čtvrtek a pátek se teploty vyšplhaly k tropické…

Krajčo hájí Babiše a Čapí hnízdo: Lidé křičí, ale sami nic nenabídnou

Krajčo hájí Babiše a Čapí hnízdo: Lidé křičí, ale…

Z kritiky, která se na kapelu Kryštof snesla po sobotním vystoupení na Čapím hnízdě šéfa ANO Andreje Babiše, si…

 

iSport.cz

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na něm vydělat stonásobek

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na…

Šlo o dojemný konec velkého fotbalisty. Když John Terry ve 26. minutě nedělního utkání Chelsea se Sunderlandem…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Pro padesátimiliardový schodek rozpočtu není žádný rozumný důvod, nový ministr by jej měl předělat

Pro padesátimiliardový schodek rozpočtu není žádný…

Pokud do Čech nezavítá delegace z Marsu anebo Vltava náhle nezačne místo Prahy téct přes Kladno, stane se…

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…