Mazda 2 1,6 MCD GTA – Šetřílek se svalíky

Mazda 2 1,6 MCD GTA – Šetřílek se svalíky

 
 

Máte-li zbytečný půlmilion a hodláte-li ve stylovém malém voze řezat zatáčky se čtyřlitrovou spotřebou, není nabídka na trhu moc široká.

Divoká zrzavá barva, šestnáctipalcová kola a sportovní bodykit napovídají mnohé – rozhodně ale malou Mazdu 2 vydělují ze stáda více či méně podobných malých vozů.

Už tak povedený design vozu snesl drobná vylepšení bez problémů a ač je názor na design subjektivní, takhle nějak bychom si představovali dobrý decentní tovární tuning. Abychom byli přesní – verze GTA zahrnuje odvážnější mřížku chladiče, sportovní přední nárazník, efektní projektorové halogeny, sportovní prahy, spoiler nad zadním oknem a zatmavené 16“ ráfky extrémní 45% profilem pneumatik.

obrázek [555 x 297]
 

Uvnitř se toho proti běžnějším stupňům výbavy mnoho nezměnilo – na jedné straně velmi dobrá ergonomie a překvapivý dostatek prostoru, na druhé straně tvrdé tmavé plasty. Tříramenný volant by mohl mít menší průměr a podélné nastavení, i tak ale i díky dostatečně posuvným předním sedadlům pohodlí ve voze nesnižuje. Ani užší zadní dveře nebrání přístupu k zadním sedadlům více než očekávatelně, po usednutí je vzadu překvapivě dost místa i pro kolena. Zavazadlový prostor o základním objemu 250 litrů má vysokou nakládací hranu, je ale dobře využitelný a víko se vyklápí dostatečně vysoko.

Naftové srdce francouzského původu, rozeznatelné podle zahnuté koncovky výfuku, je dvojsečnou zbraní. Maximální výkon 66 kW je i přes vyspělou techniku common-rail v exteriéru i v kabině dost slyšet, dunění nafty by se na tomto voze dalo vyučovat, bohužel. Což není prvoplánová kritika – specifický zvuk s tomuto palivu prostě patří a zástupy kupujících potvrzují, že jde o zbytnou nevýhodu.

obrázek [555 x 281]
 

Dynamika, podporovaná kombinací 200 Nm točivého momentu a 1100 kg pohotovostní hmotnosti je velmi solidní, ale hot-hatch to pochopitelně není.

Do 1900 otáček je plynový pedál jen lechtacím nástrojem bez výraznějšího vlivu na jízdu, nejlépe je motoru mezi 2000-3500 otáčkami. Pocit z jízdy je kromě zmíněného hluku podporován špičkovým podvozkem, který ve spolupráci se širokými koly umožňuje protahovat zatáčky s gustem, hodným špičkových hatchbacků nižší střední třídy.

obrázek [300 x 245] Jinak lehké auto sice s naftovým pohonem poněkud přibralo, tlak na přední nápravu ale stále nevzrostl do nepříjemna. Nedotáčivý smyk je sice blízko a příď má občas tendenci hryzat asfalt, zkušený řidič ale limity vozu záhy pozná a pomůže mu se z nich vylízat i bez zásahu ESP. Brzdy viditelně nevadnou ani při opakovaném použití, jejich dávkování však vyžaduje lékárnický cit – jsou ostré jako daňový úřad.

Hluk, vibrace a jen lehce nadprůměrná dynamika – to vše ale v očích mnoha kupujících vybledne před hlavní výhodou tohoto agregátu – spotřebou. Takže famfáry: mimo město s polovičním zatížením jsme jen obtížně přelézali přes 4,5 l /100 km ve městě jsme museli na 6,5 l/100 km jezdit skutečně brutálně. Dálniční přesuny se pohybují někde málo nad pětilitrovou hranicí. Že by právě tady by zákazníci hledali naplnění svého snu?

Abychom nezapomněli – malé vnější rozměry spolu s velkým rejdem a přehlednými vnějšími zrcátky pomáhají Mazdě ve svižném pohybu ve městě. Absence zadních parkovacích čidel je přežitelná, zadním oknem je výhled uspokojivý.

Vše pozitivní i negativní, co jsme až do tohoto řádku napsali, ale bledne před pohledem do ceníku. Chtít 514 tisíc korun za bezesporu atraktivní, nicméně stále malý hatchback je od značky projevem velké důvěry v trh. Testovaný motor se sice dá pořídit u výbavové verze TE Pro za 448 tisíc, ale pořád ještě jde o hodnoty, které jsme zvyklí vídat u jiných tříd.

Takže: skvělé auto, dost veselá cena.

obrázek [555 x 334]
 

Plusy

  • Úsporný motor
  • Jistý podvozek
  • Nízká hmotnost
  • Vnitřní prostornost
  • Design exteriéru
  • Precizní řazení, velmi dobré brzdy, přímé řízení s optimálním posilovačem
  • Bohatá výbava testovaného provedení

Minusy

  • Cena testovaného provedení
  • Nemožnost individualizace
  • Hlučnost motoru
  • Absence podélného nastavení volantu
První cena vozu273.900,-Kč (1.3 MZR 55 kW, CE)
První cena vozu s testovanou motorizací448.900,-Kč (1.6 MCD 66 kW, TE Pro)
Základní cena testovaného vozu513.900,-Kč (1.6 MCD 66 kW, GTA)
Cena testovaného vozu vč. příplatků525.200,-Kč (1.6 MCD 66 kW, GTA)
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 2 1,6 MCD GTA

Cena v základní výbavě: 513 900 Kč Cena v testované výbavě: 525 200 Kč

Základní výbava:Čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, ABS+EBD+EBA, imobilizér, elektrický posilovač řízení, výškově nastavitelný sloupek řízení, elektricky sklopitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, rádio s CD a MP3 přehrávačem + 4 reproduktory, ovládání audio systému na volantu, automatická klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatická aktivace světlometů, dešťový senzor, dělená zadní sedadla 60:40, litá kola, pneumatiky 195/45 R16.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (11.300,- Kč)

Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
Technické údaje
Motor Mazda 2 1,6 MCD GTA
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.7 / 4.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 787
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1105 / 435
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3885
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2490
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mazda 2 1,6 MCD GTA
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 6
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 5
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 5
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,58
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Ojetá Mazda2: Méně kil odolnost nesnižuje Ojetá Mazda2: Méně kil odolnost nesnižuje

Menší a lehčí než předchůdce. Zato mnohem atraktivnější a…

Mazda 2 Black a White: Stylové loučení Mazda 2 Black a White: Stylové loučení

Malá Mazda 2 současné generace se už pomalu odebírá na…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…