Mercedes-Benz C 250 CDI BE - Dobrý motor pro skvělé auto

Mercedes-Benz C 250 CDI BE - Dobrý motor pro skvělé auto

 
 

Pokud se vám zdá naftový šestiválec pro Mercedes třídy C příliš nóbl, ale základní čtyřválce mají zase příliš málo výkonu, můžete sáhnout po novince se staronovým označením 250 CDI.

Značku Mercedes-Benz pohání globální motor osvědčené konstrukce, který udržují v chodu peníze. Jestli tady chce Mercedes být i za 50 nebo 100 let, jestli si chce udržet či ideálně posílit svou pozici na trhu, potřebuje vydělávat a aby vydělával, potřebuje prodávat. Auta, náhradní díly, služby. Před několika lety se finanční a marketingoví mágové stuttgartské značky dohodli na tom, že proti zadření onoho globálního motoru budou bojovat vymýšlením nových modelů.

Z několika málo modelových řad neskutečně rychle vznikla celá plejáda nových vozů včetně velkých a obrovských SUV, velkých i malých MPV či dokonce jejich (často podivných) kombinací. Strategie zasypání trhu novými modely zafungovala a showroomy zaplnili noví klienti. Mercedes si ovšem uvědomoval, že stejným tempem, jakým se zaplnily, se mohly i vylidnit. Proto pánové od financí a marketingu dali znovu hlavy dohromady a přišli se strategickým rozhodnutím.

Budeme více sportovní. Velmi neoriginální nápad hnaný touhou přetáhnout na svou stranu část příznivců BMW a Audi, ale zároveň si uhlídat početné stádo věrných oveček, se navzdory pochybnostem proměnil v rukou Mercedesu ve fungující marketingově-finanční taktiku. Modely ML, GL nebo i nová třída C zůstávaly někde na pomezí směrů, nová třída E však definitivně opustila automobilovou postmodernu a vstoupila rázným krokem do nového věku.

Zda Mercedesu sázka na kombinaci tradičních hodnot značky jako komfort, prostor, vyspělá technika a snad i dlouhověkost (ve smyslu spolehlivosti) s novátorským designem se silnou sportovní orientací přinese zástupy nových klientů, si netroufám v tuto chvíli odhadnout. U BMW odvaha udělat tlustou čáru za minulostí roztočila globální motor na plné obrázky, Mercedes by chtěl samozřejmě totéž. U třídy E zatím nemohu soudit, ale co se týče třídy C, mám ty nejlepší zkušenosti a tedy i víru v to, že vše půjde tak, jak si značka namalovala.

Do třetice třída C

Takže do třetice...a doufám, že všeho dobrého. Když přišlo nové céčko na trh, poměrně záhy se mi dostalo do rukou ve verzi 220 CDI. Narozdíl od statického exponátu (první setkání proběhlo na autosalonu v Ženevě), za kterého jsem si do textilu rozhodně necvrnkl, jsem za volantem ostré produkční verze poháněné přeplňovaným naftovým čtyřválcem 2,2 litru hýkal nadšením. Nebylo to ani tak kvůli motoru, ale hlavně jízdním kvalitám auta.

obrázek [555 x 367]  

Jízda s modelem C220 CDI nabízela vyvážený mix komfortu, sportovní svižnosti a pružnosti, z auta přitom dýchala technická vyspělost, obrovská sebedůvěra, klid, odhodlanost a hlavně dospělost. Neměl jsem nic proti předchozímu céčku, ale céčko současné na mě působí skutečně velmi dospěle a dotaženě téměř v každém ohledu. To téměř ode mě uslyšíte asi ještě několikrát, minimálně do doby příchodu faceliftované verze nebo rovnou nástupce.

Jde o to, že jsem se nesmířil a asi nikdy nesmířím s materiály, které Mercedes použil na palubní desku a výplně dveří. Ony nejsou špatné, ani lajdácky slícované nebo nedbale opracované, ale takové.....obyčejné. Prostě takové, které bych zkousl, ba co víc oslavoval v Toyotě Avensis nebo i Fordu Mondeo, ale které mi úplně nesedí k značce Mercedes-Benz. Ale co bych chtěl, vždyť i Audi se vydalo cestou šetření a nebojí se na středový panel modelů A4 nebo A5 plácnout tlačítko jako z žigulíku.

Kromě téhle záležitosti ovšem nemám proti aktuální třídě C jinou námitku a musím většinou pouze trapně chválit. Například vynikající sedačky, krásný přístrojový štít, přesně řazení, příjemný volant (až na ten úzký věnec), solidní prostor na zadních sedačkách u kolen, výbornou ergonomii, vynikající jízdní vlastnosti nebo snadný přístup do zavazadlového prostoru. Navíc řízení současného céčka má na mě podobné účinky jako dvě za sebou rychle jdoucí plechovky Redbullu.

Roztáhnou se mi zorničky, zostří smysly, prudce zvýší tepová frekvence a viditelně znervózní pravá ruka a noha. Zatímco dříve bych si na podobné symptomy coby majitel Mercedesu naordinoval studenou sprchu a klid na lůžku, dnes se nebojím dát svým niterním touhám volný průchod. Vím totiž, že to nové céčko ustojí. Limuzína hravě zvládá i hodně divokou jízdu, chová se dlouho, dlouho neutrálně, na hranici limitu začne postupně přecházet do mírné přetáčivosti, která vrcholí snadno řiditelným přetáčivým smykem.

Hodně síly, málo paliva

Upřímně řečeno mi přišlo driftování s jakýmkoliv Mercedesem vždycky trochu zvrhlé, tady jsem se ovšem neudržel, vypnul stabilizaci a nechal auto chvíli kroužit kolem své osy. Bylo příjemné zjistit, že céčko nekňučí a drifty si užívá společně s řidičem – na letišti i na silnici (pochopitelně uzavřené). Teď ale pojďme k tomu nejdůležitějšímu, k tomu o co v tomto testu kráčí. K novému naftovému čtyřválci se zdvihovým objemem 2,2 litru, maximálním výkonem 150 kW při 4200 min-1, točivým momentem krásných 500 Nm v pásmu 1600 – 1800 min-1 a označením 250 CDI.

Nová pohonná jednotka se nastěhovala do třídy C na konci roku 2008, je charakteristická dvoustupňovým přeplňováním (malé a větší turbodmychadlo pro nízké a vyšší otáčky), dvěma vyvažovacími hřídeli, vylepšeným chlazením a systémem vstřikování paliva common-rail čtvrté generace pracujícím se vstřikovacím tlakem až 200 MPa. Tolik teorie. Praxe dává teorii defacto ve všem za pravdu. Dvojice turbodmychadel a zejména to menší má na svědomí výborný zátah motoru od volnoběžných otáček. To znamená, že nemusíte tolik řadit a můžete nechat otáčky klidně nechat spadnout hodně dolů.

obrázek [555 x 371]  

Pak stačí šlápnout na plynový pedál a motor bez jakéhokoliv dunění, chroptění, kašlání a dušení, začne auto táhnout sloní silou vpřed. Rozsah využitelných otáček se díky angažování dvojice turbodmychadel rozšířil z obvyklých 2000 na nějakých 2600, v Mercedesu C250 CDI totiž vytáčení v rozmezí 1500 - 4100 otáček dává smysl. Výbornou práci odvádí i vyvažovací hřídele a koneckonců i veškeré použité tlumící materiály. Většina nepříjemných projevů naftových čtyřválců v čele s vibrováním a duněním vzala za své, jedinou nepříjemností zůstává charakteristické chroptění naftového motoru ve vysokých otáčkách. Tomu se ovšem u čtyřválce asi zatím není možné úplně vyhnout. Snad v budoucnu a možná v modelech vyšších tříd.

K přednostem nového motoru se počítá i nízká kombinovaná spotřeba. Přestože bych Mercedesu i uvěřil udávaných 5,1 litru v kombinovaném cyklu, raději uvádím mnohem reálnější hodnotu vycházející z cca 1500 ujetých kilometrů, a ta činí 6,4 litru. Nemusíte se ani příliš snažit, abyste se dostali nad 7 litrů, i sedmilitrová spotřeba nicméně není na 1,6 tuny těžké auto špatný výsledek. A špatným výsledkem nekončí ani tento třetí test třídy C na Auto.cz. Tohle auto se Mercedesu vážně hodně povedlo, hlavně jízdně, ergonomicky i designově. Mít doma na zahradě BMW 320d nebo Audi A4 2,0 TDI, začínám vážně uvažovat, zda jsem neudělal chybu.

První cena vozu835.000,- Kč (C 200 CDI, 100 kW, Classic)
První cena vozu s testovanou motorizací963.000,- Kč (C 250 CDI, 150 kW, Classic)
Základní cena testovaného vozu963.000,- Kč (C 250 CDI, 150 kW, Classic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.252.970,- Kč (C 250 CDI, 150 kW, Avantgarde)

Plusy

  • vyvážený design
  • snadný přístup do zavazadlového prostoru
  • přesné řazení a řízení
  • vynikající jízdní vlastnosti
  • kultivovaný a úsporný naftový motor

Minusy

  • velký převod řízení
  • strohé plasty palubní desky
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 250 CDI BE

Základní výbava:Tříbodové bezpečnostní pásy a hlavové opěrky pro všechna sedadla, 6stupňová přímo řazená převodovka, ADAPTIVE BRAKE s ABS, ASR, funkcí vysoušení brzd a asistentem pro rozjezd do kopce, adaptivní brzdové světlo, paket AGILITY CONTROL se selektivním systémem tlumení, dvoustupňové airbagy vpředu, boční a okenní airbagy, kolenní airbag, loketní opěrka, vpředu s odkládací přihrádkou, venkovní zrcátka vyhřívaná a elektricky stavitelná, indikace venkovní teploty, brzdový asistent BAS, elektronický stabilizační program ESP, asistent jízdních světel, elektrické ovládání oken, 4x, včetně komfortní obsluhy, napínací prvky pásů s omezovačem napínací síly vpředu a pro vnější sedadla vzadu, dálkové odjištění víka zavazadlového prostoru, možnost obsluhování klíčem, vyhřívané zadní sklo s časovým relé, p0rojekční světlomety s čirou optikou, automatická klimatizace THERMATIC, možnost mechanického podélného a výškového nastavení osy volantu, multifunkční volant včetně palubního počítače, mlhové světlomety s čirou optikou, rozpoznávání obsazení sedadla spolujezdce, přední sedadla s elektrickým nastavením výšky sedáku a sklonu opěradla, indikace údržbových intervalů ASSYST, centrální zamykání (dálkové ovládání s možností programování odemčení celého vozu/dveří řidiče a víčka palivové nádrže)

Výbava testovaného vozu:Kůže béžová - sahara (+ 43.032,-), PRIME EDITION (+ 97.020,-), parametrické řízení (+ 5 280,-), parkovací systém (PTS) (+ 18.216,-), vnitřní a vnější zrcátko na straně řidiče s aut. tlumením odrazivosti (+ 6.336,-), zadní sklopná opěradla v poměru 40:60 (+ 6.864,-), stěrače s čidlem deště (+ 2.904,-), tempomat s variabilním omezením rychlosti Speedtronic (+ 6.072,-), spodní kryt motoru (+ 2.640,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+ 5.016,-), 3 zónová automatická klimatizace (THERMOTRONIK) (+ 15.576,-), bi-xenonové reflektory s omývači a přisvícením v zatáčce (+ 22.440,-), vyhřívání předních sedadel (+ 8.316,-), ochrana interiéru (+ 3.960,-)

Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 250 CDI BE
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1600 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 4.8 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1645 / 485
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4581
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1447
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz C 250 CDI BE
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

 

iSport.cz

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl jsem to kopnout

Nečas první duel rozsekl pro Kometu bruslí: Nechtěl…

Suverenitu, klid při rozehrávce a produktivitu si brněnský hokejový klenot Martin Nečas přenesl v play off i do…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…