reklama


Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic –  4 válce x 4 kola

Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic – 4 válce x 4 kola

 
 

Pohon všech kol je u céčkového Mercedesu stále výsadou několika málo verzí. Vyzkoušeli jsme čtyřválcový základ.

Po roce se na stránky Auto.cz vrací céčkové kombi s turbodieselem a pohonem všech kol. Zatímco před rokem ještě platilo, že kdo chce čtyřkolku, musí koupit šestiválec, teď jsou podmínky pro zájemce o pohon všech kol příznivější. Vedle šestiválcového kombi C 300 CDI 4Matic stojí dostupnější alternativa C 250 CDI 4Matic. Právě ta je předmětem tohoto testu.

Vrcholnou verzi řadového čtyřválce CDI už dobře známe z testu Mercedesu E 250 CDI. Jeho 150 kW stále přichází v klasických 4200 min-1, maximum točivého momentu 500 Nm je připraveno zasáhnout v téměř elektromotorickém pásmu 1600 až 1800 min-1.

obrázek [600 x 311]

Novinkou, po které volali novináři i zákazníci, je spojení osvědčeného sedmistupňového automatu 7G-Tronic s turbodieselem a pohonem všech kol. Letitý pětistupňový automat se odebral do věčných lovišť a tak extrémní momentové maximum v nízkých otáčkách se sedmi stupni perfektně využijete.

Hned po startu se čtyřválec ozývá výrazným nýtováním, které se po zahřátí zklidní, ale definitivně jej zamaskuje až jízda na dálnici ve vyšších rychlostech. Krátká jednička má spolu s nedočkavým měničem tendenci hbitě vyslat auto vpřed, už když pouštíte brzdu. Změny převodů jsou plynulé i když po plynovém pedálu šlapete bezohledně. Naopak, pokud moc na plyn nešlapete, snaží se převodovka posílat motor za každou cenu do otáček momentového maxima. Dostat se ke 4000 min-1 z volnoběhu je kvůli krátkým nejnižším rychlostem snadné. Rychlý pohyb plynu směrem k podlaze končí podřazením hned o několik stupňů a vyhnáním motoru do otáček kde na vás čeká výkon, ale taky hlučnost.

Pokus o sportovní jízdu automat úspěšně tlumí. Automatické řazení totiž neoplývá rychlostí. V manuálním režimu to není o mnoho lepší.

obrázek [300 x 239] Motor se snadno vytáčí, momentové maximum je sice technicky vzato pod 2000 min-1, ale motor „pod plynem“ i tak častěji použijete v klasickém pásmu mezi 2000 a 3000 min-1. Automat na sedmičku pošle motor do necelých 2100 min-1 při předpisové 130 km/h. Tato cestovní rychlost znamená spotřebu 7,3 l/100 km. Proti třílitrovému šestiválci ušetříte asi litr každých 100 km. Když se budete snažit, dá se s 1,7 tuny těžkým kombi jet i za méně než 6 l/100 km, dlouhodobý kombinovaný průměr ale nakonec stejně asi poskočí k sedmilitrové hranici.

Pohon všech kol řešený mezinápravovým planetovým diferenciálem posílá standardně dozadu 55 % hnací síly. Všech 500 Nm tedy snadno přenesete na silnici i když zrovna není sucho. Akcelerace je plynulá a celkem rychlá, ale když motoru naložíte co to dá, je neprémiově hlučný. V tomto ohledu má dražší šestiválec jasně navrch.

Předfaceliftový kabát dnes už patří ke klasice své třídy. Nejen Češi si oblíbili sportovněji působící masku s velkou hvězdou integrovanou do mřížky chladiče. Konkurenčním Audi a BMW se může směle postavit i přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou nebo podvozek, který dokáže dobře splnit nároky na dynamiku jízdy i komfort cestování.

obrázek [300 x 247] Interiér je vyroben s péčí, působí nezničitelně, ale na první pohled bychom jen těžko odhadli, že patří autu, které v sériové výbavě stojí přes milion korun. Pochvalu zasluhují jednoduše vypadající přední sedadla, která však mají dlouhé sedáky i opěradla, takže ergonomie sezení je na špičkové úrovni. Na zadních místech je to o něco horší, nad hlavou je místa tak akorát, ale jen za cenu nízko uloženého sedáku, který nepodpírá nohy ani tak, jak jsou zvyklí cestující z neprémiových kombi střední třídy. Přístrojová deska s výsuvným displejem se s faceliftem změnila, podobně jako materiály na ní použité. Končící řešení středového panelu je podle našeho názoru elegantní a praktické. Nová verze přibližuje vzhled a dojem z interiéru novější třídě E.

Třída C má velmi dobrý mechanický základ. Zůstává přiměřeně komfortní, ale její tužší podvozek přidal do mixu vlastností agilitu, která si se staršími Mercedesy moc netykala. Céčko ochotně zatáčí, ale na dálnici si zachovává stoický klid. Čtyřkolka, která do toho všeho mluví jen když to opravdu potřebujete celkově dobrý dojem korunuje. A motor? Jako základní čtyřkolková motorizace má dost síly na hbitou akceleraci i rychlé dálniční přesuny. Spotřeba plus-minus odpovídá možnostem soudobé techniky, ale podobných, ne-li lepších výsledků dosáhnete i s kombi 4x4 z portfolia VW Group nebo Opelu. Největší slabinou motoru je jeho zvukový projev. Na tom zřejmě nic nezmění ani modernizace, kterou tento Mercedes právě podstoupil.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz C (přehled všech testů a dalších článků)

obrázek [600 x 337]

První cena vozu894.000,-Kč (C 180 CDI)
První cena vozu s testovanou motorizací1.248.000,-Kč (C 250 CDI 4Matic)
Základní cena testovaného vozu1.150.800,-Kč (C 250 CDI 4Matic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.226.014,-Kč (C 250 CDI 4Matic)

Plusy

  • ýkonný motor s mohutným točivým momentem v nízkých otáčkách
  • Dobré sladění motoru, automatické převodovky a pohonu všech kol
  • Rychlé ale současně komfortní rozjezdy
  • Spolehlivý přenos točivého momentu
  • Velmi dobrá jízdní dynamika a stabilita v zatáčkách
  • Přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou

Minusy

  • Zvuk a vibrace motoru
  • Ve srovnání s dvouspojkovými převodovkami jen průměrná rychlost řazení
  • Vysoké ceny za příplatky
  • Velký průměr volantu
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 150 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 226 014 Kč

Základní výbava:ADAPTIVE BRAKE s funkcí asistenta pro rozjezd do kopce, adaptivní koncové brzdové světlo (přerušované svícení při panickém brždění), anténa rádia integrovaná v zadním bočním okně a v zadním okně, brzdový asistent (BAS), centrální dálkové zamykání s vnitřním ovládáním a nárazovým senzorem, podélný střešní nosič, čiré halogenové projektorové světlomety, elektronický program stability (ESP) včetně protiprokluzové regulace (ASR), indikace poklesu tlaku v pneu, kliky dveří lakované v barvě vozu, mlhovky vpředu a vzadu s čirými skly, nožní parkovací brzda, stěrač zadního okna s automatickou aktivací při couvání a dešti, světelný senzor (automaticky zapínaná světla - jízda v tunelu), TIREFIT s elektrickým kompresorem, 3. brzdové světlo s LED-diodami, vnější zrcátka vyhřívaná a el.ovládaná, výstražný trojúhelník pod podlahou zavazadlového prostoru, zadní okno z bezpečnostního skla (ESG), alu disky 17“, automatická 7stupňová převodovka 7G-TRONIC, filtr výfukových pevných částic, 17“ brzdová soustava, TEMPOMAT s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC, předepsané servisní prohlídky dle servisní knížky vč. provozních náplní po dobu 6 let nebo ujetých 120 000 km, aktivace stěračů s dotekovou funkcí, aktivace vnitřního osvětlení při dálkovém otevření vozu, čelní a boční airbagy vpředu, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy vpředu i vzadu, čidlo zatížení sedadla spolujezdce, 2zónová autom. klimatizace THERMATIC, prachový filtr a spínač recirkulace s komfortní funkcí a větracími výdechy v zadní části vozidla, elektrické ovládání oken 4x s komfortním ovládání a ochranou proti přivření, indikace nedostatku provozních kapalin (motorového oleje a chladící kapaliny), indikace opotřebení brzdového obložení, kombinovaný prachový a pachový filtr, přepínač uzavřeného cyklu s komfortní funkcí, sluneční senzor a vývody vzduchu pro cestující vzadu, kryt zavazadlového prostoru a dělící síť od zavazadlového prostoru (vyjímatelná), lékárnička, multifunkční volant, palubní počítač, přední sedadla s el.nastavitelnou výškou a opěradel včetně náklonu; sedadlo řidiče s mechanicky nastavitelnou bederní opěrkou, rádio Audio 20 CD, vč. bluetooth handsfree sady, schránka před spolujezdcem osvětlená, klimatizovaná a uzamykatelná, skládací přepravka, stěrače s dešťovým senzorem, zadní sklopná lavice 1/3 : 2/3 s tříbodovými pásy a 3 opěrkami hlavy.

Výbava testovaného vozu:Výbava Avantgarde (bez příplatku) obsahující komfortní multifunkční, kůží potažený volant, ozdobné výplně hliník - na přístrojové desce, ve dveřích a středové konzole, osvětlené ovládání trysek vstupu vzduchu, prostoru nohou vpředu, madel klik, čtecí lampičky vzadu, specifické prošití sedadel, světla ve dveřích při výstupu vpředu, Alu disky 17“, hliníkový podélný střešní nosič, chromovaná lišta u rukojeti na pátých dveřích, koncová světla s šedě zabarveným meandrem, lamely chladiče matové stříbrné s chromovými pásky a integrovanou hvězdou, mřížka s kosočtverci pro výstup chladícího vzduchu, nárazníky, boční ochranné lišty a páté dveře s chromovými pásky, obložení B-sloupků a C-sloupků lesklé černě lakované, obvodové lišty s hliníkovým páskem, přední mlhová světla.

Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1600 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.8 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1500
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1665 / 540
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4596
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 935
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic – 4 válce x 4 kola



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Video z bytu, kde má Míša domov: Co dělala, když se nikdo nedíval? To vás překvapí

Video z bytu, kde má Míša domov: Co dělala, když se…

Miška Muzika, tak si pohřešovaná Míša Muzikářová (12) říkala při tvorbě tanečních videí, která byla jejím velkým…

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

 

iSport.cz

Puskarčíková ztratila výhru v poslední střelbě. Už mě brněla levá noha

Puskarčíková ztratila výhru v poslední střelbě. Už…

Jela fatastický závod. Trať na 15 kilometrů vytrvalostně Evě Puskarčíkové sedla. Tři fantastické střelecké…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama