Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic – Modří už vědí

Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic – Modří už vědí

 
 

Není příliš obvyklé, aby základní motorizace vozu kategorie SUV uspokojila zmlsané motoristické novináře. To se stává maximálně jednou za deset let. Vítejte do nové dekády.

Model GLK vtrhl velmi úspěšně na světové trhy a přes lehký počáteční šok způsobený ostře řezaným, specifickým designem se bezpečně zařadil na samou špičku segmentu. Otázkou je, zda má co říci i s nejslabším motorem.

Interiér

Uvnitř testovaného vozu jsme neměli zvlášť velký pocit luxusu, příplatkovou výbavou se totiž tentokráte šetřilo. To je ostatně také důvod proč se výsledná cena pohybuje na dohled jednoho milionu Kč. Kolenní airbag řidiče, základní autorádio s pětipalcovým barevným displejem, či automatická dvouzónová klimatizace jsou ve výbavě každého GLK, takže ani za základní výbavu se stydět rozhodně nemusíte. Na druhou stranu hodně majitelů Mercedesu si rádo připlatí, k čemuž jim automobilka dává celých osm stran ceníku na vyřádění.

Základní motorizace ale zřejmě nebude tento případ, zde se kouká na každou korunu – konkurence je totiž v tomto segmentu nebývale silná. Zákazníci tak určitě ocení zvýhodnění v podobě GLK Edice 2010, která v tomto případě za pouhých 6.000,- Kč doplní výbavu vozu o často přiobjednávané prvky jako je parkovací systém, kožený volant a hlavice řadicí páky, multifunkční volant, či vyhřívání předních sedadel.

obrázek [300 x 266] Ať už s nebo bez luxusní výbavy, interiér vozu by měl působit solidně a hodnotně, což ten v GLK bez problémů zvládá.

Pokud se vám líbí hranatý styl, není co řešit. Slícování, výběr materiálů, ergonomie, výborně čitelné přístroje...vše perfektní. Jestliže vám ale ostře řezaný design nesedne, budete instinktivně hledat další chyby.

Jednou z nich může být méně místa pro kolena, pokud nemíváte sedačku v dolní pozici. Sedadla z dílen Mercedesu jsou vždy velmi dobrá, některým prostorově výraznějším Evropanům by ale přeci jen mohla připadat zbytečně malá. Na druhou stranu pravdou je, že pokud jste majitelem konfekční postavy, budou vám sedět jako ulitá. Jedním z důvodů střízlivých rozměrů sedadel zřejmě bude i to že GLK ve firemní SUV hierarchii funguje jako „ideální ženský model“. A vaše přítelkyně, či manželka by na příliš široké sedáky a opěradla nejspíš v každé zatáčce nadávala. Byl tedy zvolen kompromis, který je podle našeho názoru zdařilý.

Nejslabší ano, slabý ne

Pod kapotou sněhobílého GLK pracoval nejslabší nabízený agregát, vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru. Ten poskytuje solidní výkon 125 kW a nejvyšší točivý moment 400 Nm – to jsou hodnoty, které lze označit za naprosto dostačující.

Automobil vybavený tímto motorem se může pochlubit velmi dobrým pružným zrychlením, což oceníte zejména při předjíždění. Na dálnici se naopak umí spořádaně utišit, takže jediné co budete vnímat je hluk od kol a okolo proudícího vzduchu. Ve spojení se sedmistupňovým automatem nabízí posádce klidnou, plavnou a poměrně úspornou jízdu.

Ještě než si řekneme přesná čísla, zastavme se na chvíli u logiky převodovky. Ta totiž jakoby si chvílemi neuvědomovala, že jejím životním partnerem ve voze je naftový motor. Že i v režimu „S“ se převodovka při snaze o sportovní jízdu dvakrát nepřetrhne je známá věc, leckdy zbytečné přetáčení motoru tento fakt ještě dále zhoršuje. Modelová situace: v kopci dojíždíte pomalu jedoucí nákladní vůz, sešlápnete tedy pedál do podlahy s tím, že vyrazíte rychle vpřed a protože je dobrý výhled tak se pokusíte náklaďák předjet. Automat chvíli přemýšlí, co asi máte za lubem a když mu to dojde, podřadí. Jenže často podřadí tak nešťastně, že otáčky vyletí až těsně před omezovač, kde motor už ochotu táhnout 1,8 tuny těžký vůz dávno ztratil. Musí tedy následovat přeřazení do již použitelného pásma otáček, což znamená jisté zpomalení celého předjížděcího manévru. Naštěstí, v klasickém režimu D se 7G-TRONIC nesnaží být za každou cenu akční a do absurdních výšek čtyřválec neposílá.

obrázek [300 x 238] Nyní tedy výsledky našeho orientačního měření. Při reálné stokilometrové rychlosti pracuje agregát s 1900 min-1 a výsledkem je průměrná spotřeba 6,4 litru nafty na 100 km. Zrychlíte-li na 130 km/h, spotřeba vzroste na 9,4 litru (2500 min-1). Po městě jsme dosáhli spotřeby 8,5 l/100 km, což byl v čase sněhových kalamit taktéž velmi dobrý výsledek.

4MATIC si tak, zdá se, příliš velkou daň z pohonu 4x4 nevybírá. Horší je to s řízením, které je odevzdaně gumové a postrádá znatelnější zpětnou vazbu. Alespoň že přesnost mu nechybí, bohužel stejně jako možná až příliš velký převod. Zkrátka, tady byl komfort na žebříčku priorit konstruktérů jednoznačně na prvním, druhém i třetím místě.

GLK, Tiguan, Q5, Kuga, X3...

...na výběr je toho opravdu hodně, třída malých SUV zažívá v posledních letech boom a tak je nakonec paradoxně možná těžší jeden model z dlouhé řady nabídek vybrat.

Proč tedy sáhnout po GLK? Za prvé, design. Mercedes rozehrál fantastický koncert hran a komu se dokola omílané oblé tvary už zajídaly, bude nadšen.

Za druhé, komfort. Stále platí, že automobily značky Mercedes-Benz si posádku umějí hýčkat a ani GLK není výjimkou.

A tak bychom mohli pokračovat dál přes velmi dobré motory (přičemž už ten základní je opravdu výborný!), vysokou image nebo nižší pokles ceny v případě prodeje.

I tady zřejmě rozhodou finance. Pokud se sny mají změnit v realitu, nesmí být osobní bankéř proti, což u GLK 220 CDI nemusí být až takový problém – pokud netrváte na pohonu všech kol (i když u SUV to považujeme za poměrně užitečnou výbavu), můžete mít GLK s tímto motorem za 944 tisíc Kč.

První cena vozu944.400,-Kč (GLK 220 CDI BE, 125 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací944.400,-Kč (GLK 220 CDI BE, 125 kW)
Základní cena testovaného vozu1.056.000,-Kč (GLK 220 CDI 4Matic, 125 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.081.392,-Kč (GLK 320 CDI 4Matic, 125 kW)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Kvalitní materiály a zpracování
  • Vynikající ergonomie
  • Výborné tlumení nerovností
  • Pokročilé schopnosti v terénu
  • Kultivovaný a úsporný vznětový motor

Minusy

  • Velký převod řízení
  • Pomalejší reakce převodovky
  • Lehké a méně citlivé řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz GLK 220 CDI

Cena v základní výbavě: 1 056 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 081 392 Kč

Základní výbava:Aktivace vnitřního osvětlení při dálkovém odemčení vozu, akustické varování při nepřipoutaných pasažérech vpředu a aktivní parkovací brzdy při rozjezdu a aktivních světel při opuštění vozu, bezpečnostní pásy vpředu výškově nastavitelné, vnější vzadu s automatickým nastavením výšky a tříbodový úchyt vč. středového vzadu, boční síť v zavazadlovém prostoru vlevo; 2 háčky vlevo a 1 háček vpravo, boční výztuhy karoserie, čalounění látka »Boston«, čelní airbagy, boční vpředu, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy vpředu a vzadu, čidlo zatížení sedadla spolujezdce, čtecí lampičky a středové světlo integrované do zpětného zrcátka, digitální hodiny, dva háčky na šaty ve víku zavazadlového prostoru, 2-zónová klimatizace THERMATIK, s dělenou regulací teploty vpředu, prachovým filtrem, možností vnitřní cirkulace, dvojitý držák kelímků ve středové konzole, elektricky ovládaná boční okna 4 x s komfortním ovládáním a ochranou proti přivření, filtr pevných částic u CDI modelů, chromový dekor v interiéru, indikace opotřebení brzdového obložení, indikace stavu zadních bezpečnostních pásů na přístrojové desce, indikace nedostatku provozních kapalin oleje/chladící kapaliny, ISOFIX - upevnění dětských sedaček vzadu, kapsy na mapy u nohou řidiče a spolujezdce, krytá polička včetně 12 V zásuvky na středovém panelu, kryty nástupních prahů, vpředu s nápisem »Mercedes-Benz«, lékárnička, mechanická dětská pojistka pro zadní dveře a elektrická pro zadní okna, multifunkční 3-ramenný volant, odkládací polička ve středové konzole, opěrky hlavy 5 x (vpředu a vzadu výškově nastavitelné, vpředu aktivní NECK-PRO, vpředu a krajní vzadu s možností nastavení sklonu), osvětlení vzadu, otáčkoměr, ozdobné výplně interiéru – tkanina, palubní počítač s multifunkčním displejem, předepínač a omezovač upínací síly bezpečnostních pasů vpředu a krajní vzadu, přední sedadla s el. nastavitelnou výškou a opěradlem, mechanicky nastavitelným náklonem a sedadlo řidiče s mechanickou opěrkou, přístrojová deska se 3 analogovými kruhovými přístroji a displejem, rádio »Audio 20 CD« s dvojitým tunerem, CD-přehrávač s možností MP3, 5“barevný display, Bluetooth-připojení s handsfree sadou, Aux-vstup (ve schránce před spolujezdcem), telefonní klávesnice, 6 reproduktorů, regulace sklonu světlometů, schránka před spolujezdcem osvětlená, klimatizovaná a uzamykatelná, sklopná sedadla vzadu 1/3 : 2/3, sluneční clony s osvětleným make-up zrcátkem, směrovky s dotekovou aktivací, specifické prošití sedadel, stěrače s dotekovou funkcí, střední loketní opěrka vpředu s bočně výklopnou poličkou, ukazatel servisních intervalů »ASSYST«, ukazatel venkovní teploty, výškově a podélně mechanicky nastavitelný volant, zásuvka (12V) ve středové konzole, polička před spolujezdcem, 2. řada sedadel, adaptivní brzdová světla - přerušované svícení při panickém brzdění, adaptivní brzdový systém ADAPTIVE BRAKE s asistentem rozjezdu do kopce, AGILITY CONTROL - podvozek se selektivními tlumiči, AGILITY CONTROL - řízení s bezpečnostním sloupkem řízení, aktivace nouzového osvětlení při čelním nárazu, Alu. disky 7-loukoťové 17", 7,5Jx17 ET47,5 pneu 235/60 R17, brzdový asistent (BAS), centrální dálkové zamykání s vnitřním ovládáním a nárazovým senzorem, centrální zamykání s automatickou aretací při rozjezdu a nouzovým otevřením při nehodě, černé boční prahové spoilery, černý plastový kryt nákladového prostoru, čirá skla směrovek ve vnějších zrcátkách, čiré halogenové reflektory s projektorovou technikou, dálkové odemčení víka zavazadlového prostoru klíčkem, determální skla, zadní jednovrstvé bezpečnostní sklo (ESG), elektronický stabilizační program (ESP) včetně protiprokluzové regulace (ASR), elektronický trakční systém včetně automatické kontroly brzdění při prudkém sjezdu ze svahu (4ETS), imobilizér s plovoucím kódem »ELCODE« integrovaný do ovladače centrálního dálkového zamykání, indikace úniku tlaku v pneu, integrované přídavné směrovky do vnějších zrcátek, koncová a brzdová světla s čirým sklem a brilantní optikou, madla dveří v barvě vozu, mlhovky s čirým prosklením, Integrovaný Servisní Paket(ISP), nasávací vstupy s černými lamelami, nožní parkovací brzda, osvětlení zavazadlového prostoru, antiblokovací brzdový systém (ABS), sada na opravu pneu »TIREFIT« s kompresorem, signální a poziční světla na víku zavazadlového prostoru, světlený senzor (automatická aktivace světel - jízda v tunelu), TEMPOMAT s omezovačem rychlosti »SPEEDTRONIC«, třetí brzdové světlo s LED-technikou, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, výstražný trojúhelník, zadní stěrač s automatickou aktivací při couvání

Výbava testovaného vozu:PARKTRONIC system (PTS) (+ 20.938,-), elektrické vyhřívání předních sedadel (+9.559,-), Kožený volant a řadící / volící páka (+6.372,-), Spodní kryt motoru (+3.035,-), Sada chromových doplňků exteriéru (+ 12.138,-)

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLK 220 CDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 40 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.8 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / 1550
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 655
Rozměr pneu:235/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1699
d) rozvor (mm): 2755
e) rozchod vpředu (mm): 1567
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1012
k) šířka vpředu (mm): 1442
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 506
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mercedes-Benz GLK 220 CDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK

Nové GLK s kódovým označením X205 dorazí v roce 2015.

Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelu GLK o nové verze s…

 



 
Video: Takhle bude vypadat budoucnost dopravy podle BMW

Video: Takhle bude vypadat budoucnost dopravy podle BMW

Dnes 17:36

Koncepty BMW v hlavní roli klipu z programu Next 100 years. Žádná řvoucí eMka, ale elektřina, autonomní systémy a konektivita...




Blesk.cz

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu předvede s AAA tituly

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu…

Placená služba Xbox Live Gold, která umožňuje hráčům na Xbox konzolích hrát online a získávat pravidelně každý…

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

 

iSport.cz

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel 14, vyhrál Viňales

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel…

Motocyklový závodník Karel Abraham oslavil návrat do mistrovství světa MotoGP bodovaným 14. místem ve Velké ceně…

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord, pálili Barák i Darida

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord,…

Neponechali nic náhodě. Fotbalisté české reprezentace rozhodli kvalifikační duel proti San Marinu v prvním…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…