Test Auto.cz

Mercedes-Benz SLC 200 – Vítr vane, motor táhne

17.8. 2016
Verdikt
 

Malý kupé-roadster od Mercedesu už není SLK, ale SLC. I po faceliftu jezdí dobře, jen s tou otevřenou střechou se moc nedá žít.

Mercedes-Benz SLK byl nedílnou součástí palety stuttgartského výrobce 20 let. Letos se to však změnilo, v rámci modernizace třetí generace se z SLK stalo SLC. A to je vlastně největší změna, která se po faceliftu změnila.

Změna jména je součástí mohutného přejmenování nabídky mercedesu, kdy jednotlivé modely nově odkazují svým názvem na svůj charakter a velikost. To už platilo u SLK, které bylo „sportovní, lehké a krátké,“ tedy německy Sport, Leicht a Kurz, novinka se však písmenem C sjednocuje s ostatními modely značky, konkrétně se třídou C. Jestliže GLC je „SUV třídy C,“ SLC je roadsterem třídy C, byť s C-Klasse v tuto chvíli nemá vlastně nic společného. Ať už technikou, vzhledem nebo velikostí.

Nízký posaz

A ona je změna názvu vlastně tou nejpodstatnější změnou tohoto modernizovaného kupé-roadsteru. Vzhled SLC je sice na první pohled jasně svěžejší než u předchůdce, tvary ale vlastně prošly jen jemnými retušemi, které obrousily dřívější hrany. Poznávacím znakem SLC je maska chladiče, jejíž okraj je zakulacený, mřížku pak zdobí diamantový motiv známý třeba z třídy S. Tvarovou proměnou prošly i hlavní světlomety, které jsou nově za příplatek 40.103 korun diodové, zatímco dosud se připlácelo za bi-xenony.

Ani vzadu nějaké radikální proměny nenajdeme, jiná je jen grafika koncových světel nebo zadní nárazník. Stejně jako u dosavadního SLK je i u SLC standardem tzv. linie AMG, která zvyšuje atraktivitu auta díky pětipaprskovým 18palcovým kolům nebo koženému sportovnímu volantu.

Nástup dovnitř navozuje dojem typického sporťáku. Sedí se velice nízko, záda posádky jsou pak doslova u zadní nápravy, což při jízdě znamená netradiční pocit téměř celého auta před sebou. Sedadla opravdu výtečně podrží tělo, přitom jsou stále naprosto pohodlná, sedák je navíc dostatečně dlouhý a opěradlo vysoké. Volant se pak skvěle drží, a tak řidič prakticky ihned zaujme ideální pozici.

obrázek [600 x 403]  

Porozhlédnutí se po interiéru ale dokazuje, že SLC není novým, ale jen modernizovaným autem, jehož historie se datuje do roku 2011. Množství prvků už dnes působí zastarale. Základní koncepce je sice nadčasová, detaily jako obrazovka multimediálního systému s nízkým rozlišením už ale v dnešní době působí jak z jiného století. Některé zvolené materiály pak nejsou z nejvybranějších. Když se ale přes to přenesete, zjistíte, že uvnitř nic nevrže a že i ta navigace se zastaralou grafikou vás spolehlivě zavede do cíle.

Roadstery jsou ale hlavně o jízdě bez střechy nad hlavou, a tak šup s ní dolů. Po chvilce hledání zjistíte, že ovladač střechy se nachází ve speciální schránce u loketní opěrky. Střecha se ovládá automaticky pomocí tlačítka, které je nutné po celou dobu asi 20sekundového procesu držet. SLC podobně jako jiná kabria, umí střechu ovládat i při jízdě, jenže pozor, při zahájení procesu roadster musí skoro stát (může jet jen do 5 km/h) a až poté se může rozjet třeba až na 40 km/h.

Specialitou je však nově na přání dodávaná poloautomatická dělicí příčka zavazadelníku, která se sama sklopí při stahování střechy. Jen pokud je zavazadelník už plný, upozorní řidiče, že střecha za zády posádky složit nelze. A to se snadno stane, pevná skládací střecha totiž přece jen zabírá nějaké to místo, a tak se objem zavazadelníku v závislosti na její poloze pohybuje od 225 do 335 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz SLC 200

Cena v základní výbavě: 1 125 457 Kč Cena v testované výbavě: 1 392 862 Kč

Základní výbava:Kožené čalounění, sada na opravu pneumatik, autorádio, linie AMG – sportovní podvozek, koberečky AMG, upravený vzhled, asistent prevence kolize, multifunkční sportovní volant s koženým věncem, klimatizace, 18“ kola AMG.

Výbava testovaného vozu:Automatická klimatizace (+21.123,-), panoramatická skládací střecha (+12.245,-) vyhřívání krku z hlavových opěrek Airscarf (+12.551,-), vyhřívání sedadel (+9.949,-), sada jízdní dynamiky (+30.307,-), LED Intelligent Light System (+40.103,-), sada komfortních funkcí zrcátek (+16.531,-), parkovací asistent (+22.347,-), asistent hlídání mrtvého úhlu (+13.776,-), průhledný větrný štít Airguide (+8.572,-), příprava na navigaci (+7.653,-), navigace Garmin (+15.307,-), metalický lak (+18.980,-), červenohnědá kůže Nappa (+12.857,-), čidlo stěračů (+3.367,-), ochranné oblouky s hliníkovým dekorem (+7.501,-), atd.

Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz SLC 200
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1200 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.7 / 5.7
Emise CO2:133
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 335
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 315
Rozměr pneu:225/40 R18, 245/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4133
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1301
d) rozvor (mm): 2430
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 670
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz SLC 200 – Vítr vane, motor táhne







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Mercedes-Benz SLC jako Shooting Brake? Ve virtuálním světě nic nemožného. Mercedes-Benz SLC jako Shooting Brake? Ve virtuálním světě nic nemožného.

Faceliftovaný malý roadster Mercedesu byl přejmenován z…

Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Staticky i v akci Video: Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Staticky i v akci

Nejvýkonnější provedení třetí generace Mercedesu SLK se…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…