Test Auto.cz

Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

26.7. 2017
Verdikt
 

Toyota na nejnovější provedení plug-in hybridního Priusu láká zejména skvělou spotřebou paliva. Jak moc je pravdivá a čím dalším vůz dokáže zaujmout?

V letošním roce slaví japonská automobilka 20 let svých hybridních pohonů a byl to právě model Prius, jenž alternativně poháněné vozy Toyoty celosvětově proslavil. První plug-in však vzešel až z třetí generace vozu a 600 předsériových kousků se testovalo po celém světě. Finální verze se ukázala v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu a na jednotlivé trhy zamířila o rok později. Čistě elektrický dojezd se pohyboval okolo 20 kilometrů.

V závěru roku 2015 Japonci představili druhou generaci plug-in hybridního Priusu, který k prvním zákazníkům dorazil o rok později. S větší kapacitou lithium-iontových baterií (8,8 kWh, nahrazují předešlé NiMH baterie, kterých se Japonci dlouho nechtěli vzdát) už Toyota slíbila dojezd kolem 50 kilometrů. A to je hodnota, která už dokáže zaujmout podstatně širší škálu kupujících...

Kosmická loď na čtyřech kolech

Kdybych měl reakce okolí pochycených během týdenního soužití s Priusem Plug-In Hybrid shrnout do jediného slova, bylo by to slovo „kontroverzní“. Některým se šokující vzhled automobilu líbil, jiní mu zase nemohli přijít na chuť. Každopádně stačilo vůz nechat na veřejném parkovišti a o zvídavé pohledy kolemjdoucích bylo do pár minut postaráno. A ještě více ve chvíli, kdy místo opouštíte a váš odjezd doprovází… vůbec nic. O tom ale později.

Prius Plug-In Hybrid je takovou kosmickou lodí na čtyřech kolech. Je běžné, že vás na nových autech zaujmou jedna či dvě výstřednosti, avšak tenhle vůz je výstřednost sám o sobě. Vzpomeňme například maticové LED světlomety připomínající ledové kostky, vertikálně umístěné blinkry či zvlněné víko zavazadlového prostoru. Jediným nedostatkem exteriéru jsou snad jen patnáctipalcová kola s „eko“ pneumatikami Toyo Nanoenergy J61. Ta na jinak robustním voze působí až komicky, avšak v nabídce auta se jedná o jedinou dostupnou volbu.

obrázek [600 x 390]  

A futuristické prvky pokračují uvnitř. Prius se již od svého vzniku vyznačuje umístěním přístrojového štítu uprostřed. Tohle řešení mě během úvodních kilometrů trochu rozptylovalo. Zejména kvůli tomu, že displej zobrazuje mnoho informací a je potřeba nějaký čas na zorientování. Postupem času jsem si ale na tuto nevšednost nejen zvykl, ale dokonce mi začala vyhovovat.

Méně nadšený už jsem byl z dotykových ploch displeje infotainmentu, které jsou poměrně blízko u sebe a navíc ne tak citlivé, jak by bylo záhodno. V zámoří se po vzoru Tesly nabízí displej umístěný vertikálně. U nastavování teploty zůstala Toyota věrná fyzickým tlačítkům s logickým uspořádáním a příjemným zpracováním. Chybí jen ovládání vyhřívání sedaček, které je trochu nesmyslně utopeno ve středové konzoli. Sympatický je naopak drobný modrý „by-wire“volič hybridní planetové převodovky a nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu.

Prius vs. Prius Plug-in hybrid: Srování rozměrů
VlastnostiPriusPrius Plug-in hybrid
Pohotovostní hmotnost [kg] min.-max.1375-14001530-1550
Celková hmotnost [kg]17901855
Objem zavazadlového prostoru [l]502359
Délka [mm]45404645
Šířka [mm]17601760
Výška [mm]14901490
Rozvor [mm]27002700
Převis přední/zadní950/890975/970

Větší porce baterií ukrojila plug-in hybridnímu Priusu značnou část zavazadlového prostoru. Zatímco ryzí hybrid pojme 502 litrů, do plug-inu se vejde o 143 l méně. Podlaha zavazadelníku je značně vyvýšená a vejde se sem opravdu jen to nejdůležitější. Myslelo se však na úložný prostor pro dvojici nabíjecích kabelů (s běžnou domácí zásuvkou i Mennekes). Schránka je uschována na samém okraji kufru, ovšem je poměrně malá, a pokud zde budete vozit oba kabely, jejich napěchování zpět může zabrat i několik minut.

A další důležitá věc – plug-in hybridní Prius je sice pětidveřovým vozem, avšak pojme pouze čtyři cestující. Uprostřed zadní lavice je totiž pevně ukotvena opěrka s úložným prostorem a držáky na nápoji. Když jsem si se svými necelými 180 centimetry udělal pohodlí za volantem, měl jsem vzadu nad hlavou poněkud těsno. Naopak v prostoru pro nohy tu zůstává hodně velká rezerva.

TEST 2010: Toyota Prius Plug-in Hybrid – 20 elektrických kilometrů

Ceníková filozofie plug-in hybridního Priusu je nesmírně jednoduchá. Kromě metalického či perleťového laku se k základní cenovce může přičíst ještě jeden ze dvou nabízených paketů, které však vcelku nelogicky nelze navzájem kombinovat. Balíček Tech stojí 70.000 Kč a nabídne kupříkladu kožené čalounění sedaček, přední a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent či systém pro detekci překážky. O 20.000 Kč levnější je paket Solar, jenž poskytne střechu s fotovoltaickými články. Ta prodlouží čistě elektrický dojezd o zhruba pět kilometrů. Jestli tak chcete parkovací senzory a fotovoltaickou střechu, máte smůlu. Logiku v tom nehledejte...

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Cena v základní výbavě: 990 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 075 900 Kč

Základní výbava:15“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, 7x airbag, asistent rozjezdu do kopce, předkolizní bezpečnostní systém s detekcí chodců, rozpoznávání dopravních značek, upozornění na opouštění jízdního pruhu s funkcí vrácení se na vybraný směr jízdy, automatická dálková světla, adaptivní tempomat, detekce únavy řidiče, sledování slepého úhlu, upozornění na dopravu za vozem, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, multimediální systém s 8“ dotykovým displejem a navigací, dvouzónová automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, kabel pro nabíjení vozidla ze standardní zásuvky, kabel Mennekes pro rychlé nabíjení, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak karoserie (+15.000,-), Paket Tech - kožené čalounění sedadel, přední a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent, systém pro detekci překážky, audiosystém JBL s 2 dodatečnými reproduktory (+70.000,-).

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 

Štítky Toyota Hybrid Testy

Technické údaje
Motor Toyota Prius Plug-in Hybrid
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 142 / 3600
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 53 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 90 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1
Emise CO2:23
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 359 / -
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 325
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4645
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou

Toyota svolává do servisů více než 90 tisíc současných…

Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem

Toyota se chlubí devíti miliony hybridních aut, které…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…