Test Auto.cz

Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

26.7. 2017
Verdikt
 

Toyota na nejnovější provedení plug-in hybridního Priusu láká zejména skvělou spotřebou paliva. Jak moc je pravdivá a čím dalším vůz dokáže zaujmout?

V letošním roce slaví japonská automobilka 20 let svých hybridních pohonů a byl to právě model Prius, jenž alternativně poháněné vozy Toyoty celosvětově proslavil. První plug-in však vzešel až z třetí generace vozu a 600 předsériových kousků se testovalo po celém světě. Finální verze se ukázala v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu a na jednotlivé trhy zamířila o rok později. Čistě elektrický dojezd se pohyboval okolo 20 kilometrů.

V závěru roku 2015 Japonci představili druhou generaci plug-in hybridního Priusu, který k prvním zákazníkům dorazil o rok později. S větší kapacitou lithium-iontových baterií (8,8 kWh, nahrazují předešlé NiMH baterie, kterých se Japonci dlouho nechtěli vzdát) už Toyota slíbila dojezd kolem 50 kilometrů. A to je hodnota, která už dokáže zaujmout podstatně širší škálu kupujících...

Kosmická loď na čtyřech kolech

Kdybych měl reakce okolí pochycených během týdenního soužití s Priusem Plug-In Hybrid shrnout do jediného slova, bylo by to slovo „kontroverzní“. Některým se šokující vzhled automobilu líbil, jiní mu zase nemohli přijít na chuť. Každopádně stačilo vůz nechat na veřejném parkovišti a o zvídavé pohledy kolemjdoucích bylo do pár minut postaráno. A ještě více ve chvíli, kdy místo opouštíte a váš odjezd doprovází… vůbec nic. O tom ale později.

Prius Plug-In Hybrid je takovou kosmickou lodí na čtyřech kolech. Je běžné, že vás na nových autech zaujmou jedna či dvě výstřednosti, avšak tenhle vůz je výstřednost sám o sobě. Vzpomeňme například maticové LED světlomety připomínající ledové kostky, vertikálně umístěné blinkry či zvlněné víko zavazadlového prostoru. Jediným nedostatkem exteriéru jsou snad jen patnáctipalcová kola s „eko“ pneumatikami Toyo Nanoenergy J61. Ta na jinak robustním voze působí až komicky, avšak v nabídce auta se jedná o jedinou dostupnou volbu.

obrázek [600 x 390]  

A futuristické prvky pokračují uvnitř. Prius se již od svého vzniku vyznačuje umístěním přístrojového štítu uprostřed. Tohle řešení mě během úvodních kilometrů trochu rozptylovalo. Zejména kvůli tomu, že displej zobrazuje mnoho informací a je potřeba nějaký čas na zorientování. Postupem času jsem si ale na tuto nevšednost nejen zvykl, ale dokonce mi začala vyhovovat.

Méně nadšený už jsem byl z dotykových ploch displeje infotainmentu, které jsou poměrně blízko u sebe a navíc ne tak citlivé, jak by bylo záhodno. V zámoří se po vzoru Tesly nabízí displej umístěný vertikálně. U nastavování teploty zůstala Toyota věrná fyzickým tlačítkům s logickým uspořádáním a příjemným zpracováním. Chybí jen ovládání vyhřívání sedaček, které je trochu nesmyslně utopeno ve středové konzoli. Sympatický je naopak drobný modrý „by-wire“volič hybridní planetové převodovky a nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu.

Prius vs. Prius Plug-in hybrid: Srování rozměrů
VlastnostiPriusPrius Plug-in hybrid
Pohotovostní hmotnost [kg] min.-max.1375-14001530-1550
Celková hmotnost [kg]17901855
Objem zavazadlového prostoru [l]502359
Délka [mm]45404645
Šířka [mm]17601760
Výška [mm]14901490
Rozvor [mm]27002700
Převis přední/zadní950/890975/970

Větší porce baterií ukrojila plug-in hybridnímu Priusu značnou část zavazadlového prostoru. Zatímco ryzí hybrid pojme 502 litrů, do plug-inu se vejde o 143 l méně. Podlaha zavazadelníku je značně vyvýšená a vejde se sem opravdu jen to nejdůležitější. Myslelo se však na úložný prostor pro dvojici nabíjecích kabelů (s běžnou domácí zásuvkou i Mennekes). Schránka je uschována na samém okraji kufru, ovšem je poměrně malá, a pokud zde budete vozit oba kabely, jejich napěchování zpět může zabrat i několik minut.

A další důležitá věc – plug-in hybridní Prius je sice pětidveřovým vozem, avšak pojme pouze čtyři cestující. Uprostřed zadní lavice je totiž pevně ukotvena opěrka s úložným prostorem a držáky na nápoji. Když jsem si se svými necelými 180 centimetry udělal pohodlí za volantem, měl jsem vzadu nad hlavou poněkud těsno. Naopak v prostoru pro nohy tu zůstává hodně velká rezerva.

TEST 2010: Toyota Prius Plug-in Hybrid – 20 elektrických kilometrů

Ceníková filozofie plug-in hybridního Priusu je nesmírně jednoduchá. Kromě metalického či perleťového laku se k základní cenovce může přičíst ještě jeden ze dvou nabízených paketů, které však vcelku nelogicky nelze navzájem kombinovat. Balíček Tech stojí 70.000 Kč a nabídne kupříkladu kožené čalounění sedaček, přední a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent či systém pro detekci překážky. O 20.000 Kč levnější je paket Solar, jenž poskytne střechu s fotovoltaickými články. Ta prodlouží čistě elektrický dojezd o zhruba pět kilometrů. Jestli tak chcete parkovací senzory a fotovoltaickou střechu, máte smůlu. Logiku v tom nehledejte...

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Cena v základní výbavě: 990 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 075 900 Kč

Základní výbava:15“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, 7x airbag, asistent rozjezdu do kopce, předkolizní bezpečnostní systém s detekcí chodců, rozpoznávání dopravních značek, upozornění na opouštění jízdního pruhu s funkcí vrácení se na vybraný směr jízdy, automatická dálková světla, adaptivní tempomat, detekce únavy řidiče, sledování slepého úhlu, upozornění na dopravu za vozem, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, multimediální systém s 8“ dotykovým displejem a navigací, dvouzónová automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, kabel pro nabíjení vozidla ze standardní zásuvky, kabel Mennekes pro rychlé nabíjení, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak karoserie (+15.000,-), Paket Tech - kožené čalounění sedadel, přední a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent, systém pro detekci překážky, audiosystém JBL s 2 dodatečnými reproduktory (+70.000,-).

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 

Štítky Toyota Hybrid Testy

Technické údaje
Motor Toyota Prius Plug-in Hybrid
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 142 / 3600
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 53 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 90 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1
Emise CO2:23
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 359 / -
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 325
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4645
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou

Toyota svolává do servisů více než 90 tisíc současných…

Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem

Toyota se chlubí devíti miliony hybridních aut, které…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…