Test Auto.cz

Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

26.7. 2017
Verdikt
 

Toyota na nejnovější provedení plug-in hybridního Priusu láká zejména skvělou spotřebou paliva. Jak moc je pravdivá a čím dalším vůz dokáže zaujmout?

V letošním roce slaví japonská automobilka 20 let svých hybridních pohonů a byl to právě model Prius, jenž alternativně poháněné vozy Toyoty celosvětově proslavil. První plug-in však vzešel až z třetí generace vozu a 600 předsériových kousků se testovalo po celém světě. Finální verze se ukázala v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu a na jednotlivé trhy zamířila o rok později. Čistě elektrický dojezd se pohyboval okolo 20 kilometrů.

V závěru roku 2015 Japonci představili druhou generaci plug-in hybridního Priusu, který k prvním zákazníkům dorazil o rok později. S větší kapacitou lithium-iontových baterií (8,8 kWh, nahrazují předešlé NiMH baterie, kterých se Japonci dlouho nechtěli vzdát) už Toyota slíbila dojezd kolem 50 kilometrů. A to je hodnota, která už dokáže zaujmout podstatně širší škálu kupujících...

Kosmická loď na čtyřech kolech

Kdybych měl reakce okolí pochycených během týdenního soužití s Priusem Plug-In Hybrid shrnout do jediného slova, bylo by to slovo „kontroverzní“. Některým se šokující vzhled automobilu líbil, jiní mu zase nemohli přijít na chuť. Každopádně stačilo vůz nechat na veřejném parkovišti a o zvídavé pohledy kolemjdoucích bylo do pár minut postaráno. A ještě více ve chvíli, kdy místo opouštíte a váš odjezd doprovází… vůbec nic. O tom ale později.

Prius Plug-In Hybrid je takovou kosmickou lodí na čtyřech kolech. Je běžné, že vás na nových autech zaujmou jedna či dvě výstřednosti, avšak tenhle vůz je výstřednost sám o sobě. Vzpomeňme například maticové LED světlomety připomínající ledové kostky, vertikálně umístěné blinkry či zvlněné víko zavazadlového prostoru. Jediným nedostatkem exteriéru jsou snad jen patnáctipalcová kola s „eko“ pneumatikami Toyo Nanoenergy J61. Ta na jinak robustním voze působí až komicky, avšak v nabídce auta se jedná o jedinou dostupnou volbu.

obrázek [600 x 390]  

A futuristické prvky pokračují uvnitř. Prius se již od svého vzniku vyznačuje umístěním přístrojového štítu uprostřed. Tohle řešení mě během úvodních kilometrů trochu rozptylovalo. Zejména kvůli tomu, že displej zobrazuje mnoho informací a je potřeba nějaký čas na zorientování. Postupem času jsem si ale na tuto nevšednost nejen zvykl, ale dokonce mi začala vyhovovat.

Méně nadšený už jsem byl z dotykových ploch displeje infotainmentu, které jsou poměrně blízko u sebe a navíc ne tak citlivé, jak by bylo záhodno. V zámoří se po vzoru Tesly nabízí displej umístěný vertikálně. U nastavování teploty zůstala Toyota věrná fyzickým tlačítkům s logickým uspořádáním a příjemným zpracováním. Chybí jen ovládání vyhřívání sedaček, které je trochu nesmyslně utopeno ve středové konzoli. Sympatický je naopak drobný modrý „by-wire“volič hybridní planetové převodovky a nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu.

Prius vs. Prius Plug-in hybrid: Srování rozměrů
VlastnostiPriusPrius Plug-in hybrid
Pohotovostní hmotnost [kg] min.-max.1375-14001530-1550
Celková hmotnost [kg]17901855
Objem zavazadlového prostoru [l]502359
Délka [mm]45404645
Šířka [mm]17601760
Výška [mm]14901490
Rozvor [mm]27002700
Převis přední/zadní950/890975/970

Větší porce baterií ukrojila plug-in hybridnímu Priusu značnou část zavazadlového prostoru. Zatímco ryzí hybrid pojme 502 litrů, do plug-inu se vejde o 143 l méně. Podlaha zavazadelníku je značně vyvýšená a vejde se sem opravdu jen to nejdůležitější. Myslelo se však na úložný prostor pro dvojici nabíjecích kabelů (s běžnou domácí zásuvkou i Mennekes). Schránka je uschována na samém okraji kufru, ovšem je poměrně malá, a pokud zde budete vozit oba kabely, jejich napěchování zpět může zabrat i několik minut.

A další důležitá věc – plug-in hybridní Prius je sice pětidveřovým vozem, avšak pojme pouze čtyři cestující. Uprostřed zadní lavice je totiž pevně ukotvena opěrka s úložným prostorem a držáky na nápoji. Když jsem si se svými necelými 180 centimetry udělal pohodlí za volantem, měl jsem vzadu nad hlavou poněkud těsno. Naopak v prostoru pro nohy tu zůstává hodně velká rezerva.

TEST 2010: Toyota Prius Plug-in Hybrid – 20 elektrických kilometrů

Ceníková filozofie plug-in hybridního Priusu je nesmírně jednoduchá. Kromě metalického či perleťového laku se k základní cenovce může přičíst ještě jeden ze dvou nabízených paketů, které však vcelku nelogicky nelze navzájem kombinovat. Balíček Tech stojí 70.000 Kč a nabídne kupříkladu kožené čalounění sedaček, přední a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent či systém pro detekci překážky. O 20.000 Kč levnější je paket Solar, jenž poskytne střechu s fotovoltaickými články. Ta prodlouží čistě elektrický dojezd o zhruba pět kilometrů. Jestli tak chcete parkovací senzory a fotovoltaickou střechu, máte smůlu. Logiku v tom nehledejte...

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Cena v základní výbavě: 990 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 075 900 Kč

Základní výbava:15“ kola z lehkých slitin, sada na opravu pneumatik, 7x airbag, asistent rozjezdu do kopce, předkolizní bezpečnostní systém s detekcí chodců, rozpoznávání dopravních značek, upozornění na opouštění jízdního pruhu s funkcí vrácení se na vybraný směr jízdy, automatická dálková světla, adaptivní tempomat, detekce únavy řidiče, sledování slepého úhlu, upozornění na dopravu za vozem, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, multimediální systém s 8“ dotykovým displejem a navigací, dvouzónová automatická klimatizace, zadní parkovací kamera, bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, kabel pro nabíjení vozidla ze standardní zásuvky, kabel Mennekes pro rychlé nabíjení, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak karoserie (+15.000,-), Paket Tech - kožené čalounění sedadel, přední a zadní parkovací senzory, inteligentní parkovací asistent, systém pro detekci překážky, audiosystém JBL s 2 dodatečnými reproduktory (+70.000,-).

Komentář Jany Havligerové: Senát hraje o vlastní pověst Komentář Jany Havligerové: Senát hraje o vlastní pověst

Senát konečně dokazuje, že je navýsost politickou…

České Budějovice povede čtyřkoalice, primátorem zůstane Svoboda z ANO České Budějovice povede čtyřkoalice, primátorem zůstane Svoboda z ANO

České Budějovice povede koalice ANO, Hnutí Občané pro…

Jemenská humanitární krize se prohlubuje, varuje OSN Jemenská humanitární krize se prohlubuje, varuje OSN

Pokud se situace v Jemenu nezmění, bude v příštích…

V Afghánistánu v pondělí padl rotný Tomáš Procházka. Ve středu bude přepraven do Česka V Afghánistánu v pondělí padl rotný Tomáš Procházka. Ve středu bude přepraven do Česka

V Afghánistánu v pondělí zemřel rotný Tomáš Procházka.…

 

Štítky Toyota Hybrid Testy

Technické údaje
Motor Toyota Prius Plug-in Hybrid
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 142 / 3600
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 53 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 90 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1
Emise CO2:23
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 359 / -
Objem nádrže (l):43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 325
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4645
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 



Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou Prodeje Toyoty Prius pozastaveny, objevil se problém s parkovací brzdou

Toyota svolává do servisů více než 90 tisíc současných…

Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem Toyota prodala už devět milionů hybridů, začala Priusem

Toyota se chlubí devíti miliony hybridních aut, které…

 



 
Šílený pokus s ocelovým a litým kolem: Co se s nimi stane pod tlakem hydraulického lisu?

Šílený pokus s ocelovým a litým kolem: Co se s nimi stane pod tlakem hydraulického lisu?

Dnes 09:50

Jak obstojí obutí auta proti hydraulickému lisu?




Blesk.cz

Ptejte se PRÁVĚ TEĎ odborníků na telefonu Blesku! Ví vše o důchodu, nemocenské i ošetřovném

Ptejte se PRÁVĚ TEĎ odborníků na telefonu Blesku! Ví…

Volejte, ptejte se! Důchody, mateřská a otcovská dovolená nebo ošetřovné patří mezi žhavá témata, na která se…

Místo opravy střechy strhli verandu a...utekli! Klempíř s tesařem se chovali jako Pat a Mat

Místo opravy střechy strhli verandu a...utekli!…

Drtilové žijí v téhle obci poblíž Brna už třetí generaci. Jejich syn Jan (54) se rozhodl rodinný dům z roku 1910…

 

iSport.cz

Malík o odchodech na FAČR: Berbr v tom není, umím se s ním pohádat

Malík o odchodech na FAČR: Berbr v tom není, umím se…

Žádný černokněžník Berbr v tom není. Michal Prokeš musel odejít, protože jsme se nemohli shodnout na jeho…

Plzeňský svátek v Madridu. Hubník a spol. sbírali selfie, Limberský skóroval

Plzeňský svátek v Madridu. Hubník a spol. sbírali…

PŘÍMO Z MADRIDU | Fotky, selfie, ohromené výrazy. Hráči Viktorie v pondělí krátce po sedmé hodině večerní poprvé…

 

Reflex.cz

Krkavčí matka: Smrt je krásná. Kdybych umřela, jsem s tím v pohodě, Češi jsou ale naučení na strach

Krkavčí matka: Smrt je krásná. Kdybych umřela, jsem…

Cesta, kterou poznamenala a výrazně posunula smrt. Veronika Hurdová ji popisuje na svém blogu Krkavčí matka. Je…

Na české vojáky v Afghánistánu zaútočil spojenecký voják

Na české vojáky v Afghánistánu zaútočil spojenecký voják

V Afghánistánu v pondělí zemřel po útoku další český voják a další dva při tom byli zraněni. Zemřelým je rotný…