Mitsubishi ASX 1,6 vs. Nissan Qashqai 1,6 – Juniorské závody

Mitsubishi ASX 1,6 vs. Nissan Qashqai 1,6 – Juniorské závody

 
 

Ani jeden z vozů nenabízí pohon všech kol, na horaly si tak jen hrají. I díky tomu však nabízejí velmi zajímavou cenu. Který je lepší?

Nebudeme si nic namlouvat, i mezi malými SUV záleží na každé ušetřené tisícikoruně. Co když na hory moc často nezavítáte, takže pohon všech čtyř kol vlastně ani nepotřebujete (oba modely naštěstí mají na předokolku solidní adhezi), navíc toho ani mnoho nenajezdíte či jste klidní řidiči, takže kupovat jiný než základní motor je pro vás zbytečnost? A přesto chcete z rozličných důvodů SUV.

Připravili jsme pro vás srovnání dvou juniorských SUV s atmosférickými šestnáctistovkami a podíváme se, které vám za co nejméně peněz přinese co nejvíce muziky.

obrázek [300 x 287] Na našem trhu se oba vozy ve třídě malých SUV pohybují dlouhodobě ve druhé polovině první desítky a dohromady drží zhruba šest procent trhu. Nejsou to tedy žádní nazdárci. Na pozici jedničky je vše jasné, Yeti stále neohroženě vládne. Ale dnes to o Škodovce nebude...

Pod kapotou základ

Oba vozy mají pod kapotou agregáty o shodném výkonu i objemu 1,6 litru (přesněji, Nissan 1.598 cm3 a Mitsubishi 1.590 cm3). Jak to už tak bývá, když dva dělají totéž, není to vždy totéž.

Atmosférický čtyřválec pod kapotou Nissanu má nejvyšší výkon 86 kW při 6.000 min-1, točivý moment vrcholí při 4.400 min-1 hodnotou 158 Nm. V Mitsubishi najdeme agregát o shodném výkonu (při stejných otáčkách), maximum točivého momentu 154 Nm je oproti Qashqaii položeno o 400 otáček níže.

Jak je to tedy s tím „není to vždy totéž“? Podle papírových hodnot to vypadá na remízu, avšak skutečnost je jiná. U Nissanu je agregát velmi dobře utlumen a ani ve vysokých otáčkách do kabiny neproniká přílišný hluk. Na rozdíl od ASX však postrádá výraznější výkonovou špičku, ve středních a nižších otáčkách mají zátah srovnatelný.

obrázek [300 x 450] To u Mitsubishi o práci čtyř pístů pod kapotou víte mnohem intenzivněji, avšak sportovněji založeným řidičům (byť ti asi nebudou tou pravou cílovou skupinou) to vadit nebude. Motor má v poslední třetině otáček zdravý, živý zvuk, podle kterého bychom relativně skromných 117 koní určitě nehádali. Na delších cestách však posádka hlukem sužována není.

Spotřeba

Na poli spotřeby jsou oba vozy vzácně vyrovnány. Pětistupňová převodovka je v obou vozech poskládána rozumně (s dlouhou pětkou), proto ani ve vysokých dálničních rychlostech spotřeba neroste nade všechny meze. U Nissanu jsme při reálné stotřicítce odečetli zhruba 3.600 min-1, u Mitsubishi pak 3.500 min-1. Palubní počítač pak, v souladu s očekáváním, vykazoval podobné hodnoty. U ASX jsme při dálničním tempu odečetli 8,5 litrů Naturalu na 100 kilometrů, u Qashqaie 8,6 l.

Zpomalení na stovku s sebou přineslo jednak snížení otáček (u obou o zhruba 800 min-1) a samozřejmě také spotřeby. Konkrétní hodnoty najdete v tabulce. Po městě jsme s oběma vozy jezdili za osm až devět litrů benzinu, dlouhodobě se lze s oběma bez problémů vejít pod osm.

Odečtená spotřeba palivaMitsubishi ASX 1.6Nissan Qashqai 1.6
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]5,7 / 27005,8 / 2800
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]8,5 / 35008,6 / 3600

Interiér: V jednoduchosti je síla

obrázek [300 x 320] Oba vozy se mohou pochlubit solidním, dobře slícovaným interiérem který nevrže a ve kterém se řidič cítí dobře. O něco modernějším (nebo spíše svěžejším) dojmem působí vnitřek ASX, ve kterém najdeme mimo jiné barevný informační displej mezi budíky. Nissan má monochromatický, navíc zde dobře se držící volant zdobí nemoderně působící tlačítka. Ergonomie je u obou vozů na dobré úrovni, o něco lépe se ovládají palubní systémy u ASX, a to díky větším tlačítkům. Oba automobily nabízejí loketní opěrku mezi předními i zadními sedadly.

U Nissanu je zase výhodou více odkládacích ploch na středovém tunelu mezi předními cestujícími, kam se vejdou například tři plechovky s nápoji. Zapuštění středové části do palubní desky je také o něco užší, takže je zde více místa na kolena. Qashqai nabídne nepatrně jednodušší vstup do zavazadlového prostoru o objemu 410 litrů, ASX disponuje základním objemem 419 litrů (dle sklonu opěradla až 442 l) a průvlakem na lyže. Nakládací hrany jsou ve stejné výši.

Na všech sedadlech je pro dospělého člověka místa dost, na šířku o chloupek více u Nissanu, na výšku zase (kvůli střešnímu oknu) v ASX. Celkově pohodlnější přední sedadla má ASX, oba sokové nabídnou odpovídající míru bočního vedení. Na zadních sedadlech se o něco lépe sedí v Qashqaii a to díky delším a více skloněným sedákům.

obrázek [600 x 538]  

Celkově má řidič ze svého sedadla o něco lepší výhled v Nissanu, byť šikmo vzad i vpřed je výhled nepatrně horší. Misky vah na jeho stranu převážily zejména ostřikovače rozprašující směs po celém okně (u ASX nikoliv) nebo znatelně větší zadní stěrač, díky kterému máte v horším počasí lepší výhled zadním oknem. U obou modelů kvitujeme rozměrná a přehledná vnější zpětná zrcátka, byť při vysokých rychlostech hlučí.

Výbava

A co výbava? Nissan nabízí v základní výbavě přední, boční i hlavové airbagy, ESP, šestnáctipalcová ocelová kola, manuální klimatizaci či Bluetooth handsfree. Mitsubishi ASX boduje kolenním airbagem řidiče, nemá však Bluetooth. Více v tabulce níže.

Ani k jednomu z vozů si nelze dokoupit pohon všech kol, u ASX je totiž spojen s výběrem vznětové osmnáctistovky (ta se jako předokolka u nás neprodává), Qashqai čtyřkolku za příplatek 50 tisíc Kč nabízí ke všem motorizacím kromě těch základních: testované benzinové šestnáctistovce a vznětové patnáctistovce.

obrázek [300 x 378] Podíváme-li se do ceníků na top verze obou vozů, je vidět jistá převaha Nissanu. Za 499.500,- Kč (1,6, výbava Tekna) dostanete vůz se sice slabší motorizací, ale zato dlouhým seznamem zajímavých položek. Patří k nim osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, xenonové světlomety (18“ kola v ceníku ASX nenajdete, xenony jsou zase již ve druhé nejvyšší výbavě), automatická dvouzónová limatizace, systém Nissan Connect s 5“ barevnou obrazovkou a sledováním okolí vozu, audiosystém BOSE se sedmi reproduktory nebo inteligentní klíč.

Mitsubishi ASX je v nejvyšší výbavě Instyle + možné pořídit jen se vznětovým agregátem, proto se podívejme na druhý nejvyšší stupeň Intense za 534.900,- Kč. Ten s sebou přináší například kožené čalounění sedadel, již zmíněné xenony, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, parkovací kameru ve zpětném zrcátku (nikoliv tedy na barevný 3,3“ displej), automatickou klimatizaci nebo rádio se šesti reproduktory. Vítěz? Nissan.

Mitsubishi ASX a Nissan Qashqai - srovnání základních výbav
ModelMitsubishi ASXNissan Qashqai
Motor1.6 MIVEC (86 kW)1.6 (86 kW)
VýbavaInformVisia
Základní cena [Kč]429.900,-379.900,-
Airbagy čelní, boční, okenníSS
Kolenní airbagS-
Asistent rozjezdu do kopceS-
Kožený volant--
Palubní počítačSS
Centrální zamykání s DOSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
El. stahování všech okenSS
ESPSS
Střešní ližiny6000,- + montáž-
Klimatizace manuálníSS
Střední loketní opěrka vpředuSS
Litá kola--
Metalický lak14.000,-13.500,-
Bluetooth handsfree-S
RádioS (4 repro, CD a MP3, AUX)S (4 repro, CD, AUX)
Tempomat--
Vyhřívání zpětných zrcátekSS
Rozměr pneu215/65 R16215/65 R16

Jízda

I na poli jízdních vlastností je jasným vítězem Nissan. Začněme od řízení. To je přesnější okolo středové polohy, příjemně tužší a nabídne více informací od předních kol. Celkově se dá označit za jednoznačně povedenější.

Na poli komfortu jsou oba vozy v podstatě rovnocenné, nepatrně lépe žehlí nerovnosti ASX. Jedním z důvodů jsou nepochybně rozdílné velikosti kol. Zatímco Mitsubishi obouvá na šestnáctipalcové ráfky pneumatiky o rozměru 215/65, u Nissanu najdeme sedmnáctky 215/60. Velké výmoly každopádně nemá rád ani jeden z modelů, oba můžeme pochválit za tuhou karoserii (Nissan o něco více).

obrázek [300 x 418] Sedmnáctipalcové pneumatiky jsou pro podvozek Qashqaie, zdá se, ideální volbou. Qashqai je v zatáčkách o poznání jistější než ASX, méně se naklání a limit přichází znatelně později. To ASX se přes vysoké pneumatiky relativně rychle převalí, čímž sportovní jízda končí. Nissan si také zaslouží pochvalu za stabilitu ve vysokých rychlostech, na německé dálnici bude příjemnějším společníkem, a mít šestku, bez problémů bychom vám jej mohli doporučit i na občasné delší výlety po Evropě. Slabinou je u něho slabší odtlumení oblasti podběhů zadních kol, což se nejvíce projeví při deštivém počasí.

U obou vozů jsme spokojeni s řazením i citlivě nastavenou spojkou. Páka se v kulise pohybuje bez zadrhnutí a dráhy nejsou přehnaně dlouhé. Při přímém porovnání se nám řazení u ASX zdálo přeci jen o malý kousíček horší. O sportovnosti však nemůžeme hovořit ani v jednom případě.

Závěr

Nissan nebo Mitsubishi? Po součtu všech pro a proti je odpověď jasná: Nissan Qashqai je celkově lepší koupí.

Má lepší jízdní vlastnosti, kvalitnější řízení a nabídne i atraktivnější cenu. V ideálním případě bychom z těchto dvou vozů udělali hybrid - ne, není řeč o elektropohonu, ale o komponentech. Do Nissanu bychom zastavěli šestnáctistovku, a když bychom byli v tom, tak i interiér z Mitsubishi. Jen škoda, že bychom přitom ve vyšších verzích přišli o zajímavé prvky výbavy.

Mitsubishi AXS 1.6 MIVEC
+Vysoké užitečné zatížení
Kvalitněji působící interiér
Komfortní jízdní vlastnosti
Pohodlná přední sedadla
-Pouze pětistupňová převodovka
Na výběr pouze dvě motorizace
Horší chování vozu na limitu
Vyšší cena

JAKE.AUTO.CZ Mitsubishi ASX – všechny testy a další články


Nissan 1.6
+ Utlumení motoru
Jízdní vlastnosti
Cena
Více možností výbavy
-Krátké sedáky vzadu
Pouze pětistupňová převodovka
Odhlučnění zadních kol
Nevýrazný interiér

JAKE.AUTO.CZ Nissan Qashqai – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi ASX 1.6Nissan Qashqai 1.6
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15901598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 86 / 600086 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 154 / 4000158 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.411.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.9 / 5.97.9 / 5.2 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 419 / 1219410 / 1513
Objem nádrže (l):6365
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1270 / 6001297 / 415
Rozměr pneu:215/65 R16215/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 42954330
b) šířka (mm): 17701780
c) výška (mm): 16151615
d) rozvor (mm): 26702630
e) rozchod vpředu (mm): 15251540
f) rozchod vzadu (mm): 15251550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1140880 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960680 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970930
k) šířka vpředu (mm): 14401450
l) šířka vzadu (mm): 14101420
délka sedáku vpředu (mm): 510520
délka sedáku vzadu (mm): 500430
výška opěradla vpředu (mm): 630600
výška opěradla vzadu (mm): 660640
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi ASX 1,6 vs. Nissan Qashqai 1,6…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Opilá žena přeskočila s qashqaiem kruhový objezd Opilá žena přeskočila s qashqaiem kruhový objezd

Scéna jako z akčního filmu se odehrála v Británii, kde…

Detailní pohled na modernizovaný Nissan Qashqai. K čemu slouží trojúhelníky na podvozku? Detailní pohled na modernizovaný Nissan Qashqai. K čemu slouží trojúhelníky na podvozku?

Modernizovaný Nissan Qashqai jsme si v Ženevě prohlédli…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce se Svobodou a jeho ženou Vendulou

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce…

Oblíbená zpěvačka Leona Machálková slaví 50. narozeniny. Tato umělkyně měla život plný krásných, ale i těžkých…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…