29.12. 2017 Martin Machala Martin Machala

Mitsubishi L200 2.4 DI-D Expedition – Cestovatelská specialitka

 

Jestliže jste do svých novoročních předsevzetí zařadili expediční výpravu za dobrodružstvím, Mitsubishi pro vás připravilo ideální dopravní prostředek.

Expediční L200 vzniklo přímo u nás, z iniciativy českého zastoupení třech diamantů, o tovární přestavbu nebo příslušenství se tedy nejedná. A i když vypadá tenhle japonský pick-up opravdu docela dobrodružně (třeba „africké“ nahoru vyvedené sání), podle chlapců z českého Mitsubishi to však vyložený expediční speciál do nejtvrdších podmínek přece jenom není. Úpravy a příslušenství se prý nejvíc hodí do přívětivější Evropy, třeba na výlety do přírody nebo aktivnější outdoorovou dovču.

Všechny doplňky najdete hezky pohromadě v přiložené tabulce (celkem přijde expediční výbava na necelých 430.000 Kč), tím nejviditelnějším prvkem je kromě zvýšeného sání samozřejmě stan (za pětašedesát tisíc). Složený ve svém domečku vypadá rozměrově velice skromně, vzpřímený však poskytne naprostý spací komfort dvojici dospělých. Stan se stavěl samozřejmě ručně – tak dlouho jsem točil pákou, až byla střecha v nejvyšší poloze. Šlo to snadno, směrem dolů už o něco hůř. Stan se totiž bránil a zlomyslně vyčuhoval vždycky v těch místech, kde se měl horní kryt překrývat s tím spodním. A já tak musel obíhat auto a stan vždycky zastrčit. Nic hrozného, jenom si zkrátka musíte dávat pozor na vykukující látku, jinak stan bezpečně nezavřete. A vzhledem k tomu, že jde o teréňák, musíte za stanem docela vysoko…

A co by to bylo za dovolenkovou idylku, kdybychom si díky markýze za sedm tisíc nemohli připravit romantické posezení (hliníková židlička stojí patnáct stovek). Se samotnou markýzou jsem se pral daleko víc než se stanem. Ani ne tak při jejím rozkládání, to až při fixaci. Aby se totiž trochu vratké nožičky s poryvem větru nezlomily, musel jsem je ke konstrukci přichytit ještě provázky. Vzdal jsem to.

Pak už jenom vyndat z pětatřicetilitrové ledničky (čtyřiadvacet tisíc, místo našla na korbě) něco dobře vychlazeného a výlet nemůže být lepší. A níže tedy kompletní seznam expediční výbavy. Jenom bacha, v ceně není montáž.

obrázek [600 x 396]

Hardtop74 197
Stan Maggiolina Airlander65 000
Nezávislé topení Webasto43 170
Kryty podvozku35 332
Multi-Mount35 000
Naviják WARN M800031 660
Terénní pneumatiky31 610
Air Locker uzávěrka diferenciálu29 062
ARB lednice 35 lt23 619
Zvýšené sání14 207
ARB vyprošťovací taška Medium RK1110 084
Střešní nosič8 833
ARB kompresor CKMA12 12V8 172
Rhino-Rack markýza Sunseeker 20006 950
Rhino-Rack LED kit 6 050
Rhino-Rack boční díl k markýze Sunseeker 20003 801
ARB hliníková skládací židle Sport1 550
ARB upevňovací sada lednice848
CELKEM429.145

Naftová síla

V tabulce expedičních příplatků jste si možná všimli i uzávěrky diferenciálu za devětadvacet tisíc. Znovu se jedná o dodatečně montované příslušenství, na středovém tunelu tedy přibyl speciální čudlík. I bez uzamykatelného diferenciálu však Mitsubishi L200 zvládne i velmi obtížné mimosilniční podmínky, kromě připojitelné čtyřkolky (elektronicky, do rychlosti 100 km/h) s redukcí jsou v terénu obrovskými pomocníky poctivé drapáky (znovu položka z expediční tabulky, tentokrát za dvaatřicet tisíc).

Tohle je OK, ještě poctivý pick-up s rámem a čtyřkolkou s redukcí, nadstandard v terénu se tedy dá předpokládat. A právě vzhledem k těmto schopnostem mě hodně překvapilo spořádané silniční vychování. Samozřejmě v rámci třídy, ale s L200 se dá vcelku normálně jezdit. Podvozek nijak nepříjemně neskáče (asi pomohla i zátěž na korbě, lednička, naviják, zahradní nábytek…), spíš žasnete nad jeho filtračními schopnostmi. Taková díra se ještě ani u nás nenarodila, aby Mitsubishi L200 rozhodila. Nezvyk je samozřejmě řízení s nekonečným převodem, zaručkujete si opravdu hodně. A pak i ty vnější rozměry nejsou úplně denní chleba, hlavně délku skoro 5,3 vám dá pick-up čas od času pocítit. Od volantu bych ale řekl, že je auto daleko širší než jeho 1815 mm. Hodně vysoké posezení a dlouhá kapota se postaraly o tenhle optický klam ještě většího auta.

obrázek [600 x 353]

Ani dálnici se vyhýbat nemusíte, terénní pneumatiky jsou vcelku potichu, jenom komín sání se kolem stotřicítky už s nápory větru potýká docela hlasitě. Silniční schopnosti tedy potěší a mile překvapí, síla naftového čtyřválce 2.4 DI-D mě ale dostala. Čísla 133 kW a 450 N.m nevypadají nijak zvlášť úderně ani sama o sobě, teď k nim ale přidejte dvě tuny železa, pneumatiky jak z traktoru a čtyřkolku. Ve skutečnosti je však pocit ze zátahu velmi intenzivní, subjektivně podpořený ještě chrochtáním z komína – čtyřválec se holt dožaduje přísunu vzduchu. Vždyť ani desetisekundové zrychlení na stovku není vůbec špatné a reálně dosahovaná dynamika víc než uspokojivá. Hučení ze sání je navíc skoro tím nejhlasitějším projevem jednotky, čtyřválec je díky nízkému kompresnímu poměru 15,5:1 a vyvažovacímu hřídeli velmi tichý nejen při porovnání s pick-upy. A ještě jedná technická – na rozdíl od slabší verze se 113 kW používá ta silnější se 133 kW ještě proměnné časování a zdvih sacích ventilů (Mitsubishi tomu říká MIVEC).

Spotřeba se v mém případě pohybovala mírně nad jedenácti litry, hodně času jsem však strávil expedičním dálničním přesunem a ani jinde jsem se rozhodně neomezoval. Jo, jede fakt moc hezky, ten čtyřválec 2.4 DI-D. Možná bych si spíš než šestistupňový manuál vybral automatickou pětistupňovou alternativu. Za čtyřicet tisíc bych získal měnič s chováním ze staré automatové školy (komfort řazení neskutečný, rychlost ovšem velice pozvolná). Na expedici by se hodil víc.

Když chcete něco dobrodružnějšího

Letos jsem měl štěstí na víc obytňáků, upravené Mitsubishi L200 se však dost vymyká. Jasně, jde o pick-up, což jeho vlastnosti tak nějak logicky předurčuje. Spaní je proti plnohodnotným obytňákům přece jenom provizornější, sprchu nebo sporák v japonském teréňáku opravdu nenajdete. Na druhou stranu se s ním podle očekávání dostanete tam, kde byste třeba s californií od Volkswagenu jenom tak hrabali kolečkama. Třeba rybářům by se Mitsubishi L200 Expediton mohlo líbit. Za samotný pick-up s motorem 2.4 DI-D a testovanou prostřední výbavou Intens dáte minimálně 781.650 Kč, expediční nádobíčko pak přijde na necelých 430.000 Kč.

Nejlevnější verze modelu677.350 Kč (L200 Club Cab 2.4 DI-D/113 kW Invite)
Základ s testovaným motorem781.650 Kč (L200 2.4 DI-D Intens)
Testovaný vůz bez příplatků781.650 Kč (L200 2.4 DI-D Intens)
Testovaný vůz s výbavou1.239.358 Kč (L200 2.4 DI-D Intens Expedition)

Plusy

  • Velmi silný motor
  • Použitelný i na silnici
  • Praktické a cenově dostupné expediční doplňky

Minusy

  • Obtížnější manipulace se stanem a markýzou
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi L200 2.4 DI-D Expedition

Cena v základní výbavě: 781 650 Kč Cena v testované výbavě: 1 239 358 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, dešťový senzor, automatická klimatizace, tempomat, bluetooth handsfree, mlhovky, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, litá sedmnáctipalcová kola.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+26.990 Kč), expediční výbava (+429.145 Kč).

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 

Štítky Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi L200 2.4 DI-D Expedition
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2442
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 430 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 6.1 / 7.1
Emise CO2:186
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1061 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1950 / 955
Rozměr pneu:245/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5285
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1775
d) rozvor (mm): 300
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 1110
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu

Tři diamanty se žádnou zásadní novinkou pro Evropu…

Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up

Nové Mitsubishi L200 šlo při testech Euro NCAP ve stopách…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…