Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Mitsubishi Colt zná české ceny. Jak si stojí proti Renaultu Clio?

Ondřej Šámal
Diskuze (28)

Klon povedeného francouzského hatchbacku vstupuje na český trh. Ve srovnání s Renaultem Clio nabídne základní atmosférický tříválec, který pochází z vývoje spřízněného Nissanu.

Automobilka Mitsubishi po vcelku úspěšné minulé dekádě, kdy zářila nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě v podobě modelu Outlander a jednoduchých SUV ASX dokázala přilákat davy, poslední roky trochu paběrkuje. Až větší spolupráce s aliančně spřízněným Renaultem Japonce znovu nakopává. Po nástupci zmíněného ASX, který už na pohled nezapře základ v Renaultu Captur, tu máme další klon v podobě hatchbacku Colt.

Ten se v Evropě objevuje v sedmé generaci, na domácím trhu je už tohle jméno přitom známé od roku 1962. Novinka se od zmodernizovaného clia především jinou maskou s emblémy trojice diamantů. Ani uvnitř nečekejte výraznější odlišnosti.

Video se připravuje ...

Na rozdíl do malého renaultu nabídne Mitsubishi Colt na českém trhu základní atmosférický tříválec H4D původem od Nissanu. Skromná pohonná jednotka se 49 kW a 95 Nm začíná na 379.960 Kč, což je také nejnižší cena japonského modelu s francouzskými geny. Clio s přeplňovaným tříválec 1.0 TCe s 67 kilowatty je i bez 35tisícového výkupního bonusu za starý vůz je za 383.000 Kč, tedy jen o tři tisíce dráž. Výbava obou aut je přitom srovnatelná.

V nevýhodě je Mitsubishi Colt také v případě hybridní varianty se systémovým výkonem 105 kilowattů. Jestliže francouzský originál koupíte už od 513 tisíc, colt stojí minimálně 559.960 Kč. V tomhle případě má však japonský sourozenec o něco lepší výbavu. Rozhodující ovšem budou konkrétní nabídka a sympatie k značce.

Mitsubishi Colt: Technická data a ceny
Motor 1.0 MPI 1.0 MPI-T 1.6 Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1598
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 49/6300 67/5000 69/5600, 36/1677*
Točivý moment [N.m/min]  95/3600 160/2000-3750 148/3200, 205/200*
Převodovka 5M 6M 4A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 17,1 12,2 9,3
Max. rychlost [km/h] 160 174 174
Kombinová spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,2 5,1-5,2 4,2-4,3
Délka x šířka x výška [mm] 4053 x 1798 x 1439
Rozvor [mm] 2583
Světlá výška [mm] 142
Objem kufru min/max [l] 391/1069
Výbava Inform [Kč] 379.960 - -
Výbava Invite [Kč] 399.960 409.960 559.960
Výbava Invite+ [Kč] - 419.960 565.960
Výbava Intense [Kč] - 436.960 574.960
Výbava Intense+ [Kč] - 451.960 589.960
Výbava Instyle [Kč] - 509.960 642.960
*spalovací motor, elektrický motor
Ondřej Šámal
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
28. 1. 2024 19:38
Re: Proč by si člověk kupoval...
Treba prave proto, ze je to atmo s neprimym vstrikem?

To je do mesta mnohem lepsi reseni.

Dodnes jezdim, obcas, Puntem II se 44kW, a ve meste (i na okreskach) to uplne staci.

Jasne, na cestu po dalnici to fakt neni. Ale na to nebylo stvoreno ani to Clio.
18. 1. 2024 18:17
Proč by si člověk kupoval...
...tuto trapnou kopii, když může mít francouzský originál? :-O :-( :no:
18. 1. 2024 17:35
Re: Badge engineering
Z čeho tak usuzuješ? Já vlastnil Clio 1Gen 1.4RN a nijak jsem se za něj nestyděl. Bylo to super auto. Kolega má Clio RS s atmo 2l motorem 145kW + manuál, taky super kára :yes:
18. 1. 2024 17:32
Re: Badge engineering
Taky si myslím, že ten atmo litr bude o ničem, taková zdechlina a nejspíš jen slouží pro cenu "již od...". Reálně jej asi nikdo nekoupí.

Nechápu ale, proč Clio/Colt nemají ten silnější litr 81kW, co má Dacia snad ve všech modelech???
18. 1. 2024 16:48
Re: Badge engineering
Nie úplne čerstvú, ale Autoštýle na Panónskej. Mala to byť príprava na STK, babrali sa vzadu s brzdou a kvôli nej som skoro neprešiel. Teraz pred ďalšou STK som to dal už inam a zistili, že zle to v Renaulte poskladali. Také blbiny, ale počúvam to aj od známych, hlavne na Lamač.