Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi ASX prošlo faceliftem. Design zůstal věrný originálu

Ondřej Šámal
Diskuze (13)

Japonský sourozenec Renaultu Captur dostal v rámci modernizace novou tvář. Složení motorů zůstává totožné, jen o plug-in hybridu se stejně jako u renaultu zatím nemluví.

Díky členství v alianci s Renaultem a Nissanem má Mitsubishi přístup ke společným technologiím. Japonská automobilka s třemi diamanty ve znaku díky tomu oživila malý hatchback Colt a představila novou generaci svého úspěšného modelu ASX. Místo vývoje svébytných aut totiž sáhla do francouzských skladů a jako základ si vybrala dva nesmírně povedené renaulty.

Colt tudíž odpovídá velmi povedenému Renaultu Clio, ASX zase vsadilo na osvědčený koncept crossoveru Captur, kterého se v rámci dvou generací od roku 2013 prodalo přes dva miliony exemplářů. A zatímco francouzský originál prošel omlazením před třemi týdny, japonský sourozenec přichází na řadu nyní.

Změn proti Renaultu Captur je nepřekvapivě málo. Oba vozy se liší především jiným logem na masce chladiče, ASX dostalo také lehce přepracovaný přední nárazník a další drobnosti. Uvnitř je rozdílů snad ještě méně, což však z pohledu multimediálního systému vůbec nevadí.

Mitsubishi ASX totiž od Renaultu přebralo skvělé rozhraní OpenR Link s 10,4palcovým displejem, jež stojí na základech Androidu Automotive 12. Majitelé si tak budou moci užívat integrované aplikace od společnosti Google. K dispozici budou Google mapy, obchod s aplikacemi Google Play a Asistent Google).

Zatímco u současného provedení máte na výběr ze čtyř motorů, tisková zpráva u novinky zatím nezmiňuje plug-in hybridní pohon. Stejně tomu bylo také u představení omlazeného Renaultu Captur. Potvrzené tak zatím máme pouze dva čistě zážehové motory v podobě tříválce 1.0 MPI-T s 67 kilowatty s šestistupňovou manuální převodovkou a vynikajícího čtyřválce o objemu 1,3 litru se 103 či 116 kilowatty, který najdeme i pod kapotami kompaktních mercedesů.

Video se připravuje ...

Prapor výrazněji elektrifikovaných pohonů zatím nese pouze klasický hybrid, který u Renaultu „vyšperkovali“ samočinnou převodovkou Multi-Mode se čtyřmi rychlostmi pro atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru (69 kW) a dvěma pro trakční elektromotor s 36 kilowatty. Soustavu ještě doplňuje 18kW startér-generátor, přičemž systémový výkon hybridu dosahuje 105 kilowattů.

Na samotný vůz Mitsubishi poskytuje záruku 5 let/100.000 kilometrů, na trakční baterii a její kapacitu u hybridu máte garanci 8 let, respektive 160 tisíc kilometrů. Zaujme až patnáctiletá asistenční služba. Do prodeje se osvěžené Mitsubishi ASX dostane letos na podzim.

Ondřej Šámal
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - lamal
25. 4. 2024 15:53
Re: Takto malo ASX prist hned
Suhlasim, tento dizajn je aspon zatial najmenej Renaulti, je to kus dostojnejsie pre znacku aj model samotny.
25. 4. 2024 15:34
Re: ASX
Jiný znak na volantu? :-[]

Jinak jo, předsudky jsou prevít a kozakm se pěkně odkopal.
25. 4. 2024 13:35
Re: ASX
Koukám, rozplývá se a asi by měl zajít k očnímu, Lancer v tom vážně nevidím :-[] Společné mají jen ty tři diamanty...
25. 4. 2024 12:45
Re: ASX
Veď tento je navlas rovnaký s tým z Capturu. Tak aký napúl a čo ho teda robí krajším?
Avatar - Ozzman
25. 4. 2024 12:27
Re: ASX
A co ti na tom přesně vadí oproti konkurenci ? Je tam vše na svém místě, tablet nevyčnívá nad palubku, je to přehledné, dobře se to ovládá, mají velmi hezké materiály těch interiérů, včetně slušných sedaček.