Nissan X-Trail 2.0 dCi A/T – Krabice hvězdou

Nissan X-Trail 2.0 dCi A/T – Krabice hvězdou

 
 

Čert vem facelift. X-Trail je i po tom posledním stále ta skvělá krabice, která v terénu i mimo něj strčí do kapsy většinu konkurence. Ale najdou se i chyby…

Nissan coby nekorunovaný král crossoverů luxuje kouty trhu, o kterých ještě nedávno neměl automobilový průmysl ani tušení. Zatímco na stylové modely Murano, Qashqai a Juke si už brousí účet kdejaký designový požitkář, v nabídce zůstávají naštěstí i stálice značky.

X-Trail se tak v průběhu dvou generací stal v podstatě náhodou unikátem segmentu SUV: jeho křivky se nezakulacují, záď se nebalí do „sportovního“ vajíčka, okna se nesnižují, vnitřní prostor se nezmenšuje a schopnosti v terénu jsou opravdu stálé i přes absenci redukce.

Zatím poslední omlazení lze rozpoznat hlavně zepředu: Jinak hranatá světla přesahují kruhovou čočkou dolů do nárazníku, nikoli už směrem k ose vozu. Samotný nárazník se změnil nejméně – prodloužil se a přední mlhovky se přemístily do nižší pozice.

Nová maska chladiče je mohutnější a plastičtější po vzoru drsnějších čtyřkolek Pathfinder a Navara.

Zadní světla dostala novou grafiku a pro koncová a brzdová světla využívají světelné diody.

Lemy v blatnících a větší kola také odstranily jedno z velmi subjektivních negativ dosavadního provedení - auto tak už konečně nevypadá, jako by mělo omylem menší kola a širší blatníky.

obrázek [300 x 274]  

Uvnitř najdeme změny o poznání decentnější. Čalounění sedadel i tlačítka na přístrojovém panelu i volantu jsou na dotyk příjemnější, přístrojový štít zdobí větší a přehlednější rychloměr a otáčkoměr. Velký počet využitelných odkládacích prostor by mohl X-Trail konkurenci povinně vyučovat, totéž platí o bohatém prosklení.

V nabídce na českém trhu už jsou k dispozici pouze vznětové motory. Dvoulitrové turbodiesely s výkony 110 a 127 kW vyvinuté v rámci kooperace s Renaultem doprovází skvělá pověst, slabší z nich je navíc kombinovatelný s šestistupňovou automatickou převodovkou - a právě tato verze prochází naším testem.

Na začátek to nejzajímavější: 1,6 tuny vážící vůz v této konfiguraci spotřebuje v závislosti na stylu jízdy 6,8 až 7,9 litru na 100 km, ve městě pak až o 2 litry více.

Trochu bublavější studený start vystřídá po krátké době podstatně příjemnější zvuk, výraznější hluk proniká do kabiny až při vyšších rychlostech a otáčkách nad 3000 min-1.

Modernizovaná šestistupňová automatická převodovka překvapuje rychlým a hladkým řazením, z míry ji občas vyvede jen kickdown – to pak elektronika váhá a správný stupeň se jí povede až po chvíli, či na druhý pokus.

obrázek [600 x 417]  

Rozdílem třídy je pak X-Trail schopen porážet konkurenci při výletech mimo silnice. Kruhovým ovladačem lze zvolit automatické nebo stálé připojení pohonu zadních kol, světlá výška 200 mm patří ke standardu kategorie. Jako celek ale všechno tohle funguje mnohem příjemněji a jistěji, než u i na pohled drsnějších reprezentantů třídy.

Až do prvního protočení zadních kol v režimu 4x2 jede X-Trail jako po kolejích, což je v pořádku. Připojení zadního pohonu ovšem udělá z vysokého a těžkého vozu málem offroad, jehož schopnosti nebude mít posádka při smyslech ani odvahu vyzkoušet. Nemyslíme to jako reklamní frázi – vůz nás vlastní silou vytáhl i z rokle plné rozmoklého sněhu a jediné, čeho jsme litovali, byla absence možnosti ten zázrak natočit či vyfotit.

X-Trail je překvapivě měkce odpružen, což z něj dělá výborného společníka do městské džungle. Daní za to jsou pochopitelně výrazné náklony v zatáčkách a znatelný sklon k nedotáčivosti, obojí ovšem v míře snesitelné. Prostě – extrémní stabilitu jako u starého Forestera nečekejte, rychlé průjezdy zatáčkami jsou ale klidně možné i bez pískání a děsu v očích zbytku posádky. Jen to vyžaduje trochu citu.

obrázek [600 x 403]  

Jsme u Nissanu, takže tradičně vysokou úroveň centrálního dotykového displeje doprovází i jeho relativně vysoká cena. Integrovaná navigace kupodivu obsahuje i změny ze 3. čtvrtletí 2010, zadní parkovací kamera pak spolu s velkými zrcátky a nadstandardním rejdem umožní bezpečný pohyb i na omezeném prostoru.

Na všech pěti místech je dost prostoru pro tělo i hlavu, nástup usnadňují široké dveře. Víko zavazadelníku lze otevírat snadno a otevřená poloha umožňuje průchod téměř dvoumetrovým jedincům.

Samotný úložný prostor je stále týž. Až neuvěřitelně kluzká podlaha volá po nějakém přídavném krytu a objem 479 litrů také není omračující. Do celkového objemu 603 litrů se ovšem započítává i soustava prolisu a „zásuvky“, která je sice s to přiskřípnout neopatrnému řidiči prst, ale je neskutečně praktická a prostorná.

Zadní sedadla lze sklopit zcela do roviny a vznikne tak prostor pro 1773 litrů čehokoli. Bohužel, teprve pod vší tou prostorovou nádherou je přístup k rezervnímu kolu.

X-Trail patří v rámci třídy ke spíše dražším zástupcům, protihodnotou ale nabízí i více než odpovídající výbavu. Testovaný nejdražší stupeň LE Premium obsahuje například střešní nosič s integrovanými dálkovými světlomety, 18palcová kola, kožená sedadla s vyhříváním vpředu i vzadu, elektrické ovládání předních sedadel, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka, inteligentní klíč, audiosystém BOSE s měničem na 6 CD a IT Pack (DVD video, navigace s pevným diskem, 7palcová barevná dotyková obrazovka, hlasové ovládání, zadní parkovací kamera, přehrávání hudby prostřednictvím Bluetooth).

Jinými slovy – X-Trail je jedním z posledních zástupců tradiční školy SUV, která ještě nezapomněla na vnitřní prostornost a schopnosti mimo zpevněné cesty. Je trochu dražší a houpe se, ale je z něj skvělý výhled a spolehlivost potvrzují mimo jiné i recenze uživatelů na moje.auto.cz.

JAKE.AUTO.CZ Nissan X-Trail (přehled všech testů a dalších článků)


obrázek [600 x 366]  

První cena vozu677.900,-Kč (2.0dCi 110 kW XE)
První cena vozu s testovanou motorizací677.900,-Kč (2.0dCi 110 kW XE)
Základní cena testovaného vozu934.900,-Kč (2.0dCi 110 kW LE Platinum A/T)
Cena testovaného vozu vč. příplatků947.400,-Kč (2.0dCi 110 kW LE Platinum A/T)

Plusy

  • Vnitřní prostor
  • Kvalita zpracování
  • Sladění motoru s převodovkou
  • Odkládací prostory
  • Spotřeba
  • Schopnosti v terénu
  • Členění a velikost zavazadlového prostoru
  • Výhled z vozu

Minusy

  • Náklony karoserie
  • Výhled šikmo vzad
  • Sklon k nedotáčivému smyku
  • Kluzká podlaha zavazadlového prostoru
  • Cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan X-Trail 2.0 dCi A/T

Cena v základní výbavě: 934 900 Kč Cena v testované výbavě: 947 400 Kč

Základní výbava:ALL MODE 4x4-i s ESP + DDS* + USS (Podpora sjezdu & rozjezdu kopce), ABS + EBD + BA (protiblokovací systém ABS s elektronickým děličem brzdných sil a brzdovým asistentem), ESP (Elektronický stabilizační systém), ABLSD (Systém omezení prokluzu diferenciálu aktivovaný brzdami), přední airbagy (řidič + spolujezdec), boční airbagy vpředu integrované do opěradel předních sedadel, hlavové airbagy pro přední i zadní sedadla, aktivní opěrky hlav v předu, výškově nastavitelné (snižují riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu), ISOFIX kotevní body pro uchycení dětských sedaček u zadních krajních sedadel, upozornění nezapnutých pásů (světelná & hlasová), bezpečnostní pás řidiče s dvojitým předepínačem a omezovačem zatížení, bezpečnostní pás spolujezdce vpředu s předepínačem a omezovačem zatížení, výškově stavitelné přední bezpečností pásy, 3-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, výškově a podélně nastavitelný volant, 17palcová kola z lehkých slitin, pneu 215/60 R17, 16palcové rezervní kolo, elektricky ovládané střešní okno (s manuálně ovládanou sluneční clonou), zatmavená skla zadních bočních oken, střešní ližiny, xenonové světlomety s automatickým nastavením výšky, přední mlhová světla, vnější zpětná zrcátka, elektrická, vyhřívaná, el. sklopná a v barvě karoserie, vnější kliky dveří chromované, nárazníky v barvě karoserie, maska chladiče, chromovaná, hliníková okrasná lišta hrany zavazadlového prostoru, automatická klimatizace, 2 ventilační otvory topení/klimatizace pro zadní řadu sedadel, přední a zadní otvory ventilace, chromované, kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, elektricky nastavitelná přední sedadla (řidič + spolujezdec), výškově nastavitelné sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, loketní přední středová opěrka s integrovanou odkládací schránkou, dělená zadní sedadla, v poměru 40/20/40, volant a řadicí páka potažené kůží, 1 x osvětlení zavazadlového prostoru, 2 x čtecí lampičky vpředu, 1 x čtecí lampička vzadu, přední osvětlení dveří, zásuvka 2 x 12 V (1 x centrální panel, 1 x nákladový prostor), rádio s CD přehrávačem + měničem na 6 CD a 6 reproduktory, střešní anténa, Bluetooth hands free, ovládání autorádia na volantu, tempomat s ovládáním na volantu, dálkově ovládané centrální zamykání, (automatické zamykání při rozjezdu), inteligentní klíč, elektrické ovládání předních a zadních oken, palubní počítač, digitální hodiny, ukazatel venkovní teploty, denní počítač ujetých kilometrů, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, Super Luggage - dvojité dno zavazadlového prostoru se zásuvkou, 2 držáky v zavazadlovém prostoru pro uchycení nákupu, úložné kapsy v předních a zadních dveřích, 2x držáky nápojů v palubní desce s vyhříváním/chlazením, 2x zadní držáky nápojů ve středové konzoli s vyhříváním/chlazením, 2x držáky nápojů v přední části středové konsole s osvětlením, držák na sluneční brýle ve stropní konsole, audiosystém BOSE a IT Pack (DVD video, navigace s pevným diskem, 7palcová barevná dotyková obrazovka, hlasové ovládání, zadní parkovací kamera, přehrávání hudby prostřednictvím Bluetooth).

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (12.500,-Kč).

Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 

Štítky SUV Nissan Testy

Technické údaje
Motor Nissan X-Trail 2.0 dCi A/T
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.9 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 603 / 1773
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1645 / 525
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4630
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1535
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Nissan X-Trail 2.0 dCi A/T
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 

Přidat názorDiskuse: Nissan X-Trail 2.0 dCi A/T – Krabice hvězdou







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Dongfeng MX6: Předchozí Nissan X-Trail žije dál Dongfeng MX6: Předchozí Nissan X-Trail žije dál

Čínská automobilka Dongfeng oživila minulou generaci…

Nissan X-Trail se už vyrábí v USA, rovnou slaví jubileum Nissan X-Trail se už vyrábí v USA, rovnou slaví jubileum

Zatímco američtí zákazníci se nové generace X-Trailu…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…