Test Auto.cz

Opel Cascada 1.6 Turbo – Profesionální kliďas

16.7. 2014
Verdikt
 

Opel Cascada je kabriolet nabízející zajímavý mix schopností. Jak jezdí s novým nejsilnějším turbomotorem o výkonu 147 kW?

Pokud toužíte po voze, ve kterém si můžete užít sluneční paprsky naplno, měli byste při chůzi okolo showroomu Opelu zpozornět. Kabriolet s označením Cascada tak trochu vybočuje z řady a vlastně se k němu těžko hledá přímý konkurent. Za rozumnou cenu totiž dostanete opravdu veliké otevřené auto, do kterého se vejdou čtyři dospělí v docela slušném komfortu. A přitom se nezapomnělo ani na jejich zavazadla - i se staženou střechou zbývá pořád prostor o objemu 280 litrů, byť jeho tvary jsou hůře využitelné.

Cascada stojí v podstatě na pomezí tříd. Nejen velikostí, ale i svou výbavou míří mezi luxusnější konkurenci, ale paletou motorů či cenou se nevzdaluje od podobných, ale menších vozidel nižší střední třídy. Přitom za své peníze můžete dostat ne zrovna obvyklé prvky jako dálkové ovládání střechy, která se elektricky složí za 17 s, vyhřívaný věnec volantu, odvětrávaná ortopedická sedadla, či střechu se skleněným zadním oknem a dodatečnou speciální izolační vrstvou. Seznam standardní i příplatkové výbavy je dlouhý, přesto se málokdy podaří nakonfigurovat opravdu drahé auto. Vždyť 900.000 korun dnes stojí kdejaká vybavená Octavia. Příjemný je také důraz na praktičnost, kdy automobil má i elektricky sklopná zadní sedadla.

obrázek [600 x 402]  

V kokpitu je třeba ocenit zejména skvělá přední sedadla, která se elektricky posouvají pro snadné nastupování zadních cestujících. Testovaný exemplář měl švy fialovou nití, a to i na přístrojové desce, která je rovněž potažena kůží. Zní to děsivě, ale v reálu to nevypadalo vůbec zle. Dílenské zpracování odpovídá ceně – rozhodně nic, za co byste se před spolucestujícími museli stydět. U Opelů bývá často kritizován středový panel za přehršel tlačítek. Nám však tohle vůbec nevadí, po pár dnech se v tom člověk zorientuje a najednou je rád, že nemusí všechno hledat v nějakém přechytralém menu.

Motor a převodovka – uhlazený introvert

Zkoušený vůz dostal nový zážehový čtyřválec 1.6 SIDI s přímým vstřikováním a přeplňováním, který na první pohled poznáte nejen podle hrdého červeného nápisu Turbo na zádi, ale napoví také dvě koncovky výfuku, každá na jedné straně vozu.

Šestnáctistovka SIDI měla v Cascadě v podstatě svou premiéru, jednalo se však o slabší variantu o výkonu 125 kW. Nyní testovaná silnější verze se 147 kW v 5500 otáčkách za minutu do značné míry (bohudík i bohužel) přebírá vlastnosti původního motoru.

Bohudík, protože 1.6 SIDI je velmi kultivovaný a hladce běžící motor. A právě taková jednotka se ke kabrioletu náramně hodí. Čtyřválec má široký rozsah použitelných otáček, kdy se slušně sbírá již od tisíce otáček za minutu a přitom ještě zatahuje i nad šesti tisíci.

Test 2013: Opel Cascada 2.0 CDTI – Tohle se fakt povedlo!


Jenže zároveň je to jednotka postrádající jakýkoliv charakter či poutavou vlastnost. Vidíte sice, jak číslíčka na tachometru naskakují a ručička peláší doprava, neslyšíte však žádný zajímavý zvukový doprovod a dokonce ani necítíte výraznější zátah. Turbomotor tak působí otupěle, jako by svých 280 N.m kdoví proč tajil. V prvních chvílích se zdálo, že automobil doplácí na nesmyslně dlouhé zpřevodování, jenže pohled na otáčkoměr tuto teorii vyvrátil. Vždyť v dálničních 130 km/h na šestku točí bezmála 3000 otáček za minutu a tomu odpovídají i ostatní převodové stupně.

obrázek [600 x 362]  

Nechápejte to špatně, od auta s pohotovostní hmotností 1733 kg a takto výkonnou šestnáctistovkou pod kapotou bychom nečekali výkony a nadšení hot-hatche, přesto by agregát nemusel být až tolik nevýrazný a otupělý. Přitom i jeho reakce na plyn jsou poměrně ospalé a do otáček jako by se mu zrovna dvakrát nechtělo, byť je pružný. Máme tady tedy motor, který dokáže automobil adekvátně rozpohybovat, a to až na maximálních 235 km/h, je příkladně kultivovaný, ale schází mu jakékoliv nadšení do života.

Šestistupňová manuální převodovka je pak spíše průměrná, s delšími drahami řazení a zvláštně tvarovanou pákou. Vyhovuje jí, když na ni jdete spíše jemně a klidně, což se ostatně k charakteru auta hodí. A spotřeba? Ta se ve městě pohybuje okolo 10 l na sto kilometrů, na dálnici pak spadne zhruba k devítilitrové hranici. Náš průměr se při testu ustálil na 8,4 litrech, přičemž vyloženě na spotřebu jsme nejezdili.

Komfortní plavba i jistota v tempu

Zavěšení kol Cascady není odfláknuté, i proto tento kabriolet jezdí vzhledem ke svému zaměření překvapivě dobře. Přední náprava s oddělenými těhlicemi HiPerStrut zajišťuje, že automobil navzdory vyšší hmotnosti poměrně nadšeně zatáčí, vzadu zase pomáhá Wattův přímovod. Výsledkem je auto, které sice zatáčky nepolyká s bůhvíjakým nadšením, ale když se na něj potřebujete spolehnout, tak zvládne silnici i ve vyšším tempu a bude se přitom chovat překvapivě jistě.

Tenhle Opel je však zaměřený spíše na pohodlnou jízdu, kde se mu také daří. Navzdory absenci adaptivních tlumičů Flex Ride zlešujících jízdu se dá Cascada označit za automobil, který příjemně a tiše filtruje nerovnosti, a to i na velikých kolech. Vůz je tedy naladěn tak, jak by měl. Komfortně, protože je to stroj spíše na klidnější cestování a užívání si teplých letních dnů, ale zároveň je na Cascadu v zatáčkách spolehnutí.

obrázek [600 x 326]  

U kabrioletů se hodně řeší tuhost karoserie a v tomto ohledu je Cascada kupříkladu proti předchůdci Astra TwinTop výrazně vyspělejší. Přesto na mnoha nerovnostech zaznamenáte nejen pohyby rámu čelního okna, ale zejména ve volantu ucítíte kmity řízení. Je však třeba říci, že se nejedná o nic zásadního ani ve srovnání s mnohem dražšími kabriolety.

Závěr

Možná máme výhrady k jednotlivým částem vozu, ať už se jedná o otupělý motor či vibrace karoserie, jako celek je však Cascada doporučeníhodným automobilem. Nabízí skvělý mix plně čtyřmístného kokpitu, relativně velkého zavazadlového prostoru a luxusní výbavy s komfortní jízdou a ne nijak přehnanou cenou. Vlastně se divíme, že těchto vozů nejezdí více, protože Cascada nabízí všechno, co by většina zájemců o čtyřmístný kabriolet mohla chtít. Snadno se s ní žije každý den, poslouží jak na dlouhé cesty, tak na dojíždění do práce, a přitom dovolí si vychutnat všechno to, co máme na kabrioletech rádi, aniž by v něčem zásadně propadala.

obrázek [600 x 269]  

Nejlevnější verze modelu627.900 Kč (1.4 Turbo Cosmo/88 kW)
Základ s testovaným motorem707.900 Kč (1.6 Turbo Cosmo/147 kW)
Testovaný vůz s výbavou869.000 Kč (1.6 Turbo Cosmo/147 kW)

Plusy

  • Komfortní naladění podvozku
  • Plně čtyřmístný kokpit
  • Kultivovaný turbomotor
  • Možnost luxusní výbavy
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Povedená sedadla

Minusy

  • Šestnáctistovka se projevuje mdle
  • Vyšší hmotnost automobilu
  • Vibrace karoserie

Opel Cascada na auto.cz: Kompletní přehled informací


Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Cascada 1.6 Turbo

Cena v základní výbavě: 707 900 Kč Cena v testované výbavě: 869 000 Kč

Základní výbava:ESP, přední a boční airbagy, aktivní opěrky hlavy vpředu, dvouzónová klimatizace, posuvná loketní opěrka vpředu, audiosystém CD 400 s MP3, sedmi reproduktory a ovládáním na volantu, dálkové otevírání střechy, zadní symetricky dělená opěradla, elektricky vyhřívaná vnější zrcátka, parkovací brzda, asistent pro rozjezd do kopce, litá 18” kola, termoreflexní čelní sklo, zadní diody a halogenové světlomety, mlhovky, palubní počítač, tempomat, sportovní podvozek atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak Seashell (+21.900,-), bixenonové světlomety AFL (+30.700,-), optická a osvětlovací sada (+5.500,-), kožená sedadla (+39.700,-), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce + odvětrávání (+18.100,-), sada Sportive (+21.700), vyhřívaný volant a přední sedadla (+5.500,-), couvací kamera (+11.200,-), parkovací asistent vpředu i vzadu (+3.700,-), audiosystém Navi 950 Europe (+31.000,-).

Rekonstrukce karlovarského Thermalu začne koncem roku, vyjde na 450 milionů Rekonstrukce karlovarského Thermalu začne koncem roku, vyjde na 450 milionů

Rekonstrukce karlovarského hotelu Thermal by měla podle…

Eurokomisař očekává, že se EU rozšíří o Srbsko a Černou Horu Eurokomisař očekává, že se EU rozšíří o Srbsko a Černou Horu

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy,…

Česku hrozí za špinavé ovzduší žaloba z Bruselu Česku hrozí za špinavé ovzduší žaloba z Bruselu

Na konci ledna bude český ministr životního prostředí…

Ekonomika v regionu nadále poroste tříprocentním tempem, vyplývá z analýzy Ekonomika v regionu nadále poroste tříprocentním tempem, vyplývá z analýzy

Růst ekonomiky ve většině zemích střední a východní…

 

Štítky Opel Testy Kabriolet

Technické údaje
Motor Opel Cascada 1.6 Turbo
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1650 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.7 / 6.7
Emise CO2:158
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 750
Objem nádrže (l):56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1733 / 407
Rozměr pneu:225/40 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4696
b) šířka (mm): 1839
c) výška (mm): 1443
d) rozvor (mm): 2695
e) rozchod vpředu (mm): 1587
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 755
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 985
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1395
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Cascada 1.6 Turbo – Profesionální kliďas

Ondřej ChamillaOndřej Chamilla
moderoval 16.7.2014 tuto diskuzi







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Opel vyrobil v polských Gliwicích již dva miliony automobilů Opel vyrobil v polských Gliwicích již dva miliony automobilů

Opel provozuje v Polsku dvě továrny. Ta v Tychách vyrábí…

Opel Cascada Turbo: 200 koní pro kabrio Opel Cascada Turbo: 200 koní pro kabrio

Opel by mohl vyřešit vaše dilema, co letos nadělit celé…

 



 
Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Dnes 12:52

Fiesta ST, Clio R.S. nebo Polo GTI by se měly třást. Do jejich teritoria zamířil Yaris GRMN, který má ambice být nejlepším malým hot hatchem.




Blesk.cz

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

Ruský soud odmítl stížnost Navalného na volby. Kvůli právním nedostatkům

Ruský soud odmítl stížnost Navalného na volby. Kvůli…

Ruský ústavní soud se odmítl zabývat stížností vůdce ruské opozice Alexeje Navalného na odmítnutí jeho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Házenkáři jdou na Německo! Vnímají zprávy z Česka o euforii

Házenkáři jdou na Německo! Vnímají zprávy z Česka o euforii

PŘÍMO Z VARAŽDÍNU | Hrr na ně! Čtvrtý velký zápas čeká na EURO v Chorvatsku české házenkáře. Možná ten úplně…

 

Reflex.cz

Vláda USA je na pokraji finanční krize. Statisíce úředníků i učitelů možná budou muset na nucenou dovolenou

Vláda USA je na pokraji finanční krize. Statisíce…

Americký Senát by měl v pátek večer hlasovat o dalším financování vládních úřadů, aby odvrátil hrozbu…

Zemanovy špinavé hry. Kampaň je zoufalá a nečestná, inzeráty platili Číňané, říká Kmenta

Zemanovy špinavé hry. Kampaň je zoufalá a nečestná,…

Kampaň před druhým kolem prezidentských voleb se vyostřuje. Po celé republice se včera objevily inzeráty, které…