Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!

Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!

 
 

Po benzinovém Peugeotu 208 jsme otestovali i vznětovou verzi. Budete se možná divit, ale diesel je rozhodně lepší volbou.

Před časem jste si na našich stránkách mohli přečíst test Peugeotu 208 se zážehovou čtrnáctistovkou, ve kterém jsme na malém frantíkovi (ovšem vyráběném v Trnavě) našli mnoho pozitiv, avšak také nějaká ta negativa.

Pro zákazníky s novou 208 v hledáčku, však máme dobrou zprávu: u dieselového modelu je pozitiv o něco více a negativ znatelně ubylo. Zásluhu na tom má zejména pohonná jednotka.

Le moteur

Motor je totiž bez přehánění nejlepší částí vozu. Je příjemně tichý, rychle a bezproblémově naskakuje (to je důležité kvůli start-stop systému), má dostatek síly a střídmou spotřebu. Podařilo se jej i solidně odhlučnit, takže svým projevem neobtěžuje ani ve vyšších otáčkách. Turbodíra je zřejmě poslední překážkou agregátu na cestě k dokonalosti, nárůst momentu kolem 1.900 otáček by mohl být hladší.

obrázek [300 x 210] Od této hranice šestnáctistovka poctivě táhne až ke čtyřem tisícům (s overboostem „umí“ až 285 Nm), dynamika vozu se vzhledem k nízké pohotovostní hmotnosti 1,2 tuny jeví dokonce jako lehce sportovní. Udávaná nejvyšší rychlost 190 km/h se zdá být až zbytečně skromná, dosáhnout této hodnoty, alespoň tachometrově, totiž nebyl problém ani v mírném stoupání. Zajímavým zjištěním bylo, že i při těchto vysokých rychlostech je dieselová 208 stabilní a působí docela jistě i při překonávání příčných spár. Občasné zavlnění karoserie měl na svědomí většinou pouze boční vítr.

Jak se dálniční sprinty projeví na spotřebě? Na šestý převodový stupeň a s nohou v podlaze ukazuje palubní počítač hodnotu 11,6 litrů, klasická stotřicítka už vrátí spotřebu do rozumných intencí; počítač ukázal hodnotu 4,6 litru na 100 kilometrů. Otáčky jsou v tu chvíli zhruba 2.200 min-1. Kdo chce šetřit, zvolní na 100 km/h. Odměnou za klidnou jízdu bude spotřeba 3,4 litru na 100 kilometrů. Motor si v tu chvíli na šestku v klidu pobrukuje kolem otáček maxima točivého momentu.

...a co ten zbytek?

Zbytek auta naštěstí za motorem o mnoho nezaostává a dá se proto z hlediska jízdních vlastností hovořit o povedeném celku. Zdařilá je také šestistupňová převodovka s dobře vymezenými a rozumně dlouhými dráhami, image zvládnuté strojařiny kazí jen gumové dorazy. Kovová hlavice je efektní a dobře se drží, jen nesmí být venku moc teplo nebo zima. My jsme měli „smůlu“ na sluníčko, takže několik prvních kilometrů jízdy bylo opravdu nepříjemné dotknout se rozpáleného kovu a přeřadit.

V zatáčkách Peugeotu chvíli trvá, než zaklekne, s čímž souvisí i ne úplně jisté chování při více náhlých změnách směru za sebou. Poté však dokáže zatáčku vykroužit s jistotou. Zdá se, že šestnáctipalcová kola jsou tou nejlepší volbou, protože komfort jízdy je stále na velmi vysoké úrovni. Jediné slabší místo podvozku se projeví při najetí na nerovnost v zatáčce, kdy se záď auta má tendenci zavlnit. Rázy tlumil dieselový kus lépe než ten benzinový, přesto by v této oblasti mohli podvozkáři ještě trochu zapracovat.

obrázek [600 x 358]

Líbí se nám citlivé a přesné řízení, u kterého se automobilka vyvarovala zbytečného přeposilování v nízkých rychlostech. Design malého volantu je neotřelý, co je však hlavní, dobře se drží. Brzdám ani spojce není co vytknout. I zde najdete dvoustupňový pedál plynu, kde je pro maximální akceleraci nutno prošlápnout cvakající zarážku.

Interiér s chybkami

Motor velmi dobrý, jízdní vlastnosti a komfort jakbysmet. Přesto ještě nemůžeme test ukončit. Ještě totiž zbývá rozebrat několik detailů v interiéru.

Začněme odkládacími prostory. Kam s velkou lahví či velkým kelímkem s limonádou? Nikam, podržet vám jej musí spolujezdec. Příjemná je loketní opěrka (v balíčku za 4.000 Kč), interiér by však snesl ještě jedno odkládací místo – hodně elegantní by byla schránka za barevnou obrazovkou. Dotyková obrazovka jako taková si zaslouží jen a jen pochvalu, je dobře čitelná a grafika působí svěže.

obrázek [300 x 216] Rozměrná sedadla jsou velice pohodlná, v tomto ohledu si Evropané nebudou mít na co stěžovat, potěšila by však podélně polohovatelná opěrka hlavy. Kaňkou u daného testovacího kusu bylo uchycení sedadla řidiče k podlaze, které lehce povrzávalo. U novinářského kusu s nájezdem 4.500 kilometrů jde o poměrně nešťastnou chybku. Velké kosmetické zrcátko s osvětlením to už nemá šanci zachránit, byť dámy jím budou nadšené.

O několik odstavců výše jsme velebili malý multifunkční volant za to, jak se dobře drží, zde však nemůžeme opomenout jeho stinnou stránku: při klasickém nastavení dokáže zastínit část přístrojového panelu. V tomto konkrétním případě to u 180 cm vysokého řidiče byla spodní část rychloměru (do 10 km/h) a otáčkoměru (konec červeného spektra). To není žádná tragédie (zvlášť u otáčkoměru je to úplně jedno), zamrzí však částečné zakrytí digitálního počítadla kilometrů na spodní straně multifunkčního ukazatele mezi přístroji.

Závěr

Povedený vznětový lvíček nemá nějaké větší slabiny, celkový dojem však sráží některé detaily v interiéru. Celková cena testovaného kusu se přehoupla přes 400 tisíc korun, což už možná bude psychologická hranice pro nákup modelu 208. Nezapomínejme však, že se v tomto případě jedná o nejdražší nabízenou motorizaci (navíc vynikající) v nejvyšší výbavě Allure.

obrázek [600 x 304]

První cena vozu235.000,- Kč (1.2 (60 kW) 3d Access)
První cena vozu s testovanou motorizací340.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 5M) 5d Active)
Základní cena testovaného vozu395.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 6M) 5d Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků415.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 6M) 5d Allure)

Plusy

  • Zajímavý design
  • Výborná sedadla
  • Vnitřní prostor
  • Kultivovaný vznětový motor
  • Výhled z vozu

Minusy

  • Kovová hlavice pálí/studí
  • Výhled na přístrojový štít
  • Odkládací prostory
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 208 1,6 e-HDI

Cena v základní výbavě: 395 000 Kč Cena v testované výbavě: 415 000 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, bezpečnostní pásy s pyrotechnickými předpínači vpředu, tříbodová pásy vzadu, úchyty ISOFIX vzadu, ABS + elektricky rozdělovač brzdných sil + samočinná aktivace výstražných světlometů, systém kontroly stability ESP + ASR, posilovač řízení, elektronický imobilizér, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, patnáctipalcová kola ocelová s kryty, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + automatické zamykání dveří za jízdy, manuální klimatizace, palubní počítač, sportovní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, výškově a podélně nastavitelný volant, autorádio Arkamys + 4 reprodukto, dělená zadní sedadla

Výbava testovaného vozu:středová loketní opěrka, ozdobný kryt kolem řadicí páky (+ 4.000,- Kč), diodová denní světla, LED světla v interiéru (+ 5.000,- Kč), metalický lak (+ 11.000,- Kč)

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 208 1,6 e-HDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.4 / 3.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 1076
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1208 / 307
Rozměr pneu:195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3965
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2538
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 







 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Kim Čong-una si osedlal důstojník KLDR. Diktátor se smál na celé kolo

Kim Čong-una si osedlal důstojník KLDR. Diktátor se…

Severní Korea minulý víkend testovala nový raketový motor. Test byl státními médii oslavován jako výjimečný…

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…