Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!

Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!

 
 

Po benzinovém Peugeotu 208 jsme otestovali i vznětovou verzi. Budete se možná divit, ale diesel je rozhodně lepší volbou.

Před časem jste si na našich stránkách mohli přečíst test Peugeotu 208 se zážehovou čtrnáctistovkou, ve kterém jsme na malém frantíkovi (ovšem vyráběném v Trnavě) našli mnoho pozitiv, avšak také nějaká ta negativa.

Pro zákazníky s novou 208 v hledáčku, však máme dobrou zprávu: u dieselového modelu je pozitiv o něco více a negativ znatelně ubylo. Zásluhu na tom má zejména pohonná jednotka.

Le moteur

Motor je totiž bez přehánění nejlepší částí vozu. Je příjemně tichý, rychle a bezproblémově naskakuje (to je důležité kvůli start-stop systému), má dostatek síly a střídmou spotřebu. Podařilo se jej i solidně odhlučnit, takže svým projevem neobtěžuje ani ve vyšších otáčkách. Turbodíra je zřejmě poslední překážkou agregátu na cestě k dokonalosti, nárůst momentu kolem 1.900 otáček by mohl být hladší.

obrázek [300 x 210] Od této hranice šestnáctistovka poctivě táhne až ke čtyřem tisícům (s overboostem „umí“ až 285 Nm), dynamika vozu se vzhledem k nízké pohotovostní hmotnosti 1,2 tuny jeví dokonce jako lehce sportovní. Udávaná nejvyšší rychlost 190 km/h se zdá být až zbytečně skromná, dosáhnout této hodnoty, alespoň tachometrově, totiž nebyl problém ani v mírném stoupání. Zajímavým zjištěním bylo, že i při těchto vysokých rychlostech je dieselová 208 stabilní a působí docela jistě i při překonávání příčných spár. Občasné zavlnění karoserie měl na svědomí většinou pouze boční vítr.

Jak se dálniční sprinty projeví na spotřebě? Na šestý převodový stupeň a s nohou v podlaze ukazuje palubní počítač hodnotu 11,6 litrů, klasická stotřicítka už vrátí spotřebu do rozumných intencí; počítač ukázal hodnotu 4,6 litru na 100 kilometrů. Otáčky jsou v tu chvíli zhruba 2.200 min-1. Kdo chce šetřit, zvolní na 100 km/h. Odměnou za klidnou jízdu bude spotřeba 3,4 litru na 100 kilometrů. Motor si v tu chvíli na šestku v klidu pobrukuje kolem otáček maxima točivého momentu.

...a co ten zbytek?

Zbytek auta naštěstí za motorem o mnoho nezaostává a dá se proto z hlediska jízdních vlastností hovořit o povedeném celku. Zdařilá je také šestistupňová převodovka s dobře vymezenými a rozumně dlouhými dráhami, image zvládnuté strojařiny kazí jen gumové dorazy. Kovová hlavice je efektní a dobře se drží, jen nesmí být venku moc teplo nebo zima. My jsme měli „smůlu“ na sluníčko, takže několik prvních kilometrů jízdy bylo opravdu nepříjemné dotknout se rozpáleného kovu a přeřadit.

V zatáčkách Peugeotu chvíli trvá, než zaklekne, s čímž souvisí i ne úplně jisté chování při více náhlých změnách směru za sebou. Poté však dokáže zatáčku vykroužit s jistotou. Zdá se, že šestnáctipalcová kola jsou tou nejlepší volbou, protože komfort jízdy je stále na velmi vysoké úrovni. Jediné slabší místo podvozku se projeví při najetí na nerovnost v zatáčce, kdy se záď auta má tendenci zavlnit. Rázy tlumil dieselový kus lépe než ten benzinový, přesto by v této oblasti mohli podvozkáři ještě trochu zapracovat.

obrázek [600 x 358]

Líbí se nám citlivé a přesné řízení, u kterého se automobilka vyvarovala zbytečného přeposilování v nízkých rychlostech. Design malého volantu je neotřelý, co je však hlavní, dobře se drží. Brzdám ani spojce není co vytknout. I zde najdete dvoustupňový pedál plynu, kde je pro maximální akceleraci nutno prošlápnout cvakající zarážku.

Interiér s chybkami

Motor velmi dobrý, jízdní vlastnosti a komfort jakbysmet. Přesto ještě nemůžeme test ukončit. Ještě totiž zbývá rozebrat několik detailů v interiéru.

Začněme odkládacími prostory. Kam s velkou lahví či velkým kelímkem s limonádou? Nikam, podržet vám jej musí spolujezdec. Příjemná je loketní opěrka (v balíčku za 4.000 Kč), interiér by však snesl ještě jedno odkládací místo – hodně elegantní by byla schránka za barevnou obrazovkou. Dotyková obrazovka jako taková si zaslouží jen a jen pochvalu, je dobře čitelná a grafika působí svěže.

obrázek [300 x 216] Rozměrná sedadla jsou velice pohodlná, v tomto ohledu si Evropané nebudou mít na co stěžovat, potěšila by však podélně polohovatelná opěrka hlavy. Kaňkou u daného testovacího kusu bylo uchycení sedadla řidiče k podlaze, které lehce povrzávalo. U novinářského kusu s nájezdem 4.500 kilometrů jde o poměrně nešťastnou chybku. Velké kosmetické zrcátko s osvětlením to už nemá šanci zachránit, byť dámy jím budou nadšené.

O několik odstavců výše jsme velebili malý multifunkční volant za to, jak se dobře drží, zde však nemůžeme opomenout jeho stinnou stránku: při klasickém nastavení dokáže zastínit část přístrojového panelu. V tomto konkrétním případě to u 180 cm vysokého řidiče byla spodní část rychloměru (do 10 km/h) a otáčkoměru (konec červeného spektra). To není žádná tragédie (zvlášť u otáčkoměru je to úplně jedno), zamrzí však částečné zakrytí digitálního počítadla kilometrů na spodní straně multifunkčního ukazatele mezi přístroji.

Závěr

Povedený vznětový lvíček nemá nějaké větší slabiny, celkový dojem však sráží některé detaily v interiéru. Celková cena testovaného kusu se přehoupla přes 400 tisíc korun, což už možná bude psychologická hranice pro nákup modelu 208. Nezapomínejme však, že se v tomto případě jedná o nejdražší nabízenou motorizaci (navíc vynikající) v nejvyšší výbavě Allure.

obrázek [600 x 304]

První cena vozu235.000,- Kč (1.2 (60 kW) 3d Access)
První cena vozu s testovanou motorizací340.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 5M) 5d Active)
Základní cena testovaného vozu395.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 6M) 5d Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků415.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 6M) 5d Allure)

Plusy

  • Zajímavý design
  • Výborná sedadla
  • Vnitřní prostor
  • Kultivovaný vznětový motor
  • Výhled z vozu

Minusy

  • Kovová hlavice pálí/studí
  • Výhled na přístrojový štít
  • Odkládací prostory
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 208 1,6 e-HDI

Cena v základní výbavě: 395 000 Kč Cena v testované výbavě: 415 000 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, bezpečnostní pásy s pyrotechnickými předpínači vpředu, tříbodová pásy vzadu, úchyty ISOFIX vzadu, ABS + elektricky rozdělovač brzdných sil + samočinná aktivace výstražných světlometů, systém kontroly stability ESP + ASR, posilovač řízení, elektronický imobilizér, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, patnáctipalcová kola ocelová s kryty, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + automatické zamykání dveří za jízdy, manuální klimatizace, palubní počítač, sportovní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, výškově a podélně nastavitelný volant, autorádio Arkamys + 4 reprodukto, dělená zadní sedadla

Výbava testovaného vozu:středová loketní opěrka, ozdobný kryt kolem řadicí páky (+ 4.000,- Kč), diodová denní světla, LED světla v interiéru (+ 5.000,- Kč), metalický lak (+ 11.000,- Kč)

Tři scénáře vyhubení života na Zemi: výbuch supernovy, gama záblesk a dopad asteroidu Tři scénáře vyhubení života na Zemi: výbuch supernovy, gama záblesk a dopad asteroidu

Život na zemi je velmi křehký a platí to i pro člověka. V…

O2 navýšilo zisk, těží hlavně z mobilního internetu O2 navýšilo zisk, těží hlavně z mobilního internetu

Mobilní operátor O2 v letošním prvním pololetí zvýšil…

Sankce proti Rusku schváleny, teď už se čeká jen na Trumpa. Co KLDR a Írán? Sankce proti Rusku schváleny, teď už se čeká jen na Trumpa. Co KLDR a Írán?

Americký Senát podle očekávání velkou většinou hlasů…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 208 1,6 e-HDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.4 / 3.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 1076
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1208 / 307
Rozměr pneu:195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3965
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2538
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 






 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu skončil zakrvácený

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu…

Stáli při něm všichni svatí. Expřítel zpěvačky Dary Rolins (44) a frontman skupiny Wohnout Matěj Homola (44) se…

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Kokosové ostrovy: Kus panenské přírody uprostřed oceánu, kde se příliš nepracuje a všichni se mají dobře

Kokosové ostrovy: Kus panenské přírody uprostřed…

Na lepších mapách je to sotva znatelná tečka, na těch horších je nenajdete vůbec. Pár kilometrů čtverečních…

O Romech se přece nesmí psát špatně!

O Romech se přece nesmí psát špatně!

Napsal jsem sloupek, takovou impresi, že po Ostravě se procházejí agresívní tlupy Romů, obklopené houfy řvoucích…