Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!

Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!

 
 

Po benzinovém Peugeotu 208 jsme otestovali i vznětovou verzi. Budete se možná divit, ale diesel je rozhodně lepší volbou.

Před časem jste si na našich stránkách mohli přečíst test Peugeotu 208 se zážehovou čtrnáctistovkou, ve kterém jsme na malém frantíkovi (ovšem vyráběném v Trnavě) našli mnoho pozitiv, avšak také nějaká ta negativa.

Pro zákazníky s novou 208 v hledáčku, však máme dobrou zprávu: u dieselového modelu je pozitiv o něco více a negativ znatelně ubylo. Zásluhu na tom má zejména pohonná jednotka.

Le moteur

Motor je totiž bez přehánění nejlepší částí vozu. Je příjemně tichý, rychle a bezproblémově naskakuje (to je důležité kvůli start-stop systému), má dostatek síly a střídmou spotřebu. Podařilo se jej i solidně odhlučnit, takže svým projevem neobtěžuje ani ve vyšších otáčkách. Turbodíra je zřejmě poslední překážkou agregátu na cestě k dokonalosti, nárůst momentu kolem 1.900 otáček by mohl být hladší.

obrázek [300 x 210] Od této hranice šestnáctistovka poctivě táhne až ke čtyřem tisícům (s overboostem „umí“ až 285 Nm), dynamika vozu se vzhledem k nízké pohotovostní hmotnosti 1,2 tuny jeví dokonce jako lehce sportovní. Udávaná nejvyšší rychlost 190 km/h se zdá být až zbytečně skromná, dosáhnout této hodnoty, alespoň tachometrově, totiž nebyl problém ani v mírném stoupání. Zajímavým zjištěním bylo, že i při těchto vysokých rychlostech je dieselová 208 stabilní a působí docela jistě i při překonávání příčných spár. Občasné zavlnění karoserie měl na svědomí většinou pouze boční vítr.

Jak se dálniční sprinty projeví na spotřebě? Na šestý převodový stupeň a s nohou v podlaze ukazuje palubní počítač hodnotu 11,6 litrů, klasická stotřicítka už vrátí spotřebu do rozumných intencí; počítač ukázal hodnotu 4,6 litru na 100 kilometrů. Otáčky jsou v tu chvíli zhruba 2.200 min-1. Kdo chce šetřit, zvolní na 100 km/h. Odměnou za klidnou jízdu bude spotřeba 3,4 litru na 100 kilometrů. Motor si v tu chvíli na šestku v klidu pobrukuje kolem otáček maxima točivého momentu.

...a co ten zbytek?

Zbytek auta naštěstí za motorem o mnoho nezaostává a dá se proto z hlediska jízdních vlastností hovořit o povedeném celku. Zdařilá je také šestistupňová převodovka s dobře vymezenými a rozumně dlouhými dráhami, image zvládnuté strojařiny kazí jen gumové dorazy. Kovová hlavice je efektní a dobře se drží, jen nesmí být venku moc teplo nebo zima. My jsme měli „smůlu“ na sluníčko, takže několik prvních kilometrů jízdy bylo opravdu nepříjemné dotknout se rozpáleného kovu a přeřadit.

V zatáčkách Peugeotu chvíli trvá, než zaklekne, s čímž souvisí i ne úplně jisté chování při více náhlých změnách směru za sebou. Poté však dokáže zatáčku vykroužit s jistotou. Zdá se, že šestnáctipalcová kola jsou tou nejlepší volbou, protože komfort jízdy je stále na velmi vysoké úrovni. Jediné slabší místo podvozku se projeví při najetí na nerovnost v zatáčce, kdy se záď auta má tendenci zavlnit. Rázy tlumil dieselový kus lépe než ten benzinový, přesto by v této oblasti mohli podvozkáři ještě trochu zapracovat.

obrázek [600 x 358]

Líbí se nám citlivé a přesné řízení, u kterého se automobilka vyvarovala zbytečného přeposilování v nízkých rychlostech. Design malého volantu je neotřelý, co je však hlavní, dobře se drží. Brzdám ani spojce není co vytknout. I zde najdete dvoustupňový pedál plynu, kde je pro maximální akceleraci nutno prošlápnout cvakající zarážku.

Interiér s chybkami

Motor velmi dobrý, jízdní vlastnosti a komfort jakbysmet. Přesto ještě nemůžeme test ukončit. Ještě totiž zbývá rozebrat několik detailů v interiéru.

Začněme odkládacími prostory. Kam s velkou lahví či velkým kelímkem s limonádou? Nikam, podržet vám jej musí spolujezdec. Příjemná je loketní opěrka (v balíčku za 4.000 Kč), interiér by však snesl ještě jedno odkládací místo – hodně elegantní by byla schránka za barevnou obrazovkou. Dotyková obrazovka jako taková si zaslouží jen a jen pochvalu, je dobře čitelná a grafika působí svěže.

obrázek [300 x 216] Rozměrná sedadla jsou velice pohodlná, v tomto ohledu si Evropané nebudou mít na co stěžovat, potěšila by však podélně polohovatelná opěrka hlavy. Kaňkou u daného testovacího kusu bylo uchycení sedadla řidiče k podlaze, které lehce povrzávalo. U novinářského kusu s nájezdem 4.500 kilometrů jde o poměrně nešťastnou chybku. Velké kosmetické zrcátko s osvětlením to už nemá šanci zachránit, byť dámy jím budou nadšené.

O několik odstavců výše jsme velebili malý multifunkční volant za to, jak se dobře drží, zde však nemůžeme opomenout jeho stinnou stránku: při klasickém nastavení dokáže zastínit část přístrojového panelu. V tomto konkrétním případě to u 180 cm vysokého řidiče byla spodní část rychloměru (do 10 km/h) a otáčkoměru (konec červeného spektra). To není žádná tragédie (zvlášť u otáčkoměru je to úplně jedno), zamrzí však částečné zakrytí digitálního počítadla kilometrů na spodní straně multifunkčního ukazatele mezi přístroji.

Závěr

Povedený vznětový lvíček nemá nějaké větší slabiny, celkový dojem však sráží některé detaily v interiéru. Celková cena testovaného kusu se přehoupla přes 400 tisíc korun, což už možná bude psychologická hranice pro nákup modelu 208. Nezapomínejme však, že se v tomto případě jedná o nejdražší nabízenou motorizaci (navíc vynikající) v nejvyšší výbavě Allure.

obrázek [600 x 304]

První cena vozu235.000,- Kč (1.2 (60 kW) 3d Access)
První cena vozu s testovanou motorizací340.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 5M) 5d Active)
Základní cena testovaného vozu395.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 6M) 5d Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků415.000,- Kč (1.6 eHDI (84 kW, 6M) 5d Allure)

Plusy

  • Zajímavý design
  • Výborná sedadla
  • Vnitřní prostor
  • Kultivovaný vznětový motor
  • Výhled z vozu

Minusy

  • Kovová hlavice pálí/studí
  • Výhled na přístrojový štít
  • Odkládací prostory
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 208 1,6 e-HDI

Cena v základní výbavě: 395 000 Kč Cena v testované výbavě: 415 000 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, bezpečnostní pásy s pyrotechnickými předpínači vpředu, tříbodová pásy vzadu, úchyty ISOFIX vzadu, ABS + elektricky rozdělovač brzdných sil + samočinná aktivace výstražných světlometů, systém kontroly stability ESP + ASR, posilovač řízení, elektronický imobilizér, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, patnáctipalcová kola ocelová s kryty, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + automatické zamykání dveří za jízdy, manuální klimatizace, palubní počítač, sportovní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, výškově a podélně nastavitelný volant, autorádio Arkamys + 4 reprodukto, dělená zadní sedadla

Výbava testovaného vozu:středová loketní opěrka, ozdobný kryt kolem řadicí páky (+ 4.000,- Kč), diodová denní světla, LED světla v interiéru (+ 5.000,- Kč), metalický lak (+ 11.000,- Kč)

Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 208 1,6 e-HDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 285 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.4 / 3.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 1076
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1208 / 307
Rozměr pneu:195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3965
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2538
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Peugeot 208 1,6 e-HDI – Jednoduše lepší!







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 







 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…