Peugeot 508 SW 1,6 THP - Toulavá šelmička

Peugeot 508 SW 1,6 THP - Toulavá šelmička

 
 

Do kombi verze modelu 508 naložíte opravdu velkou spoustu věcí i na hodně dlouhou cestu. Jak se vám s ní bude cestovat za podpory přeplňované benzinové šestnáctistovky?

Peugeot 508 už jsme testovali dvakrát, nebude vám tedy příliš velkou neznámou. Teď tu ale máme poprvé poněkud použitelnější provedení kombi. Jak se nám líbil momentálně nejnovější Francouz střední třídy s batohem?

50Anonyme

Pokud bych to nebral jako řečnickou otázku, ale dotaz na vzhled, pak musím říci, že nic moc. Ačkoli kolegové vzhled auta v předešlých testech ocenili, mě tenhle kombík nijak zvlášť nenadchnul. Ne, že by mu bylo co vyčítat, vyznačuje se elegantními liniemi a konečně i rozumnými proporcemi, chybí mu tlama přes celý přední nárazník a příď se snaží tvářit lehce podmračeně. Jenže celek mi prostě připadá tak nějak anonymní a bez šťávy. Odlepte zepředu a zezadu lva a může to být téměř cokoli.

obrázek [600 x 367]  

V tomto ohledu měl předchůdce 407 SW opravdu nezaměnitelný charakter. Jistě, byly tam jisté vady v podobě rozšklebeného nárazníku a přední převis byl tak dlouhý, že řidič na každém zpomalovacím prahu trnul, jestli ho nezapíchne do asfaltu, ale kombi mělo šťávu a zejména jachtový C sloupek mu propůjčoval velkou dávku noblesy. Jenže zatímco 407 dobře vypadal a jezdil bídně, tady je tomu naopak. Ale o tom až později…

Trocha čísel

Dnes už musí kombi zvládnout celou řadu úkolů, tedy mimo jiné i vzhledově reprezentovat, ale stejně nejdůležitější je, kolik toho dokáže převézt. A 508 SW patří rozhodně s 618 litry k šampionům střední třídy. Více má snad už jen Superb. Rychlá práce s metrem ukáže, že tenhle mobilní sklad má hloubku 102 cm, která se po sklopení opěradel, která dno zvedají trošku do kopečka, prodlouží na 163 cm.

Na šířku má kufr 112, což vyrovnává rekord třídy mondea. Nákladová hrana je ve výšce 60 cm, takže se vám pytle s cementem budou nakládat docela radostně… Po již zmíněném sklopení opěradel (žádný další úkon už není třeba provádět) se kufr zvětší na 1823 mm, což jen potvrzuje čelní pozice auta, co se schopnosti pozřít maximum zavazadel týče. Karoserie kombi nezměnila nic na prostorových poměrech na zadních sedadlech, co se délky týče, výrazně ale vzrostl prostor pro hlavu – z 93 na 99 cm.

Benzinové optimum

Asi bude ještě chvíli trvat, než si zvykneme na malé „foukané“ motory ve velkých autech. Letmý pohled do technických údajů, informujících o tom, že má motor 1,6 THP výkon 115 kW, moc velké nadšení a optimizmus nevyvolává. Jenže dneska už auta jezdí spíše na točivý moment a toho má přeplňovaná šestnáctistovka spoustu – přesně 240 Nm už ve 1400 otáčkách. Jistě, když se v ceníku zahledíte více na západ, zjistíte, že takový dvoulitr HDi má 340 a dva-dvojka dokonce 450 Nm, ovšem faktem je, že v reálu se dynamika s nejsilnějším dieselem prakticky shoduje, chybí jen placebo efekt mamutího zátahu odspoda.

Prostě a jednoduše – motor s lehce přes 1,5 tuny vážícím autem cvičí nad očekávání dobře a ačkoli se nejlépe cítí ve středním pásmu otáček, což je pro cestovní auto naprosto optimální, nechá se i vytočit k 6500 min-1 a umožní i poměrně dynamické svezení, doprovázené stejně sympaticky naladěným zvukem sání, které se nám líbilo u RCZ a 308 GTi. Osobně bych tuto jednotku před všemi turbodiesely rozhodně upřednostnil, už proto, že s ní nebyl problém jezdit svižnějším tempem za 9 litrů. Při jízdě rychlostí 100 km/h ukázal palubní počítač spotřebu 6,2 litru na 100 kilometrů a to při otáčkách 2250 min-1. Zrychlení na 130 km/h pak znamenalo nárůst na 7,4 l na 100 km při posunu otáček na 2950 min-1.

obrázek [600 x 325]  

Svižně nejen rovně

Zatímco 407 SW bylo podvozkově tak nějak francouzsky divné, tedy s nijak oslnivými jízdními vlastnostmi, ale zato se spoustou tupých rázů na nerovnostech, doprovázených poťouchlým pohupováním i na úplně rovném povrchu, 508 SW představuje jeho téměř pravý opak.

Aktuálně nejnovější francouzský kombík skutečně vyspěl na úroveň německé konkurence a dnes asi nejvíce připomíná svým charakterem Volkswagen Passat. Podobně se v zatáčkách naklání, má podobné jízdní vlastnosti, jen rázy tlumí malinko hůř. Pokud byste náhodou passata neznali, pak vězte, že má tenhle peugeot jistý podvozek, dobře se ovládá a současně je při jízdě příjemně plavný. Nedotáčivost u kombi přichází díky lepšímu rozložení váhy později než u sedanu, v zatáčkách je třeba počítat s na dnešní dobu trochu výraznějšími, ale nijak tragickými náklony.

Znamenitá je stabilita auta v táhlých dlouhých obloucích silnic s kvalitním povrchem, menší problémy přichází až na rozbitějším povrchu, kde si zadní náprava občas bouchne a lehce znervózní. Spíše pohotovějšímu charakteru auta odpovídá i řízení. Při ostřejší jízdě mu chybí přesnost a cit, na druhou stranu ale jde od kol do volantu na dnešní dobu až nevídané množství informací o kvalitě povrchu vozovky. Na slušné úrovni je i řazení, má sice delší dráhy a lehké vůle, ale je velice hladké, což je pro tento typ auta zcela jistě tou nejdůležitější vlastností. Navíc při pružnosti motoru ani není řazení příliš potřeba.

Euroauto

Králem střední třídy sice 508 SW není, nicméně jsou jeho schopnosti tak dobře vyváženy, že vlastně ani dohromady není nic, co by se mu dalo nějak výrazně vytýkat. Opravdu vás asi bude štvát jen to, že v kabině dohromady není kam uložit drobnosti. Jinak je 508 vzhledově trošku unylý, ale to je asi čistě jen můj osobní problém. Interiér je každpádně prostorný, působí docela hodnotně a útulně, sedadla nabízí krom komfortu i lehké boční vedení, řízení lze považovat za obstojné a se zajímavou zpětnou vazbou od kol, řazení vám ostřejší jízdu určitě nezprotiví a za zadními sedadly se skrývá obrovský kufr.

K tomu si přidejte nadprůměrný jízdní komfort a průměrné jízdní vlastnosti a výsledkem je auto, v němž se bude cítit příjemně nejen ortodoxní frankofil, ale i každý běžný řidič, zvyklý na produkci z ostatních částí světa. Je to prostě další typické „euroauto“ – povedené, ale trošku nuda. Ostatně ani cena není (zatím) typicky francouzsky nízká…

obrázek [600 x 412]  

První cena vozu574.900,- Kč (508 SW 1,6 VTi (88 kW), Access)
První cena vozu s testovanou motorizací659.900,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Active)
Základní cena testovaného vozu724.900,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků855.700,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Allure)

Plusy

  • Příčný prostor v interiéru
  • Odhlučnění kabiny
  • Komfort jízdy
  • Dobrá spotřeba i dynamika motoru
  • Velký zavazadlový prostor

Minusy

  • Poněkud odtažité řízení
  • Krátké zadní sedáky
  • Neklid podvozku na výraznějších nerovnostech
  • Málo odkládacích míst
  • Výraznější nedotáčivost a náklony v zatáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 508 SW 1,6 THP

Cena v základní výbavě: 724 900 Kč Cena v testované výbavě: 855 700 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, ASR, REF, EVA, hill-assist, elektr. brzda, čelní, hlavové a boční airbagy, samočinná aktivace výstražných světel, posilovač řízení, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, automatické uzamčení vozu při jízdě, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, přední mlhové světlomety, automatická klimatizace dvouzonová, parkovací asistent vzadu, zpětná zrcátka + kliky v barvě karoserie, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, polokožená vyhřívaná sedadla, akustické čelní sklo, vnitřní LED osvětlení, mlhovky s cornering funkcí, chlazená schrána před spolujezdcem, palubní počítač, kůží čalouněný volant i hlavice řadicí páky, vnější zpětná zrcátka elektrická, vyhřívaná s blinkry, přední loketní opěrka, tempomat s omezovačem rychlosti, rádio s CD (MP3)+ USB a iPod vstup, 17palcová hliníková kola, elektrochromatické vnitřní zrcátko

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (+15.000,-), natáčecí bi-xenony s ostřikovači, denní LED, automatická dálková světla (+32.800,-Kč), automatická čtyřzónová klimatizace, sluneční clony (+12.000,-Kč), parkovací asistent vpředu i vzadu, elektricky sklopná zpětná zrcátka s osvětlením (+9.000,-Kč), kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel a nastavitelná délka sedáku vpředu (+32.000,-Kč), WIP Nav = navigace RT6 + HF Bluetooth + streaming audio BT + HUD displej (+30.000,-Kč)

Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu

Astronomický ústav Akademie věd ČR ve spolupráci s…

Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO)…

Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise

Sněmovna schválila návrh ČSSD na zřízení vyšetřovací…

Babiš nechá Agrofert ve svěřenském fondu i po odchodu z úřadu Babiš nechá Agrofert ve svěřenském fondu i po odchodu z úřadu

Andrej Babiš by se mohl po odchodu z Ministerstva financí…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 508 SW 1,6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 4.8 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 618 / 1823
Objem nádrže (l):72
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1521 / 559
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4813
b) šířka (mm): 1853
c) výška (mm): 1476
d) rozvor (mm): 2817
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 15448
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 508 SW 1,6 THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,32
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508 SW 1,6 THP - Toulavá šelmička







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na skejtu, pak hraní na lavičce

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na…

Zpěvák skupiny Wohnout Matěj Homola (43) je moderní táta. Nejdřív na skateboardu vyzvedl svou dcerku ze školy a…

Poslanci odkývali výměnu televizí: Ty musí ustoupit mobilům

Poslanci odkývali výměnu televizí: Ty musí ustoupit mobilům

Novela zákona, kterou proslavil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) sliby o snížení cen za mobilní data, prošla…

 

iSport.cz

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i nenaleštěná současnost

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i…

Před lety tu slavně porazila AS Řím, později na stejném místě euforicky postupovala do Ligy mistrů přes Ajax…

 

Reflex.cz

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Světová zdravotnická organizace vydala před několika dny souhrnnou zprávu o množství alkoholu vypitého…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…