Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 508 SW 1,6 THP – Toulavá šelmička

Michal Fokt
Diskuze (168)

Do kombi verze modelu 508 naložíte opravdu velkou spoustu věcí i na hodně dlouhou cestu. Jak se vám s ní bude cestovat za podpory přeplňované benzinové šestnáctistovky?

Peugeot 508 už jsme testovali dvakrát, nebude vám tedy příliš velkou neznámou. Teď tu ale máme poprvé poněkud použitelnější provedení kombi. Jak se nám líbil momentálně nejnovější Francouz střední třídy s batohem?

50Anonyme

Pokud bych to nebral jako řečnickou otázku, ale dotaz na vzhled, pak musím říci, že nic moc. Ačkoli kolegové vzhled auta v předešlých testech ocenili, mě tenhle kombík nijak zvlášť nenadchnul. Ne, že by mu bylo co vyčítat, vyznačuje se elegantními liniemi a konečně i rozumnými proporcemi, chybí mu tlama přes celý přední nárazník a příď se snaží tvářit lehce podmračeně. Jenže celek mi prostě připadá tak nějak anonymní a bez šťávy. Odlepte zepředu a zezadu lva a může to být téměř cokoli.

peugeot testy strednitrida peugeot testy strednitrida  

V tomto ohledu měl předchůdce 407 SW opravdu nezaměnitelný charakter. Jistě, byly tam jisté vady v podobě rozšklebeného nárazníku a přední převis byl tak dlouhý, že řidič na každém zpomalovacím prahu trnul, jestli ho nezapíchne do asfaltu, ale kombi mělo šťávu a zejména jachtový C sloupek mu propůjčoval velkou dávku noblesy. Jenže zatímco 407 dobře vypadal a jezdil bídně, tady je tomu naopak. Ale o tom až později…

Trocha čísel

Dnes už musí kombi zvládnout celou řadu úkolů, tedy mimo jiné i vzhledově reprezentovat, ale stejně nejdůležitější je, kolik toho dokáže převézt. A 508 SW patří rozhodně s 618 litry k šampionům střední třídy. Více má snad už jen Superb. Rychlá práce s metrem ukáže, že tenhle mobilní sklad má hloubku 102 cm, která se po sklopení opěradel, která dno zvedají trošku do kopečka, prodlouží na 163 cm.

Na šířku má kufr 112, což vyrovnává rekord třídy mondea. Nákladová hrana je ve výšce 60 cm, takže se vám pytle s cementem budou nakládat docela radostně… Po již zmíněném sklopení opěradel (žádný další úkon už není třeba provádět) se kufr zvětší na 1823 mm, což jen potvrzuje čelní pozice auta, co se schopnosti pozřít maximum zavazadel týče. Karoserie kombi nezměnila nic na prostorových poměrech na zadních sedadlech, co se délky týče, výrazně ale vzrostl prostor pro hlavu – z 93 na 99 cm.

Benzinové optimum

Asi bude ještě chvíli trvat, než si zvykneme na malé „foukané“ motory ve velkých autech. Letmý pohled do technických údajů, informujících o tom, že má motor 1,6 THP výkon 115 kW, moc velké nadšení a optimizmus nevyvolává. Jenže dneska už auta jezdí spíše na točivý moment a toho má přeplňovaná šestnáctistovka spoustu – přesně 240 Nm už ve 1400 otáčkách. Jistě, když se v ceníku zahledíte více na západ, zjistíte, že takový dvoulitr HDi má 340 a dva-dvojka dokonce 450 Nm, ovšem faktem je, že v reálu se dynamika s nejsilnějším dieselem prakticky shoduje, chybí jen placebo efekt mamutího zátahu odspoda.

Prostě a jednoduše – motor s lehce přes 1,5 tuny vážícím autem cvičí nad očekávání dobře a ačkoli se nejlépe cítí ve středním pásmu otáček, což je pro cestovní auto naprosto optimální, nechá se i vytočit k 6500 min-1 a umožní i poměrně dynamické svezení, doprovázené stejně sympaticky naladěným zvukem sání, které se nám líbilo u RCZ a 308 GTi. Osobně bych tuto jednotku před všemi turbodiesely rozhodně upřednostnil, už proto, že s ní nebyl problém jezdit svižnějším tempem za 9 litrů. Při jízdě rychlostí 100 km/h ukázal palubní počítač spotřebu 6,2 litru na 100 kilometrů a to při otáčkách 2250 min-1. Zrychlení na 130 km/h pak znamenalo nárůst na 7,4 l na 100 km při posunu otáček na 2950 min-1.

peugeot testy strednitrida peugeot testy strednitrida  

Svižně nejen rovně

Zatímco 407 SW bylo podvozkově tak nějak francouzsky divné, tedy s nijak oslnivými jízdními vlastnostmi, ale zato se spoustou tupých rázů na nerovnostech, doprovázených poťouchlým pohupováním i na úplně rovném povrchu, 508 SW představuje jeho téměř pravý opak.

Aktuálně nejnovější francouzský kombík skutečně vyspěl na úroveň německé konkurence a dnes asi nejvíce připomíná svým charakterem Volkswagen Passat. Podobně se v zatáčkách naklání, má podobné jízdní vlastnosti, jen rázy tlumí malinko hůř. Pokud byste náhodou passata neznali, pak vězte, že má tenhle peugeot jistý podvozek, dobře se ovládá a současně je při jízdě příjemně plavný. Nedotáčivost u kombi přichází díky lepšímu rozložení váhy později než u sedanu, v zatáčkách je třeba počítat s na dnešní dobu trochu výraznějšími, ale nijak tragickými náklony.

Znamenitá je stabilita auta v táhlých dlouhých obloucích silnic s kvalitním povrchem, menší problémy přichází až na rozbitějším povrchu, kde si zadní náprava občas bouchne a lehce znervózní. Spíše pohotovějšímu charakteru auta odpovídá i řízení. Při ostřejší jízdě mu chybí přesnost a cit, na druhou stranu ale jde od kol do volantu na dnešní dobu až nevídané množství informací o kvalitě povrchu vozovky. Na slušné úrovni je i řazení, má sice delší dráhy a lehké vůle, ale je velice hladké, což je pro tento typ auta zcela jistě tou nejdůležitější vlastností. Navíc při pružnosti motoru ani není řazení příliš potřeba.

Euroauto

Králem střední třídy sice 508 SW není, nicméně jsou jeho schopnosti tak dobře vyváženy, že vlastně ani dohromady není nic, co by se mu dalo nějak výrazně vytýkat. Opravdu vás asi bude štvát jen to, že v kabině dohromady není kam uložit drobnosti. Jinak je 508 vzhledově trošku unylý, ale to je asi čistě jen můj osobní problém. Interiér je každpádně prostorný, působí docela hodnotně a útulně, sedadla nabízí krom komfortu i lehké boční vedení, řízení lze považovat za obstojné a se zajímavou zpětnou vazbou od kol, řazení vám ostřejší jízdu určitě nezprotiví a za zadními sedadly se skrývá obrovský kufr.

K tomu si přidejte nadprůměrný jízdní komfort a průměrné jízdní vlastnosti a výsledkem je auto, v němž se bude cítit příjemně nejen ortodoxní frankofil, ale i každý běžný řidič, zvyklý na produkci z ostatních částí světa. Je to prostě další typické „euroauto“ – povedené, ale trošku nuda. Ostatně ani cena není (zatím) typicky francouzsky nízká…

peugeot testy strednitrida peugeot testy strednitrida  

První cena vozu 574.900,- Kč (508 SW 1,6 VTi (88 kW), Access)
První cena vozu s testovanou motorizací 659.900,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Active)
Základní cena testovaného vozu 724.900,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 855.700,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Allure)

Plusy

  • Příčný prostor v interiéru
  • Odhlučnění kabiny
  • Komfort jízdy
  • Dobrá spotřeba i dynamika motoru
  • Velký zavazadlový prostor

 

Minusy

  • Poněkud odtažité řízení
  • Krátké zadní sedáky
  • Neklid podvozku na výraznějších nerovnostech
  • Málo odkládacích míst
  • Výraznější nedotáčivost a náklony v zatáčkách

 

Michal Fokt
Diskuze (168)
Peugeot 508 SW 1,6 THP
Cena základní sestavy 724 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS, ESP, ASR, REF, EVA, hill-assist, elektr. brzda, čelní, hlavové a boční airbagy, samočinná aktivace výstražných světel, posilovač řízení, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, automatické uzamčení vozu při jízdě, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, přední mlhové světlomety, automatická klimatizace dvouzonová, parkovací asistent vzadu, zpětná zrcátka + kliky v barvě karoserie, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, polokožená vyhřívaná sedadla, akustické čelní sklo, vnitřní LED osvětlení, mlhovky s cornering funkcí, chlazená schrána před spolujezdcem, palubní počítač, kůží čalouněný volant i hlavice řadicí páky, vnější zpětná zrcátka elektrická, vyhřívaná s blinkry, přední loketní opěrka, tempomat s omezovačem rychlosti, rádio s CD (MP3)+ USB a iPod vstup, 17palcová hliníková kola, elektrochromatické vnitřní zrcátko Kč
Cena testované sestavy 855 700 Kč
Výbava testované sestavy Perleťový lak (+15.000,-), natáčecí bi-xenony s ostřikovači, denní LED, automatická dálková světla (+32.800,-Kč), automatická čtyřzónová klimatizace, sluneční clony (+12.000,-Kč), parkovací asistent vpředu i vzadu, elektricky sklopná zpětná zrcátka s osvětlením (+9.000,-Kč), kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel a nastavitelná délka sedáku vpředu (+32.000,-Kč), WIP Nav = navigace RT6 + HF Bluetooth + streaming audio BT + HUD displej (+30.000,-Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 4.8 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 618 / 1823
Objem nádrže (l): 72
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1521 / 559
Rozměr pneu: 215/55 R17
Peugeot 508 SW 1,6 THP
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4813
b) šířka (mm): 1853
c) výška (mm): 1476
d) rozvor (mm): 2817
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 15448
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
25. 3. 2012 20:58
Re: 508 vs Passat
no ja som sa nechal ukecat na 508 Allure 2,0 HDI ... po 20 rokoch prvy diesel v mojom zivote ... dokonca som to ani nikdy nesoferoval( predtym) ... ako vyznavac sedanov som s autom spokojny, "zopar" tisiciek EUR som usetril kupou DEMO vozidla u predajcu ... okrem koze je v nom snad vsetko co treba aj netreba ... ja chvalim natacacie bixenony ... nikdy som nevlastnil auto s lepsim svietenim ... fakt sila ... kym som sa rozhodol, preskumal som cely trh ... uvazoval som nad S60, v konecnom dosledku sa mi toto auto zda male, Nemci ma nejako nenadchli a nezaujali, a navyse sa celkom dobre kradnu ... osobne mam najradsej britske auta, ale na tie uz dnes ma malokto, iked XF sa da zohnat aj za dobru cenu ... ale zase je to zadokolka ... ako pise "asfalt" ... Passat ma neoslnil a 508 prijemne prekvapil ... a tak ho mam ... na 18´´ je to tvrdsie na nase okresky ... dialnice ... parada. celkova spokojnost. zatial. za mesiac som spravil nejakych 3300 km ... funkcnost 100%, jazda 95% ... nieco malo mi tam chyba ... automat je genialny a 163 koni je aj dost hospodarnych.
19. 8. 2011 10:00
Re: to se nedá číst...
Naprostý souhlas, Klaudie. Řada věcí, které jsi jmenoval, mi v testech velmi chybí. A to zejména v okamžiku, kdy člověk skutečně vybírá nové auto.
Avatar - Ronault.
18. 8. 2011 23:35
Re: FALEŠNÉ SOBÍ ČASY
Před Perunem nejsi pevný v kramflecích, dobře to víš, štve tě to... je to problém, co? Dokud je to nějaký diskuzní prosťáček, není problém... ale jak se vyrovnáš s někým silnějším? Hmmm...?
Avatar - Ronault.
18. 8. 2011 23:32
Re: FALEŠNÉ SOBÍ ČASY
Nebuď trapný. :no:
18. 8. 2011 08:41
Re: to se nedá číst...
Hezky napsano. Kdo nepise pro lidi, nevi, co to je a co to vyzaduje... Obcas s vami nesouhlasim a obcas se mi vase clanky vyslovene nelibi, ale tu praci za tim vidim a - stejne jako cele redakci ACZ - tleskam! :yes: