Peugeot 508 SW 1,6 THP - Toulavá šelmička

Peugeot 508 SW 1,6 THP - Toulavá šelmička

 
 

Do kombi verze modelu 508 naložíte opravdu velkou spoustu věcí i na hodně dlouhou cestu. Jak se vám s ní bude cestovat za podpory přeplňované benzinové šestnáctistovky?

Peugeot 508 už jsme testovali dvakrát, nebude vám tedy příliš velkou neznámou. Teď tu ale máme poprvé poněkud použitelnější provedení kombi. Jak se nám líbil momentálně nejnovější Francouz střední třídy s batohem?

50Anonyme

Pokud bych to nebral jako řečnickou otázku, ale dotaz na vzhled, pak musím říci, že nic moc. Ačkoli kolegové vzhled auta v předešlých testech ocenili, mě tenhle kombík nijak zvlášť nenadchnul. Ne, že by mu bylo co vyčítat, vyznačuje se elegantními liniemi a konečně i rozumnými proporcemi, chybí mu tlama přes celý přední nárazník a příď se snaží tvářit lehce podmračeně. Jenže celek mi prostě připadá tak nějak anonymní a bez šťávy. Odlepte zepředu a zezadu lva a může to být téměř cokoli.

obrázek [600 x 367]  

V tomto ohledu měl předchůdce 407 SW opravdu nezaměnitelný charakter. Jistě, byly tam jisté vady v podobě rozšklebeného nárazníku a přední převis byl tak dlouhý, že řidič na každém zpomalovacím prahu trnul, jestli ho nezapíchne do asfaltu, ale kombi mělo šťávu a zejména jachtový C sloupek mu propůjčoval velkou dávku noblesy. Jenže zatímco 407 dobře vypadal a jezdil bídně, tady je tomu naopak. Ale o tom až později…

Trocha čísel

Dnes už musí kombi zvládnout celou řadu úkolů, tedy mimo jiné i vzhledově reprezentovat, ale stejně nejdůležitější je, kolik toho dokáže převézt. A 508 SW patří rozhodně s 618 litry k šampionům střední třídy. Více má snad už jen Superb. Rychlá práce s metrem ukáže, že tenhle mobilní sklad má hloubku 102 cm, která se po sklopení opěradel, která dno zvedají trošku do kopečka, prodlouží na 163 cm.

Na šířku má kufr 112, což vyrovnává rekord třídy mondea. Nákladová hrana je ve výšce 60 cm, takže se vám pytle s cementem budou nakládat docela radostně… Po již zmíněném sklopení opěradel (žádný další úkon už není třeba provádět) se kufr zvětší na 1823 mm, což jen potvrzuje čelní pozice auta, co se schopnosti pozřít maximum zavazadel týče. Karoserie kombi nezměnila nic na prostorových poměrech na zadních sedadlech, co se délky týče, výrazně ale vzrostl prostor pro hlavu – z 93 na 99 cm.

Benzinové optimum

Asi bude ještě chvíli trvat, než si zvykneme na malé „foukané“ motory ve velkých autech. Letmý pohled do technických údajů, informujících o tom, že má motor 1,6 THP výkon 115 kW, moc velké nadšení a optimizmus nevyvolává. Jenže dneska už auta jezdí spíše na točivý moment a toho má přeplňovaná šestnáctistovka spoustu – přesně 240 Nm už ve 1400 otáčkách. Jistě, když se v ceníku zahledíte více na západ, zjistíte, že takový dvoulitr HDi má 340 a dva-dvojka dokonce 450 Nm, ovšem faktem je, že v reálu se dynamika s nejsilnějším dieselem prakticky shoduje, chybí jen placebo efekt mamutího zátahu odspoda.

Prostě a jednoduše – motor s lehce přes 1,5 tuny vážícím autem cvičí nad očekávání dobře a ačkoli se nejlépe cítí ve středním pásmu otáček, což je pro cestovní auto naprosto optimální, nechá se i vytočit k 6500 min-1 a umožní i poměrně dynamické svezení, doprovázené stejně sympaticky naladěným zvukem sání, které se nám líbilo u RCZ a 308 GTi. Osobně bych tuto jednotku před všemi turbodiesely rozhodně upřednostnil, už proto, že s ní nebyl problém jezdit svižnějším tempem za 9 litrů. Při jízdě rychlostí 100 km/h ukázal palubní počítač spotřebu 6,2 litru na 100 kilometrů a to při otáčkách 2250 min-1. Zrychlení na 130 km/h pak znamenalo nárůst na 7,4 l na 100 km při posunu otáček na 2950 min-1.

obrázek [600 x 325]  

Svižně nejen rovně

Zatímco 407 SW bylo podvozkově tak nějak francouzsky divné, tedy s nijak oslnivými jízdními vlastnostmi, ale zato se spoustou tupých rázů na nerovnostech, doprovázených poťouchlým pohupováním i na úplně rovném povrchu, 508 SW představuje jeho téměř pravý opak.

Aktuálně nejnovější francouzský kombík skutečně vyspěl na úroveň německé konkurence a dnes asi nejvíce připomíná svým charakterem Volkswagen Passat. Podobně se v zatáčkách naklání, má podobné jízdní vlastnosti, jen rázy tlumí malinko hůř. Pokud byste náhodou passata neznali, pak vězte, že má tenhle peugeot jistý podvozek, dobře se ovládá a současně je při jízdě příjemně plavný. Nedotáčivost u kombi přichází díky lepšímu rozložení váhy později než u sedanu, v zatáčkách je třeba počítat s na dnešní dobu trochu výraznějšími, ale nijak tragickými náklony.

Znamenitá je stabilita auta v táhlých dlouhých obloucích silnic s kvalitním povrchem, menší problémy přichází až na rozbitějším povrchu, kde si zadní náprava občas bouchne a lehce znervózní. Spíše pohotovějšímu charakteru auta odpovídá i řízení. Při ostřejší jízdě mu chybí přesnost a cit, na druhou stranu ale jde od kol do volantu na dnešní dobu až nevídané množství informací o kvalitě povrchu vozovky. Na slušné úrovni je i řazení, má sice delší dráhy a lehké vůle, ale je velice hladké, což je pro tento typ auta zcela jistě tou nejdůležitější vlastností. Navíc při pružnosti motoru ani není řazení příliš potřeba.

Euroauto

Králem střední třídy sice 508 SW není, nicméně jsou jeho schopnosti tak dobře vyváženy, že vlastně ani dohromady není nic, co by se mu dalo nějak výrazně vytýkat. Opravdu vás asi bude štvát jen to, že v kabině dohromady není kam uložit drobnosti. Jinak je 508 vzhledově trošku unylý, ale to je asi čistě jen můj osobní problém. Interiér je každpádně prostorný, působí docela hodnotně a útulně, sedadla nabízí krom komfortu i lehké boční vedení, řízení lze považovat za obstojné a se zajímavou zpětnou vazbou od kol, řazení vám ostřejší jízdu určitě nezprotiví a za zadními sedadly se skrývá obrovský kufr.

K tomu si přidejte nadprůměrný jízdní komfort a průměrné jízdní vlastnosti a výsledkem je auto, v němž se bude cítit příjemně nejen ortodoxní frankofil, ale i každý běžný řidič, zvyklý na produkci z ostatních částí světa. Je to prostě další typické „euroauto“ – povedené, ale trošku nuda. Ostatně ani cena není (zatím) typicky francouzsky nízká…

obrázek [600 x 412]  

První cena vozu574.900,- Kč (508 SW 1,6 VTi (88 kW), Access)
První cena vozu s testovanou motorizací659.900,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Active)
Základní cena testovaného vozu724.900,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků855.700,- Kč (508 SW 1,6 THP (115 kW), Allure)

Plusy

  • Příčný prostor v interiéru
  • Odhlučnění kabiny
  • Komfort jízdy
  • Dobrá spotřeba i dynamika motoru
  • Velký zavazadlový prostor

Minusy

  • Poněkud odtažité řízení
  • Krátké zadní sedáky
  • Neklid podvozku na výraznějších nerovnostech
  • Málo odkládacích míst
  • Výraznější nedotáčivost a náklony v zatáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 508 SW 1,6 THP

Cena v základní výbavě: 724 900 Kč Cena v testované výbavě: 855 700 Kč

Základní výbava:ABS, ESP, ASR, REF, EVA, hill-assist, elektr. brzda, čelní, hlavové a boční airbagy, samočinná aktivace výstražných světel, posilovač řízení, elektrické ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, automatické uzamčení vozu při jízdě, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, přední mlhové světlomety, automatická klimatizace dvouzonová, parkovací asistent vzadu, zpětná zrcátka + kliky v barvě karoserie, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, polokožená vyhřívaná sedadla, akustické čelní sklo, vnitřní LED osvětlení, mlhovky s cornering funkcí, chlazená schrána před spolujezdcem, palubní počítač, kůží čalouněný volant i hlavice řadicí páky, vnější zpětná zrcátka elektrická, vyhřívaná s blinkry, přední loketní opěrka, tempomat s omezovačem rychlosti, rádio s CD (MP3)+ USB a iPod vstup, 17palcová hliníková kola, elektrochromatické vnitřní zrcátko

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (+15.000,-), natáčecí bi-xenony s ostřikovači, denní LED, automatická dálková světla (+32.800,-Kč), automatická čtyřzónová klimatizace, sluneční clony (+12.000,-Kč), parkovací asistent vpředu i vzadu, elektricky sklopná zpětná zrcátka s osvětlením (+9.000,-Kč), kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel a nastavitelná délka sedáku vpředu (+32.000,-Kč), WIP Nav = navigace RT6 + HF Bluetooth + streaming audio BT + HUD displej (+30.000,-Kč)

Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok

Export českých firem do Ruska letos meziročně stoupl od…

Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 508 SW 1,6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 4.8 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 618 / 1823
Objem nádrže (l):72
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1521 / 559
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4813
b) šířka (mm): 1853
c) výška (mm): 1476
d) rozvor (mm): 2817
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 15448
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 508 SW 1,6 THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,32
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508 SW 1,6 THP - Toulavá šelmička







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů

Střední třídě se už v Evropě nedaří tak jako kdysi,…

Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti se vydaly v Masarykových stopách

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti…

Jaké to je být prezidentem? To si zažily v sobotu 21. října pražské děti při jednodenní akci Národního muzea. V…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu napařil desítku

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…