Renault Fluence 1,5 dCi (78 kW) – Zlatá (téměř střední) cesta

Renault Fluence 1,5 dCi (78 kW) – Zlatá (téměř střední) cesta

 
 

Velký sedan za malé peníze je k mání i s úsporným turbodieselem. Ostatně co jiného doporučit do francouzského komfortního auta?

Nástupce Méganu sedan, který měl premiéru loni na zářijovém frankfurtském autosalonu, dorazil na český trh. Už se nejmenuje Mégane, ale má svébytný název Fluence. I touto změnou dává najevo fakt, že na rozdíl od minulé (druhé) generace je jiný. Jak se jezdí s Renaultem Fluence, vybaveným nejsilnějším turbodieselem v nabídce, jsme zjišťovali na přelomu ledna a února na českých silnicích.

Karosářská varianta sedan není mezi chalupářskými a věci přemisťujícími Čechy moc oblíbená. A nebudeme si nic nalhávat, v některých případech, třeba když se tvoří sedan až později ze základního hatchbacku, není ani moc vzhledově podařená. To ale rozhodně není náš případ, Fluence je naopak velmi vydařené dílo, které potěší oko nejen příznivců francouzské automobilky.

Návrat ke klasické francouzské eleganci

Boční profil Renaultu Fluence působí vyváženě, pozvolna se svažující střecha a (naopak) stoupající spodní hrana oken dodávají vozu elegantní linky. Prolis navazující na přední světlomet, táhnoucí se po celé délce karoserie až k odtrhové hraně zavazadelníku, zase rozbíjí vysoký ponton karoserie a lehce koření boční zjev sedanu.

Kufr rozhodně nepůsobí naroubovaně – harmonicky do celku zapadá, dotváří plynulé a vyvážené linky klasického tříprostorového sedanu a dobře jej vystihuje přísloví o zadnici a hrnci. O delší výdrž karoserie se starají ochranné lišty na spodní části dveří, které mají zabránit větším následkům při nechtěných kontaktech na městských parkovištích.

obrázek [555 x 310]
 

Jistou dávku elegance si Fluence zachovává i u zadní části, nádhera jako u Laguny Coupé se však nekoná. Na oblé tvary a zadní svítílny prosté výstřelků svých dvou dříve narozených bratrů se sice dobře dívá, ale tak nějak jim chybí šťáva – byla upřednostněna klidná elegance a funkčnost. A jestliže jste čekali alespoň přední část vozu shodnou s hatchbackem nebo kombi, budete zklamáni.

Vše je i zde podřízeno příkazu být jiný. Kapkovitá světla nemají lomenou spodní hranu a stejně jako celý vůz hrají na serióznost a plynulé tvary, které se k usedlejším kupujícím budou hodit více než mírně rozverná tvář dvou bratrů se jménem Mégane.

Nejlépe tak vůz vypadá z boku a předobočního pohledu. Ale to hlavní, co nás dnes zajímá, je motor a jízda s nejsilnější naftovou motorizací. Tak se na to pojďme podívat.

Lépe zahřátý

O pohon vozu se staral “starý známý“ přeplňovaný turbodiesel 1,5 dCi o výkonu 78 kW při 4000 min-1 a točivém momentu 240 Nm dostupném při 2000 min-1. Fluence vybavený touto jednotkou je nejrychlejší a zároveň nejúspornější model jaký si u nás můžete pořídit.

Jak jezdí? Musíme uznat, že dobře. Motor je kultivovaný, výborně odhlučněný, běží měkce a do interiéru od něj nepronikají žádné vibrace. Tedy pokud je zahřátý. Pokud je motor studený, třeba po mrazivé noci o teplotách pěti stupňů pod nulou, je agregát po nastartování diplomaticky řečeno “hodně naftový.“ Výrazně klape, duní, hučí, traktoruje, bručí – pojmenujte si to jak chcete, ale radost z těch zvuků mít rozhodně nebudete. Výbornou zprávou ovšem je, že jakmile se malé dé-cé-íčko zahřeje, všechny nechtěné projevy zmizí a z motoru se stává příjemný společník, jehož přítomnosti si vůbec nevšímáte.

Při koupi Fluence s nejsilnějším nafťákem si budete muset zvyknout na ještě jeden, dá se říct veliký, nedostatek – turboefekt. Motoru se pod 2000 min-1 žít moc nechce, ať dupete na plynový pedál sebevíc. Až se ručička otáčkoměru ocitne na dvojce (a nejlépe až za ní) tak si teprve budete užívat mírný kopanec do zad a přílivu všech 240 Nm. Konkurence dnes tyto jevy zvládá opravdu lépe. Smysl má motor točit do 3500 min-1, nad touto hranicí vám již nic nepřináší – tedy kromě vysoké hlučnosti.

obrázek [300 x 216] Nejvíce vás bude těšit ukazatel spotřeby – při městském poskakování vám stačí 6,0 l/100 km, při reálné stovce motor točí na šestku 2250 min-1 (na pětku 2650 min-1) a k životu mu stačí 5,2 litru. Při jízdě maximálním povoleným dálničním limitem počítejte s odběrem o 1,1 litru vyšším.

Při provozu na dálnici jsme zaregistrovali ještě jeden fakt – o motoru jsme ani nevěděli a jen lehce jsme registrovali hukot zimních pneumatik. Překvapil nás ale silný aerodynamický hluk, který bychom vzhledem k siluetě vozu nepředpokládali. Tuto nectnost připisujeme na vrub velkým zpětným zrcátkům.

A na závěr ještě jeden poznatek. Při jízdě mimo obec reálnou rychlostí 90 km/hod motor točí na pětku lehce pod 2500 min-1, v momentě kdy přeřadíte na šestý převodový stupeň otáčky spadnou lehce pod 2000 min-1. Když pak hodláte akcelerovat, tak to vzhledem k turbodíře moc nejde – musíte si chvíli počkat, až se otáčky přehoupnou přes kritickou metu a tahle chvilka zapříčiní, že nákladní sypač v protisměru je při předjíždění již moc blízko. A nebo musíte zaměstnat pravou ruku a podřadit na pětku, tam je v tu chvíli síly dost.

Interiér – spokojenost s výhradami

V interiéru je vše tak, jak má být. Palubní deska je funkční a elegantní zároveň, měkčený plast má hezký dekor a stříbrné doplňky jej vkusně oživují. Bílé podsvícení přístrojů s oranžovými ručičkami vypadá velmi vkusně, stříbrné rámečky okolo klasických ručičkových ukazatelů podtrhují eleganci celého interiéru. Pravé koleno vám neutiskuje středová konzola, levé si netyká s výplní dveří a na šířku je zde přehršel místa. Nad hlavou je vepředu taktéž veliký prostor, narozdíl od zadních pozic, kde již 182 cm vysoký cestující ničí o strop své vlasové kreace.

Pihy na kráse se ovšem najdou i v jinak slušně provedeném interiéru – volant se dobře drží, ale mohl by být menšího průměru a navigace pevně trčí z palubní desky jako rozhledna na Petříně. Ale musíme podotknout, že tentokráte nám to příliš nevadí. Na rozdíl od Renaultu Grand Clia totiž ani v nejnižší poloze sedadla nezasahuje do zorného pole řidiče. A za ty peníze (+ 13 700,-Kč) její nákup rozhodně doporučujeme.

obrázek [300 x 244] Sedadla hrají na komfortní notu, ale v prudké zatáčce vám moc podpory nedodají. Za to vám umožní (na Renault) až neuvěřitelně nízký posaz za volantem – někteří konkurenti by mohli závidět. V interiéru jsme však objevili překvapivý nedostatek. Se sličnou spolujezdkyní se zastavujeme na čaj a hledáme kam si své pití odložit. Po odstranění popelníku (nebo držáku ovládání navigace) ze středové konzoly je jedno místo na světě, pod panel rádia se větší kelímek nevejde a my zjišťujeme, že nemůžeme pokračovat v cestě, protože si řidič prostě nemá kam odložit kelímek. Tady Renault zklamal – a přitom třeba Scénic je přihrádkový král.

Do kufru i přes jeho velký objem 496 litrů rozměrnější předměty nenaložíte, ale s tím u sedanu prostě počítáte. Jako plus hodnotíme sklopná sedadla. Mínus u nás zaznamenala absence průvlaku na lyže přes zadní loketní opěrku a také chybějící madlo nebo výstupek na vnitřní straně víka pro zavírání kufru. Takto musíte na víko zavazadlového prostoru sahat zvenku, což znamená jisté zašpinění vaší ručky.

Plavba přes nerovnosti

Již v předchozím testu jsme se dozvěděli, že Fluence je pohodlným vozem. Testovaný vůz obouval pneumatiky o rozměrech 205/60 R16 a snad i díky vyšší hmotnosti o 52 kgna přední nápravě, proti dříve zkoušenému zážehovému kolegovi, se přes nerovnosti přenáší ještě plavněji a klidněji. Naftový Fluence působí za jízdy klidnějším a lépe čitelnějším dojmem než základní benzinová šestnáctistovka. I problematické krátké příčné nesrovnalosti našich vozovek jsou odfiltrovány velmi dobře, velké výmoly poznáte podle tlumeného žuchnutí. Celkově jde o velmi pohodlný vůz – na silnici nejedete, ale vlastně plujete, takže na nějaké “divočení“ za volantem nebo trefování apexů ani nepomýšlejte.

obrázek [300 x 454] Řízení je určeno pro slabé nebo řidiče, kteří za volantem nehodlají vydat ani zbla síly navíc – potřebuje minimum síly, točit volantem lze jedním prstem a to se ani nebudete moc snažit. Samozřejmě, že o nějakém přenosu informací od kol do volantu nelze mluvit, ale tak nějak nám to u této koncepce francouzského vozu moc nevadilo.

S povděkem jsme kvitovali velká zpětná zrcátka, rozmrzení nám přinášely plechové zvuky při zavírání víka kufru a pouštění klik u dveří.

To nejlepší na závěr

Renault propaguje Fluence jako opravdovou limuzínu. Tím, že dozadu vedou výdechy klimatizace, boční i zadní okno lze zatáhnout roletkou (mimochodem ta zadní je dost malá), téměř všude je dostatek místa a vzadu se necestuje špatně, ale limuzína přece nevzniká. My bychom to viděli spíše na opravdu komfortní tříprostorový automobil, kterým se francouzský výrobce vrací do éry před “všechny auta musí být sportovní“.

Fluence se povedl a jeho atraktivitu pozvednul na patřičnou úroveň sám Renault svou atraktivní cenovou politikou. Za plně vybavený vůz (připlatit si můžete pouze za kožené čalounění, systém kontroly tlaku v pneumatikách, xenonové světlomety, střešní okno a vyhřívaná přední sedadla) v našem případě žádá lehce přes 400 tisíc korun. Zkuste nahlédnout do ceníků konkurence na sedany nižší střední třídy a zjistíte, že i vy, stejně jako francouzský prezident Sarkozy, můžete říkat „Alberte, odvezte mě domů.“

obrázek [555 x 300]
 

První cena vozu299.900,-Kč (Confort 1,6 16V 81 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací379.900,-Kč (Exception 1,5 dCi 78 kW)
Základní cena testovaného vozu379.900,-Kč (Exception 1,5 dCi 78 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 407.300,-Kč (Exception 1,5 dCi 78 kW)

Plusy:

  • Kvalitní a esteticky i ergonomicky zdařilá palubní deska
  • Dobře utlumený a měkce běžící motor
  • Nízká spotřeba
  • Nízká cena navigace
  • Komfortní naladění podvozku
  • Lepší jízdní vlastnosti než s motorem 1,6 16V
  • Bohatá výbava za velmi přijatelnou cenu

Mínusy:

  • Velmi nepřímé řízení s příliš aktivním posilovačem
  • Turboefekt kolem 2000 min-1
  • Omezený prostor pro přístup do zavazadelníku
  • Aerodynamický hluk při rychlejší jízdě
  • Málo odkládacích prostor
  • Umístění tlačítka aktivace tempomatu
  • Chybí trojblik u směrových světel
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Fluence 1,5 dCi

Cena v základní výbavě: 379 900 Kč Cena v testované výbavě: 407 300 Kč

Základní výbava:ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, airbag pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy na předních sedadlech, hlavové airbagy, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné, s omezovačem síly, pyrotechnickými předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí, zadní bezpečnostní pásy s omezovači síly, systém ISOFIX - příprava pro upevnění dětské sedačky na zadních krajních sedadlech, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech místech, tempomat s omezovačem rychlosti, nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří chromované, disky kol PROTEUS z lehké slitiny 16", Volant a hlavice řadicí páky v kůži, Hands-free karta Renault, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, palubní počítač, plnohodnotná rezerva, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, dvouzonová automatická klimatizace s 3 režimy nastavení + dešťový a světelný senzor, výdechy klimatizace pro zadní sedadla, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, elektrické ovládaní předních oken, impulzní s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání zadních oken, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, přenosný popelník a zapalovač, parkovací senzory vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, kapsy na zadní straně předních sedadel, radioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+ 13 700,- Kč), navigační a komunikační systém Carminat TomTom (pokrytí Východní Evropa) (+ 13 700,- Kč)

Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump? Z parketu Jana Šumbery: Zadrhl se motor Trump?

Donald Trump poprvé skutečně narazil. Plánovaná reforma…

Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci Většina krevních destiček vzniká v plicích, zjistili vědci

Plíce v těle savců mají na starost patrně více než jen…

CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku CzechInvest ponouká firmy k přesunu z Velké Británie. První tři už jsou v Česku

Státní agentura CzechInvest nyní jedná s řadou firem z…

 
Technické údaje
Motor Renault Fluence 1,5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 78 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4.1 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 496 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1352 / 409
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4618
b) šířka (mm): 1809
c) výška (mm): 1479
d) rozvor (mm): 2702
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1563
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 892
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):850
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Fluence 1,5 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto? Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto?

Renault Fluence se prodává od roku 2009 a po šesti letech…

Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence

Renault spolu s Dongfengem chystají nový elektromobil.…

 



 
Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Exkluzivní zpráva: Škodě Fabia Combi hrozí konec! Nahradí ji SUV?

Dnes 15:51

Malý kombík je už tradičním zástupcem nabídky mladoboleslavské automobilky. V blízké budoucnosti však patrně skončí.




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák, Jankto i Schick

Lavička: Černý je osobnost, na EURO pojedou Barák,…

Fotbalovým reprezentantům do 21 let sice poslední přípravný sraz před červnovým mistrovstvím Evropy vyšel a…

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci hraje minimálně

Obří talent má trable! Trubač se opil, v Hradci…

Bylo mu čerstvě sedmnáct, když hrál ligu. Mimochodem jako z praku. Daniel Trubač platil za hráče s netušenými…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…