Renault Mégane CC 1,9 dCi - Skleněná chobotnička

Renault Mégane CC 1,9 dCi - Skleněná chobotnička

 
 

Nebe nad hlavou, diesel pod kapotou a sexy logo mezi světly. Sen francouzského playboye?

Drtivá většina motoristů si kabriolet kupuje pro radost. I v tomto případě je samozřejmě potřeba počítat s provozními náklady, na rozdíl od rodinného MPV se zde však obvykle očekává jistá iracionální preference spíše výkonnějších benzinových agregátů. Nájezd kabrioletu nebývá velký, navíc zvukový projev nezahřátého dieselového agregátu není nic, co by většina lidí chtěla po sundání střechy poslouchat…

Renault však v Česku směřuje Mégane CC úplně jiným směrem. Nenabízí nejvýkonnější agregáty (2,0 dCi a 2,0 TCE) a spokojil se s nabídkou jediné, byť poměrně solidní výbavy Dynamique. O žezlo nejsilnějšího motoru se tak přetahují agregáty 1,4 TCe a 1,9 dCi, které disponují shodným výkonem 96 kW. Nejdynamičtější jízdní projev má diesel. Ti, kdož kupují CC více rozumem než srdcem budou nadšeni. K motoru se však ještě dostaneme.

Větší než obvykle

obrázek [300 x 187] Kupé-kabriolet s celkovou délkou 4485 mm (o 130 mm více než u předchůdce) je zepředu totožný s třídveřovým Méganem Coupé, od předních blatníků dál je ale svébytným automobilem.

I on si zachoval prosklenou skládací střechu (váží nyní 110 kg) s leskle černým povrchem, kterou vyvinul a také vyrábí německý specialista Karmann. Celý přerod z kupé na kabriolet je dílem 21 sekund, takže pokud není červená neobvykle krátká, stihnete jej uskutečnit při čekání na semaforech. V zavazadlovém prostoru v tu chvíli nesmíte mít větší předměty, 211 litrů není právě mnoho. Zvláště za předpokladu, že byste si chtěli vyrazit na výlet ve čtyřech. To asi spíše necháte pasažéry kochat se oblohou přes 0,47 m2 velkou prosklenou plochu. Pak kufr pojme příjemnějších 417 litrů.

Mezi opěrkami zadních sedadel se nachází skleněný deflektor, který zvyšuje použitelný rozsah rychlostí. Jízda ve druhé řadě v kabrioletu totiž obvykle znamená, že se rovnou můžete objednat ke kadeřníkovi – vítr už od cca. 70 km/h usilovně bičuje tváře, cuchá vlasy a pevnost vaší skloviny čas od času vyzkouší zbloudilá muška. S deflektorem se proudění vzduchu kolem zadních pasažérů o něco zklidní a v Méganu CC je tak možno cestovat ve čtyřech nahoře bez o něco svižnějším tempem, řekněme že dlouhodoběji snesitelná je rychlost do 90 km/h. Důležité je, že se na zadní sedadla opravdu vejdou i dva dospělí lidé, čili žádné kroucení dolních končetin nebo přehnané hrbení se nekoná. Nesmíte ale vozit žádné cvalíky, jinak byste mohli atakovat užitečnou hmotnost 316 kilogramů.

obrázek [300 x 407] Hranatá záď, která musí pojmout střešní díly, nese velká koncová světla s diodovou optikou brzdových světel. Ve srovnání se starší generací vypadá nové CC rozhodně moderněji a hodnotněji, starší CC však podle našeho názoru o něco lépe maskovalo velkou výšku zádě. Záď nyní svým designem trochu připomíná Focus CC. Tenkou anténu vystřídala její silnější, pogumovaná sestra.

Torzní tuhost karoserie se mezigeneračně zvýšila o 80 %, výztuhy se objevily všude, kde to je jen možné, například podlaha vpředu je dvojitá. Příliš to ale nepomohlo, Mégane CC se na nerovnostech stále chová jako rozverná chobotnička a se střechou dole by mohl fungovat jako učební pomůcka pro heslo „nízká tuhost karoserie“.

S tím koresponduje celkové ladění vozu do komfortu: řazení je sice docela přesné ale má dlouhé dráhy, spojka zabírá ve velmi širokém pásmu, elektrický posilovač řízení filtruje téměř všechny informace putující od kol a ani posaz za volantem (v pohodlných, příplatkových kožených sedadlech) není ani trochu sportovní. A k tomu ten motor...

Nad hlavou nebe, v uších vata?

Nechat si nový Mégane CC za téměř 700 tisíc osadit dvouventilovým naftovým zpěvákem 1,9 dCi, to už chce mít pořádný argument. Bude jím spotřeba? Myslíme, že ne. Během testu jsme jezdili za zhruba 6,5 litru nafty na 100 km, ani při měření spotřeby a snaze o její minimalizaci vznětové CC nikterak zvlášť neexcelovalo.

Při 100 km/h točí na šestku zhruba 2300 min-1, palubní počítač ukázal hodnotu 5,8 l/100 km. Zrychlení na 130 km/h s sebou přinese nárůst otáček (pod 3000 min-1) ale také spotřeby, která se v tomto případě ustálila na sedmi litrech.

obrázek [600 x 286]

Důvodem pro hlučné studené starty a vytáčení doprovázené dunivým lomozem je tak jednoduše to, že rychlejší Mégane CC u nás nekoupíte. Škoda.

Aby to však zase nevypadalo, že Mégane CC je překapotovaný traktor je třeba doplnit, že po zahřátí se motor výrazně utiší a při běžné jízdě posádku (se střechou nahoře) svým projevem nikterak výrazněji neruší. Ba naopak, úroveň dálničního cestování nás opravdu mile překvapila – na palubě není hlučno a podvozek si s vysokými rychlostmi umí bez problémů a náznaků nervozity poradit.

Co nás nepřekvapilo byla tradičně nižší ergonomie ovládání, před řadičkou utopeného, rádia (k němu by se na ta titěrná tlačítka měl dodávat i stylus), ještě štěstí že vůz neměl příplatkovou navigaci – tam se uživatelská přívětivost a intuitivnost ovládání opravdu moc nepovedla. Ale ať končíme odstavec pozitivně – topení má dostatečný výkon a možnost volby dvou automatických režimů klimatizace („Soft“ a „Fast“) je příjemná.

obrázek [600 x 425]

Závěr

Řidiči toužící i po něčem jiném než je načechrání čupřiny asi ani nemusí číst dál, Mégane CC jim sportovní zážitky za volantem opravdu nemá nárok nabídnout. Pravda, mezi čtyřmístnými kupé kabriolety nemáme v tomto ohledu moc velký výběr, takové 308 CC či Eos však v tomto ohledu obstojí lépe a to i díky nabídce motorů.

Mégane CC si jede svou klidnou cestou, na nerovnostech neodskakuje, solidně tlumí a díky těžké (složené) střeše nad zadní nápravou se dá jeho jízdní projev charakterizovat jako méně nedotáčivý než bývá u komfortně laděných vozů nižší střední třídy zvykem.

Ani výbava není špatná, ke standardu patří 6 airbagů, stabilizační systém, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání všech oken a střechy, dvouzónová automatická klimatizace, automatické stěrače, 16ti palcová kola z lehkých slitin nebo příjemný, kůží potažený věnec volantu a hlavice řadicí páky.

Pokud tedy jasně víte, že vaším průvodcem světem kabrioletů bude Mégane CC, zamyslete se nad motorizací 1,4 TCe (96 kW). Nejenže ušetříte 70 tisíc Kč, budete také při jízdě se střechou dole o něco méně zesilovat rádio.

První cena vozu519.900,- Kč (1.6 16V 81 kW Dynamique)
První cena vozu s testovanou motorizací619.900,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)
Základní cena testovaného vozu619.900,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků690.100,- Kč (1.9 dCi 96 kW Dynamique)

Plusy

  • Bohatá základní výbava
  • Skleněná střecha
  • Příznivá cena
  • Jízdní komfort

Mínusy

  • Kroucení karoserie
  • Absence top motorizací
  • Malý zavazadelník
  • Méně kultivovaný motor
  • Nízká užitečná hmotnost
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane CC 1,9 dCi

Cena v základní výbavě: 619 900 Kč Cena v testované výbavě: 690 100 Kč

Základní výbava:Nárazníky v barvě karoserie, vnější zpětná zrcátka v leskle černé barvě, vnější kliky dveří matně chromované, disky kol z lehké slitiny 16" „Sport“, odstín interiéru tmavě šedá, volant a hlavice řadicí páky v kůži, ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, systém kontroly tlaku v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy na předních sedadlech chránící hlavu, hrudník a pánev, přední bezpečnostní pásy s omezovačem síly a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče, zadní bezpečnostní pásy s omezovači síly, ISOFIX – příprava pro upevnění dětské sedačky na zadních krajních sedadlech, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy vpředu, tempomat s omezovačem rychlosti, bezpečnostní oblouky s hlavovými opěrkami na zadních sedadlech, ochranný štít, hands-free karta Renault, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, palubní počítač v angličtině, ukazatel venkovní teploty, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, dvouzonová automatická klimatizace + dešťový a světelný senzor, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, elektrické ovládání předních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, elektrické ovládání zadních oken, panoramatická skleněná sklopná střecha, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, přenosný popelník a zapalovač, parkovací senzor vzadu,, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.700,-Kč), disky kol z lehké slitiny 17" „Schuss“ (+6.100,-Kč), kožené čalounění (+50.400,-Kč).

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Cizinci ze zachytného zařízení v Balkové v Plzeňském…

V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy

Část areálu podniku Severochema v Liberci je v plamenech.…

Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum

Sněmovní volby by nyní vyhrálo hnutí ANO se ziskem 28,5…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane CC 1,9 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 211 / 417
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 316
Rozměr pneu:205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4485
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2906
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1230
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 400
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Mégane CC 1,9 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

VW Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

Dnes 10:52

Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové přeplňované srdce zcela jiné možnosti.




Blesk.cz

Táborský o své manželce: Dlouho nevěděl, zda jsou přátelé či milenci

Táborský o své manželce: Dlouho nevěděl, zda jsou…

Miroslav Táborský (57) příští rok oslaví se svou ženou Kateřinou stříbrnou svatbu. Herec si přitom nevzpomíná na…

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

V pondělí až 32, v úterý až 31, ve středu až 27, ve čtvrtek až 26 a v pátek až 27 stupňů Celsia. Takové jsou…

 

iSport.cz

Vůch je na testech v Kazachstánu. Pilař v Plzni prodloužil smlouvu

Vůch je na testech v Kazachstánu. Pilař v Plzni…

Viktoria Plzeň potvrdila, že v klubu nebudou pokračovat záložníci Egon Vůch a Jakub Hromada. První jmenovaný,…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…

Alena Doláková z Hollywoodu:  Můj LaLa Land nejen s Emmou Stoneovou

Alena Doláková z Hollywoodu: Můj LaLa Land nejen s…

Mladá česká herečka Alena Doláková sice žije v L.A., o čemž každý týden píše na reflex.cz, ale někdy taky musí…