reklama


Renault Twingo 1,2 – Twist, Swing a Tango v nových šatech

Renault Twingo 1,2 – Twist, Swing a Tango v nových šatech

 
 

Francouzský minivůz se oblékl do slušivých šatiček, osvědčená technika zůstává. Návrat krále?

Do redakční garáže dorazilo nové Twingo, usedl jsem za volant a...počkat. Sedím opravdu uvnitř nového Twinga? Zajímavý, líbivý a neotřelý exteriér je v kontrastu s interiérem známým z předchozího provedení. Dobrá, některé plasty jsou možná nové a rádio se stříbrným obložením nyní zvládá i Bluetooth a USB připojení, ale jinak je vše při starém.

Nutno dodat, že to příliš nevadí. Obliny a křivky k malým autům tak nějak přirozeně patří, interiér navíc netrpí žádnými neduhy a neskřípe. A to je hlavní.

Zůstaňme ale ještě u exteriéru. Obvykle se snažím design auta příliš nekomentovat, přičemž předpokládám, že velká fotogalerie vydá za více než tisíc redakčních slov a že průměrný čtenář nemá žádný problém s vytvořením názoru i bez mé pomoci. V tomto případě se však neubráním: Renault při restylingu předvedl opravdu skvělou práci, výsledek snažení designérů totiž na živo vypadá naprosto nenuceně a svěže. Pokud máte při pohledu na fotografie smíšené pocity z nově tvarovaných světlometů, vězte, že úplně stejně jsem byl nedůvěřivý i já. Osobní setkání však obavy rychle rozehnalo.

obrázek [300 x 246] Díky upravené přídi modernizované Twingo narostlo o 87 mm na 3.687 mm. Ostatní rozměry však zůstaly beze změn, malý Renault je tedy 1.654 mm široký a 1.470 mm vysoký, rozvor náprav má hodnotu 2.367 mm. V nabídce je pouze třídveřová verze, kterou nyní testujeme v nové fialové metalíze „Fuchsia“ za 9.300,- Kč.

Pod kapotou kamarád

Obyčejně nad nedostatečnou nabídkou motorizací brbláme a Twingo na našem trhu (zatím) nabízí jen jeden agregát. Budu tedy Renault peskovat za to, že v nabídce nenajdeme ani silnější 1,2 TCe, ba ani žádnou vznětovou verzi?

Nebudu. Zážehová dvanáctistovka o výkonu 55 kW (mimochodem, stejně jako u silnější verze Citigo) je totiž pro podobně koncipovaný vůz naprosto ideální volbou. A říkám to s naprostou vážností, kdy jsem s minivozem přes týden jezdil po městě i kolem něj a na víkend vyrazil vstříc zasněženým sjezdovkám. Mimo obec by se samozřejmě hodila šestistupňová převodovka, ale nebuďme nesoudní, malá dvanáctistovka by si s ní stejně neuměla poradit.

Motor sám o sobě však není tím pravým důvodem, proč si koupit Twingo: ve vyšších otáčkách hlučí (což vzhledem k pětistupňové převodovce vadí hlavně na dálnici) a spíše než silou potěší relativně dobrou pružností, reakcí na plyn i zdravou chutí po otáčkách. Trochu paradoxem je, že se v nich nic zajímavého neděje.

Ve stokilometrové rychlosti jsme na otáčkoměru (jen u nejvyšší verze Dynamique) odečetli zhruba 2.700 min-1 a spotřeba se ustálila na velmi pěkných 4,9 litrech Naturalu. Zrychlení na 130 km/h popožene ručičku otáčkoměru ke třem a půl tisícům (což je mezi minivozy ještě velice dobrá hodnota), přičemž apetit malého čtyřválce vzroste o zhruba tři litry.

Jak to tedy vypadá s dalšími motorizacemi? Na diesel můžeme podle všeho rovnou zapomenout, 1,5 dCi se pod kapotu českého Twinga nedostane. Větší šanci osobně dávám sympatickému 1,2 TCe, které by z Twinga udělala opravdu mrštnou městskou štiku schopnou překvapit ze zálohy. To jsou ale zatím neoficiální spekulace, jasný je jen jarní příchod verze RS se známou atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 98 kW.

obrázek [600 x 372]  

Vejdeme se?

Interiér nabízí standardní porci místa, viděno samozřejmě optikou minivozů do města. Na takové Citigo se Twingo zdaleka nechytá, uvnitř jsme naměřili téměř o deset centimetrů méně místa ve výši loktů než ve škodovácké novince. A nad hlavou je situace velmi podobná, za což může i instalovaná panoramatická střecha s možností otevření. Příplatek 20 tisíc sice navyšuje konečnou cenu dosti výrazně, zejména v letních měsících (až nebude za okny mínus 20) však přijde vhod.

Lehce vzpřímená pozice za volantem, pouze výškově stavitelný volant, odkládací přihrádka před řidičem nebo digitální rychloměr uprostřed. Jak už bylo zmíněno v samotném úvodu testu, interiér fandy automobilky s diamantem ve znaku ničím neblahým, ale ani příjemným nepřekvapí. Je zkrátka stejný.

Když jsem zmínil vpravdě arktické podmínky, panující při testu v české kotlině, doplním i přednost Twinga: motor se rychle zahřívá, takže posádka nemusí na teplý vzduch čekat příliš dlouho, a se studenými starty nemá nejmenší problém (na rozdíl od velkého počtu vznětových vozů před redakcí). Jediné, co mi chybělo, kromě vyhřívaného volantu, který je u minivozu spíše sci-fi, bylo vyhřívání sedadel, které v ceníku Twinga nenajdete.

obrázek [600 x 382]  

Objem zavazadlového prostoru je 165 až 285 litrů, v závislosti na poloze zadní dělené posuvné lavice. Tam nelze (v přední poloze) posadit bez výčitek asi nikoho jiného než děti, v zadní poloze už nabízí poměrně sympatický prostor. Nad hlavou bude dospělým místo scházet vždy, zato se mohou pokochat výhledem na hvězdy.

Po sklopení zadních sedadel (sedáky se dají i vyklopit směrem dopředu, stejně jako dříve) se dá našikmo převážet i 165 centimetrů dlouhý snowboard a zavazadlový prostor pojme překvapivě hodně tašek. Nepříliš velká sedadla naštěstí nabízejí dostatečnou podporu i při delších cestách a ani po několika hodinách jízdy jsme z Twinga nevystupovali nikterak rozlámaní či s bolestmi zad.

Jízda

Stále platí, že naladění odpružení podvozku je i přes městské určení vozu někde na půl cesty mezi komfortním a sportovním. To znamená, že z vás ani na nekvalitním povrchu Twingo nevytřese duši, ale když si za jeho volantem chcete trochu zadovádět, dovolí vám i celkem rychlé průjezdy zatáček. Proti tomu nic nenamítá ani nízká pohotovostní hmotnost 950 kilogramů a patnáctipalcová litá kola, zde obutá do zimních plášťů Barum. I přes bubny na zadních kolech je brzdová soustava Twinga dimenzována velkoryse a poskytuje řidiči jistotu a solidní dávkovatelnost.

obrázek [300 x 201] Řízení patří k tomu nejlepšímu, co můžeme u minivozů najít. Z globálního hlediska to sice není žádná sláva, ale i přes jistou gumovost lze s velkým volantem bez problémů koexistovat a opravdu si sem tam užít i rychleji projetou zatáčku. Absenci zpětné vazby se zde snaží zachránit dobrá citlivost i na malé pohyby volantem, vadit bude jen větší netečnost kolem přímého směru. Kdybyste si snad nevěřili, či chtěli mít prostě klid i na mokru, můžete si k nejvyšší verzi přikoupit stabilizaci. Na rozdíl od jiných levných vozů to u Twinga není nutnost, podvozek je sice hravý, avšak nezáludný.

Výborně se držící řadička se v mrazivých ránech pohybovala v kulise jen velmi neochotně. Po zahřátí celého ústrojí už byla situace znatelně lepší, převodovka je však dle mého názoru nejslabším článkem celého vozu. Při řazení jednotlivých rychlostí (hlavně dvojky a trojky) byla potřeba vyvinout trochu více energie než by se křehkým dámám, na které Twingo také míří, líbilo. Stále je tu možnost připlatit si 25 tisíc za automat Quickshift, ovšem jen u nejvyšší verze výbavy. To kdyby vás městské popojíždění s nepřesným řazením nebavilo.

Koupit?

obrázek [300 x 390] Omlazené Twingo startuje svou cenu na 165 tisících korunách a to s motorem o výkonu 55 kW. Je potřeba něco dodávat? Nu dobrá...

Naše testovací auto je sice možná lehce nesmyslnou ukázkou nadupaného Twinga, které snadno poslouží jako stylovka za rozumné peníze, ale podívejme se, co vlastně ceník nabízí pro „obyčejné“ zákazníky. Za 165 tisíc zřejmě nemůžeme čekat zázraky, absence bočních airbagů, posilovače nebo rádia bez možnosti příplatku za něj ale určitě zamrzí.

Mnohem zajímavější je z mého pohledu druhá výbava Trend. Auto za 194.900,- Kč se totiž může pochlubit předními a bočními airbagy, tempomatem, mlhovkami, nastavitelnými hlavovými opěrkami vpředu, posilovačem řízení s variabilním účinkem, manuální klimatizací, výškově stavitelným volantem (alespoň tak) nebo okny v elektrice, připlatit si také můžete za rádio. Vytknout můžeme snad pouze ESP dostupné jen k nejvyšší výbavě.

A to jsem se ještě nezmínil široké o možnosti individualizace vašeho minivozu! Devět litých kol, šest plastových krytů kol, polepy střechy, celá řada zajímavých barev, sem druhů krytů zrcátek a bočních lišt – vaše Twingo prostě nemusí být stejné jako deset dalších, které potkáte na parkovišti před hypermarketem. Za to Renaultu tleskám.

Povedené auto, dobrá výbava, osobitý styl. Staronový král segmentu minivozů.

První cena vozu164.900,- Kč (Twingo Acess, 1.2 16V, 55 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací164.900,- Kč (Twingo Acess, 1.2 16V, 55 kW)
Základní cena testovaného vozu204.900,- Kč (Twingo Dynamique, 1.2 16V, 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků260.700,- Kč (Twingo Dynamique, 1.2 16V, 55 kW)

Plusy

  • Výbava
  • Snadná ovladatelnost
  • Variabilita interiéru a zavazadlového prostoru
  • Výrazný design
  • Spotřeba
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Volant stavitelný pouze výškově
  • Chybí nastavení výšky bezpečnostních pásů
  • ESP jen k nejdražší verzi
  • Málo místa nad hlavou (střešní okno)
  • Nepřesné řazení
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Twingo 1,2

Cena v základní výbavě: 204 900 Kč Cena v testované výbavě: 260 700 Kč

Základní výbava:ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd, automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brzdění, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, systém proti podklouznutí, bezpečnostní tříbodové pásy vpředu s předpínači a omezovači síly, bezpečnostní opěrky hlavy vpředu výškově nastavitelné, bezpečnostní opěrky hlavy vzadu výškově nastavitelné, systém ISOFIX na sedadle spolujezdce a na obou samostatných zadních sedadlech, možnost odpojení airbagu spolujezdce vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kontrolka nezapnutí bezpečnostního pásu, elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, zatmavená zadní skla, automatická aktivace zadního stěrače při jízdě zpět, mlhové světlomety, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie, elektricky ovládaná okna vpředu, zásuvka 12 V, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 2 zadní samostatná sedadla, posuvná a sklopná, odkládací schránka před sedadlem spolujezdce (13 l), kapsa na zadní straně sedadla řidiče a spolujezdce, držák nápojů ve středové konzole, manuální klimatizace, rádio 4 x 20 W s přehrávačem CD, ovládáním pod volantem a integrovaným displejem, Bluetooth, CD a MP3, ovládání pod volantem, boční ochranné lišty v barvě karosérie, plnohodnotné rezervní kolo, ocelová kola 14" s ozdobnými kryty aj.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+9.300,-Kč), panaroamatické střešní okno (+20.200,- Kč), automatická klimatizace (+10.300,- Kč), Pack Look (+16.000,- Kč)

Komentář Martina Čabana: Brexit bude. Cirkus taky Komentář Martina Čabana: Brexit bude. Cirkus taky

Výrok britského nejvyššího soudu ztížil pozici premiérky…

Lukáš Hradský: České rejdaře živí hlavně přeprava v zahraničí Lukáš Hradský: České rejdaře živí hlavně přeprava v zahraničí

Ještě před deseti lety bylo povídání s českými rejdaři…

Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament

Vláda Theresy Mayové bude potřebovat souhlas parlamentu,…

Hřbitov vlaků na brněnském dolním nádraží. Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii Hřbitov vlaků na brněnském dolním nádraží. Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii

Brno dolní nádraží je nákladní železniční stanice v…

 
Technické údaje
Motor Renault Twingo 1,2
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 107 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.2 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 959
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 950 / 340
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3687
b) šířka (mm): 1654
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2367
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 880
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Twingo 1,2
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 

Přidat názorDiskuse: Renault Twingo 1,2 – Twist, Swing a Tango…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál! Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál!

Po zveřejnění detailu ostrého twinga pustila automobilka…

Ostřejší Renault Twingo na první upoutávce. Poladila jej divize Renault Sport Ostřejší Renault Twingo na první upoutávce. Poladila jej divize Renault Sport

Ostřejší verze Renault Twingo se představí již velmi…

 



 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Češi ničí „slepá“ místa: Mapují zapomenuté kouty světa

Češi ničí „slepá“ místa: Mapují zapomenuté kouty světa

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti v Kongu. Taková místa se snaží podrobně zmapovat projekt…

Smogová situace v Praze skončila. V podnicích mohli opět naplno rozjet provoz

Smogová situace v Praze skončila. V podnicích mohli…

Meteorologové zrušili v pondělí večer regulaci pro čtyři výrobní podniky v Praze, vyhlášenou v sobotu kvůli…

 

iSport.cz

Federer znovu válí, na Australian Open si zahraje o finále s Wawrinkou

Federer znovu válí, na Australian Open si zahraje o…

Roger Federer si zahraje o finále Australian Open, když v semifinálovém zápase porazil Němce Mischu Zvereva 6:1,…

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen sranda v seriálu

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen…

Je to fenomén a on se stal jeho součástí. Brankář Radek Sňozík si zahrál sám sebe v seriálu Vyšehrad, který si…

 

Reflex.cz

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety, zvládne to i babička

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety,…

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti v Kongu. Taková místa se snaží podrobně zmapovat projekt…

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

 
 
reklama