Renault Twingo 1,2 – Twist, Swing a Tango v nových šatech

Renault Twingo 1,2 – Twist, Swing a Tango v nových šatech

 
 

Francouzský minivůz se oblékl do slušivých šatiček, osvědčená technika zůstává. Návrat krále?

Do redakční garáže dorazilo nové Twingo, usedl jsem za volant a...počkat. Sedím opravdu uvnitř nového Twinga? Zajímavý, líbivý a neotřelý exteriér je v kontrastu s interiérem známým z předchozího provedení. Dobrá, některé plasty jsou možná nové a rádio se stříbrným obložením nyní zvládá i Bluetooth a USB připojení, ale jinak je vše při starém.

Nutno dodat, že to příliš nevadí. Obliny a křivky k malým autům tak nějak přirozeně patří, interiér navíc netrpí žádnými neduhy a neskřípe. A to je hlavní.

Zůstaňme ale ještě u exteriéru. Obvykle se snažím design auta příliš nekomentovat, přičemž předpokládám, že velká fotogalerie vydá za více než tisíc redakčních slov a že průměrný čtenář nemá žádný problém s vytvořením názoru i bez mé pomoci. V tomto případě se však neubráním: Renault při restylingu předvedl opravdu skvělou práci, výsledek snažení designérů totiž na živo vypadá naprosto nenuceně a svěže. Pokud máte při pohledu na fotografie smíšené pocity z nově tvarovaných světlometů, vězte, že úplně stejně jsem byl nedůvěřivý i já. Osobní setkání však obavy rychle rozehnalo.

obrázek [300 x 246] Díky upravené přídi modernizované Twingo narostlo o 87 mm na 3.687 mm. Ostatní rozměry však zůstaly beze změn, malý Renault je tedy 1.654 mm široký a 1.470 mm vysoký, rozvor náprav má hodnotu 2.367 mm. V nabídce je pouze třídveřová verze, kterou nyní testujeme v nové fialové metalíze „Fuchsia“ za 9.300,- Kč.

Pod kapotou kamarád

Obyčejně nad nedostatečnou nabídkou motorizací brbláme a Twingo na našem trhu (zatím) nabízí jen jeden agregát. Budu tedy Renault peskovat za to, že v nabídce nenajdeme ani silnější 1,2 TCe, ba ani žádnou vznětovou verzi?

Nebudu. Zážehová dvanáctistovka o výkonu 55 kW (mimochodem, stejně jako u silnější verze Citigo) je totiž pro podobně koncipovaný vůz naprosto ideální volbou. A říkám to s naprostou vážností, kdy jsem s minivozem přes týden jezdil po městě i kolem něj a na víkend vyrazil vstříc zasněženým sjezdovkám. Mimo obec by se samozřejmě hodila šestistupňová převodovka, ale nebuďme nesoudní, malá dvanáctistovka by si s ní stejně neuměla poradit.

Motor sám o sobě však není tím pravým důvodem, proč si koupit Twingo: ve vyšších otáčkách hlučí (což vzhledem k pětistupňové převodovce vadí hlavně na dálnici) a spíše než silou potěší relativně dobrou pružností, reakcí na plyn i zdravou chutí po otáčkách. Trochu paradoxem je, že se v nich nic zajímavého neděje.

Ve stokilometrové rychlosti jsme na otáčkoměru (jen u nejvyšší verze Dynamique) odečetli zhruba 2.700 min-1 a spotřeba se ustálila na velmi pěkných 4,9 litrech Naturalu. Zrychlení na 130 km/h popožene ručičku otáčkoměru ke třem a půl tisícům (což je mezi minivozy ještě velice dobrá hodnota), přičemž apetit malého čtyřválce vzroste o zhruba tři litry.

Jak to tedy vypadá s dalšími motorizacemi? Na diesel můžeme podle všeho rovnou zapomenout, 1,5 dCi se pod kapotu českého Twinga nedostane. Větší šanci osobně dávám sympatickému 1,2 TCe, které by z Twinga udělala opravdu mrštnou městskou štiku schopnou překvapit ze zálohy. To jsou ale zatím neoficiální spekulace, jasný je jen jarní příchod verze RS se známou atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 98 kW.

obrázek [600 x 372]  

Vejdeme se?

Interiér nabízí standardní porci místa, viděno samozřejmě optikou minivozů do města. Na takové Citigo se Twingo zdaleka nechytá, uvnitř jsme naměřili téměř o deset centimetrů méně místa ve výši loktů než ve škodovácké novince. A nad hlavou je situace velmi podobná, za což může i instalovaná panoramatická střecha s možností otevření. Příplatek 20 tisíc sice navyšuje konečnou cenu dosti výrazně, zejména v letních měsících (až nebude za okny mínus 20) však přijde vhod.

Lehce vzpřímená pozice za volantem, pouze výškově stavitelný volant, odkládací přihrádka před řidičem nebo digitální rychloměr uprostřed. Jak už bylo zmíněno v samotném úvodu testu, interiér fandy automobilky s diamantem ve znaku ničím neblahým, ale ani příjemným nepřekvapí. Je zkrátka stejný.

Když jsem zmínil vpravdě arktické podmínky, panující při testu v české kotlině, doplním i přednost Twinga: motor se rychle zahřívá, takže posádka nemusí na teplý vzduch čekat příliš dlouho, a se studenými starty nemá nejmenší problém (na rozdíl od velkého počtu vznětových vozů před redakcí). Jediné, co mi chybělo, kromě vyhřívaného volantu, který je u minivozu spíše sci-fi, bylo vyhřívání sedadel, které v ceníku Twinga nenajdete.

obrázek [600 x 382]  

Objem zavazadlového prostoru je 165 až 285 litrů, v závislosti na poloze zadní dělené posuvné lavice. Tam nelze (v přední poloze) posadit bez výčitek asi nikoho jiného než děti, v zadní poloze už nabízí poměrně sympatický prostor. Nad hlavou bude dospělým místo scházet vždy, zato se mohou pokochat výhledem na hvězdy.

Po sklopení zadních sedadel (sedáky se dají i vyklopit směrem dopředu, stejně jako dříve) se dá našikmo převážet i 165 centimetrů dlouhý snowboard a zavazadlový prostor pojme překvapivě hodně tašek. Nepříliš velká sedadla naštěstí nabízejí dostatečnou podporu i při delších cestách a ani po několika hodinách jízdy jsme z Twinga nevystupovali nikterak rozlámaní či s bolestmi zad.

Jízda

Stále platí, že naladění odpružení podvozku je i přes městské určení vozu někde na půl cesty mezi komfortním a sportovním. To znamená, že z vás ani na nekvalitním povrchu Twingo nevytřese duši, ale když si za jeho volantem chcete trochu zadovádět, dovolí vám i celkem rychlé průjezdy zatáček. Proti tomu nic nenamítá ani nízká pohotovostní hmotnost 950 kilogramů a patnáctipalcová litá kola, zde obutá do zimních plášťů Barum. I přes bubny na zadních kolech je brzdová soustava Twinga dimenzována velkoryse a poskytuje řidiči jistotu a solidní dávkovatelnost.

obrázek [300 x 201] Řízení patří k tomu nejlepšímu, co můžeme u minivozů najít. Z globálního hlediska to sice není žádná sláva, ale i přes jistou gumovost lze s velkým volantem bez problémů koexistovat a opravdu si sem tam užít i rychleji projetou zatáčku. Absenci zpětné vazby se zde snaží zachránit dobrá citlivost i na malé pohyby volantem, vadit bude jen větší netečnost kolem přímého směru. Kdybyste si snad nevěřili, či chtěli mít prostě klid i na mokru, můžete si k nejvyšší verzi přikoupit stabilizaci. Na rozdíl od jiných levných vozů to u Twinga není nutnost, podvozek je sice hravý, avšak nezáludný.

Výborně se držící řadička se v mrazivých ránech pohybovala v kulise jen velmi neochotně. Po zahřátí celého ústrojí už byla situace znatelně lepší, převodovka je však dle mého názoru nejslabším článkem celého vozu. Při řazení jednotlivých rychlostí (hlavně dvojky a trojky) byla potřeba vyvinout trochu více energie než by se křehkým dámám, na které Twingo také míří, líbilo. Stále je tu možnost připlatit si 25 tisíc za automat Quickshift, ovšem jen u nejvyšší verze výbavy. To kdyby vás městské popojíždění s nepřesným řazením nebavilo.

Koupit?

obrázek [300 x 390] Omlazené Twingo startuje svou cenu na 165 tisících korunách a to s motorem o výkonu 55 kW. Je potřeba něco dodávat? Nu dobrá...

Naše testovací auto je sice možná lehce nesmyslnou ukázkou nadupaného Twinga, které snadno poslouží jako stylovka za rozumné peníze, ale podívejme se, co vlastně ceník nabízí pro „obyčejné“ zákazníky. Za 165 tisíc zřejmě nemůžeme čekat zázraky, absence bočních airbagů, posilovače nebo rádia bez možnosti příplatku za něj ale určitě zamrzí.

Mnohem zajímavější je z mého pohledu druhá výbava Trend. Auto za 194.900,- Kč se totiž může pochlubit předními a bočními airbagy, tempomatem, mlhovkami, nastavitelnými hlavovými opěrkami vpředu, posilovačem řízení s variabilním účinkem, manuální klimatizací, výškově stavitelným volantem (alespoň tak) nebo okny v elektrice, připlatit si také můžete za rádio. Vytknout můžeme snad pouze ESP dostupné jen k nejvyšší výbavě.

A to jsem se ještě nezmínil široké o možnosti individualizace vašeho minivozu! Devět litých kol, šest plastových krytů kol, polepy střechy, celá řada zajímavých barev, sem druhů krytů zrcátek a bočních lišt – vaše Twingo prostě nemusí být stejné jako deset dalších, které potkáte na parkovišti před hypermarketem. Za to Renaultu tleskám.

Povedené auto, dobrá výbava, osobitý styl. Staronový král segmentu minivozů.

První cena vozu164.900,- Kč (Twingo Acess, 1.2 16V, 55 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací164.900,- Kč (Twingo Acess, 1.2 16V, 55 kW)
Základní cena testovaného vozu204.900,- Kč (Twingo Dynamique, 1.2 16V, 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků260.700,- Kč (Twingo Dynamique, 1.2 16V, 55 kW)

Plusy

  • Výbava
  • Snadná ovladatelnost
  • Variabilita interiéru a zavazadlového prostoru
  • Výrazný design
  • Spotřeba
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Volant stavitelný pouze výškově
  • Chybí nastavení výšky bezpečnostních pásů
  • ESP jen k nejdražší verzi
  • Málo místa nad hlavou (střešní okno)
  • Nepřesné řazení
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Twingo 1,2

Cena v základní výbavě: 204 900 Kč Cena v testované výbavě: 260 700 Kč

Základní výbava:ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd, automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brzdění, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, systém proti podklouznutí, bezpečnostní tříbodové pásy vpředu s předpínači a omezovači síly, bezpečnostní opěrky hlavy vpředu výškově nastavitelné, bezpečnostní opěrky hlavy vzadu výškově nastavitelné, systém ISOFIX na sedadle spolujezdce a na obou samostatných zadních sedadlech, možnost odpojení airbagu spolujezdce vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kontrolka nezapnutí bezpečnostního pásu, elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, zatmavená zadní skla, automatická aktivace zadního stěrače při jízdě zpět, mlhové světlomety, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie, elektricky ovládaná okna vpředu, zásuvka 12 V, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 2 zadní samostatná sedadla, posuvná a sklopná, odkládací schránka před sedadlem spolujezdce (13 l), kapsa na zadní straně sedadla řidiče a spolujezdce, držák nápojů ve středové konzole, manuální klimatizace, rádio 4 x 20 W s přehrávačem CD, ovládáním pod volantem a integrovaným displejem, Bluetooth, CD a MP3, ovládání pod volantem, boční ochranné lišty v barvě karosérie, plnohodnotné rezervní kolo, ocelová kola 14" s ozdobnými kryty aj.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+9.300,-Kč), panaroamatické střešní okno (+20.200,- Kč), automatická klimatizace (+10.300,- Kč), Pack Look (+16.000,- Kč)

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu Spotify se před vstupem na burzu inspiruje u hudební aplikace Applu

Největší světová aplikace na streamování hudby…

 
Technické údaje
Motor Renault Twingo 1,2
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 107 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.2 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 959
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 950 / 340
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3687
b) šířka (mm): 1654
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2367
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 880
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Twingo 1,2
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 

Přidat názorDiskuse: Renault Twingo 1,2 – Twist, Swing a Tango…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární? Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární?

První twingo si pamatují všichni. Ve své době nezvykle…

Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál! Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál!

Po zveřejnění detailu ostrého twinga pustila automobilka…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Dnes 19:45

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

Kauza Čapí hnízdo: Jak šel čas s nejsledovanějším případem Česka

Kauza Čapí hnízdo: Jak šel čas s nejsledovanějším…

Přinášíme vám výběr událostí kolem případu farmy Čapí hnízdo. Sněmovna v pátek vydala Andreje Babiše a Jaroslava…

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Baník ulovil Fleišmana. Nemohli jsme konkurovat, zní z Boleslavi

Baník ulovil Fleišmana. Nemohli jsme konkurovat, zní…

Další zimní posilou fotbalistů Ostravy se stal zkušený levý obránce Jiří Fleišman, který přestoupil z Mladé…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…