Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!

Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!

 
 

Velkoprostorové Seaty mohou být zajímavou zbraní v boji proti zavedené konkurenci. Vybavenější provedení Copa je důstojný soupeř.

Vozy španělské odnože koncernu VW jsou alespoň v Čechách neprávem opomíjené. Designem, cenou i technikou přitom jednoznačně patří k nadprůměru, takže hledání zakopaného psa není jednoduché.

Jednou z cest jsou i akční verze Copa, které v případě prodloužené Altey XL znamenají oproti úrovni Style navíc speciální čalounění, senzory světla a deště, automaticky zatmavitelné vnitřní zrcátko a handsfree Bluetooth. Udávaná úspora je zhruba 30 tisíc, nás ovšem zajímá auto jako celek.

obrázek [600 x 440]  

Poznávacím znamením vozu jsou až „octaviovsky“ extrémně dlouhé převisy, což v kombinaci s vysokou stavbou karoserie znemožňuje splést si vůz s jakoukoli konkurencí.

Mimochodem, Octavia Combi je ještě o 10 cm delší. Vnější design také postrádá jakékoli náznaky rovných linií, jakákoli hrana je sbalena do větší či menší křivky.

Uvnitř je neméně typicky – Seat už několik let důsledně využívá velkoplošné tvrdé plasty se strukturovaným povrchem. Příznivci mechového měkka nemohou volit hůř – na druhou stranu je i takové obložení funkční a na pohled a dotek nikoli nepříjemné.

Všeobecné nadšení bude pravděpodobně budit volant a řadicí páka: obojí má příjemnou velikost, povrch, tvar a lehounkou ovladatelnost. Zajímavostí je relativně nízký posez, za volantem si řidič připadá spíše jako v běžném voze než jako v autobusoidních MPV. Sedadla disponují téměř americkou šířkou, kombinují ovšem pohodlí s velmi, velmi tuhým bočním vedením. V případných zatáčkách si tak bude zóna mezi kolenem a lopatkami vcelku hovět a navíc nebude vypadávat vstříc dveřím či středové opěrce.

Mluvíme o MPV, takže prosíme o malé fanfáry: Základní objem zavazadelníku je 532 litrů, podlaha je rovná a zadní sedadla lze sklápět i podélně posouvat až do objemu 1604 litrů.

obrázek [600 x 435]  

Testovaný vůz poháněl koncernový turbodiesel 1,6 TDI s maximálním výkonem 77 kW. Nejšťastnější majitel bude pravděpodobně ten, který nebude svůj vůz příliš honit do rychlostí a otáček a především od něj nebude vyžadovat nadstandardní dynamiku při větším zatížení.

Formálně jde sice o téměř ukázkový eco-engine, ovšem výrobcem udávané průměrné spotřeby 4,8 l/100 km se dosáhlo z velké části díky dlouhým převodům pětistupňového manuálu.

V praxi to znamená, že motoru s rostoucí mírou zátěže schází kousek pružnosti. Čím menší dynamiku ovšem řidič vyžaduje, tím (a poměrně dramaticky) spotřeba klesá. Běžná jízda po stejné trase po městě tak může znamenat hodnoty mezi 5,8 a 7,5 l/100 km, čistě podle stylu jízdy.

obrázek [300 x 261] Mimoměstské výlety jsou na tom obdobně: ustálená jízda stokilometrovou rychlostí vyvolá příjemnou spotřebu 4,6 l/100 km, delší přesun mimo dálnice se stejným rychlostním průměrem pak až o dva litry více.

Na špici třídy je nepochybně ovladatelnost. Počínaje velmi přesným a komunikativním řízením, přes minimální náklony a konče třeba jistým vedením stopy. Daní za to je tvrdší podvozek, který dá posádce pocítit ledasjaký výtluk.

Seat Altea XL je zajímavou alternativou pro ty, kteří od MPV požadují praktičnost, příznivý poměr ceny a výbavy, úspornost a jisté jízdní vlastnosti. Naopak příznivce měkkého odpružení či nadprůměrné dynamiky vůz v této konfiguraci nepotěší.

obrázek [600 x 292]  

První cena vozu320.900,- Kč (Basis, 1.4 63 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací408.900,- Kč (Reference 1.6 TDI CR 77 kW)
Základní cena testovaného vozu444.900,- Kč (Style 1.6 TDI CR 77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků490.400,- Kč (Style 1.6 TDI CR 77 kW)

Plusy

  • Cena a výbava
  • Spotřeba nezatíženého vozu
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Prostornost a variabilita
  • Čeština v palubním počítači

Minusy

  • Pouze pětistupňová převodovka
  • Nižší komfort odpružení
Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Altea XL 1,6 TDI

Cena v základní výbavě: 444 900 Kč Cena v testované výbavě: 490 400 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, podélné střešní nosiče, přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvouose nastavitelný volant, volant a hlavice řadicí páky obšité kůží, multifunkční zadní sedadla dělaná 60:40, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, multifunkční volant, rádio s přehrávačem CD/MP3, tempomat, automatická klimatizace, palubní počítač, přední, boční a hlavové airbagy, ABS, TCS, ESP, EBA, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent pro rozjezd do kopce, dojezdová rezerva

Výbava testovaného vozu:COPA paket /Deštový + světelný senzor + automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko + COPA čalounění+ handsfree Bluetooth (13500,-), Natáčecí bi-xenonové světlomety (27000,-), tmavá okna od sloupku B dozadu (5000,-)

Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 

Štítky Seat Testy MPV

Technické údaje
Motor Seat Altea XL 1,6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.2 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 532 / 1604
Objem nádrže (l):93
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 632
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4469
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1581
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Seat Altea XL 1,6 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 

Přidat názorDiskuse: Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Ojetý Seat Altea XL: Spolehlivý, prostorný a levný Ojetý Seat Altea XL: Spolehlivý, prostorný a levný

MPV Seat Altea XL se vyrábí od roku 2006 a ačkoliv jeho…

Video: SEAT Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive v pohybu i staticky Video: SEAT Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive v pohybu i staticky

SEAT představil dvojici prototypů, které představují…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…