Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!

Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!

 
 

Velkoprostorové Seaty mohou být zajímavou zbraní v boji proti zavedené konkurenci. Vybavenější provedení Copa je důstojný soupeř.

Vozy španělské odnože koncernu VW jsou alespoň v Čechách neprávem opomíjené. Designem, cenou i technikou přitom jednoznačně patří k nadprůměru, takže hledání zakopaného psa není jednoduché.

Jednou z cest jsou i akční verze Copa, které v případě prodloužené Altey XL znamenají oproti úrovni Style navíc speciální čalounění, senzory světla a deště, automaticky zatmavitelné vnitřní zrcátko a handsfree Bluetooth. Udávaná úspora je zhruba 30 tisíc, nás ovšem zajímá auto jako celek.

obrázek [600 x 440]  

Poznávacím znamením vozu jsou až „octaviovsky“ extrémně dlouhé převisy, což v kombinaci s vysokou stavbou karoserie znemožňuje splést si vůz s jakoukoli konkurencí.

Mimochodem, Octavia Combi je ještě o 10 cm delší. Vnější design také postrádá jakékoli náznaky rovných linií, jakákoli hrana je sbalena do větší či menší křivky.

Uvnitř je neméně typicky – Seat už několik let důsledně využívá velkoplošné tvrdé plasty se strukturovaným povrchem. Příznivci mechového měkka nemohou volit hůř – na druhou stranu je i takové obložení funkční a na pohled a dotek nikoli nepříjemné.

Všeobecné nadšení bude pravděpodobně budit volant a řadicí páka: obojí má příjemnou velikost, povrch, tvar a lehounkou ovladatelnost. Zajímavostí je relativně nízký posez, za volantem si řidič připadá spíše jako v běžném voze než jako v autobusoidních MPV. Sedadla disponují téměř americkou šířkou, kombinují ovšem pohodlí s velmi, velmi tuhým bočním vedením. V případných zatáčkách si tak bude zóna mezi kolenem a lopatkami vcelku hovět a navíc nebude vypadávat vstříc dveřím či středové opěrce.

Mluvíme o MPV, takže prosíme o malé fanfáry: Základní objem zavazadelníku je 532 litrů, podlaha je rovná a zadní sedadla lze sklápět i podélně posouvat až do objemu 1604 litrů.

obrázek [600 x 435]  

Testovaný vůz poháněl koncernový turbodiesel 1,6 TDI s maximálním výkonem 77 kW. Nejšťastnější majitel bude pravděpodobně ten, který nebude svůj vůz příliš honit do rychlostí a otáček a především od něj nebude vyžadovat nadstandardní dynamiku při větším zatížení.

Formálně jde sice o téměř ukázkový eco-engine, ovšem výrobcem udávané průměrné spotřeby 4,8 l/100 km se dosáhlo z velké části díky dlouhým převodům pětistupňového manuálu.

V praxi to znamená, že motoru s rostoucí mírou zátěže schází kousek pružnosti. Čím menší dynamiku ovšem řidič vyžaduje, tím (a poměrně dramaticky) spotřeba klesá. Běžná jízda po stejné trase po městě tak může znamenat hodnoty mezi 5,8 a 7,5 l/100 km, čistě podle stylu jízdy.

obrázek [300 x 261] Mimoměstské výlety jsou na tom obdobně: ustálená jízda stokilometrovou rychlostí vyvolá příjemnou spotřebu 4,6 l/100 km, delší přesun mimo dálnice se stejným rychlostním průměrem pak až o dva litry více.

Na špici třídy je nepochybně ovladatelnost. Počínaje velmi přesným a komunikativním řízením, přes minimální náklony a konče třeba jistým vedením stopy. Daní za to je tvrdší podvozek, který dá posádce pocítit ledasjaký výtluk.

Seat Altea XL je zajímavou alternativou pro ty, kteří od MPV požadují praktičnost, příznivý poměr ceny a výbavy, úspornost a jisté jízdní vlastnosti. Naopak příznivce měkkého odpružení či nadprůměrné dynamiky vůz v této konfiguraci nepotěší.

obrázek [600 x 292]  

První cena vozu320.900,- Kč (Basis, 1.4 63 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací408.900,- Kč (Reference 1.6 TDI CR 77 kW)
Základní cena testovaného vozu444.900,- Kč (Style 1.6 TDI CR 77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků490.400,- Kč (Style 1.6 TDI CR 77 kW)

Plusy

  • Cena a výbava
  • Spotřeba nezatíženého vozu
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Prostornost a variabilita
  • Čeština v palubním počítači

Minusy

  • Pouze pětistupňová převodovka
  • Nižší komfort odpružení
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Altea XL 1,6 TDI

Cena v základní výbavě: 444 900 Kč Cena v testované výbavě: 490 400 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, podélné střešní nosiče, přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvouose nastavitelný volant, volant a hlavice řadicí páky obšité kůží, multifunkční zadní sedadla dělaná 60:40, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, multifunkční volant, rádio s přehrávačem CD/MP3, tempomat, automatická klimatizace, palubní počítač, přední, boční a hlavové airbagy, ABS, TCS, ESP, EBA, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent pro rozjezd do kopce, dojezdová rezerva

Výbava testovaného vozu:COPA paket /Deštový + světelný senzor + automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko + COPA čalounění+ handsfree Bluetooth (13500,-), Natáčecí bi-xenonové světlomety (27000,-), tmavá okna od sloupku B dozadu (5000,-)

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 

Štítky Seat Testy MPV

Technické údaje
Motor Seat Altea XL 1,6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.2 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 532 / 1604
Objem nádrže (l):93
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 632
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4469
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1581
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Seat Altea XL 1,6 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 

Přidat názorDiskuse: Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Ojetý Seat Altea XL: Spolehlivý, prostorný a levný Ojetý Seat Altea XL: Spolehlivý, prostorný a levný

MPV Seat Altea XL se vyrábí od roku 2006 a ačkoliv jeho…

Video: SEAT Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive v pohybu i staticky Video: SEAT Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive v pohybu i staticky

SEAT představil dvojici prototypů, které představují…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…