Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!

Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!

 
 

Velkoprostorové Seaty mohou být zajímavou zbraní v boji proti zavedené konkurenci. Vybavenější provedení Copa je důstojný soupeř.

Vozy španělské odnože koncernu VW jsou alespoň v Čechách neprávem opomíjené. Designem, cenou i technikou přitom jednoznačně patří k nadprůměru, takže hledání zakopaného psa není jednoduché.

Jednou z cest jsou i akční verze Copa, které v případě prodloužené Altey XL znamenají oproti úrovni Style navíc speciální čalounění, senzory světla a deště, automaticky zatmavitelné vnitřní zrcátko a handsfree Bluetooth. Udávaná úspora je zhruba 30 tisíc, nás ovšem zajímá auto jako celek.

obrázek [600 x 440]  

Poznávacím znamením vozu jsou až „octaviovsky“ extrémně dlouhé převisy, což v kombinaci s vysokou stavbou karoserie znemožňuje splést si vůz s jakoukoli konkurencí.

Mimochodem, Octavia Combi je ještě o 10 cm delší. Vnější design také postrádá jakékoli náznaky rovných linií, jakákoli hrana je sbalena do větší či menší křivky.

Uvnitř je neméně typicky – Seat už několik let důsledně využívá velkoplošné tvrdé plasty se strukturovaným povrchem. Příznivci mechového měkka nemohou volit hůř – na druhou stranu je i takové obložení funkční a na pohled a dotek nikoli nepříjemné.

Všeobecné nadšení bude pravděpodobně budit volant a řadicí páka: obojí má příjemnou velikost, povrch, tvar a lehounkou ovladatelnost. Zajímavostí je relativně nízký posez, za volantem si řidič připadá spíše jako v běžném voze než jako v autobusoidních MPV. Sedadla disponují téměř americkou šířkou, kombinují ovšem pohodlí s velmi, velmi tuhým bočním vedením. V případných zatáčkách si tak bude zóna mezi kolenem a lopatkami vcelku hovět a navíc nebude vypadávat vstříc dveřím či středové opěrce.

Mluvíme o MPV, takže prosíme o malé fanfáry: Základní objem zavazadelníku je 532 litrů, podlaha je rovná a zadní sedadla lze sklápět i podélně posouvat až do objemu 1604 litrů.

obrázek [600 x 435]  

Testovaný vůz poháněl koncernový turbodiesel 1,6 TDI s maximálním výkonem 77 kW. Nejšťastnější majitel bude pravděpodobně ten, který nebude svůj vůz příliš honit do rychlostí a otáček a především od něj nebude vyžadovat nadstandardní dynamiku při větším zatížení.

Formálně jde sice o téměř ukázkový eco-engine, ovšem výrobcem udávané průměrné spotřeby 4,8 l/100 km se dosáhlo z velké části díky dlouhým převodům pětistupňového manuálu.

V praxi to znamená, že motoru s rostoucí mírou zátěže schází kousek pružnosti. Čím menší dynamiku ovšem řidič vyžaduje, tím (a poměrně dramaticky) spotřeba klesá. Běžná jízda po stejné trase po městě tak může znamenat hodnoty mezi 5,8 a 7,5 l/100 km, čistě podle stylu jízdy.

obrázek [300 x 261] Mimoměstské výlety jsou na tom obdobně: ustálená jízda stokilometrovou rychlostí vyvolá příjemnou spotřebu 4,6 l/100 km, delší přesun mimo dálnice se stejným rychlostním průměrem pak až o dva litry více.

Na špici třídy je nepochybně ovladatelnost. Počínaje velmi přesným a komunikativním řízením, přes minimální náklony a konče třeba jistým vedením stopy. Daní za to je tvrdší podvozek, který dá posádce pocítit ledasjaký výtluk.

Seat Altea XL je zajímavou alternativou pro ty, kteří od MPV požadují praktičnost, příznivý poměr ceny a výbavy, úspornost a jisté jízdní vlastnosti. Naopak příznivce měkkého odpružení či nadprůměrné dynamiky vůz v této konfiguraci nepotěší.

obrázek [600 x 292]  

První cena vozu320.900,- Kč (Basis, 1.4 63 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací408.900,- Kč (Reference 1.6 TDI CR 77 kW)
Základní cena testovaného vozu444.900,- Kč (Style 1.6 TDI CR 77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků490.400,- Kč (Style 1.6 TDI CR 77 kW)

Plusy

  • Cena a výbava
  • Spotřeba nezatíženého vozu
  • Jisté jízdní vlastnosti
  • Prostornost a variabilita
  • Čeština v palubním počítači

Minusy

  • Pouze pětistupňová převodovka
  • Nižší komfort odpružení
Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Altea XL 1,6 TDI

Cena v základní výbavě: 444 900 Kč Cena v testované výbavě: 490 400 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, podélné střešní nosiče, přední mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvouose nastavitelný volant, volant a hlavice řadicí páky obšité kůží, multifunkční zadní sedadla dělaná 60:40, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, multifunkční volant, rádio s přehrávačem CD/MP3, tempomat, automatická klimatizace, palubní počítač, přední, boční a hlavové airbagy, ABS, TCS, ESP, EBA, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent pro rozjezd do kopce, dojezdová rezerva

Výbava testovaného vozu:COPA paket /Deštový + světelný senzor + automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko + COPA čalounění+ handsfree Bluetooth (13500,-), Natáčecí bi-xenonové světlomety (27000,-), tmavá okna od sloupku B dozadu (5000,-)

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
Technické údaje
Motor Seat Altea XL 1,6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.2 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 532 / 1604
Objem nádrže (l):93
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 632
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4469
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1581
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Seat Altea XL 1,6 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,52
 

Přidat názorDiskuse: Seat Altea XL 1.6 TDI – Copa je to za auťáka!







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ojetý Seat Altea XL: Spolehlivý, prostorný a levný Ojetý Seat Altea XL: Spolehlivý, prostorný a levný

MPV Seat Altea XL se vyrábí od roku 2006 a ačkoliv jeho…

Video: SEAT Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive v pohybu i staticky Video: SEAT Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive v pohybu i staticky

SEAT představil dvojici prototypů, které představují…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…