12.2. 2016 Jan Mička Jan Mička

Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

 

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však objemem a počtem válců. Bude litrové TSI Seatu Ibiza, o kterém v budoucnu ještě hodně uslyšíme, stačit na čtyřválcovou dvanáctistovku Škody Fabia?

Jsou stejně velká, vznikají pod křídly stejného koncernu, ale do zelí si až tak moc nelezou. Zatímco pro Seat Ibiza se podle údajů Svazu dovozců automobilů loni rozhodlo 2302 zákazníků (čtvrté místo ve třídě malých vozů), Fabií se ve stejném období prodalo téměř devětkrát více (20.434 kusů, 1. místo). Přitom je to právě Ibiza, která by měla zájemce o malý vůz přitahovat více – vždyť který model daného segmentu nabídne adaptivní podvozek, natáčecí bixenony, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a nezaměnitelný sportovní vzhled?

V dnešním srovnávacím testu se výbavě ještě budeme věnovat, to nejdůležitější se ale nachází pod kapotami zkoušených vozů. On totiž Seat Ibiza od loňské modernizace nabízí i motor 1.0 TSI, o kterém v budoucnu ještě hodně uslyšíme. Tříválec to u nás loni zkusil i pod kapotou Pola, brzy jej najdeme v Octavii, a vůbec bychom se nedivili, kdyby jej jednou měla i Škoda Superb, potažmo Volkswagen Passat. Nejprodávanější malý vůz na českém trhu naproti tom nastupuje s nejsilnější verzí motoru 1.2 TSI. Stejně jako Seat tedy má 81 kW a jako jediný z nabídky spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou.

Fintil vs. „konzerva“

Ani jeden z vozů s uvedenými motory nepořídíte za méně než tři sta tisíc korun. Je to dáno především faktem, že agregáty nejsou vyhrazeny základním výbavovým liniím (pro Ibizu je to Reference, pro Fabii Active), i tak je ale cenový rozdíl poměrně značný. Za Ibizu Style (druhá nabízená výbava) zaplatíte přinejmenším 327.900 Kč. Fabia Ambition sice přijde na 301.900 Kč, manuální klimatizaci ale dostanete až v rámci paketu Ambition Plus (5.000 Kč), patnáctipalcová litá kola jsou stojí 12.100 Kč, a za tempomat zaplatíte 9.000 Kč.

V testu se nám ale sešla zcela jinak vybavená auta a sami jistě uznáte, že ve srovnání s Ibizou FR působí blankytně modrá Fabia Style 1.2 TSI 81 kW trochu usedle. Její přednosti jsou ale někde jinde. Jednak je s cenou 324.900 Kč o 28.000 Kč levnější než španělská sokyně se stejně výkonným tříválcem a v základu má třeba šest airbagů, automatickou klimatizaci, startování tlačítkem, zadní parkovací senzory nebo elektrické stahování všech oken. V paketu Style Multimedia Plus za 20.000 Kč pak nechybí vyhřívaná přední sedadla, malý kožený paket, infotainment s 6,5palcovým dotykovým displejem nebo asistent pro rozpoznávání únavy. Abyste tytéž prvky měli v Ibize, musíte sáhnout po paketech Technology FR (11.500 Kč), Winter (9.200 Kč), View Plus (infotainment, bluetooth handsfree, šest reproduktorů, hlasové ovládání - 7.000 Kč) a ke všemu si připlatit 6.600 Kč za hlavové airbagy.

obrázek [600 x 282]

Na druhou stranu je tady pár prvků, které Fabia mít nemůže – například tlačítko pro volbu jízdních režimů, adaptivní odpružení (dohromady 7.900 Kč), diodové zadní svítilny (pro Ibizu FR standard), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (součástí paketu Elektro za 6.900 Kč) nebo bixenonové natáčecí světlomety (pro Ibizu FR za 12.900 Kč). Nicméně ani na projektorové světlomety s diodovým denním svícením jsme si u obou vozů nemohli stěžovat – vypadají nesrovnatelně lépe než klasické „halogeny“ a více osvítí prostor před vámi.

Nicméně i Fabia se umí hezky vyfiknout. Stačí pouze sáhnout po výbavě Monte Carlo, která s testovaným motorem stojí 348.900 Kč. Vůz díky ní získá například výraznější vnější vizáž (avšak stále ne tak agresivní jako Ibiza FR), přední sedadla s výrazným bočním vedením nebo sportovní tříramenný volant. Za sedmnáctipalcová kola zaplatíte 7.500 Kč (v základu jsou o palec menší).

Pořizovací nákladySeat IbizaŠkoda Fabia
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.0 TSI/81 kW
Style 327.900 Kč
1.2 TSI/81 kW
Ambition 301.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
KlimatizaceSPaket Ambition Plus - 5.000 Kč
Litá 15" kola8.900 Kč12.100 Kč
Elektrické stahování předních okenSS
Šest airbagůpřední a boční, hlavové - 6.600 KčS
Rezervní koloS1.100 Kč
Metalíza11.200 Kč10.900 Kč
Přední mlhovkySS
TempomatS9.000 Kč
Vyhřívání předních sedadelPaket Winter za 9.200 Kč5.000 Kč
Projektorové světlomety s diodovým denním svícenímSS
Parkovací senzory vzaduTechnology Style - 16.000 Kč9.200 Kč
Dělená zadní sedadlaSS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]14.147/5.30610.971/1.920
Přední/zadní nárazník [Kč]9.581/7.6446154/5.866
Přední blatník [Kč]4.5003.989
Čelní sklo [Kč]8.5693.352
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2.193 + 5801.488 + 269
Hodinová sazba v servisu [Kč]726538
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]16.05814.388
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/100.000 Kč - 3800 Kč5 let/100.000 Kč - 990 Kč*
*Služba Mobilita Plus

Pokud se vžijeme do role běžného, tedy nikterak rozhazovačného zákazníka, nabízí toho Fabia „více za méně“. Nesrovnatelně nižší jsou také náklady za servis, ceny vybraných náhradních dílů a také poplatek za prodloužení standardní dvouleté záruky na pět let, nebo 100.000 ujetých kilometrů. První disciplínu proto ovládla „sousedka z Boleslavi“.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮSeat IbizaŠkoda Fabia
Základní cena79
Standardní výbava a příplatky77
Servis68
Záruky89
Průměr7,008,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější

Britské rozhodnutí opustit Evropskou unii je varování pro…

Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií

Rusko posílilo svou leteckou základnu v Sýrii a dopravilo…

Microsoft chce umělou inteligenci. Bude se jí věnovat pět tisíc inženýrů Microsoft chce umělou inteligenci. Bude se jí věnovat pět tisíc inženýrů

Microsoft v posledních letech prošel hlubokou organizační…

 
Technické údaje
Motor Seat Ibiza 1.0 TSI (81 kW)Škoda Fabia 1.2 TSI (81 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 9991197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 550081 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500175 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.29.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.8 / 4.36.1 / 4.1 / 4.8
Emise CO2:99110
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 292 / 900330 / 1150
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1109 / 9411129 / 530
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 40433992
b) šířka (mm): 16931732
c) výška (mm): 14281476
d) rozvor (mm): 24602470
e) rozchod vpředu (mm): 14651463
f) rozchod vzadu (mm): 14571457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 1090830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 910620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930940
k) šířka vpředu (mm): 13431410
l) šířka vzadu (mm): 13331380
délka sedáku vpředu (mm): 500520
délka sedáku vzadu (mm): 480460
výška opěradla vpředu (mm): 610630
výška opěradla vzadu (mm): 610630
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI…







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 




Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

Seat Ibiza Cupra: Facelift znamená příchod 1.8 TSI Seat Ibiza Cupra: Facelift znamená příchod 1.8 TSI

Ibiza Cupra se vydala podobně jako Polo GTI proti směru…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Exmanželka Vojtka Tereza: Táhne to s dvěma chlapy? Střídají se u ní hokejista a miliardářský synek

Exmanželka Vojtka Tereza: Táhne to s dvěma chlapy?…

Dveře v domě Romana Vojtka (44), který stále obývá jeho exmanželka, se netrhnou. Ač Tereza Vojtková (35) randí s…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu dělá radost

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu…

Nadaný obránce Jakub Zbořil je obrovskou českou defenzivní nadějí. A měl by v budoucnu mít i stabilní místo v…

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně budou i v extralize

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně…

Žádné šmidlání puku u mantinelů, kudrlinky na velkém prostoru. Dva, tři rychlé kroky a šup ho na branku. Takhle…

 

Reflex.cz

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Co se vlastně děje v Sýrii? Není to jedna válka, ale několik válek. Proto ani nemůže existovat jedno mírové…

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…