SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce

SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce

 
 

Nejprodávanější SEAT přichází s novým designem přídě. Bude omlazení vzhledu v dnešní době stačit?

Uběhly čtyři roky a tak facelift prostě přijít musel. Ibiza ho ale vlastně vůbec nepotřebovala a ve Španělsku to dobře vědí, proto jsou vzhledové změny ryze formální. Nám to ale nevadí, díky faceliftu můžeme vyzkoušet dosud netestované spojení pětidveřového hatchbacku s motorem 1,2 TSI a jako bonus přidat decentní srovnání s nedávno testovaným VW Polo 1,2 TSI.

Přesto se ale letmo zastavme u designu. Facelift přerovnal křivky na přídi – nový je agresivnější tvar světel a s ním přichází i modifikovaný nárazník. Podle hesla (skoro) všechno už tu bylo nemá nový nasávací otvor tvar písmene V. Místo toho přichází agresivnější áčko, kterým se chlubil už facelift minulé Ibizy.

Nemůžeme opomenout ani záď, kde se zabydlely nové lampy s diodovou technikou. Ovšem jen ve vrcholné výbavě FR nebo za příplatek čtyři tisíce korun jako v případě testovaného vozu. A diody by nově mohly zdobit i příď, pokud by auto dostalo – v rámci svého segmentu vcelku unikátní – příplatek v podobě bi-xenonových světel.

obrázek [600 x 293]  

Uvnitř jsou změny opravdu kosmetického významu. Nakonec těch pár nedostatků v interiéru jsou strukturální záležitosti, které se obvykle s faceliftem nemění. Přesto jestli SEAT měl a mohl na něčem zapracovat, je to ovládání rádia.

Jednolitě černý lesklý panel je cool a mohl by dostat nějaké ocenění za design. Pro praktické použití je ale nepřehledný a kombinace jediného otočného ovladače s atypickou logikou rozdělení tlačítek práci dále komplikuje. Krutým přídavkem je pak dálkové ovládání, které zůstalo na oušku pod volantem. Škoda, že nejprodávanější SEAT má zapovězeno mnohem šikovnější řešení použité třeba u Leonu.

obrázek [600 x 320]  

Stejné výhrady lze mít i k ovládacímu panelu automatické klimatizace. Zde není otočný ovladač žádný, a tak změna teploty i rychlosti větráku znamená opakované mačkání titěrných tlačítek. V tomto případě méně znamená více, jednodušší panel manuální klimatizace se obsluhuje snadněji.

V redakci jsme také nepřišli na chuť zbytečně utopené řadicí páce a vadí nám malé odkládací prostory. Tím ale výčet nedostatků končí a nastupují přednosti Ibizy: výhled dopředu a do boků, relativně sportovní pozice za volantem, pohodlná sedadla, věnec volantu, který skvěle padne do ruky, i když je relativně tenký…

obrázek [300 x 242] Nedomyšlené detaily a místy laciná řešení mají jasný účel: náročného kupce přimět k pořízení propracovanějšího a náležitě dražšího Volkswagenu Polo. Když ale dokážete mírně slevit ze svých požadavků, není Ibiza rozhodně špatnou volbou.

Rozumný vrchol

Mladoboleslavskou dvanáctistovku jsme testovali už v nejrůznějších autech, pod kapotu Ibizy ale zavítala jen jednou – loni v kombi Ibiza ST 1,2 TSI. Dojmy z faceliftovaného hatchbacku jsou ale logicky skoro stejné: správný motor pro takové auto.

Malý přeplňovaný čtyřválec má elánu dost napříč celým spektrem otáček. Pro Ibizu je to ta správná volba, když vyžadujete výkonovou rezervu pro cestování na dálnici nebo jízdu s plně zatíženým autem a přitom nechcete připlácet za dieselový 1,6 TDI.

Samozřejmě nic není úplně zadarmo a 1,2 TSI si v Ibize nechá za svoje služby zaplatit. Realita je taková, že při nesrovnatelně lepším potenciálu je spotřeba paliva velmi podobná atmosférické 1,4 16V. Konkrétně při 130 km/h je motor vytočený na 3050 min-1 a pálí 7,5 l/100 km, při 100 km/h pak platí hodnoty 2350 min-1 a 5,6 l/100 km. Na druhou stranu, i když budete dávat dvanáctistovce pořádně za uši, je prakticky vyloučené, aby spotřeba paliva výrazněji překročila hranici 8,5 l/100 km.

obrázek [600 x 385]  

Převodovka je jen pětistupňová. To je škoda, protože někteří konkurenti dnes už nabízí s podobně silnými motory šestistupňové manuály. Dvanáctistovka s turbem si ale s relativně velkými přeskoky hravě poradí a ve městě se nechá snadno přemluvit k jízdě v pásmu pod 2000 min-1.

Ovladatelnost je typickou silnou stránkou Ibizy. Podvozek je samozřejmě poněkud tvrdší, protihodnotou je ale hravost a jistota. Zde SEAT těžko hledá soupeře a Ibiza má potenciál oslovit ty zákazníky, kteří od malého hatchbacku očekávají i trochu zábavy při jízdě po okreskách.

obrázek [600 x 379]  

Konečný verdikt samozřejmě záleží z podstatné části na ceně. Testovaný vůz se ve své konfiguraci trochu předváděl a dosáhl až ke 350 tisícům. To je teritorium, kde se nabízí mnoho alternativ.

Ve skutečnosti byste ale mohli sáhnout po akčním modelu s motorem TSI. Sice si za některé položky výbavy ani nepřiplatíte (např. elektrická zadní okna nebo LED koncová světla), i tak ale dostanete auto s klimatizací, rádiem, mlhovkami a na litých kolech. A to je za 259.900,- Kč hodně dobrá nabídka.

První cena vozu228.900,- Kč (1,2 12V 44 kW Reference)
První cena vozu s testovanou motorizací259.900,- Kč (1,2 TSI 77 kW akční model TSI)
Základní cena testovaného vozu291.900,- Kč (1,2 TSI 77 kW Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků347.500,- Kč (1,2 TSI 77 kW Style)

Plusy

  • Dostupný výkon
  • Ovladatelnost
  • Cena akčního modelu
  • Nestárnoucí design
  • Stahování všech oken s automatickým dojezdem

Minusy

  • Ovládací panel rádia a klimatizace
  • Malé odkládací prostory
  • Aerodynamický hluk ve vysokých rychlostech
Spolupracujeme s TipCars.com

SEAT Ibiza 1,2 TSI

Cena v základní výbavě: 291 900 Kč Cena v testované výbavě: 347 500 Kč

Základní výbava:Klimatizace, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, volant a řadicí páka v kůži, kliky dveří, nárazníky a kryty zrcátek v barvě vozu, 4x airbag, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, rádio a další.

Výbava testovaného vozu:Elektrické stahování zadních oken (2.500,-), deaktivace airbagu spolujezdce (500,-), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (1.800,-), třetí opěrka hlavy vzadu (1.300,-), automatická klimatizace (9.000,-), zadní světla LED (4.000,-), paket – elektricky sklopná zrcátka, světelný senzor, dešťový senzor, samostmívací zrcátko, tempomat (10.500,-), schránky pod předními sedadly, síťky v zavazadlovém prostoru, loketní opěrka (12.000,-), 16palcová litá kola (14.000,-).

USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru

Spojené státy kvůli severokorejskému programu na vývoj…

Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie

Platit hypotéku je v Česku v současné době výhodnější než…

ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku

Představenstvo energetické společnosti ČEZ rozhodlo, že…

 

Štítky Seat Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor SEAT Ibiza 1,2 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1550 - 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.5 / 5.3
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 284 / 900
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 426
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4034
b) šířka (mm): 1693
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2460
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1343
l) šířka vzadu (mm): 1333
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Dnes 18:53

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože našli v Polsku

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože…

Měly zmizet po bolševické revoluci, měly být roztaveny s celým vzácným stříbrným jídelním servisem vyrobeným…

 

iSport.cz

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí v pěti setech nestačí

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí…

Federer, Nadal, Federer, Nadal... To je přehled letošních grandslamových vítězů. A podle Matse Wilandera bude…

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní ultras i fanoušci

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní…

Nejdříve nadávky za hranou slušnosti, pak ostentativní mlčení. Tak radikální fanoušci fotbalové Sparty…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…