SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce

SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce

 
 

Nejprodávanější SEAT přichází s novým designem přídě. Bude omlazení vzhledu v dnešní době stačit?

Uběhly čtyři roky a tak facelift prostě přijít musel. Ibiza ho ale vlastně vůbec nepotřebovala a ve Španělsku to dobře vědí, proto jsou vzhledové změny ryze formální. Nám to ale nevadí, díky faceliftu můžeme vyzkoušet dosud netestované spojení pětidveřového hatchbacku s motorem 1,2 TSI a jako bonus přidat decentní srovnání s nedávno testovaným VW Polo 1,2 TSI.

Přesto se ale letmo zastavme u designu. Facelift přerovnal křivky na přídi – nový je agresivnější tvar světel a s ním přichází i modifikovaný nárazník. Podle hesla (skoro) všechno už tu bylo nemá nový nasávací otvor tvar písmene V. Místo toho přichází agresivnější áčko, kterým se chlubil už facelift minulé Ibizy.

Nemůžeme opomenout ani záď, kde se zabydlely nové lampy s diodovou technikou. Ovšem jen ve vrcholné výbavě FR nebo za příplatek čtyři tisíce korun jako v případě testovaného vozu. A diody by nově mohly zdobit i příď, pokud by auto dostalo – v rámci svého segmentu vcelku unikátní – příplatek v podobě bi-xenonových světel.

obrázek [600 x 293]  

Uvnitř jsou změny opravdu kosmetického významu. Nakonec těch pár nedostatků v interiéru jsou strukturální záležitosti, které se obvykle s faceliftem nemění. Přesto jestli SEAT měl a mohl na něčem zapracovat, je to ovládání rádia.

Jednolitě černý lesklý panel je cool a mohl by dostat nějaké ocenění za design. Pro praktické použití je ale nepřehledný a kombinace jediného otočného ovladače s atypickou logikou rozdělení tlačítek práci dále komplikuje. Krutým přídavkem je pak dálkové ovládání, které zůstalo na oušku pod volantem. Škoda, že nejprodávanější SEAT má zapovězeno mnohem šikovnější řešení použité třeba u Leonu.

obrázek [600 x 320]  

Stejné výhrady lze mít i k ovládacímu panelu automatické klimatizace. Zde není otočný ovladač žádný, a tak změna teploty i rychlosti větráku znamená opakované mačkání titěrných tlačítek. V tomto případě méně znamená více, jednodušší panel manuální klimatizace se obsluhuje snadněji.

V redakci jsme také nepřišli na chuť zbytečně utopené řadicí páce a vadí nám malé odkládací prostory. Tím ale výčet nedostatků končí a nastupují přednosti Ibizy: výhled dopředu a do boků, relativně sportovní pozice za volantem, pohodlná sedadla, věnec volantu, který skvěle padne do ruky, i když je relativně tenký…

obrázek [300 x 242] Nedomyšlené detaily a místy laciná řešení mají jasný účel: náročného kupce přimět k pořízení propracovanějšího a náležitě dražšího Volkswagenu Polo. Když ale dokážete mírně slevit ze svých požadavků, není Ibiza rozhodně špatnou volbou.

Rozumný vrchol

Mladoboleslavskou dvanáctistovku jsme testovali už v nejrůznějších autech, pod kapotu Ibizy ale zavítala jen jednou – loni v kombi Ibiza ST 1,2 TSI. Dojmy z faceliftovaného hatchbacku jsou ale logicky skoro stejné: správný motor pro takové auto.

Malý přeplňovaný čtyřválec má elánu dost napříč celým spektrem otáček. Pro Ibizu je to ta správná volba, když vyžadujete výkonovou rezervu pro cestování na dálnici nebo jízdu s plně zatíženým autem a přitom nechcete připlácet za dieselový 1,6 TDI.

Samozřejmě nic není úplně zadarmo a 1,2 TSI si v Ibize nechá za svoje služby zaplatit. Realita je taková, že při nesrovnatelně lepším potenciálu je spotřeba paliva velmi podobná atmosférické 1,4 16V. Konkrétně při 130 km/h je motor vytočený na 3050 min-1 a pálí 7,5 l/100 km, při 100 km/h pak platí hodnoty 2350 min-1 a 5,6 l/100 km. Na druhou stranu, i když budete dávat dvanáctistovce pořádně za uši, je prakticky vyloučené, aby spotřeba paliva výrazněji překročila hranici 8,5 l/100 km.

obrázek [600 x 385]  

Převodovka je jen pětistupňová. To je škoda, protože někteří konkurenti dnes už nabízí s podobně silnými motory šestistupňové manuály. Dvanáctistovka s turbem si ale s relativně velkými přeskoky hravě poradí a ve městě se nechá snadno přemluvit k jízdě v pásmu pod 2000 min-1.

Ovladatelnost je typickou silnou stránkou Ibizy. Podvozek je samozřejmě poněkud tvrdší, protihodnotou je ale hravost a jistota. Zde SEAT těžko hledá soupeře a Ibiza má potenciál oslovit ty zákazníky, kteří od malého hatchbacku očekávají i trochu zábavy při jízdě po okreskách.

obrázek [600 x 379]  

Konečný verdikt samozřejmě záleží z podstatné části na ceně. Testovaný vůz se ve své konfiguraci trochu předváděl a dosáhl až ke 350 tisícům. To je teritorium, kde se nabízí mnoho alternativ.

Ve skutečnosti byste ale mohli sáhnout po akčním modelu s motorem TSI. Sice si za některé položky výbavy ani nepřiplatíte (např. elektrická zadní okna nebo LED koncová světla), i tak ale dostanete auto s klimatizací, rádiem, mlhovkami a na litých kolech. A to je za 259.900,- Kč hodně dobrá nabídka.

První cena vozu228.900,- Kč (1,2 12V 44 kW Reference)
První cena vozu s testovanou motorizací259.900,- Kč (1,2 TSI 77 kW akční model TSI)
Základní cena testovaného vozu291.900,- Kč (1,2 TSI 77 kW Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků347.500,- Kč (1,2 TSI 77 kW Style)

Plusy

  • Dostupný výkon
  • Ovladatelnost
  • Cena akčního modelu
  • Nestárnoucí design
  • Stahování všech oken s automatickým dojezdem

Minusy

  • Ovládací panel rádia a klimatizace
  • Malé odkládací prostory
  • Aerodynamický hluk ve vysokých rychlostech
Spolupracujeme s TipCars.com

SEAT Ibiza 1,2 TSI

Cena v základní výbavě: 291 900 Kč Cena v testované výbavě: 347 500 Kč

Základní výbava:Klimatizace, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, volant a řadicí páka v kůži, kliky dveří, nárazníky a kryty zrcátek v barvě vozu, 4x airbag, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, rádio a další.

Výbava testovaného vozu:Elektrické stahování zadních oken (2.500,-), deaktivace airbagu spolujezdce (500,-), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (1.800,-), třetí opěrka hlavy vzadu (1.300,-), automatická klimatizace (9.000,-), zadní světla LED (4.000,-), paket – elektricky sklopná zrcátka, světelný senzor, dešťový senzor, samostmívací zrcátko, tempomat (10.500,-), schránky pod předními sedadly, síťky v zavazadlovém prostoru, loketní opěrka (12.000,-), 16palcová litá kola (14.000,-).

Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 

Štítky Seat Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor SEAT Ibiza 1,2 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1550 - 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.5 / 5.3
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 284 / 900
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 426
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4034
b) šířka (mm): 1693
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2460
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1343
l) šířka vzadu (mm): 1333
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…