SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce

SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce

 
 

Nejprodávanější SEAT přichází s novým designem přídě. Bude omlazení vzhledu v dnešní době stačit?

Uběhly čtyři roky a tak facelift prostě přijít musel. Ibiza ho ale vlastně vůbec nepotřebovala a ve Španělsku to dobře vědí, proto jsou vzhledové změny ryze formální. Nám to ale nevadí, díky faceliftu můžeme vyzkoušet dosud netestované spojení pětidveřového hatchbacku s motorem 1,2 TSI a jako bonus přidat decentní srovnání s nedávno testovaným VW Polo 1,2 TSI.

Přesto se ale letmo zastavme u designu. Facelift přerovnal křivky na přídi – nový je agresivnější tvar světel a s ním přichází i modifikovaný nárazník. Podle hesla (skoro) všechno už tu bylo nemá nový nasávací otvor tvar písmene V. Místo toho přichází agresivnější áčko, kterým se chlubil už facelift minulé Ibizy.

Nemůžeme opomenout ani záď, kde se zabydlely nové lampy s diodovou technikou. Ovšem jen ve vrcholné výbavě FR nebo za příplatek čtyři tisíce korun jako v případě testovaného vozu. A diody by nově mohly zdobit i příď, pokud by auto dostalo – v rámci svého segmentu vcelku unikátní – příplatek v podobě bi-xenonových světel.

obrázek [600 x 293]  

Uvnitř jsou změny opravdu kosmetického významu. Nakonec těch pár nedostatků v interiéru jsou strukturální záležitosti, které se obvykle s faceliftem nemění. Přesto jestli SEAT měl a mohl na něčem zapracovat, je to ovládání rádia.

Jednolitě černý lesklý panel je cool a mohl by dostat nějaké ocenění za design. Pro praktické použití je ale nepřehledný a kombinace jediného otočného ovladače s atypickou logikou rozdělení tlačítek práci dále komplikuje. Krutým přídavkem je pak dálkové ovládání, které zůstalo na oušku pod volantem. Škoda, že nejprodávanější SEAT má zapovězeno mnohem šikovnější řešení použité třeba u Leonu.

obrázek [600 x 320]  

Stejné výhrady lze mít i k ovládacímu panelu automatické klimatizace. Zde není otočný ovladač žádný, a tak změna teploty i rychlosti větráku znamená opakované mačkání titěrných tlačítek. V tomto případě méně znamená více, jednodušší panel manuální klimatizace se obsluhuje snadněji.

V redakci jsme také nepřišli na chuť zbytečně utopené řadicí páce a vadí nám malé odkládací prostory. Tím ale výčet nedostatků končí a nastupují přednosti Ibizy: výhled dopředu a do boků, relativně sportovní pozice za volantem, pohodlná sedadla, věnec volantu, který skvěle padne do ruky, i když je relativně tenký…

obrázek [300 x 242] Nedomyšlené detaily a místy laciná řešení mají jasný účel: náročného kupce přimět k pořízení propracovanějšího a náležitě dražšího Volkswagenu Polo. Když ale dokážete mírně slevit ze svých požadavků, není Ibiza rozhodně špatnou volbou.

Rozumný vrchol

Mladoboleslavskou dvanáctistovku jsme testovali už v nejrůznějších autech, pod kapotu Ibizy ale zavítala jen jednou – loni v kombi Ibiza ST 1,2 TSI. Dojmy z faceliftovaného hatchbacku jsou ale logicky skoro stejné: správný motor pro takové auto.

Malý přeplňovaný čtyřválec má elánu dost napříč celým spektrem otáček. Pro Ibizu je to ta správná volba, když vyžadujete výkonovou rezervu pro cestování na dálnici nebo jízdu s plně zatíženým autem a přitom nechcete připlácet za dieselový 1,6 TDI.

Samozřejmě nic není úplně zadarmo a 1,2 TSI si v Ibize nechá za svoje služby zaplatit. Realita je taková, že při nesrovnatelně lepším potenciálu je spotřeba paliva velmi podobná atmosférické 1,4 16V. Konkrétně při 130 km/h je motor vytočený na 3050 min-1 a pálí 7,5 l/100 km, při 100 km/h pak platí hodnoty 2350 min-1 a 5,6 l/100 km. Na druhou stranu, i když budete dávat dvanáctistovce pořádně za uši, je prakticky vyloučené, aby spotřeba paliva výrazněji překročila hranici 8,5 l/100 km.

obrázek [600 x 385]  

Převodovka je jen pětistupňová. To je škoda, protože někteří konkurenti dnes už nabízí s podobně silnými motory šestistupňové manuály. Dvanáctistovka s turbem si ale s relativně velkými přeskoky hravě poradí a ve městě se nechá snadno přemluvit k jízdě v pásmu pod 2000 min-1.

Ovladatelnost je typickou silnou stránkou Ibizy. Podvozek je samozřejmě poněkud tvrdší, protihodnotou je ale hravost a jistota. Zde SEAT těžko hledá soupeře a Ibiza má potenciál oslovit ty zákazníky, kteří od malého hatchbacku očekávají i trochu zábavy při jízdě po okreskách.

obrázek [600 x 379]  

Konečný verdikt samozřejmě záleží z podstatné části na ceně. Testovaný vůz se ve své konfiguraci trochu předváděl a dosáhl až ke 350 tisícům. To je teritorium, kde se nabízí mnoho alternativ.

Ve skutečnosti byste ale mohli sáhnout po akčním modelu s motorem TSI. Sice si za některé položky výbavy ani nepřiplatíte (např. elektrická zadní okna nebo LED koncová světla), i tak ale dostanete auto s klimatizací, rádiem, mlhovkami a na litých kolech. A to je za 259.900,- Kč hodně dobrá nabídka.

První cena vozu228.900,- Kč (1,2 12V 44 kW Reference)
První cena vozu s testovanou motorizací259.900,- Kč (1,2 TSI 77 kW akční model TSI)
Základní cena testovaného vozu291.900,- Kč (1,2 TSI 77 kW Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků347.500,- Kč (1,2 TSI 77 kW Style)

Plusy

  • Dostupný výkon
  • Ovladatelnost
  • Cena akčního modelu
  • Nestárnoucí design
  • Stahování všech oken s automatickým dojezdem

Minusy

  • Ovládací panel rádia a klimatizace
  • Malé odkládací prostory
  • Aerodynamický hluk ve vysokých rychlostech
Spolupracujeme s TipCars.com

SEAT Ibiza 1,2 TSI

Cena v základní výbavě: 291 900 Kč Cena v testované výbavě: 347 500 Kč

Základní výbava:Klimatizace, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, volant a řadicí páka v kůži, kliky dveří, nárazníky a kryty zrcátek v barvě vozu, 4x airbag, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, rádio a další.

Výbava testovaného vozu:Elektrické stahování zadních oken (2.500,-), deaktivace airbagu spolujezdce (500,-), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (1.800,-), třetí opěrka hlavy vzadu (1.300,-), automatická klimatizace (9.000,-), zadní světla LED (4.000,-), paket – elektricky sklopná zrcátka, světelný senzor, dešťový senzor, samostmívací zrcátko, tempomat (10.500,-), schránky pod předními sedadly, síťky v zavazadlovém prostoru, loketní opěrka (12.000,-), 16palcová litá kola (14.000,-).

Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví

Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní…

VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech

Vykoupené vozy z kauzy Dieselgate Volkswagen shromažďuje…

Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk

Česká exportní banka (ČEB) loni poprvé za 12 let nežádala…

 
Technické údaje
Motor SEAT Ibiza 1,2 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1550 - 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.5 / 5.3
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 284 / 900
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 426
Rozměr pneu:215/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4034
b) šířka (mm): 1693
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2460
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1457
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1343
l) šířka vzadu (mm): 1333
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: SEAT Ibiza 1,2 TSI – Pohled dravce







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Dnes 19:52

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Nákupy z Číny: Zapomeňte mobily a pozor na hračky a šperky, říká expert

Nákupy z Číny: Zapomeňte mobily a pozor na hračky a…

Přemýšlíte, že si nakoupíte zboží v Číně přes internet, protože vás zaujala široká nabídka a nízké ceny?…

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech: Najdete je všechny?

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech:…

Americký fotograf Brian Cattelle procestoval každý stát USA, aby zvěčnil krásu tamních opuštěných míst. Fotí je…

 

iSport.cz

Argentinský boj ve výškách. S nevolnostmi budou zápolit viagrou!

Argentinský boj ve výškách. S nevolnostmi budou…

Absence Lionela Messiho není jedinou přítěží pro argentinskou reprezentaci v kvalifikačním zápase na MS 2018…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…