Test Auto.cz

Škoda Citigo G-Tec – Za korunu na kilometr? Bez problémů!

1.2. 2017
Verdikt
 

Nejmenší škodovka loni prošla malou modernizací. Vyzkoušeli jsme verzi G-Tec na stlačený zemní plyn, která se chlubí snovými náklady na ujetý kilometr.

Devětadvacátého listopadu loňského roku tomu bylo pět let od zahájení prodeje Škody Citigo, nejmenšího modelu mladoboleslavské značky, předškolní věk by ale vozu asi tipoval jenom málokdo. Jednoduché vnější tvary nestárnou a barevných kombinací laku karoserie, litých kol a dekorační lišty v interiéru je tolik, že si v konfigurátoru při troše štěstí vytvoříte světový unikát. Avšak nemyslete si, že citigo v průběhu let neprodělalo vůbec žádné změny. V rámci modelové péče, která pravidelně připadá na přelom května a června, jich naopak bylo docela dost.

Tak kupříkladu modelový rok 2014 – citigo dostalo paměť pro navrácení předního sedadla do původní polohy po jeho překlopení vpřed (u třídveřové verze) nebo sklopné opěradlo spolujezdce. O rok později přišla verze Monte Carlo, kontrola tlaku v pneumatikách, tlačítko pro elektrické ovládání okna spolujezdce také na dveřích řidiče, nebo kvalitnější sound systém. Rok poté to bylo diodové denní svícení v nárazníku nebo světlo v zavazadelníku. Změny pro modelový rok 2017 však byly zdaleka největší.

Tak namátkou: dvouparabolové přední světlomety s integrovaným denním svícením, dvoubarevná karoserie, sportovní paket, nový design litých kol, automatická klimatizace, přepracovaná středová konzola, držák na mobilní telefony nebo deštník pod sedadlem spolujezdce. To je poměrně dost změn na to, že by měl vůz v letošním roce dostat facelift. Myslelo se i na takovou maličkost, jakou je zavěšení zadního plata na šňůrkách. To dosud chybělo a plato jste museli před nakládáním větších předmětů do zavazadelníku přizvednout manuálně. A asi nejsem sám, kdo jej pak zapomínal položit do původní polohy a zcela si tak zastínil výhled zadním oknem…

V hlavní roli hravost

Městská miniauta nesmí budit strach, musí být roztomilá a přinášet radost nejenom jejich řidičům, ale také kolemjdoucích. Vždyť i vy se jistě čas od času pousmějete, když na silnici potkáte Smart Fortwo v hravých barvách, nejnovější Renault Twingo nebo kolínská trojčata. Nejinak je tomu i u Škody Citigo, která sice do našeho testu přijela v serióznějším provedení, ale rozhodně nezapadala v davu. Obzvláště, když byl uvnitř nasoukaný 190 centimetrů vysoký a přes metrák vážící řidič, kterého si asi nepředstavíte jako typického majitele takového vozu.

I když, nasoukaný není zrovna to správné slovo. Už i původní Mini uvezlo čtyři cestující, a to na délku měřilo jenom něco málo přes tři metry, tak proč by to nemělo jít u nejmenší škodovky? Citigo je samozřejmě o dost delší, měří 3563 milimetrů, ani tak ale prostorem neplýtvá a díky kolům v rozích karoserie pohodlně pojme dva dospělé cestující a dvě odrostlejší děti. V podélném směru jsem neměl problém ani se svými 190 centimetry výšky, do šířky je to už ale horší. Dva robustnější chlapi se vpředu budou chtě nechtě dotýkat lokty, s tím se ale u aut této velikosti musí počítat.

Do našeho testu dorazila verze G-Tec, která vedle benzinu spaluje také zemní plyn, tovární přestavba se však neobešla bez kompromisů. Objem zavazadelníku se zmenšil z 251 na 213 litrů a po sklopení zadních opěradel dostanete u pětidveřového provedení 921 litrů (o 38 litrů méně než u běžné verze), to vše kvůli zástavbě tlakových nádob. Ty jsou celkem dvě – jedna zaplnila prostor pro rezervní kolo, druhá se vmáčkla vedle nádrže na benzin. Tlakové nádoby dohromady pojmou 11 kilogramů stlačeného plynu, desetilitrová nádrž na benzin (běžné verze mají 35 litrů) pak slouží jako taková rezerva pro dojezd k plnicí stanici CNG. Obě plnicí hradla najdete pod klasickým víčkem nádrže, takže žádná věda.

obrázek [600 x 404]  

Variantu na zemí plyn zvenku poznáte podle dvou indicií. Jednak na ní upozorňuje plaketa s nápisem G-Tec, kterou známe i z octavie, ale také kryt tlakové nádoby zřetelně „vykukující“ zpod zadního nárazníku. Uvnitř je to pak jasné na první pohled – palivoměr má oddělené stupnice pro stav plynu a benzinu, mezi kterými podle potřeby přeskakuje jednoduchá ručička. V menu palubního počítače pak najdete předpokládané dojezdy na obě paliva, zejména po přepnutí na benzin však čekejte rychlejší posun ručičky směrem k nule. Desetilitrová nádrž je holt desetilitrová nádrž…

Změny spojené s modelovou péčí jsou nejvýraznější na přístrojové desce. Pryč je přemíra matných plastů, kvůli kterým kokpit působil trochu fádně. Automatická klimatizace má elegantní panel, líbí se mi i menu rádia Swing s pětipalcovým displejem, a z nabídky zmizela odnímatelná navigace Move&Fun, kterou nahradil zmíněný držák na telefon (od linie Ambition za 2500 Kč). Pak si už si jenom stačí do vašeho smartphonu stáhnout aplikaci Move&Fun a máte k dispozici všechny informace co doposud – od jízdních dat, přes hudební playlisty až po navigaci TomTom.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Citigo G-Tec

Cena v základní výbavě: 317 900 Kč Cena v testované výbavě: 392 100 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, dvoutónová houkačka, litá 14palcová kola, sada na opravu pneumatik, přední mlhovky, halogenové světlomety s diodovým denním svícením, tónovaná skla, zatmavené zadní svítilny, elektromechanický posilovač řízení, interiér se stříbrnou dekorační lištou, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené zadní opěradlo, palubní počítač MFA, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, maxi DOT, klimatizace s vnitřní cirkulací vzduchu, rádio Blues s CD přehrávačem a další.

Výbava testovaného vozu:Rádio Swing s USB, šesti reproduktory a Sound systémem (+14.000 Kč), držák na mobilní telefon (+2500 Kč), automatická klimatizace (+6000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+4800 Kč), metalíza (+10.300 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+15.200 Kč), litá 15palcová kola (+3100 Kč), City Safe Drive a Rain and Light Assist (+7400 Kč), paket Style Plus – malý kožený paket, zadní parkovací senzory, Sunset (+10.900 Kč).

Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru

Euro se během dnešního obchodování vyšplhalo k dolaru až…

Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu

Evropě navzdory. Poslanci schválili návrh novely…

Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní

Připojení státu k žalobě nájemníků z bytů v pražské…

Změní se hradní pán? Drahoš má mezi kandidáty největší podporu Změní se hradní pán? Drahoš má mezi kandidáty největší podporu

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš má mezi…

 
Technické údaje
Motor Škoda Citigo G-Tec
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.9
Spotřeba CNG město/mimo/kombi (m3/100 km): 5.6 / 3.9 / 4.5
Emise CO2:82
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 213 / 921
Objem nádrže (l):10
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1031 / 414
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3563
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1478
d) rozvor (mm): 2420
e) rozchod vpředu (mm): 1428
f) rozchod vzadu (mm): 1424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo G-Tec – Za korunu na…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Opel nám ukázal Grandland X.  Známe i skoro všechna technická data Opel nám ukázal Grandland X. Známe i skoro všechna technická data

Novinka značky s bleskem ve znaku bude mít sice oficiální…

Top Gear má trable s natáčením v Norsku. Moderátoři svištěli tunelem.. Top Gear má trable s natáčením v Norsku. Moderátoři svištěli tunelem..

Oblíbená automobilová show Top Gear se dostala do potíží…

 




Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace? Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své…

 



 
Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Včera

Hluboko v lesích Severní Karolíny buduje úspěšný závodník NASCAR se svým týmem hřbitov závodních aut, který působí strašidelně a krásně zároveň.




Blesk.cz

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první měsíc zákazu kouření?

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první…

Zákaz kouření v restauracích, který platí v Česku od konce května, přidělal práci zejména strážníkům, kteří…

Babiši, zatlač! Chce Zaorálek kvůli bytům v pražské Písnici

Babiši, zatlač! Chce Zaorálek kvůli bytům v pražské Písnici

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek dnes vystoupil tvrdě proti šéfovi hnutí ANO a bývalému ministru financí…

 

iSport.cz

Zlatá tretra: Boltovo vítězné loučení i světový rekord na 300 m

Zlatá tretra: Boltovo vítězné loučení i světový…

Vítězné loučení fenomenálního sprintera Usaina Bolta, který v Ostravě zaběhl na 100 m čas 10,06 s a ani při svém…

Nezmar o posilách pražských

Nezmar o posilách pražských "S": Jako fanoušek i…

Ceny na českém trhu s hráči vyletěly nahoru, říká sportovní ředitel Liberce Jan Nezmar. Přestupové částky…

 

Reflex.cz

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Nevědomý agent StB, předseda komunistů mazaný Filip, přišel s odhalením, že Milada Horáková podala přihlášku do…

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z vrtulníku nepřítele ve vzduchu i na zemi

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z…

Lasery, které sestřelují různé cíle, už nejsou jenom výsadou napínavých filmů a sci-fi knih. Americká armáda…