Test Auto.cz

Škoda Citigo G-Tec – Za korunu na kilometr? Bez problémů!

1.2. 2017
Verdikt
 

Nejmenší škodovka loni prošla malou modernizací. Vyzkoušeli jsme verzi G-Tec na stlačený zemní plyn, která se chlubí snovými náklady na ujetý kilometr.

Devětadvacátého listopadu loňského roku tomu bylo pět let od zahájení prodeje Škody Citigo, nejmenšího modelu mladoboleslavské značky, předškolní věk by ale vozu asi tipoval jenom málokdo. Jednoduché vnější tvary nestárnou a barevných kombinací laku karoserie, litých kol a dekorační lišty v interiéru je tolik, že si v konfigurátoru při troše štěstí vytvoříte světový unikát. Avšak nemyslete si, že citigo v průběhu let neprodělalo vůbec žádné změny. V rámci modelové péče, která pravidelně připadá na přelom května a června, jich naopak bylo docela dost.

Tak kupříkladu modelový rok 2014 – citigo dostalo paměť pro navrácení předního sedadla do původní polohy po jeho překlopení vpřed (u třídveřové verze) nebo sklopné opěradlo spolujezdce. O rok později přišla verze Monte Carlo, kontrola tlaku v pneumatikách, tlačítko pro elektrické ovládání okna spolujezdce také na dveřích řidiče, nebo kvalitnější sound systém. Rok poté to bylo diodové denní svícení v nárazníku nebo světlo v zavazadelníku. Změny pro modelový rok 2017 však byly zdaleka největší.

Tak namátkou: dvouparabolové přední světlomety s integrovaným denním svícením, dvoubarevná karoserie, sportovní paket, nový design litých kol, automatická klimatizace, přepracovaná středová konzola, držák na mobilní telefony nebo deštník pod sedadlem spolujezdce. To je poměrně dost změn na to, že by měl vůz v letošním roce dostat facelift. Myslelo se i na takovou maličkost, jakou je zavěšení zadního plata na šňůrkách. To dosud chybělo a plato jste museli před nakládáním větších předmětů do zavazadelníku přizvednout manuálně. A asi nejsem sám, kdo jej pak zapomínal položit do původní polohy a zcela si tak zastínil výhled zadním oknem…

V hlavní roli hravost

Městská miniauta nesmí budit strach, musí být roztomilá a přinášet radost nejenom jejich řidičům, ale také kolemjdoucích. Vždyť i vy se jistě čas od času pousmějete, když na silnici potkáte Smart Fortwo v hravých barvách, nejnovější Renault Twingo nebo kolínská trojčata. Nejinak je tomu i u Škody Citigo, která sice do našeho testu přijela v serióznějším provedení, ale rozhodně nezapadala v davu. Obzvláště, když byl uvnitř nasoukaný 190 centimetrů vysoký a přes metrák vážící řidič, kterého si asi nepředstavíte jako typického majitele takového vozu.

I když, nasoukaný není zrovna to správné slovo. Už i původní Mini uvezlo čtyři cestující, a to na délku měřilo jenom něco málo přes tři metry, tak proč by to nemělo jít u nejmenší škodovky? Citigo je samozřejmě o dost delší, měří 3563 milimetrů, ani tak ale prostorem neplýtvá a díky kolům v rozích karoserie pohodlně pojme dva dospělé cestující a dvě odrostlejší děti. V podélném směru jsem neměl problém ani se svými 190 centimetry výšky, do šířky je to už ale horší. Dva robustnější chlapi se vpředu budou chtě nechtě dotýkat lokty, s tím se ale u aut této velikosti musí počítat.

Do našeho testu dorazila verze G-Tec, která vedle benzinu spaluje také zemní plyn, tovární přestavba se však neobešla bez kompromisů. Objem zavazadelníku se zmenšil z 251 na 213 litrů a po sklopení zadních opěradel dostanete u pětidveřového provedení 921 litrů (o 38 litrů méně než u běžné verze), to vše kvůli zástavbě tlakových nádob. Ty jsou celkem dvě – jedna zaplnila prostor pro rezervní kolo, druhá se vmáčkla vedle nádrže na benzin. Tlakové nádoby dohromady pojmou 11 kilogramů stlačeného plynu, desetilitrová nádrž na benzin (běžné verze mají 35 litrů) pak slouží jako taková rezerva pro dojezd k plnicí stanici CNG. Obě plnicí hradla najdete pod klasickým víčkem nádrže, takže žádná věda.

obrázek [600 x 404]  

Variantu na zemí plyn zvenku poznáte podle dvou indicií. Jednak na ní upozorňuje plaketa s nápisem G-Tec, kterou známe i z octavie, ale také kryt tlakové nádoby zřetelně „vykukující“ zpod zadního nárazníku. Uvnitř je to pak jasné na první pohled – palivoměr má oddělené stupnice pro stav plynu a benzinu, mezi kterými podle potřeby přeskakuje jednoduchá ručička. V menu palubního počítače pak najdete předpokládané dojezdy na obě paliva, zejména po přepnutí na benzin však čekejte rychlejší posun ručičky směrem k nule. Desetilitrová nádrž je holt desetilitrová nádrž…

Změny spojené s modelovou péčí jsou nejvýraznější na přístrojové desce. Pryč je přemíra matných plastů, kvůli kterým kokpit působil trochu fádně. Automatická klimatizace má elegantní panel, líbí se mi i menu rádia Swing s pětipalcovým displejem, a z nabídky zmizela odnímatelná navigace Move&Fun, kterou nahradil zmíněný držák na telefon (od linie Ambition za 2500 Kč). Pak si už si jenom stačí do vašeho smartphonu stáhnout aplikaci Move&Fun a máte k dispozici všechny informace co doposud – od jízdních dat, přes hudební playlisty až po navigaci TomTom.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Citigo G-Tec

Cena v základní výbavě: 317 900 Kč Cena v testované výbavě: 392 100 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, dvoutónová houkačka, litá 14palcová kola, sada na opravu pneumatik, přední mlhovky, halogenové světlomety s diodovým denním svícením, tónovaná skla, zatmavené zadní svítilny, elektromechanický posilovač řízení, interiér se stříbrnou dekorační lištou, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené zadní opěradlo, palubní počítač MFA, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, maxi DOT, klimatizace s vnitřní cirkulací vzduchu, rádio Blues s CD přehrávačem a další.

Výbava testovaného vozu:Rádio Swing s USB, šesti reproduktory a Sound systémem (+14.000 Kč), držák na mobilní telefon (+2500 Kč), automatická klimatizace (+6000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+4800 Kč), metalíza (+10.300 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+15.200 Kč), litá 15palcová kola (+3100 Kč), City Safe Drive a Rain and Light Assist (+7400 Kč), paket Style Plus – malý kožený paket, zadní parkovací senzory, Sunset (+10.900 Kč).

Kalousek nebude v listopadu na sněmu obhajovat funkci šéfa TOP 09 Kalousek nebude v listopadu na sněmu obhajovat funkci šéfa TOP 09

Miroslav Kalousek nebude na listopadovém sněmu obhajovat…

Světový trh s LNG roste, plyn poptává hlavně Čína Světový trh s LNG roste, plyn poptává hlavně Čína

Do konce roku se čeká spuštění zkapalňovacích terminálů,…

Zájem EMH o těžbu lithia v Česku trvá, chce jednat s novou vládou Zájem EMH o těžbu lithia v Česku trvá, chce jednat s novou vládou

Zájem australské společnosti European Metals Holdings…

Euro je nejhorší a nejhloupější věc hned po válce, říká majitel značky Gran Moravia Euro je nejhorší a nejhloupější věc hned po válce, říká majitel značky Gran Moravia

Ital, který v Česku vyrábí sýr, jejž vozí zpátky do…

 
Technické údaje
Motor Škoda Citigo G-Tec
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.9
Spotřeba CNG město/mimo/kombi (m3/100 km): 5.6 / 3.9 / 4.5
Emise CO2:82
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 213 / 921
Objem nádrže (l):10
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1031 / 414
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3563
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1478
d) rozvor (mm): 2420
e) rozchod vpředu (mm): 1428
f) rozchod vzadu (mm): 1424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo G-Tec – Za korunu na…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace? Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své…

 



 
Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Dnes 08:00

Ve 20. letech minulého věku soupeřilo několik pilotů a vozů o absolutní rychlostní rekord. Prim hrála značka Sunbeam.




Blesk.cz

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní variantu zvažovali kvůli zvířatům

Novoroční ohňostroj v Praze nebude tichý: Radní…

Pražští radní už mají jasno. Tradiční novoroční ohňostroj v metropoli tichý nebude. Magistrát nad touto…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit milionovou pokutu

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit…

Hvězdný americký basketbalista Stephen Curry byl potrestán pokutou 50.000 dolarů (více než milion korun) za to,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát gay? A jak volily kyberfeministky?

Loupeživí Piráti okradli Zelené: Může být i pirát…

Je po volbách. Někdo jásá, jiný pláče. V českých médiích se mimo jiné též řeší obrovský neúspěch Zelených (1,46…

Okamura chce zestátnit Českou televizi a rozhlas, údajně ho zesměšnili před volbami

Okamura chce zestátnit Českou televizi a rozhlas,…

Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Tomio Okamura svými výroky o zestátnění Českého rozhlasu (ČRo) a…