Test Auto.cz

Škoda Citigo G-Tec – Za korunu na kilometr? Bez problémů!

1.2. 2017
Verdikt
 

Nejmenší škodovka loni prošla malou modernizací. Vyzkoušeli jsme verzi G-Tec na stlačený zemní plyn, která se chlubí snovými náklady na ujetý kilometr.

Devětadvacátého listopadu loňského roku tomu bylo pět let od zahájení prodeje Škody Citigo, nejmenšího modelu mladoboleslavské značky, předškolní věk by ale vozu asi tipoval jenom málokdo. Jednoduché vnější tvary nestárnou a barevných kombinací laku karoserie, litých kol a dekorační lišty v interiéru je tolik, že si v konfigurátoru při troše štěstí vytvoříte světový unikát. Avšak nemyslete si, že citigo v průběhu let neprodělalo vůbec žádné změny. V rámci modelové péče, která pravidelně připadá na přelom května a června, jich naopak bylo docela dost.

Tak kupříkladu modelový rok 2014 – citigo dostalo paměť pro navrácení předního sedadla do původní polohy po jeho překlopení vpřed (u třídveřové verze) nebo sklopné opěradlo spolujezdce. O rok později přišla verze Monte Carlo, kontrola tlaku v pneumatikách, tlačítko pro elektrické ovládání okna spolujezdce také na dveřích řidiče, nebo kvalitnější sound systém. Rok poté to bylo diodové denní svícení v nárazníku nebo světlo v zavazadelníku. Změny pro modelový rok 2017 však byly zdaleka největší.

Tak namátkou: dvouparabolové přední světlomety s integrovaným denním svícením, dvoubarevná karoserie, sportovní paket, nový design litých kol, automatická klimatizace, přepracovaná středová konzola, držák na mobilní telefony nebo deštník pod sedadlem spolujezdce. To je poměrně dost změn na to, že by měl vůz v letošním roce dostat facelift. Myslelo se i na takovou maličkost, jakou je zavěšení zadního plata na šňůrkách. To dosud chybělo a plato jste museli před nakládáním větších předmětů do zavazadelníku přizvednout manuálně. A asi nejsem sám, kdo jej pak zapomínal položit do původní polohy a zcela si tak zastínil výhled zadním oknem…

V hlavní roli hravost

Městská miniauta nesmí budit strach, musí být roztomilá a přinášet radost nejenom jejich řidičům, ale také kolemjdoucích. Vždyť i vy se jistě čas od času pousmějete, když na silnici potkáte Smart Fortwo v hravých barvách, nejnovější Renault Twingo nebo kolínská trojčata. Nejinak je tomu i u Škody Citigo, která sice do našeho testu přijela v serióznějším provedení, ale rozhodně nezapadala v davu. Obzvláště, když byl uvnitř nasoukaný 190 centimetrů vysoký a přes metrák vážící řidič, kterého si asi nepředstavíte jako typického majitele takového vozu.

I když, nasoukaný není zrovna to správné slovo. Už i původní Mini uvezlo čtyři cestující, a to na délku měřilo jenom něco málo přes tři metry, tak proč by to nemělo jít u nejmenší škodovky? Citigo je samozřejmě o dost delší, měří 3563 milimetrů, ani tak ale prostorem neplýtvá a díky kolům v rozích karoserie pohodlně pojme dva dospělé cestující a dvě odrostlejší děti. V podélném směru jsem neměl problém ani se svými 190 centimetry výšky, do šířky je to už ale horší. Dva robustnější chlapi se vpředu budou chtě nechtě dotýkat lokty, s tím se ale u aut této velikosti musí počítat.

Do našeho testu dorazila verze G-Tec, která vedle benzinu spaluje také zemní plyn, tovární přestavba se však neobešla bez kompromisů. Objem zavazadelníku se zmenšil z 251 na 213 litrů a po sklopení zadních opěradel dostanete u pětidveřového provedení 921 litrů (o 38 litrů méně než u běžné verze), to vše kvůli zástavbě tlakových nádob. Ty jsou celkem dvě – jedna zaplnila prostor pro rezervní kolo, druhá se vmáčkla vedle nádrže na benzin. Tlakové nádoby dohromady pojmou 11 kilogramů stlačeného plynu, desetilitrová nádrž na benzin (běžné verze mají 35 litrů) pak slouží jako taková rezerva pro dojezd k plnicí stanici CNG. Obě plnicí hradla najdete pod klasickým víčkem nádrže, takže žádná věda.

obrázek [600 x 404]  

Variantu na zemí plyn zvenku poznáte podle dvou indicií. Jednak na ní upozorňuje plaketa s nápisem G-Tec, kterou známe i z octavie, ale také kryt tlakové nádoby zřetelně „vykukující“ zpod zadního nárazníku. Uvnitř je to pak jasné na první pohled – palivoměr má oddělené stupnice pro stav plynu a benzinu, mezi kterými podle potřeby přeskakuje jednoduchá ručička. V menu palubního počítače pak najdete předpokládané dojezdy na obě paliva, zejména po přepnutí na benzin však čekejte rychlejší posun ručičky směrem k nule. Desetilitrová nádrž je holt desetilitrová nádrž…

Změny spojené s modelovou péčí jsou nejvýraznější na přístrojové desce. Pryč je přemíra matných plastů, kvůli kterým kokpit působil trochu fádně. Automatická klimatizace má elegantní panel, líbí se mi i menu rádia Swing s pětipalcovým displejem, a z nabídky zmizela odnímatelná navigace Move&Fun, kterou nahradil zmíněný držák na telefon (od linie Ambition za 2500 Kč). Pak si už si jenom stačí do vašeho smartphonu stáhnout aplikaci Move&Fun a máte k dispozici všechny informace co doposud – od jízdních dat, přes hudební playlisty až po navigaci TomTom.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Citigo G-Tec

Cena v základní výbavě: 317 900 Kč Cena v testované výbavě: 392 100 Kč

Základní výbava:Čtyři airbagy, dvoutónová houkačka, litá 14palcová kola, sada na opravu pneumatik, přední mlhovky, halogenové světlomety s diodovým denním svícením, tónovaná skla, zatmavené zadní svítilny, elektromechanický posilovač řízení, interiér se stříbrnou dekorační lištou, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené zadní opěradlo, palubní počítač MFA, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, maxi DOT, klimatizace s vnitřní cirkulací vzduchu, rádio Blues s CD přehrávačem a další.

Výbava testovaného vozu:Rádio Swing s USB, šesti reproduktory a Sound systémem (+14.000 Kč), držák na mobilní telefon (+2500 Kč), automatická klimatizace (+6000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (+4800 Kč), metalíza (+10.300 Kč), elektricky ovládané střešní okno (+15.200 Kč), litá 15palcová kola (+3100 Kč), City Safe Drive a Rain and Light Assist (+7400 Kč), paket Style Plus – malý kožený paket, zadní parkovací senzory, Sunset (+10.900 Kč).

Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Technické údaje
Motor Škoda Citigo G-Tec
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 90 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.9
Spotřeba CNG město/mimo/kombi (m3/100 km): 5.6 / 3.9 / 4.5
Emise CO2:82
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 213 / 921
Objem nádrže (l):10
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1031 / 414
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3563
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1478
d) rozvor (mm): 2420
e) rozchod vpředu (mm): 1428
f) rozchod vzadu (mm): 1424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo G-Tec – Za korunu na…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 



Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace? Vyzkoušeli jsme Škodu Citigo: Co všechno změnila modernizace?

V rámci letošního faceliftu Citigo měnilo hlavně své…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Včera

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida nastoupil v závěru

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida…

Záložník Vladimír Darida nastoupil poprvé od říjnového zranění kolena a následné operaci na pár minut za Herthu,…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…