Test Auto.cz

Škoda Citigo Sport – Vládce města

27.11. 2013
Verdikt
 

Bavit se o sportovnosti ve spojení se Škodou Citigo může na první pohled vypadat bláznivě, edice Sport však tohle tvrzení částečně vyvrací.

Škoda Citigo v Česku vede prodejní žebříčky mini vozů (letošní podíl na trhu činí přes 50 %). Zcela jistě to ale nebude vnější vzhled, který zaručuje takový úspěch ve třídě. Nicméně edice Sport, která se u nás prodává od začátku letošního roku, pohled na Citigo jako takové zcela mění.

Vzhledem k tomu, že je Škoda Citigo v rámci segmentu skutečná „masovka“, chválíme rozhodnutí automobilky vydat edici, kterou od ostatních verzí hravě rozeznáte. Citigo Sport totiž dostalo decentní splitter předního nárazníku, zadní difuzor a střešní spoiler. To jsou však díly, kterých si všimnete až na druhý pohled. Hlavním tahákem jsou tmavé polepy karoserie a vnějších zpětných zrcátek, celkový dojem skvěle dolaďují litá 15“ kola. Bez mučení přiznáváme, že se nám rudé Citigo Sport líbí a především pak s třídveřovou karoserií. Škodovka vám sice za příplatek 10.000 korun prodá verzi s pěti dveřmi, ta však opticky prodlužuje 2420 milimetrů dlouhý rozvor náprav.

Interiér: Snesitelná lehkost bytí

První usednutí za sportovní volant s kontrastním prošíváním odhalilo, proč je Citigo Sport navrženo s důrazem na nízkou cenu. Prozrazují to viditelné plechové části dveří, přístrojová deska z tvrdých plastů (ve verzi Sport s antracitovým vloženým dílem) nebo volant nastavitelný pouze výškově. To je také jediný větší problém, který nám kazil pocit z jízdy. Najít ideální pozici k řízení totiž není jednoduché, vyšší postavy se proto dříve nebo později musí smířit s kompromisem v podobě natažených rukou či více pokrčených nohou. Je to škoda, protože samotná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami si zaslouží pochvalu nejen za pohodlí a boční vedení, ale také designové zpracování v podobě pruhů či gumových štítků s logem.

obrázek [600 x 402]  

Palubní desce však na druhou stranu nic nechybí. Jednoduchá kaplička přístrojů nepostrádá počítač, minimalistická středová konzola zase připomíná doby, kdy se dala auta opravit jenom za pomoci kladiva a šroubováku. Moderní techniku zastupuje přenosný navigační systém Move&Fun, manuální klimatizace a přehrávač CD.

Přestože je Škoda Citigo skutečný minivůz, kola posunutá až do rohů karoserie zaručují dostatečný vnitřní prostor. A to pro cestující vpředu i vzadu. Třídveřová karoserie není překážkou pro převoz čtyř osob, zamrzí pouze absence úplného otevření zadních oken. Rozhodně by také neškodil aspoň jednoduchý podavač bezpečnostních pásů, řidič i spolujezdec se totiž pro ně musí docela nepřirozeně natahovat.

Poměrně velký vnitřní prostor si vyžádal některé konstrukční ústupky, které se projevily také v zavazadelníku. Má sice solidní základní objem 251 litrů, ty se však podařilo nahnat pouze do výšky. Boční stěny nejsou čalouněné, dříve nebo později se proto pravděpodobně odřou.

Jasná volba silnějšího

Škoda Citigo Sport je dostupná pouze se silnější verzí litrového tříválce MPI. Výkon 55 kW dosahuje maxima v 6200 min-1, točivý moment 95 N.m je dostupný v rozmezí 3000 až 4300 min-1. Standardem je manuální pětistupňová převodovka, za příplatek 12.500 korun však můžete mít robotizovanou skříň ASG. Agregát je uložen napříč v pomocném rámu, což se v segmentu mini vozů až tak nevidí, a je vybaven proměnným časováním ventilů.

obrázek [600 x 329]  

Litrový agregát již během prvních kilometrů příjemně překvapil. Po nastartování se sice nevyhne hrubému běhu a vibracím, které prostupují do interiéru, po rozjezdu se ale všechno změní. Tříválec je tichý, příjemně pružný ve středním pásmu otáček a ve většině případů nevyniká přehnaným apetitem. Mimo město můžete s přehledem jezdit za 4,5 litru, ve městě počítejte spíše s šesti litry. Jediné místo, kde se Škodě Citigo Sport příliš nelíbí, je dálnice. Motor má oproti slabší verzi se 44 kilowatty zkrácené převody, což sice oceníte na okreskách, ale na dálnici by se delší pátý rychlostní stupeň hodil. V rychlosti 130 km/h motor točí 3900 otáček za minutu a nárokuje si 7,3 l/100 km.

Ale zpátky do města, tam totiž Citigo Sport exceluje. Díky miniaturním vnějším rozměrům není problém zaparkovat prakticky kdekoliv, na sídlištích se mezi ostatními auty pohybuje s nevídanou hbitostí. Chválíme skvěle nastavené ovládací síly (účinek posilovače řízení, tlak nutný k sešlápnutí pedálů) a mimořádnou obratnost, která pramení z krátkých převisů a průměrotáčení pouhých 9,8 metru.

obrázek [600 x 334]  

Verze Sport má proti standardu podvozek snížený o 15 milimetrů, přesto jsme nezaznamenali ústupky na straně jízdního komfortu. Vůz se ve vysokých rychlostech sice tváří nervózně, v zatáčkách je však neutrální a zadní vlečená náprava neuskakuje ani na nerovném povrchu silnice.

Závěr

Škoda Citigo Sport je nejdražší verzí z celé modelové řady. Oproti linii Elegance si musíte připlatit 36.000 korun, to však vrchol nabídky spolehlivě dotahuje bohatší výbavou. Prim hraje hlavně styling. Ať už se jedná o úpravy interiéru, exteriéru či podvozku, pruhované Citigo bude vždy středem pozornosti. Nenechte se však zmást – přestože se nebojí ukázat dovednosti také na okreskách, jeho revírem je město. Tam se cítí nejlépe, tam nejvíce vyniknou jeho přednosti...

obrázek [600 x 269]  

Nejlevnější verze modelu183.900 Kč (1.0 MPI / 44 kW Active)
Základ s testovaným motorem193.900 Kč (1.0 MPI / 55 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou268.723 Kč (1.0 MPI / 55 kW Sport)

Plusy

  • Líbivý vnější design
  • Výborné zpracování interiéru
  • Pružný zážehový motor
  • Podélný prostor vzhledem k vnějším rozměrům

Minusy

  • Krycí plato zavazadelníku se sklápí ručně
  • Absence podavače bezpečnostního pásu
  • Slabý výkon světlometů
  • Pouze výškové nastavení volantu
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Citigo Sport

Cena v základní výbavě: 193 900 Kč Cena v testované výbavě: 268 723 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém, čtyři airbagy, úchyty dětských sedaček Isofix, litá 15“ kola, sada na opravu pneumatik, přední mlhovky, zatmavená zadní okna, malý kožený paket, elektrická přední okna, manuální klimatizace atd.

Výbava testovaného vozu:Přenosná navigace Move&Fun + autorádio Funky (11.653,-), tempomat (+6.100,-), City Safe Drive + asistent rozjezdu do kopce (+4.100,-).

Změna v čele ministerstva financí nic nezmění, dál ho povede Babiš, tvrdí Kalousek Změna v čele ministerstva financí nic nezmění, dál ho povede Babiš, tvrdí Kalousek

Změna ministra financí nezajistí podle předsedy TOP 09…

Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu

Astronomický ústav Akademie věd ČR ve spolupráci s…

Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO)…

Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise

Sněmovna schválila návrh ČSSD na zřízení vyšetřovací…

 

Štítky Škoda Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Škoda Citigo Sport
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 3000 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4 / 4.7
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 959
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 929 / 463
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3563
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1478
d) rozvor (mm): 2420
e) rozchod vpředu (mm): 1428
f) rozchod vzadu (mm): 1424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo Sport – Vládce města







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby? Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby?

Když může Škoda Auto chystat sportovní derivát…

Takto vypadá Škoda Citigo po faceliftu. Velké změny ani tříválec 1.0 TSI nečekejte Takto vypadá Škoda Citigo po faceliftu. Velké změny ani tříválec 1.0 TSI nečekejte

Po více než pěti letech na trhu se nejmenší Škoda dočkala…

 



 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Snapchat a Instagram jsou pro mladé lidi nejhorší, tvrdí studie

Snapchat a Instagram jsou pro mladé lidi nejhorší,…

Nejnovější britská studie z rukou Royal Society for Public Health, která byla publikována včera, pojednává o…

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na skejtu, pak hraní na lavičce

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na…

Zpěvák skupiny Wohnout Matěj Homola (43) je moderní táta. Nejdřív na skateboardu vyzvedl svou dcerku ze školy a…

 

iSport.cz

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i nenaleštěná současnost

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i…

Před lety tu slavně porazila AS Řím, později na stejném místě euforicky postupovala do Ligy mistrů přes Ajax…

 

Reflex.cz

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Světová zdravotnická organizace vydala před několika dny souhrnnou zprávu o množství alkoholu vypitého…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…