Test Auto.cz

Škoda Citigo Sport – Vládce města

27.11. 2013
Verdikt
 

Bavit se o sportovnosti ve spojení se Škodou Citigo může na první pohled vypadat bláznivě, edice Sport však tohle tvrzení částečně vyvrací.

Škoda Citigo v Česku vede prodejní žebříčky mini vozů (letošní podíl na trhu činí přes 50 %). Zcela jistě to ale nebude vnější vzhled, který zaručuje takový úspěch ve třídě. Nicméně edice Sport, která se u nás prodává od začátku letošního roku, pohled na Citigo jako takové zcela mění.

Vzhledem k tomu, že je Škoda Citigo v rámci segmentu skutečná „masovka“, chválíme rozhodnutí automobilky vydat edici, kterou od ostatních verzí hravě rozeznáte. Citigo Sport totiž dostalo decentní splitter předního nárazníku, zadní difuzor a střešní spoiler. To jsou však díly, kterých si všimnete až na druhý pohled. Hlavním tahákem jsou tmavé polepy karoserie a vnějších zpětných zrcátek, celkový dojem skvěle dolaďují litá 15“ kola. Bez mučení přiznáváme, že se nám rudé Citigo Sport líbí a především pak s třídveřovou karoserií. Škodovka vám sice za příplatek 10.000 korun prodá verzi s pěti dveřmi, ta však opticky prodlužuje 2420 milimetrů dlouhý rozvor náprav.

Interiér: Snesitelná lehkost bytí

První usednutí za sportovní volant s kontrastním prošíváním odhalilo, proč je Citigo Sport navrženo s důrazem na nízkou cenu. Prozrazují to viditelné plechové části dveří, přístrojová deska z tvrdých plastů (ve verzi Sport s antracitovým vloženým dílem) nebo volant nastavitelný pouze výškově. To je také jediný větší problém, který nám kazil pocit z jízdy. Najít ideální pozici k řízení totiž není jednoduché, vyšší postavy se proto dříve nebo později musí smířit s kompromisem v podobě natažených rukou či více pokrčených nohou. Je to škoda, protože samotná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami si zaslouží pochvalu nejen za pohodlí a boční vedení, ale také designové zpracování v podobě pruhů či gumových štítků s logem.

obrázek [600 x 402]  

Palubní desce však na druhou stranu nic nechybí. Jednoduchá kaplička přístrojů nepostrádá počítač, minimalistická středová konzola zase připomíná doby, kdy se dala auta opravit jenom za pomoci kladiva a šroubováku. Moderní techniku zastupuje přenosný navigační systém Move&Fun, manuální klimatizace a přehrávač CD.

Přestože je Škoda Citigo skutečný minivůz, kola posunutá až do rohů karoserie zaručují dostatečný vnitřní prostor. A to pro cestující vpředu i vzadu. Třídveřová karoserie není překážkou pro převoz čtyř osob, zamrzí pouze absence úplného otevření zadních oken. Rozhodně by také neškodil aspoň jednoduchý podavač bezpečnostních pásů, řidič i spolujezdec se totiž pro ně musí docela nepřirozeně natahovat.

Poměrně velký vnitřní prostor si vyžádal některé konstrukční ústupky, které se projevily také v zavazadelníku. Má sice solidní základní objem 251 litrů, ty se však podařilo nahnat pouze do výšky. Boční stěny nejsou čalouněné, dříve nebo později se proto pravděpodobně odřou.

Jasná volba silnějšího

Škoda Citigo Sport je dostupná pouze se silnější verzí litrového tříválce MPI. Výkon 55 kW dosahuje maxima v 6200 min-1, točivý moment 95 N.m je dostupný v rozmezí 3000 až 4300 min-1. Standardem je manuální pětistupňová převodovka, za příplatek 12.500 korun však můžete mít robotizovanou skříň ASG. Agregát je uložen napříč v pomocném rámu, což se v segmentu mini vozů až tak nevidí, a je vybaven proměnným časováním ventilů.

obrázek [600 x 329]  

Litrový agregát již během prvních kilometrů příjemně překvapil. Po nastartování se sice nevyhne hrubému běhu a vibracím, které prostupují do interiéru, po rozjezdu se ale všechno změní. Tříválec je tichý, příjemně pružný ve středním pásmu otáček a ve většině případů nevyniká přehnaným apetitem. Mimo město můžete s přehledem jezdit za 4,5 litru, ve městě počítejte spíše s šesti litry. Jediné místo, kde se Škodě Citigo Sport příliš nelíbí, je dálnice. Motor má oproti slabší verzi se 44 kilowatty zkrácené převody, což sice oceníte na okreskách, ale na dálnici by se delší pátý rychlostní stupeň hodil. V rychlosti 130 km/h motor točí 3900 otáček za minutu a nárokuje si 7,3 l/100 km.

Ale zpátky do města, tam totiž Citigo Sport exceluje. Díky miniaturním vnějším rozměrům není problém zaparkovat prakticky kdekoliv, na sídlištích se mezi ostatními auty pohybuje s nevídanou hbitostí. Chválíme skvěle nastavené ovládací síly (účinek posilovače řízení, tlak nutný k sešlápnutí pedálů) a mimořádnou obratnost, která pramení z krátkých převisů a průměrotáčení pouhých 9,8 metru.

obrázek [600 x 334]  

Verze Sport má proti standardu podvozek snížený o 15 milimetrů, přesto jsme nezaznamenali ústupky na straně jízdního komfortu. Vůz se ve vysokých rychlostech sice tváří nervózně, v zatáčkách je však neutrální a zadní vlečená náprava neuskakuje ani na nerovném povrchu silnice.

Závěr

Škoda Citigo Sport je nejdražší verzí z celé modelové řady. Oproti linii Elegance si musíte připlatit 36.000 korun, to však vrchol nabídky spolehlivě dotahuje bohatší výbavou. Prim hraje hlavně styling. Ať už se jedná o úpravy interiéru, exteriéru či podvozku, pruhované Citigo bude vždy středem pozornosti. Nenechte se však zmást – přestože se nebojí ukázat dovednosti také na okreskách, jeho revírem je město. Tam se cítí nejlépe, tam nejvíce vyniknou jeho přednosti...

obrázek [600 x 269]  

Nejlevnější verze modelu183.900 Kč (1.0 MPI / 44 kW Active)
Základ s testovaným motorem193.900 Kč (1.0 MPI / 55 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou268.723 Kč (1.0 MPI / 55 kW Sport)

Plusy

  • Líbivý vnější design
  • Výborné zpracování interiéru
  • Pružný zážehový motor
  • Podélný prostor vzhledem k vnějším rozměrům

Minusy

  • Krycí plato zavazadelníku se sklápí ručně
  • Absence podavače bezpečnostního pásu
  • Slabý výkon světlometů
  • Pouze výškové nastavení volantu
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Citigo Sport

Cena v základní výbavě: 193 900 Kč Cena v testované výbavě: 268 723 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém, čtyři airbagy, úchyty dětských sedaček Isofix, litá 15“ kola, sada na opravu pneumatik, přední mlhovky, zatmavená zadní okna, malý kožený paket, elektrická přední okna, manuální klimatizace atd.

Výbava testovaného vozu:Přenosná navigace Move&Fun + autorádio Funky (11.653,-), tempomat (+6.100,-), City Safe Drive + asistent rozjezdu do kopce (+4.100,-).

Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
Technické údaje
Motor Škoda Citigo Sport
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 3000 - 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4 / 4.7
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 959
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 929 / 463
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3563
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1478
d) rozvor (mm): 2420
e) rozchod vpředu (mm): 1428
f) rozchod vzadu (mm): 1424
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Citigo Sport – Vládce města







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby? Škoda Citigo RS je taková kapesní raketa. Dočká se někdy výroby?

Když může Škoda Auto chystat sportovní derivát…

Takto vypadá Škoda Citigo po faceliftu. Velké změny ani tříválec 1.0 TSI nečekejte Takto vypadá Škoda Citigo po faceliftu. Velké změny ani tříválec 1.0 TSI nečekejte

Po více než pěti letech na trhu se nejmenší Škoda dočkala…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…