Test Auto.cz

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus

3.5. 2017
Verdikt
 

U prvního testu faceliftované Škody Octavia jsme si stěžovali na hlučnější podvozek a rázy na nerovnostech. Jak nejen v tomto směru dopadla Octavia Combi s motorem 1.6 TDI?

Trojková octavia je velmi citlivá na konkrétní konfiguraci, respektive hlavně její podvozek. Zatímco třeba vrcholné RS je v obou motorických verzích skvěle vyvážené a kromě jistoty v zatáčkách nabídne i výborné tlumení nerovností, jiné varianty na tom zdaleka tak dobře nejsou. Třeba první čtyřoký test Octavie Combi s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (a tedy vlečenou zadní nápravou), převodovkou DSG a příplatkovými elektronickými tlumiči. Přidejte osmnáctipalcová kola, kompletní výbavu včetně panoramatické střechy a máte po klidu. Tedy na určitém typu nerovností, testovanému šedému kombíku nechutnaly hlavně širší příčné. Schytat takhle nějakou ostřejší asfaltovou vlnku… No, nic moc!

Stejnou zkušenost s testovým dvoulitrovým TDI, DSG a elektronickými tlumiči jsem měl už s předfaceliftovanou octavií, na chlup to samé psal i David Bureš z prvních zahraničních jízdních dojmů. A oba jsme se taky shodli na výše popsaném, že komfort odpružení mohou jiné varianty zvládat daleko lépe.

Ano, můžou… Ale co aktuálně testovaný bílý kombík? Znovu má jen vlečenou nápravu, zase ty osmnáctky, panoramatická střecha a spol., převodovka DSG a vznětový motor (i když menší, pouze šestnáctistovka). Ani tohle nejsou úplně nejlepší výchozí podmínky, tak uvidíme!

Ještě pořád nic moc?

Překvapilo mě, jak rychle se faceliftované octavie po Česku rozšiřují. Alespoň já už je potkávám docela často, nejvíc pak s páskem LED diod ve spodní části světlometů. Ještě pořád si dovedu najít úhel, z něhož se mi novinka moc nelíbí, u základních verzí bez pásku je těch úhlů o něco víc… Co vy? Už si zvykáte?

Čert vem čtyři oči, pro mě začíná být nejkontroverznější novinkou faceliftu skleněný displej s úhlopříčkou 9,2 palce. Ano, mám dotykový telefon, chápu, že asi i kvůli jednoznačné nadvládě těchto přístrojů se automobilky uchylují ke stejnému řešení i v případě displejů, ale nevím… Stopy po prstech jsou moje úchylka, to bych ještě neobjektivizoval. Ale že musím pro volbu jednotlivých funkcí u dotykového displeje vždy přes základní menu, to je zbytečný krok navíc. U minulé verze jsem si jednoduše vybral tlačítko po straně displeje a byl jsem tam. Chybějící otočný ovladač pro hlasitost bych díky alternativě na volantu ještě omluvil, stejné tlačítko pro manuální ladění stanic mi ale strašlivě chybí.

obrázek [600 x 404]  

Co rozhodně nechybí, jsou nejrůznější formy konektivity a také on-line služeb. Nemůžu si pomoct, ale je to celé zatím trochu nedomyšlené, Škodovka by měla všechny služby sjednotit do jednoho celku. Takto si zatím vybíráte ze dvou nezávislých funkcí – Škoda Connect a Care Connect. S první se spárujete prostřednictvím telefonu, případně samostatné SIM karty. A pak už můžete využívat třeba navigace z googlu, k dispozici máte také info o počasí nebo cenách pohonných hmot. Care Connect (prodává se za 8100 Kč) pak má vlastní integrovanou SIMku a slouží hlavně po potřeby tísňového volání, díky této funkci umí rovněž auto komunikovat se servisem. Tři roky pak můžete zdarma využívat zasílání informací do telefonu o stavu vašeho auta – třeba to, jestli se stále nachází tam, kde jste ho zaparkovali.

Užitečné. Ale proč musím u Škoda Connect při párování systému s telefonem zadávat VIN? A pro další služby využívat jinou službu, tedy Care Connect? Všechny tyto on-line funkce bych poprosil sloučit do jednoho balíčku, vypustit to příšerně zdlouhavé zadávání kódu VIN a zajistit, aby služby spolehlivě fungovaly s každým telefonem. Zatím je nedodělků docela dost.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 612 900 Kč Cena v testované výbavě: 949 800 Kč

Základní výbava:Dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sedm airbagů, mlhovky, výškově nastavitelné sedačky vpředu, elektrické ovládání bočních oken, síťový program, litá kola, Full LED světlomety, zadní parkovací senzory, handsfree, automatická klimatizace, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Travel Assist (+55.000 Kč), náhradní kolo (+1600 Kč), automatické světlomety (+3500 Kč), panoramatická střecha (+32.000 Kč), metalíza (+14.700 Kč), čalounění Alcantara/kůže (+35.700 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+30.000 Kč), elektrické páté dveře (+10.000 Kč), alarm (+6900 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), nezávislé topení (+25.900 Kč), parkovací asistent (+28.200 Kč), parkovací kamera (+8100 Kč), adaptivní tempomat (+17.000 Kč), sound system Canton (+12.900 Kč).

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 32500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.1 / 3.7 / 3.9
Emise CO2:102
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1342 / 645
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4667
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace Škoda Octavia může slavit. Vyrobilo se 1,5 milionu kusů třetí generace

Octavia je nejenom nejúspěšnějším modelem automobilky…

Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách! Škoda Octavia Cup: Naše auto je už v barvách!

První závod na Hungaroringu byl sice zrušen, zatím vám…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Utajený audit ministerstva financí: Dotace na Čapí hnízdo byla velmi sporná, rozhodne Evropská komise

Utajený audit ministerstva financí: Dotace na Čapí…

Skupina Julia Šumana v pátek na svůj Twitter pověsila naskenovaný a dosud nezveřejněný audit udělení dotace…

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…