Test Auto.cz

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus

3.5. 2017
Verdikt
 

U prvního testu faceliftované Škody Octavia jsme si stěžovali na hlučnější podvozek a rázy na nerovnostech. Jak nejen v tomto směru dopadla Octavia Combi s motorem 1.6 TDI?

Trojková octavia je velmi citlivá na konkrétní konfiguraci, respektive hlavně její podvozek. Zatímco třeba vrcholné RS je v obou motorických verzích skvěle vyvážené a kromě jistoty v zatáčkách nabídne i výborné tlumení nerovností, jiné varianty na tom zdaleka tak dobře nejsou. Třeba první čtyřoký test Octavie Combi s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (a tedy vlečenou zadní nápravou), převodovkou DSG a příplatkovými elektronickými tlumiči. Přidejte osmnáctipalcová kola, kompletní výbavu včetně panoramatické střechy a máte po klidu. Tedy na určitém typu nerovností, testovanému šedému kombíku nechutnaly hlavně širší příčné. Schytat takhle nějakou ostřejší asfaltovou vlnku… No, nic moc!

Stejnou zkušenost s testovým dvoulitrovým TDI, DSG a elektronickými tlumiči jsem měl už s předfaceliftovanou octavií, na chlup to samé psal i David Bureš z prvních zahraničních jízdních dojmů. A oba jsme se taky shodli na výše popsaném, že komfort odpružení mohou jiné varianty zvládat daleko lépe.

Ano, můžou… Ale co aktuálně testovaný bílý kombík? Znovu má jen vlečenou nápravu, zase ty osmnáctky, panoramatická střecha a spol., převodovka DSG a vznětový motor (i když menší, pouze šestnáctistovka). Ani tohle nejsou úplně nejlepší výchozí podmínky, tak uvidíme!

Ještě pořád nic moc?

Překvapilo mě, jak rychle se faceliftované octavie po Česku rozšiřují. Alespoň já už je potkávám docela často, nejvíc pak s páskem LED diod ve spodní části světlometů. Ještě pořád si dovedu najít úhel, z něhož se mi novinka moc nelíbí, u základních verzí bez pásku je těch úhlů o něco víc… Co vy? Už si zvykáte?

Čert vem čtyři oči, pro mě začíná být nejkontroverznější novinkou faceliftu skleněný displej s úhlopříčkou 9,2 palce. Ano, mám dotykový telefon, chápu, že asi i kvůli jednoznačné nadvládě těchto přístrojů se automobilky uchylují ke stejnému řešení i v případě displejů, ale nevím… Stopy po prstech jsou moje úchylka, to bych ještě neobjektivizoval. Ale že musím pro volbu jednotlivých funkcí u dotykového displeje vždy přes základní menu, to je zbytečný krok navíc. U minulé verze jsem si jednoduše vybral tlačítko po straně displeje a byl jsem tam. Chybějící otočný ovladač pro hlasitost bych díky alternativě na volantu ještě omluvil, stejné tlačítko pro manuální ladění stanic mi ale strašlivě chybí.

obrázek [600 x 404]  

Co rozhodně nechybí, jsou nejrůznější formy konektivity a také on-line služeb. Nemůžu si pomoct, ale je to celé zatím trochu nedomyšlené, Škodovka by měla všechny služby sjednotit do jednoho celku. Takto si zatím vybíráte ze dvou nezávislých funkcí – Škoda Connect a Care Connect. S první se spárujete prostřednictvím telefonu, případně samostatné SIM karty. A pak už můžete využívat třeba navigace z googlu, k dispozici máte také info o počasí nebo cenách pohonných hmot. Care Connect (prodává se za 8100 Kč) pak má vlastní integrovanou SIMku a slouží hlavně po potřeby tísňového volání, díky této funkci umí rovněž auto komunikovat se servisem. Tři roky pak můžete zdarma využívat zasílání informací do telefonu o stavu vašeho auta – třeba to, jestli se stále nachází tam, kde jste ho zaparkovali.

Užitečné. Ale proč musím u Škoda Connect při párování systému s telefonem zadávat VIN? A pro další služby využívat jinou službu, tedy Care Connect? Všechny tyto on-line funkce bych poprosil sloučit do jednoho balíčku, vypustit to příšerně zdlouhavé zadávání kódu VIN a zajistit, aby služby spolehlivě fungovaly s každým telefonem. Zatím je nedodělků docela dost.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 612 900 Kč Cena v testované výbavě: 949 800 Kč

Základní výbava:Dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sedm airbagů, mlhovky, výškově nastavitelné sedačky vpředu, elektrické ovládání bočních oken, síťový program, litá kola, Full LED světlomety, zadní parkovací senzory, handsfree, automatická klimatizace, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Travel Assist (+55.000 Kč), náhradní kolo (+1600 Kč), automatické světlomety (+3500 Kč), panoramatická střecha (+32.000 Kč), metalíza (+14.700 Kč), čalounění Alcantara/kůže (+35.700 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+30.000 Kč), elektrické páté dveře (+10.000 Kč), alarm (+6900 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), nezávislé topení (+25.900 Kč), parkovací asistent (+28.200 Kč), parkovací kamera (+8100 Kč), adaptivní tempomat (+17.000 Kč), sound system Canton (+12.900 Kč).

Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě

Ve stovce polských měst se večer konají demonstrace proti…

Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard Kellnerova PPF koupí plzeňskou Škodu Transportation, zaplatit má přes deset miliard

Plzeňskou strojírenskou skupinu Škoda Transportation…

Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu

Rušná londýnská stanice metra Oxford Circus je…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 32500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.1 / 3.7 / 3.9
Emise CO2:102
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1342 / 645
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4667
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu…

 



Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu! Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně.…

Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH

Dvorní úpravce vozů značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda…

 



 
Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Včera

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.




Blesk.cz

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa. Bylo správné?

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa.…

Na konec listopadu připadá výročí, které definitivně sečetlo dny společného státu Čechů a Slováků – 25.…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…