Test Auto.cz

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus

3.5. 2017
Verdikt
 

U prvního testu faceliftované Škody Octavia jsme si stěžovali na hlučnější podvozek a rázy na nerovnostech. Jak nejen v tomto směru dopadla Octavia Combi s motorem 1.6 TDI?

Trojková octavia je velmi citlivá na konkrétní konfiguraci, respektive hlavně její podvozek. Zatímco třeba vrcholné RS je v obou motorických verzích skvěle vyvážené a kromě jistoty v zatáčkách nabídne i výborné tlumení nerovností, jiné varianty na tom zdaleka tak dobře nejsou. Třeba první čtyřoký test Octavie Combi s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (a tedy vlečenou zadní nápravou), převodovkou DSG a příplatkovými elektronickými tlumiči. Přidejte osmnáctipalcová kola, kompletní výbavu včetně panoramatické střechy a máte po klidu. Tedy na určitém typu nerovností, testovanému šedému kombíku nechutnaly hlavně širší příčné. Schytat takhle nějakou ostřejší asfaltovou vlnku… No, nic moc!

Stejnou zkušenost s testovým dvoulitrovým TDI, DSG a elektronickými tlumiči jsem měl už s předfaceliftovanou octavií, na chlup to samé psal i David Bureš z prvních zahraničních jízdních dojmů. A oba jsme se taky shodli na výše popsaném, že komfort odpružení mohou jiné varianty zvládat daleko lépe.

Ano, můžou… Ale co aktuálně testovaný bílý kombík? Znovu má jen vlečenou nápravu, zase ty osmnáctky, panoramatická střecha a spol., převodovka DSG a vznětový motor (i když menší, pouze šestnáctistovka). Ani tohle nejsou úplně nejlepší výchozí podmínky, tak uvidíme!

Ještě pořád nic moc?

Překvapilo mě, jak rychle se faceliftované octavie po Česku rozšiřují. Alespoň já už je potkávám docela často, nejvíc pak s páskem LED diod ve spodní části světlometů. Ještě pořád si dovedu najít úhel, z něhož se mi novinka moc nelíbí, u základních verzí bez pásku je těch úhlů o něco víc… Co vy? Už si zvykáte?

Čert vem čtyři oči, pro mě začíná být nejkontroverznější novinkou faceliftu skleněný displej s úhlopříčkou 9,2 palce. Ano, mám dotykový telefon, chápu, že asi i kvůli jednoznačné nadvládě těchto přístrojů se automobilky uchylují ke stejnému řešení i v případě displejů, ale nevím… Stopy po prstech jsou moje úchylka, to bych ještě neobjektivizoval. Ale že musím pro volbu jednotlivých funkcí u dotykového displeje vždy přes základní menu, to je zbytečný krok navíc. U minulé verze jsem si jednoduše vybral tlačítko po straně displeje a byl jsem tam. Chybějící otočný ovladač pro hlasitost bych díky alternativě na volantu ještě omluvil, stejné tlačítko pro manuální ladění stanic mi ale strašlivě chybí.

obrázek [600 x 404]  

Co rozhodně nechybí, jsou nejrůznější formy konektivity a také on-line služeb. Nemůžu si pomoct, ale je to celé zatím trochu nedomyšlené, Škodovka by měla všechny služby sjednotit do jednoho celku. Takto si zatím vybíráte ze dvou nezávislých funkcí – Škoda Connect a Care Connect. S první se spárujete prostřednictvím telefonu, případně samostatné SIM karty. A pak už můžete využívat třeba navigace z googlu, k dispozici máte také info o počasí nebo cenách pohonných hmot. Care Connect (prodává se za 8100 Kč) pak má vlastní integrovanou SIMku a slouží hlavně po potřeby tísňového volání, díky této funkci umí rovněž auto komunikovat se servisem. Tři roky pak můžete zdarma využívat zasílání informací do telefonu o stavu vašeho auta – třeba to, jestli se stále nachází tam, kde jste ho zaparkovali.

Užitečné. Ale proč musím u Škoda Connect při párování systému s telefonem zadávat VIN? A pro další služby využívat jinou službu, tedy Care Connect? Všechny tyto on-line funkce bych poprosil sloučit do jednoho balíčku, vypustit to příšerně zdlouhavé zadávání kódu VIN a zajistit, aby služby spolehlivě fungovaly s každým telefonem. Zatím je nedodělků docela dost.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 612 900 Kč Cena v testované výbavě: 949 800 Kč

Základní výbava:Dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sedm airbagů, mlhovky, výškově nastavitelné sedačky vpředu, elektrické ovládání bočních oken, síťový program, litá kola, Full LED světlomety, zadní parkovací senzory, handsfree, automatická klimatizace, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Travel Assist (+55.000 Kč), náhradní kolo (+1600 Kč), automatické světlomety (+3500 Kč), panoramatická střecha (+32.000 Kč), metalíza (+14.700 Kč), čalounění Alcantara/kůže (+35.700 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+30.000 Kč), elektrické páté dveře (+10.000 Kč), alarm (+6900 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), nezávislé topení (+25.900 Kč), parkovací asistent (+28.200 Kč), parkovací kamera (+8100 Kč), adaptivní tempomat (+17.000 Kč), sound system Canton (+12.900 Kč).

USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval

Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 32500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.1 / 3.7 / 3.9
Emise CO2:102
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1342 / 645
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4667
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Škoda doplňuje nabídku motorů. Kolik stojí vylepšená Octavia RS a Superb s 1.5 TSI? Škoda doplňuje nabídku motorů. Kolik stojí vylepšená Octavia RS a Superb s 1.5 TSI?

Superb si už opět můžete nakonfigurovat i s benzinovými…

Škoda Octavia RS vyzvala na souboj… vystřelený šíp! Škoda Octavia RS vyzvala na souboj… vystřelený šíp!

Napadlo vás někdy, jestli jde vystřelený šíp chytit holou…

 



 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou hodinách ji zatkli za prostituci

Žena (30) zadržená za krádež utekla z cely, po dvou…

Američtí policisté zavřeli Amber Gonzales (30) do cely předběžného zadržení za krádež mobilního telefonu.…

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama: Mrkejte, kdo ji utěšuje!

Eliška Bučková už není po rozchodu s Vágnerem sama:…

Od začátku to vypadalo, že tihle dva spolu skončí nejenom před oltářem, ale i do konce života. Přesto se Eliška…

 

iSport.cz

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal správný čas

Pavelec nevzal KHL ani Plzeň a končí kariéru: Nastal…

Čekal, jestli nepřijde nabídka ze zámoří. Ty z KHL nebo extraligy s díky odmítl. Dopředu měl jasně dané: NHL,…

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi Baníkem a Spartou

RENTGEN: Jak se dalo předejít holomajzně mezi…

Duel na krev mezi Baníkem a Spartou zvládli lépe Letenští, kteří ve Vítkovicích vydolovali důležité tři body.…

 

Reflex.cz

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit. Když ale Babiš sníží daně z alkoholu, nemám problém!

Protidrogová koordinátorka: Chlast chci zdražit.…

Už nepíšu dávno o drogách, nikoho včetně mne už dnes nezajímají. Ani toto není článek o drogách, o legální droze…

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…