Test Auto.cz

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus

3.5. 2017
Verdikt
 

U prvního testu faceliftované Škody Octavia jsme si stěžovali na hlučnější podvozek a rázy na nerovnostech. Jak nejen v tomto směru dopadla Octavia Combi s motorem 1.6 TDI?

Trojková octavia je velmi citlivá na konkrétní konfiguraci, respektive hlavně její podvozek. Zatímco třeba vrcholné RS je v obou motorických verzích skvěle vyvážené a kromě jistoty v zatáčkách nabídne i výborné tlumení nerovností, jiné varianty na tom zdaleka tak dobře nejsou. Třeba první čtyřoký test Octavie Combi s dvoulitrovým TDI o výkonu 110 kW (a tedy vlečenou zadní nápravou), převodovkou DSG a příplatkovými elektronickými tlumiči. Přidejte osmnáctipalcová kola, kompletní výbavu včetně panoramatické střechy a máte po klidu. Tedy na určitém typu nerovností, testovanému šedému kombíku nechutnaly hlavně širší příčné. Schytat takhle nějakou ostřejší asfaltovou vlnku… No, nic moc!

Stejnou zkušenost s testovým dvoulitrovým TDI, DSG a elektronickými tlumiči jsem měl už s předfaceliftovanou octavií, na chlup to samé psal i David Bureš z prvních zahraničních jízdních dojmů. A oba jsme se taky shodli na výše popsaném, že komfort odpružení mohou jiné varianty zvládat daleko lépe.

Ano, můžou… Ale co aktuálně testovaný bílý kombík? Znovu má jen vlečenou nápravu, zase ty osmnáctky, panoramatická střecha a spol., převodovka DSG a vznětový motor (i když menší, pouze šestnáctistovka). Ani tohle nejsou úplně nejlepší výchozí podmínky, tak uvidíme!

Ještě pořád nic moc?

Překvapilo mě, jak rychle se faceliftované octavie po Česku rozšiřují. Alespoň já už je potkávám docela často, nejvíc pak s páskem LED diod ve spodní části světlometů. Ještě pořád si dovedu najít úhel, z něhož se mi novinka moc nelíbí, u základních verzí bez pásku je těch úhlů o něco víc… Co vy? Už si zvykáte?

Čert vem čtyři oči, pro mě začíná být nejkontroverznější novinkou faceliftu skleněný displej s úhlopříčkou 9,2 palce. Ano, mám dotykový telefon, chápu, že asi i kvůli jednoznačné nadvládě těchto přístrojů se automobilky uchylují ke stejnému řešení i v případě displejů, ale nevím… Stopy po prstech jsou moje úchylka, to bych ještě neobjektivizoval. Ale že musím pro volbu jednotlivých funkcí u dotykového displeje vždy přes základní menu, to je zbytečný krok navíc. U minulé verze jsem si jednoduše vybral tlačítko po straně displeje a byl jsem tam. Chybějící otočný ovladač pro hlasitost bych díky alternativě na volantu ještě omluvil, stejné tlačítko pro manuální ladění stanic mi ale strašlivě chybí.

obrázek [600 x 404]  

Co rozhodně nechybí, jsou nejrůznější formy konektivity a také on-line služeb. Nemůžu si pomoct, ale je to celé zatím trochu nedomyšlené, Škodovka by měla všechny služby sjednotit do jednoho celku. Takto si zatím vybíráte ze dvou nezávislých funkcí – Škoda Connect a Care Connect. S první se spárujete prostřednictvím telefonu, případně samostatné SIM karty. A pak už můžete využívat třeba navigace z googlu, k dispozici máte také info o počasí nebo cenách pohonných hmot. Care Connect (prodává se za 8100 Kč) pak má vlastní integrovanou SIMku a slouží hlavně po potřeby tísňového volání, díky této funkci umí rovněž auto komunikovat se servisem. Tři roky pak můžete zdarma využívat zasílání informací do telefonu o stavu vašeho auta – třeba to, jestli se stále nachází tam, kde jste ho zaparkovali.

Užitečné. Ale proč musím u Škoda Connect při párování systému s telefonem zadávat VIN? A pro další služby využívat jinou službu, tedy Care Connect? Všechny tyto on-line funkce bych poprosil sloučit do jednoho balíčku, vypustit to příšerně zdlouhavé zadávání kódu VIN a zajistit, aby služby spolehlivě fungovaly s každým telefonem. Zatím je nedodělků docela dost.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 612 900 Kč Cena v testované výbavě: 949 800 Kč

Základní výbava:Dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sedm airbagů, mlhovky, výškově nastavitelné sedačky vpředu, elektrické ovládání bočních oken, síťový program, litá kola, Full LED světlomety, zadní parkovací senzory, handsfree, automatická klimatizace, tempomat.

Výbava testovaného vozu:Travel Assist (+55.000 Kč), náhradní kolo (+1600 Kč), automatické světlomety (+3500 Kč), panoramatická střecha (+32.000 Kč), metalíza (+14.700 Kč), čalounění Alcantara/kůže (+35.700 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+30.000 Kč), elektrické páté dveře (+10.000 Kč), alarm (+6900 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), nezávislé topení (+25.900 Kč), parkovací asistent (+28.200 Kč), parkovací kamera (+8100 Kč), adaptivní tempomat (+17.000 Kč), sound system Canton (+12.900 Kč).

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 32500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.1 / 3.7 / 3.9
Emise CO2:102
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1342 / 645
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4667
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii

Vedle Octavie se v továrně v alžírském městě Relizane…

Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Dnes 18:45

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do větráku, skončila v slzách

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do…

Po kuriózní zranění skončila ve 2. kole turnaje v čínském Nan-čchangu Kristýna Plíšková. Sestra nové světové…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…