Test Auto.cz

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci!

10.3. 2017
Verdikt
 

S faceliftovanou octavií jsme se zatím svezli jen v zahraničí, teď už však dorazila i k nám!

O tomhle se bude ještě dlouho mluvit – byl to správný krok, takto radikálně upravit vzhled nejprodávanější škodovky? Zvlášť, když před faceliftem vypadala i po letech pořád dobře? A sluší jí ten čtyřoký výraz vůbec?

Myslím, že víc než kdy jindy záleží na živém setkání. Když jsem viděl první fotky, ne že bych se vyloženě zděsil, překvapený jsem však byl rozhodně. Z některých úhlů mi pak novinka přišla až trochu neforemná, těžkopádná. Samozřejmě mám na mysli jen přední partie. U další sady fotek jsem už záměr Jozefa Kabaně pochopil o něco víc, pak jsem ale potkal v provozu testovací prototyp se základním provedením světlometů, a to opravdu nebylo úplně hezké pokoukání.

Teď ale stojím u šedého kombíku, samozřejmě s LEDkami, obcházím jej, čumák si prohlížím ze všech stran. A musím říct, že jsem faceliftované přídi docela přišel na chuť. Na úplnou lásku to ještě nevidím, pořád přemýšlím, jestli se mi náhodou nelíbila původní verze víc… Nechám tomu ještě chvilku, až se začne facelift po silnicích pohybovat ve větším počtu, budu už určitě moudřejší.

Podobně jsem to měl s kodiaqem. Ani ten mě na prvních fotkách zrovna nezaujal a pak, v domácích podmínkách a hezky naživo, jsem už SUV začínal vnímat docela pozitivně.

A co vy? Už jste faceliftovanou octavii viděli? A co na ni říkáte? Jsem zvědavý, jestli jste ji už vzali na milost.

Skleněný displej vypadá skvěle!

Na fotkách to úplně nevynikne, ale ve skutečnosti vypadá skleněný displej s úhlopříčkou 9,2 palce naprosto perfektně. Hodnotně, s luxusním rozlišením 1280 x 640 pixelů. Na dotykové ovládání si budu ještě nějakou chvíli zvykat, je ale fakt, že „tlačítka“ reagují na pokyn spolehlivě. Ovládání hlasitosti kolečkem bylo však určitě snazší než nové dotykové. Hlasitost jsem tak korigoval výhradně na volantu. Dnes už nemůže chybět vysokorychlostní LTE připojení k internetu, na stropě pak přibylo tlačítko tísňového volání eCall.

A jiná grafika přístrojů poněkud ubrala na přehlednosti, nějak zvlášť se mi ani nelíbí… Mrkněte do galerie, třeba budete mít jiný názor.

Kufr o objemu 610 litrů samozřejmě Octavii Combi zůstal i po modernizaci, nově uvnitř najdete taky diodovou svítilny. Praktický a promyšlený interiér se změnil v detailech, mezi předními sedačkami můžete nyní využít speciální držák, díky kterému si pití otevřete jednou rukou, cestujícím vzadu pak přibyly dva USB vstupy. Místa je stále víc než dost, sedačky pohodlné, přístrojová deska přehledná, stejně tak i většina ovládacích prvků, potěší dostatek odkládacích prostor, navíc opravdu využitelných… Dobře se tady žije.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW

Cena v základní výbavě: 662 900 Kč Cena v testované výbavě: 982 900 Kč

Základní výbava:Šestnáctipalcová litá kola, multifunkční volant, infotainment Bolero, full LED přední světlomety, chrompaket, zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání, bluetooth handsfree, vyhřívané přední sedačky, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, síťový program, Maxi Dot, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka (vyhřívaná), mlhovky, dálkový centrál.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní podvozek (+25.400 Kč), Sunset (+4900 Kč), panoramatická střecha (+32.000 Kč), neplnohodnotná rezerva (+1600 Kč), komfortní telefonování (+1900 Kč), kožené sedačky (+11.800 Kč), navigace Columbus (+32.000 Kč), adaptivní tempomat (+17.000 Kč), samozatmívací vnější zpětná zrcátka (+6000 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+30.000 Kč), asistent pro jízdu v pruzích a signalizace mrtvého úhlu (+15.000 Kč), ambientní LED osvětlení (+2700 Kč), audio Canton (+12.900 Kč), paket Comfort (+33.000 Kč), paket Safety (+20.000 Kč), paket Multimedia (+15.000 Kč), paket Style Plus (+14.000 Kč), zásuvka na 230V + 2 USB vzadu (+3500 Kč), zadní parkovací kamera (+8100 Kč), elektricky ovládané páté dveře (+10.000 Kč).

Valentův Synot Tip expanduje, získal povolení pro provoz internetového kasina Valentův Synot Tip expanduje, získal povolení pro provoz internetového kasina

Společnost Synot Tip v těchto dnech získala povolení pro…

Praha vyzkouší další obří autobus. Mercedes pro linku na letiště má 21 metrů Praha vyzkouší další obří autobus. Mercedes pro linku na letiště má 21 metrů

Na čtyřměsíčním pronájmu vozu se DPP dohodl s obchodním…

O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP O stavbu metra D má zájem šest společností. Vítěz tendru bude strategickým partnerem DPP

Do tendru na výběr strategického partnera, se kterým by…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1374 / 645
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4667
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii

Vedle Octavie se v továrně v alžírském městě Relizane…

Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia…

 



 
BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci oficiálně! A poprvé se čtyřkolkou

Včera

Mnichovská automobilka oficiálně odhalila novou generaci M5. Vůbec poprvé dostala pohon všech kol.




Blesk.cz

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí jen funkci

Macronová chtěla peníze na roli první dámy. Dali jí…

Manželka francouzského prezidenta Emmanuela Macrona Bridgitte Macronová přece jen získala roli v Elysejském…

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Jak se zbavit otravného hluku z okolí

Dnes vám poradíme, jak se zbavit otravného hluku z okolí Potřebujete sluchátka s technologií aktivního potlačení…

 

iSport.cz

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát. Zajímá se o něj i Neapol

Ředitel Sampdorie: Schick? Příště už může hrát.…

Fotbalista Patrik Schick má v úterý začít naplno trénovat v Sampdorii Janov a bude připraven na nedělní duel s…

Vuelta mění lídra! Už po třetí etapě se do červeného oblékl Froome

Vuelta mění lídra! Už po třetí etapě se do červeného…

Největší favorit cyklistické Vuelty Chris Froome získal už ve třetí etapě červený trikot lídra. Britský vítěz…

 

Reflex.cz

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval tabákový průmysl

Děti cigaret: Indonéskou kulturu převálcoval…

Zatímco v západních zemích je kouření na ústupu, ostrovní stát v jihovýchodní Asii řeší zcela opačný problém.…

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo nejočekávanějšího ruského filmu roku

Car Mikuláš II. jako prostopášník: Poprask okolo…

Ministerstvo kultury Ruské federace vydalo před několika dny povolení k distribuci napjatě očekávaného filmu…