Test Auto.cz

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci!

10.3. 2017
Verdikt
 

S faceliftovanou octavií jsme se zatím svezli jen v zahraničí, teď už však dorazila i k nám!

O tomhle se bude ještě dlouho mluvit – byl to správný krok, takto radikálně upravit vzhled nejprodávanější škodovky? Zvlášť, když před faceliftem vypadala i po letech pořád dobře? A sluší jí ten čtyřoký výraz vůbec?

Myslím, že víc než kdy jindy záleží na živém setkání. Když jsem viděl první fotky, ne že bych se vyloženě zděsil, překvapený jsem však byl rozhodně. Z některých úhlů mi pak novinka přišla až trochu neforemná, těžkopádná. Samozřejmě mám na mysli jen přední partie. U další sady fotek jsem už záměr Jozefa Kabaně pochopil o něco víc, pak jsem ale potkal v provozu testovací prototyp se základním provedením světlometů, a to opravdu nebylo úplně hezké pokoukání.

Teď ale stojím u šedého kombíku, samozřejmě s LEDkami, obcházím jej, čumák si prohlížím ze všech stran. A musím říct, že jsem faceliftované přídi docela přišel na chuť. Na úplnou lásku to ještě nevidím, pořád přemýšlím, jestli se mi náhodou nelíbila původní verze víc… Nechám tomu ještě chvilku, až se začne facelift po silnicích pohybovat ve větším počtu, budu už určitě moudřejší.

Podobně jsem to měl s kodiaqem. Ani ten mě na prvních fotkách zrovna nezaujal a pak, v domácích podmínkách a hezky naživo, jsem už SUV začínal vnímat docela pozitivně.

A co vy? Už jste faceliftovanou octavii viděli? A co na ni říkáte? Jsem zvědavý, jestli jste ji už vzali na milost.

Skleněný displej vypadá skvěle!

Na fotkách to úplně nevynikne, ale ve skutečnosti vypadá skleněný displej s úhlopříčkou 9,2 palce naprosto perfektně. Hodnotně, s luxusním rozlišením 1280 x 640 pixelů. Na dotykové ovládání si budu ještě nějakou chvíli zvykat, je ale fakt, že „tlačítka“ reagují na pokyn spolehlivě. Ovládání hlasitosti kolečkem bylo však určitě snazší než nové dotykové. Hlasitost jsem tak korigoval výhradně na volantu. Dnes už nemůže chybět vysokorychlostní LTE připojení k internetu, na stropě pak přibylo tlačítko tísňového volání eCall.

A jiná grafika přístrojů poněkud ubrala na přehlednosti, nějak zvlášť se mi ani nelíbí… Mrkněte do galerie, třeba budete mít jiný názor.

Kufr o objemu 610 litrů samozřejmě Octavii Combi zůstal i po modernizaci, nově uvnitř najdete taky diodovou svítilny. Praktický a promyšlený interiér se změnil v detailech, mezi předními sedačkami můžete nyní využít speciální držák, díky kterému si pití otevřete jednou rukou, cestujícím vzadu pak přibyly dva USB vstupy. Místa je stále víc než dost, sedačky pohodlné, přístrojová deska přehledná, stejně tak i většina ovládacích prvků, potěší dostatek odkládacích prostor, navíc opravdu využitelných… Dobře se tady žije.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW

Cena v základní výbavě: 662 900 Kč Cena v testované výbavě: 982 900 Kč

Základní výbava:Šestnáctipalcová litá kola, multifunkční volant, infotainment Bolero, full LED přední světlomety, chrompaket, zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání, bluetooth handsfree, vyhřívané přední sedačky, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, síťový program, Maxi Dot, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka (vyhřívaná), mlhovky, dálkový centrál.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní podvozek (+25.400 Kč), Sunset (+4900 Kč), panoramatická střecha (+32.000 Kč), neplnohodnotná rezerva (+1600 Kč), komfortní telefonování (+1900 Kč), kožené sedačky (+11.800 Kč), navigace Columbus (+32.000 Kč), adaptivní tempomat (+17.000 Kč), samozatmívací vnější zpětná zrcátka (+6000 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+30.000 Kč), asistent pro jízdu v pruzích a signalizace mrtvého úhlu (+15.000 Kč), ambientní LED osvětlení (+2700 Kč), audio Canton (+12.900 Kč), paket Comfort (+33.000 Kč), paket Safety (+20.000 Kč), paket Multimedia (+15.000 Kč), paket Style Plus (+14.000 Kč), zásuvka na 230V + 2 USB vzadu (+3500 Kč), zadní parkovací kamera (+8100 Kč), elektricky ovládané páté dveře (+10.000 Kč).

Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei

Čína v reakci na varování před technologiemi čínské firmy…

Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu

Americký výrobce hodinek a dalších módních doplňků Fossil…

Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku

Společnost Samsung C&T prodala svých sedm solárních…

Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů

Španělská automobilka Seat překonala prodejní rekord…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1374 / 645
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4667
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8 Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Po úniku fotek již BMW oficiálně představuje modernizaci…

 



Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI? Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před…

Tahle upravená Octavia RS má přes 330 koní. Ale dává vůbec smysl? Tahle upravená Octavia RS má přes 330 koní. Ale dává vůbec smysl?

Benzinová Octavia RS má ze všech škodovek nejblíž ke…

 



 
Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Včera

Jak lépe využívat ložnou plochu pick-upů, která bývá po většinu času neobsazená, ukázala v roce 1999 švýcarská firma Rinspeed Design.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů, závody na běžkách a lyžích i návrat dinosaurů

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data operátorů se spoléhá minimum lidí

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data…

Pokud se chceme připojit k internetu přes mobilní telefon, máme v podstatě dvě možnosti. Buď využít nějaký…

 

iSport.cz

Český talent Graiciar o Fiorentině: Cizina byla sen, ale takhle žít nechci

Český talent Graiciar o Fiorentině: Cizina byla sen,…

Jako mladý hráč si splnil velké přání. V létě 2017 podepsal smlouvu ve Fiorentině, kam se o rok později šel rvát…

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje. Kádr má hotový

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje.…

Bezproblémová výhra 6:1 proti druholigovému Ústí nad Labem vykouzlila Pavlu Vrbovi úsměv na tváři. Trenér…

 

Reflex.cz

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické ambice určitě nemám

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické…

Moderátor nespočitatelného počtu pořadů televize Barrandov Jaromír Soukup oznámil vstup do politiky a vznik…

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače „léčily“ pacienty ještě před 80 lety

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače…

Anémii, letargii, nespavost, migrény, návaly horka, hemeroidy, anorexii, nadýmání, zažívací potíže, podrážděnost…