Test Auto.cz

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci!

10.3. 2017
Verdikt
 

S faceliftovanou octavií jsme se zatím svezli jen v zahraničí, teď už však dorazila i k nám!

O tomhle se bude ještě dlouho mluvit – byl to správný krok, takto radikálně upravit vzhled nejprodávanější škodovky? Zvlášť, když před faceliftem vypadala i po letech pořád dobře? A sluší jí ten čtyřoký výraz vůbec?

Myslím, že víc než kdy jindy záleží na živém setkání. Když jsem viděl první fotky, ne že bych se vyloženě zděsil, překvapený jsem však byl rozhodně. Z některých úhlů mi pak novinka přišla až trochu neforemná, těžkopádná. Samozřejmě mám na mysli jen přední partie. U další sady fotek jsem už záměr Jozefa Kabaně pochopil o něco víc, pak jsem ale potkal v provozu testovací prototyp se základním provedením světlometů, a to opravdu nebylo úplně hezké pokoukání.

Teď ale stojím u šedého kombíku, samozřejmě s LEDkami, obcházím jej, čumák si prohlížím ze všech stran. A musím říct, že jsem faceliftované přídi docela přišel na chuť. Na úplnou lásku to ještě nevidím, pořád přemýšlím, jestli se mi náhodou nelíbila původní verze víc… Nechám tomu ještě chvilku, až se začne facelift po silnicích pohybovat ve větším počtu, budu už určitě moudřejší.

Podobně jsem to měl s kodiaqem. Ani ten mě na prvních fotkách zrovna nezaujal a pak, v domácích podmínkách a hezky naživo, jsem už SUV začínal vnímat docela pozitivně.

A co vy? Už jste faceliftovanou octavii viděli? A co na ni říkáte? Jsem zvědavý, jestli jste ji už vzali na milost.

Skleněný displej vypadá skvěle!

Na fotkách to úplně nevynikne, ale ve skutečnosti vypadá skleněný displej s úhlopříčkou 9,2 palce naprosto perfektně. Hodnotně, s luxusním rozlišením 1280 x 640 pixelů. Na dotykové ovládání si budu ještě nějakou chvíli zvykat, je ale fakt, že „tlačítka“ reagují na pokyn spolehlivě. Ovládání hlasitosti kolečkem bylo však určitě snazší než nové dotykové. Hlasitost jsem tak korigoval výhradně na volantu. Dnes už nemůže chybět vysokorychlostní LTE připojení k internetu, na stropě pak přibylo tlačítko tísňového volání eCall.

A jiná grafika přístrojů poněkud ubrala na přehlednosti, nějak zvlášť se mi ani nelíbí… Mrkněte do galerie, třeba budete mít jiný názor.

Kufr o objemu 610 litrů samozřejmě Octavii Combi zůstal i po modernizaci, nově uvnitř najdete taky diodovou svítilny. Praktický a promyšlený interiér se změnil v detailech, mezi předními sedačkami můžete nyní využít speciální držák, díky kterému si pití otevřete jednou rukou, cestujícím vzadu pak přibyly dva USB vstupy. Místa je stále víc než dost, sedačky pohodlné, přístrojová deska přehledná, stejně tak i většina ovládacích prvků, potěší dostatek odkládacích prostor, navíc opravdu využitelných… Dobře se tady žije.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW

Cena v základní výbavě: 662 900 Kč Cena v testované výbavě: 982 900 Kč

Základní výbava:Šestnáctipalcová litá kola, multifunkční volant, infotainment Bolero, full LED přední světlomety, chrompaket, zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání, bluetooth handsfree, vyhřívané přední sedačky, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, síťový program, Maxi Dot, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka (vyhřívaná), mlhovky, dálkový centrál.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní podvozek (+25.400 Kč), Sunset (+4900 Kč), panoramatická střecha (+32.000 Kč), neplnohodnotná rezerva (+1600 Kč), komfortní telefonování (+1900 Kč), kožené sedačky (+11.800 Kč), navigace Columbus (+32.000 Kč), adaptivní tempomat (+17.000 Kč), samozatmívací vnější zpětná zrcátka (+6000 Kč), elektricky nastavitelné přední sedačky (+30.000 Kč), asistent pro jízdu v pruzích a signalizace mrtvého úhlu (+15.000 Kč), ambientní LED osvětlení (+2700 Kč), audio Canton (+12.900 Kč), paket Comfort (+33.000 Kč), paket Safety (+20.000 Kč), paket Multimedia (+15.000 Kč), paket Style Plus (+14.000 Kč), zásuvka na 230V + 2 USB vzadu (+3500 Kč), zadní parkovací kamera (+8100 Kč), elektricky ovládané páté dveře (+10.000 Kč).

Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti

Jakarta je s deseti miliony obyvatel hlavním a největším…

Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají

Bitcoin dosud charakterizovaly mimo jiné i obrovské…

Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc

Když přijely sovětské tanky, vzbudili ho brzy ráno…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 110 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 3.8 / 4.3
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1374 / 645
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4667
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 



Škoda doplňuje nabídku motorů. Kolik stojí vylepšená Octavia RS a Superb s 1.5 TSI? Škoda doplňuje nabídku motorů. Kolik stojí vylepšená Octavia RS a Superb s 1.5 TSI?

Superb si už opět můžete nakonfigurovat i s benzinovými…

Škoda Octavia RS vyzvala na souboj… vystřelený šíp! Škoda Octavia RS vyzvala na souboj… vystřelený šíp!

Napadlo vás někdy, jestli jde vystřelený šíp chytit holou…

 



 
Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Dnes 18:49

Maserati Barchetta vzniklo jako čistokrevný závoďák pro značkový pohár. Dnes je raritou, čemuž odpovídá cena.




Blesk.cz

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke Koptíkovi mizí před očima!

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke…

Mění se před očima! Herečka Hana Gregorová (65) během léta shodila několik kilo. Svoji hubenější postavu přišla…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit, přináší také riziko

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit,…

Dvanáct metrů na šířku, padesát metrů na délku a hloubka maximálně dvanáct centimetrů. V Pardubicích podruhé v…

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata. Matoušek míří do reprezentace

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata.…

Trvale žije na jihu Francie, o českém fotbale má však Jan Koller stále přehled. I v neděli sledoval, jak se jeho…

 

Reflex.cz

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery zachytily pád janovského mostu

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery…

Italské bezpečnostní a záchranné složky dnes zveřejnily nejnovější video, které zachycuje pád mostu v Janově.…

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního předokupačního Rudého práva

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního…

V těchto dnech si připomínáme 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy na naše území. O osudové 23. hodině…