Test Auto.cz

Subaru Levorg 1.6 GT-S – Na tohle jsme čekali

19.10. 2015
Verdikt
 

Subaru Levorg bylo navrženo pro Japonce, nedopřát jeho služby také Evropanům by ale byla ohromná škoda. Duchovní nástupce čtvrté generace Legacy je totiž hozenou rukavicí všem kombi nižší střední třídy.

Modely s karoserií kombi mají v historii značky Subaru dlouholetou tradici. První generace legendárního Legacy měla premiéru na konci ledna 1989 a o necelého čtvrt století později (v Los Angeles 2013) jsme měli co dočinění s konceptem prozatím posledního, šestého vydání. Jenže to na českém trhu nepořídíte, stejně jako už vysloužilé Legacy páté generace. Nicméně možnost pro ty, kteří nutně chtějí praktičtější Subaru a z nějakého důvodu to nemůže být Outback, existuje. Jmenuje se Levorg, od 8. listopadu se prodává také u nás, a kdo si jej zatím zkusil, pěje na jízdní vlastnosti samou chválu.

Chronologie Subaru Legacy (1989-dosud): Plejády střední třídy slaví 25 let

Nezvyklé jméno Levorg vzniklo spojením částí slov LEgacy, ReVOlution a TouRinG. Možná si řeknete, že je hloupost vůz jakkoliv spojovat s modelem Legacy (střední třída), když se svými rozměry řadí o stupeň níž, jenže to není tak úplně pravda. Čtvrtá generace Legacy totiž měla rozvor delší pouze o dvacet milimetrů (2670 mm) a do délky byla dokonce o deset milimetrů kratší. Tak či tak ale musí být každému na první pohled zřejmá podobnost s brutálním WRX STi – základní parametry podvozku jsou totiž naprosto stejné (rozvor 2650 mm, rozchody kol 1530 mm vpředu a 1540 mm vzadu) a ke všemu je tady stejně uhrančivý pohled přední části.

Subaru Levorg - rozměrové srovnání s modelem Legacy
ModelSubaru LevorgSubaru Legacy IVSubaru Legacy V
Délka [mm]469046804790
Šířka [mm]178017301780
Výška [mm]149014701535
Rozvor [mm]265026702750
Rozchod vpředu [mm]153014951545
Rozchod vzadu [mm]154014851545
Objem zavazadelníku [l]522/1446459/1649526/1726

1/5 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Levorg 1.6 GT-S

Cena v základní výbavě: 759 000 Kč Cena v testované výbavě: 901 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, pohon všech kol, automatická převodovka, automatické přepínání dálkových světel, diodové přední světlomety, dešťový senzor, litá 18“ kola, tónovaná skla, sportovní tříramenný volant, sportovní sedadla s koženým čalouněním, vyhřívaná přední sedadla, infotainment Starlink s navigací, elektrické ovládání oken s automatickým dojezdem, asymetricky dělená zadní sedadla, bezklíčové odemykání a startováním, automatická dvouzónová klimatizace, zadní parkovací kamera, stop-start, vektorování točivého momentu, asistent rozjezdu do kopce, SI Drive s módy Intelligent a Sport, tempomat, hliníkové pedály, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.000 Kč).

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor Subaru Levorg 1.6 GT-S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1600
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 6.3 / 7.1
Emise CO2:164
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1446
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1576 / 368
Rozměr pneu:225/45 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4690
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Levorg 1.6 GT-S – Na tohle jsme čekali







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Euro NCAP 2016: Subaru Levorg – Co ta ochrana posádky? Euro NCAP 2016: Subaru Levorg – Co ta ochrana posádky?

Subaru Levorg sice v hodnocení nárazových Euro NCAP…

Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru

Ostřejší vzhled a přepracovaný podvozek, to jsou hlavní…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…