Test Auto.cz

Subaru Levorg 1.6 GT-S – Na tohle jsme čekali

19.10. 2015
Verdikt
 

Subaru Levorg bylo navrženo pro Japonce, nedopřát jeho služby také Evropanům by ale byla ohromná škoda. Duchovní nástupce čtvrté generace Legacy je totiž hozenou rukavicí všem kombi nižší střední třídy.

Modely s karoserií kombi mají v historii značky Subaru dlouholetou tradici. První generace legendárního Legacy měla premiéru na konci ledna 1989 a o necelého čtvrt století později (v Los Angeles 2013) jsme měli co dočinění s konceptem prozatím posledního, šestého vydání. Jenže to na českém trhu nepořídíte, stejně jako už vysloužilé Legacy páté generace. Nicméně možnost pro ty, kteří nutně chtějí praktičtější Subaru a z nějakého důvodu to nemůže být Outback, existuje. Jmenuje se Levorg, od 8. listopadu se prodává také u nás, a kdo si jej zatím zkusil, pěje na jízdní vlastnosti samou chválu.

Chronologie Subaru Legacy (1989-dosud): Plejády střední třídy slaví 25 let

Nezvyklé jméno Levorg vzniklo spojením částí slov LEgacy, ReVOlution a TouRinG. Možná si řeknete, že je hloupost vůz jakkoliv spojovat s modelem Legacy (střední třída), když se svými rozměry řadí o stupeň níž, jenže to není tak úplně pravda. Čtvrtá generace Legacy totiž měla rozvor delší pouze o dvacet milimetrů (2670 mm) a do délky byla dokonce o deset milimetrů kratší. Tak či tak ale musí být každému na první pohled zřejmá podobnost s brutálním WRX STi – základní parametry podvozku jsou totiž naprosto stejné (rozvor 2650 mm, rozchody kol 1530 mm vpředu a 1540 mm vzadu) a ke všemu je tady stejně uhrančivý pohled přední části.

Subaru Levorg - rozměrové srovnání s modelem Legacy
ModelSubaru LevorgSubaru Legacy IVSubaru Legacy V
Délka [mm]469046804790
Šířka [mm]178017301780
Výška [mm]149014701535
Rozvor [mm]265026702750
Rozchod vpředu [mm]153014951545
Rozchod vzadu [mm]154014851545
Objem zavazadelníku [l]522/1446459/1649526/1726

1/5 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Levorg 1.6 GT-S

Cena v základní výbavě: 759 000 Kč Cena v testované výbavě: 901 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, pohon všech kol, automatická převodovka, automatické přepínání dálkových světel, diodové přední světlomety, dešťový senzor, litá 18“ kola, tónovaná skla, sportovní tříramenný volant, sportovní sedadla s koženým čalouněním, vyhřívaná přední sedadla, infotainment Starlink s navigací, elektrické ovládání oken s automatickým dojezdem, asymetricky dělená zadní sedadla, bezklíčové odemykání a startováním, automatická dvouzónová klimatizace, zadní parkovací kamera, stop-start, vektorování točivého momentu, asistent rozjezdu do kopce, SI Drive s módy Intelligent a Sport, tempomat, hliníkové pedály, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.000 Kč).

Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

 
Technické údaje
Motor Subaru Levorg 1.6 GT-S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1600
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 6.3 / 7.1
Emise CO2:164
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1446
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1576 / 368
Rozměr pneu:225/45 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4690
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Levorg 1.6 GT-S – Na tohle jsme čekali







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Euro NCAP 2016: Subaru Levorg – Co ta ochrana posádky? Euro NCAP 2016: Subaru Levorg – Co ta ochrana posádky?

Subaru Levorg sice v hodnocení nárazových Euro NCAP…

Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru Subaru Levorg STI Sport: Prozatím bez úprav motoru

Ostřejší vzhled a přepracovaný podvozek, to jsou hlavní…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani dvě nuly po sobě

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani…

Patrik Rybár si dál drží vynikající formu. Maže jednoho soupeře za druhým. A že se přesekla jeho série…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…