Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Levorg živě

David Bureš
Diskuze (20)
Označení Sports Tourer je spjato hlavně s kombíky Opelu. Subaru tímto slovním spojením charakterizuje svůj nový model Levorg.

Subaru Levorg se světu poprvé představilo již před koncem roku 2013, na evropský trh ale zamíří až letos. Proto tento kombík odvozený od Imprezy nechybí ani na letošním frankfurtském autosalonu. Zde jsme si ho krátce před říjnovým zahájením prodeje na českém trhu prohlédli.

Svými rozměry Levorg zapadá na pomezí nižší střední a střední třídy. Na délku měří 4.690 mm, rozvor dlouhý 2.650 mm je totožný s Imprezou.

Hned první pohled na Levorg jasně naznačuje, že tohle je Subaru. Šestiúhelníkovou masku s otvorem v kapotě si nejde splést s jinou značkou. Snad jen obří křídlo na zádi chybí, to je však zastoupeno decentním střešním spoilerem.

Jestliže však některé starší modely Subaru nebyly právě krasavci, o Levorgu se to rozhodně říci nedá. Jedná se o velice pohledné, sportovně střižené kombi, na které je radost koukat. Jen škoda té nevýrazné stříbrné barvy vystavených exemplářů, „subarovská“ modrá by Levorgu jistě sedla lépe.

Také vnitřek je známý, středový panel vychází z toho ve Foresteru. To znamená moderní jednoduché tvary bez zbytečných kudrlinek. Potěší výrazně tvarovaný volant s maličkým průměrem nebo sedačky s opravdu výrazným bočním vedením. Snad jen ty tvrdé plasty ve spodní části palubní desky působí až moc lacině. Výhled do stran je dobrý, a to díky tenkým sloupkům A.

Na zadních sedadlech je dostatek podélného prostoru, místo nad hlavou je spíše průměrné. Opěradla lavice je možné polohovat, po jejich sklopení vzad však posaz není příliš pohodlný. Zajímavým doplňkem jsou hned dva kontektory USB, díky kterým si zadní pasažéři mohou dobít svůj chytrý telefon.

Po otevření víka zavazadelníku se objeví tradiční neduh vozů Subaru - výška pod otevřenými pátými dveřmi není koncipovaná na vzrostlé Evropany, kteří si kvůli tomu musejí při nakládání bagáže dávat velký pozor na svoji hlavu. Zavazadlový prostor nabízí objem 522 litrů, ve výbavě nechybí praktické dvojité dno. Zavazadelník na délku měří 103 cm, mezi podběhy má 107 cm a pod plato je vysoký 45 cm. Po sklopení zadních sedadel (jednoduše tlačítky po stranách kufru) vznikne rovná ložná plocha.

Pro Evropu se zatím počítá výhradně s novou benzinovou šestnáctistovkou typu boxer, která je naladěna na 125 kW a 250 N.m.

David Bureš
Diskuze (20)
16. 9. 2015 14:04
Re: A co převodovka a cena?
Nevím, jestli má cenu vůbec reagovat... Ale pokud budu mít už jedno auto s vyšší světlou výškou (Outback, Allroad apod.), tak druhý auto už nebude to samé v bledě modrém, jen o trochu menší ;-). Tak to má spousta lidí, kteří vlastní 2 a více aut. Jedno je SUV nebo crossover a druhé je klasický sedan nebo kombi různých tříd...
16. 9. 2015 13:57
Re: A co převodovka a cena?
Ta je argument jako vyřadit z porovnání Levorg, protože ne každý potřebuje nádech na kapotě...
Věřím že Levorg je dobré auto (stejně jako řada konkurentů) ale tím že jej nabízejí jen s CVT a tím pádem mezinápravovou spojkou jej zbytečně přiřazují k řadě zavedených konkurentů s haldexem, a bohužel nemají žádné technické eso v rukávu, aby mohli říct "podívejte, ale my máme mezinápravový diferenciál - to vám konkurence nedá!"
Zbytečně jej jen zařadili do řady, místo aby mu vytvořili vlastní prostor.
Tahle politika japonských automobilek, kdy zákazníkovi nutí určitý motor jen s určitou převodovkou a často jen s určitou výbavou odežene zákazníky častěji než by byli ochotni si připustit...
16. 9. 2015 13:03
Re: A co převodovka a cena?
Golf (kromě eRka) ani Leon nenabízí 4x4 v benzínu. Jen zvyšený verze a ne každý požaduje vyšší světlou výšku a oplastování. Ostatní auta nejsou konkurencí.
16. 9. 2015 12:51
Re: A co převodovka a cena?
Uvidíme jak nastaví ceny u nás. Ve Švýcarsku cena začíná přepočtu na 700 tis. Kč. I v tom Německu nakonec Levorg koupíš určitě mnohem levněji než je ceníková cena. Je tam velká konkurence. Z vlastní zkušenosti vím, že tam skladovku koupíš min o 100 tis. míň než je ceníková cena.
16. 9. 2015 12:11
Re: A co převodovka a cena?
Presne tak, Forester je vylozene levny, XV take neni extra drahe. Levorg je ze stejneho testa - platforma Impreza, interier take v podstate stejny, takze zacatek ceniku u 800k mi prijde prestreleny.

Vim, ze vam to srovnani nebude vonet, ale za 800k neni problem novy Superb Combi za tuhle cenu se srovnatelnym vykonem ve 4x4 dostanu taky, a je to vetsi kus auta.

Alw za sedm kil nebo lehce nad by to byla dobra koupe.