Test Auto.cz

Subaru Outback 2.0D CVT – Ušetří i pobaví zároveň

25.7. 2014
Verdikt
 

Subaru Outback dokazuje, že autem pro řidiče může být i crossover s turbodieselem pod kapotou a bezestupňovou převodovkou.

Subaru Outback je v redakční garáži již starým mazákem, automobil jsme otestovali v minulosti hned dvakrát s turbodieselem 2.0D kombinovaným s převodovkou CVT. Zatímco naposledy jsme vůz vyzkoušeli ve vrcholné výbavě Executive, tentokrát jsme sáhli po hůře vybavené verzi Comfort.

Součástí nabídky modelu Outback je počínaje modelovým rokem 2014 paket Cross Line, který se k úrovním Comfort a Executive dodává bez příplatku. Jeho součástí jsou drsňácké prolisy bočních a zadních prahů, zatmavené pozadí světlometů nebo robustní střešní ližiny. Jejich překřížením snadno získáte střešní nosníky.

Nemoderní kabina

Interiér nemusíme s ohledem na dřívější testy blíže popisovat, zmíníme proto pouze nejzásadnější detaily. V dnešní době už celek působí přece jen zastaralým dojmem, například použitá grafika na 4,3“ displeji by mohla být modernější. Výhrady máme k ovládání palubního počítače – mezi daty nelze přepínat obvyklými tlačítky na volantu, ale pouze kolíčkem v přístrojovém štítu. Pozor je třeba dávat na světlomety: disponují sice světelným senzorem, denní svícení ale ve výbavě chybí. Místo automatiky je tak třeba mít světla ve dne manuálně zapnutá.

obrázek [600 x 379]  

Během testování jsme si všimli citlivého senzoru nezapnutého bezpečnostního pásu na sedadle spolujezdce. Na sedačku stačilo položit menší tašku a auto se už „zlobilo,“ že je spolujezdec nepřipoután. Volant by mohl mít o něco tlustší věnec, sedačky zase delší sedáky. Naopak potěší velká schránka před spolujezdcem, rozměrný odkládací prostor je také ve středovém panelu. Z automobilu je dobře vidět, díky takřka vodorovné kapotě má řidič přehled o tom, kde se nacházejí přední rohy karoserie.

Otestovali jsme: Subaru Outback 2.0D – Nečekaný šetřílek

Zavazadelník nabídne základní objem 526 l, po sklopení zadních sedadel vznikne prostor až 1.726 litrů. Zavazadlový prostor je dlouhý 1040 mm, mezi podběhy široký 1080 mm a pod plato se vejde předmět vysoký 450 milimetrů. Praktické jsou háčky a oka v zavazadelníku, na druhou stranu zde chybí elektrická zásuvka. Ta se nenachází ani u zadních sedadel, ale jenom na středové konzoli.

Myslí na řidiče

Outback je automobil, který ocení i milovníci řízení. Skutečně ho lze označit za automobil pro řidiče. I kvůli tomu je však jízda tvrdší a řidič cítí, jaký je povrch pod koly - na českých silnicích tak (bohužel) rychle poznáte, jak je hrbolatý. Tužší uchycení prvků zavěšení předních kol pomáhají skvělé odezvě volantu na pokyny jezdce.

Přeplňovaný vznětový dvoulitr o výkonu 110 kW a točivém momentu 350 N.m má více než slušný zátah. Nevýhodou je, že automobil tak nějak nutí řidiče jet rychleji a rychleji, 90 km/h na okresní silnici je pro něj málo, stejně tak 130 km/h na dálnici. Sešlápnutí plynu až na podlahu tak může být nebezpečím pro řidičský průkaz. Přestože se jedná o diesel, má dvoulitr příjemný zvuk. I při svižné jízdě jsme dosáhli spotřeby 7,2 litru na 100 kilometrů, což je na automobil dané velikosti velice slušná hodnota.

Otestovali jsme: Subaru Outback Diesel CVT – Černoočko

Líbila se nám rovněž převodovka Lineartronic s plynule měnitelným převodem. Při klidné jízdě udržuje ty nejúčinnější otáčky, jak je u převodovek CVT zvykem. Při prudké akceleraci ale přejde do režimu virtuálních stupňů: otáčky už nejsou konstantní, ale rostou, a to i se „skoky“ převodů, což je přece jenom přirozenější chování. Převodovka rozezná i stoupání a klesání, kdy podřadí, v kopcovité krajině jí ale někdy chvilku trvá, než „převod“ změní. Řidič si může řadit i manuálně, k dispozici jsou rovněž páčky pod volantem, v tomto případě nabízí Outback sedm virtuálních převodů.

obrázek [600 x 306]  

Kombinace bytelných plastů, pohonu všech kol a světlé výšky 200 milimetrů znamenají, že se japonský crossover na rozdíl od mnohých jiných nebojí ani terénu. Potěší i nájezdové úhly (18,6° vpředu a 20° vzadu) – polní cesty nebo lehčí terén pro Outback rozhodně nepředstavují žádný problém. Skutečnost, že Outback s lineartronicem nemá mezinápravový diferenciál, nýbrž připojitelný pohon s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, v praxi nijak zásadně nevadí. Snad jenom rozjezdy na kluzkém povrchu jsou o něco klidnější. Vyšší karoserie ale při jízdě na dálnici způsobuje nepříjemný aerodynamický hluk.

Závěr

Subaru Outback ocení milovníci řízení, kteří občas potřebují vyjet i mimo zpevněné silnice. Vadit by jim neměla ani bezestupňová převodovka Lineartronic – umožní jim jezdit s nízkou spotřebou, navíc v případě zájmu mohou řadit manuálně pomocí páček pod volantem.

Řidičům, kteří chtějí automobil používat a ne užívat si ho, Outback příliš doporučit nemůžeme. Bude jim vadit méně pohodlná jízda nebo dnes už trochu „retro“ kabina. Slabou stránkou Outbacku je i cena způsobená dovozními cly. Testovaná verze stála skoro milion korun, přitom postrádala některé dnes již běžné prvky – parkovací čidla, automatické dojezdy oken (kromě toho u řidiče) nebo denní svícení.

obrázek [600 x 321]  

Nejlevnější verze modelu899.000 Kč (2.5i/127 kW Active)
Základ s testovaným motorem919.000 Kč (2.0D/110 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou989.000 Kč (2.0D/110 kW CVT Comfort)

JAKE.AUTO.CZ: Subaru Outback na auto.cz


Plusy

  • Prostorný interiér
  • Parádní výhled všemi směry
  • Zpětná vazba řízení, přesné reakce
  • Světlá výška překonává většinu SUV

Minusy

  • Nabídka pevně daných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače
  • Mělký zavazadlový prostor
  • Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 2.0D CVT

Cena v základní výbavě: 919 000 Kč Cena v testované výbavě: 989 000 Kč

Základní výbava:Světelný a dešťový senzor, xenonové světlomety, mlhovky, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, litá 17“ kola, kožený volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónová klimatizace, vyhřívání čelního skla, autorádio se šesti reproduktory a ovládáním na volantu, bluetooth handsfree, parkovací kamera, tempomat, pohon všech kol atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Cross Line – stříbrné střešní ližiny, upravené prolisy prahů, zatmavené pozadí hlavních světlometů (bez příplatku).

Průkaz ISIC dobývá pražské školy Průkaz ISIC dobývá pražské školy

Průkazy ISIC jsou již mnoho let samozřejmostí pro…

Nástupce Apolla? Trump uložil NASA připravovat pilotované mise na Měsíc a na Mars Nástupce Apolla? Trump uložil NASA připravovat pilotované mise na Měsíc a na Mars

Americký prezident Donald Trump dnes vydal nařízení o…

Kyjevský soud propustil Saakašviliho na svobodu Kyjevský soud propustil Saakašviliho na svobodu

Kyjevský soud dnes zamítl žádost ukrajinské prokuratury o…

Exmanažera Fotbalové asociace Syneckého obvinili kvůli Peltovým odposlechům Exmanažera Fotbalové asociace Syneckého obvinili kvůli Peltovým odposlechům

Policie obvinila bývalého bezpečnostního manažera…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 2.0D CVT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.6 / 6.3
Emise CO2:166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1726
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1699 / 431
Rozměr pneu:225/60 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4790
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 430
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Outback 2.0D CVT – Ušetří…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 






 
Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Včera

Koupě starého levného auta se může při jeho přeregistrování prodražit. Důvodem je tzv. ekologická daň. Kolik v současné době zaplatíte?




Blesk.cz

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta ho smetla!

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

 

iSport.cz

Knockout roku! Moraesovi stačilo 67 vteřin, svého soupeře uspal kolenem

Knockout roku! Moraesovi stačilo 67 vteřin, svého…

Za poslední měsíc si připsal už druhou výhru ve slavné UFC. Ultimátní bojovník Marlon Moraes se však dokázal…

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize zájem, na tahu je teď Baník

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize…

Otázka za milion, vlastně dva a půl: Kde bude hrát Martin Fillo? Teplice, po podzimu šestý tým HET ligy, mu…

 

Reflex.cz

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Zatímco pozornost světové veřejnosti se soustředila na válku ve Vietnamu, Spojené státy v tichosti bombardovaly…

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Neomarxistická korektnost proniká i do oblastí, kde to opravdu překvapí. Papež František vyzval ke kritické…