Test Auto.cz

Subaru WRX STI – Konečně funguje!

20.11. 2017
Verdikt
 

Je to trochu s křížkem po funusu, modernizované WRX STI ale konečně jezdí alespoň zhruba tak, jak si fandové představují.

Poprvé jsem přišel do kontaktu s WRX STI (tehdy to byla Impreza WRX STI) před nějakými dvanácti lety. Na okruhu v Mostě, byla to ta trochu zvláštní generace s oválnými světlomety. Do paměti se mi vryla hlavně neskutečným náporem turbodmychadla, nástup točivého momentu z ničeho do maxima byl zničující. A pak si ještě pamatuju úžasně komfortní podvozek, Impreza WRX STI byla krásně poddajná.

Pak následovala dlouhá pauza a já se znovu svezl až se současnou generací (nyní už předmodernizovanou). A Imprezu WRX STI jsem nepoznával. Koneckonců, už se ani nejmenovala impreza. Bylo to cosi otravně tvrdého, neustále poskakujícího, čemu se za boha nechtělo do zatáček. Ať jsem si s nastavením mezinápravového diferenciálu hrál jakkoli, předek WRX STI pořád mířil po tečně ven. Nakonec jsem tedy do oblouku jenom tak zlehka našlapoval a někde kolem apexu pak nadával na naprosto necitlivé řízení, které jakoby se od předních kol z ničeho nic odpojilo. Tohle že má být ta řidičská nirvána? S tímhle autem mám se slzou na krajíčku vzpomínat na Colina? A na PlayStation a Colin McRae Rally 1 (i když dvojku tedy pořád považuju za nepřekonanou…). A kam se poděla ta turbodíra? Když jsem s plynem na podlaze čekal, kdy se konečně něco stane a přijde tradiční kopanec, zablikala na mě červené dioda. Už jsem se totiž blížil omezovači. Coline, co ti to udělali???

TEST 2016: Subaru WRX STI – Zdravě šílené

Teď tu však máme modernizovanou verzi pro modelový rok 2018. Sice to vypadá, že to minimálně pro Evropu bude definitivně poslední rok pro písmena WRX STI, rozlučka by to ale mohla být s hlavou nahoře. Vypíchnu dva body z tiskové zprávy – změny na předním a zadním zavěšení za účelem vylepšení stability řízení a jízdního komfortu (prodloužený chod tlumičů, změna tuhosti pružin, menší průměr zadního stabilizátoru). Že bych tedy konečně na prvních kilometrech D11 nehopsal a dočkal se pro Subaru kdysi tak typické kombinace pohodlí a bezmezné adheze? To byl první bod. A nyní ten druhý, možná ještě podstatnější. Nový mezinápravový diferenciál, který by měl zajistit rychlejší svornost a tím výrazně omezit nedotáčivost. Že by?

Nejhezčí WRX STI?

Dobře, úplně nejhezčí es-té-íčko historie to asi nebude, první místo bude nejspíš navždy patřit Colinově třídvířku právě z jeho první playstationové hry. Minimálně nejhezčí WRX STI za poslední roky však aktuální verze určitě je. Výše jsem zmínil nejzásadnější technické změny modelového roku 2018, Subaru však také lehce upravovalo vzhled. Ovšem velice decentně. Já bych si tedy chybějících mlhovek, mírně jiného nárazníku, masky chladiče a LED světlometů (nově natáčecí BiLED) určitě nevšiml. Fosforově žluté brzdiče vykukující z černých kol jsem ale zaregistroval. A nejde jenom o nepřehlédnutelnou barvu, přední brzdy jsou větší (z 326 na 340 mm), třmeny jsou nově šestipístkové (před modernizací čtyři pístky), kotouče samotné pak vrtané. O deset milimetrů na konečných 326 se zvětšily i zadní kotouče.

obrázek [600 x 372]  

Interiér, byť tedy rovněž faceliftovaný, to je krásný výlet do doby, kdy přístrojové desky aut vypadaly ještě normálně a člověk se v nich vyznal. Jasně, je tady displej infotainmentu velikosti tabletu, ale toho si vlastně nemusíte vůbec všímat. Tradiční funkce se obsluhují postaru, přístrojový štít reprezentují dva klasické budíky (s upravenou grafikou, čísla a rafičky si s faceliftem prohodily barvy), ventilace se ovládá jednoduše rozměrnými a názornými tlačítky pod tím velkým zbytečným displejem a celková architektura je taková… Prostě devadesátková. Ještě jsem si tedy mohl přepínat mezi tisícem a jednou informací v multifunkčním displeji v horní části přístrojovky, ale moc jsem tomu nedal. Nakonec jsem si tam nechal hodiny a datum. Subaru se věnovalo také dekoracím a materiálům, aby se posádka uvnitř cítila útulněji a dojem byl kvalitnější. OK, asi jo. A přední sedadla od Recara dostala poprvé v historii Subaru elektrické ovládání. Budou mi chybět, tyhle normální interiéry.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru WRX STI

Cena v základní výbavě: 1 300 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 300 000 Kč

Základní výbava:BiLED světlomety, dešťový senzor, devatenáctipalcová litá kola, elektricky ovládané přední okno, elektricky ovládané přední sedačky Recaro, vyhřívané přední sedačky, automatická klimatizace, navigace, audio Harman/Kardon, bluetooth hadsfree, parkovací kamera, palubní počítač, tempomat, kolenní airbag, sledování mrtvého úhlu, automatická dálková světla.

Výbava testovaného vozu:základní

Novináři nejsou „nepřátelé lidu“. Americký Senát podpořil svobodný tisk Novináři nejsou „nepřátelé lidu“. Americký Senát podpořil svobodný tisk

Americký Senát dnes jednomyslně schválil rezoluci na…

Záplavy na jihu Indie si už vyžádaly více než 100 lidských životů Záplavy na jihu Indie si už vyžádaly více než 100 lidských životů

Při záplavách na jihu Indie způsobených monzunovými dešti…

Moskva vyslala strategické bombardéry na Čukotku, budou jen 700 kilometrů od Aljašky Moskva vyslala strategické bombardéry na Čukotku, budou jen 700 kilometrů od Aljašky

Ruská armáda poprvé vyslala své strategické bombardéry na…

 
Technické údaje
Motor Subaru WRX STI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 407 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 255
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.4 / 8.7 / 11.2
Emise CO2:259
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1641 / 359
Rozměr pneu:245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1090 / 840
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 900 / 660
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 465
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru WRX STI – Konečně funguje!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Subaru WRX STI Type RA-R: Japonská extrémistická limitka přijde na méně než milion Subaru WRX STI Type RA-R: Japonská extrémistická limitka přijde na méně než milion

Subaru k jubileu divize STI přichystalo opravdu hezký…

Rozlučka se Subaru WRX STI: Ikonu jsme vzali mezi předky Rozlučka se Subaru WRX STI: Ikonu jsme vzali mezi předky

Bohužel, je to obrovská škoda, ale Subaru WRX STI končí.…

 



 
Tohle jsou ta nejprodávanější auta světa. Vládnou kompakty a SUV

Tohle jsou ta nejprodávanější auta světa. Vládnou kompakty a SUV

Včera

V žebříčku nejprodávanějších aut světa došlo k mírným změnám. Nejprodávanějším SUV je nově Toyota RAV4, nahoru se pak dere Nissan Qashqai.




Blesk.cz

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu prohrála boj s rakovinou slinivky

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu…

Zemřela Aretha Franklin (†76), slavná americká soulová zpěvačka, skladatelka a pianistka. Podlehla rakovině…

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

 

iSport.cz

Ohrožoval Jágra s nožem, trestu unikne! Fanoušek Charlie může opět vyvádět

Ohrožoval Jágra s nožem, trestu unikne! Fanoušek…

Je to blázen! Šílený fanoušek, který se v březnu s nožem dobýval za Jaromírem Jágrem, byl prohlášen za trestně…

Průvodce ke startu Bundesligy a Serie A ve Sport Magazínu

Průvodce ke startu Bundesligy a Serie A ve Sport Magazínu

Kdo má největší šanci zastavit dominantní Juventus a Bayern? V Serii A i bundeslize touží fanoušci po…

 

Reflex.cz

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu podlehla rakovině slinivky

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu…

Ve věku 76 let zemřela dnes americká zpěvačka Aretha Franklinová. Informovala o tom s odvoláním na rodinu…

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte, jak také může vypadat kriminál

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte,…

Po celém světě je v nápravných zařízeních vězněno přes 10 miliónů lidí. Od roku 2000 vzrostl počet uvězněných…