Test Auto.cz

Subaru WRX STI – Konečně funguje!

20.11. 2017
Verdikt
 

Je to trochu s křížkem po funusu, modernizované WRX STI ale konečně jezdí alespoň zhruba tak, jak si fandové představují.

Poprvé jsem přišel do kontaktu s WRX STI (tehdy to byla Impreza WRX STI) před nějakými dvanácti lety. Na okruhu v Mostě, byla to ta trochu zvláštní generace s oválnými světlomety. Do paměti se mi vryla hlavně neskutečným náporem turbodmychadla, nástup točivého momentu z ničeho do maxima byl zničující. A pak si ještě pamatuju úžasně komfortní podvozek, Impreza WRX STI byla krásně poddajná.

Pak následovala dlouhá pauza a já se znovu svezl až se současnou generací (nyní už předmodernizovanou). A Imprezu WRX STI jsem nepoznával. Koneckonců, už se ani nejmenovala impreza. Bylo to cosi otravně tvrdého, neustále poskakujícího, čemu se za boha nechtělo do zatáček. Ať jsem si s nastavením mezinápravového diferenciálu hrál jakkoli, předek WRX STI pořád mířil po tečně ven. Nakonec jsem tedy do oblouku jenom tak zlehka našlapoval a někde kolem apexu pak nadával na naprosto necitlivé řízení, které jakoby se od předních kol z ničeho nic odpojilo. Tohle že má být ta řidičská nirvána? S tímhle autem mám se slzou na krajíčku vzpomínat na Colina? A na PlayStation a Colin McRae Rally 1 (i když dvojku tedy pořád považuju za nepřekonanou…). A kam se poděla ta turbodíra? Když jsem s plynem na podlaze čekal, kdy se konečně něco stane a přijde tradiční kopanec, zablikala na mě červené dioda. Už jsem se totiž blížil omezovači. Coline, co ti to udělali???

TEST 2016: Subaru WRX STI – Zdravě šílené

Teď tu však máme modernizovanou verzi pro modelový rok 2018. Sice to vypadá, že to minimálně pro Evropu bude definitivně poslední rok pro písmena WRX STI, rozlučka by to ale mohla být s hlavou nahoře. Vypíchnu dva body z tiskové zprávy – změny na předním a zadním zavěšení za účelem vylepšení stability řízení a jízdního komfortu (prodloužený chod tlumičů, změna tuhosti pružin, menší průměr zadního stabilizátoru). Že bych tedy konečně na prvních kilometrech D11 nehopsal a dočkal se pro Subaru kdysi tak typické kombinace pohodlí a bezmezné adheze? To byl první bod. A nyní ten druhý, možná ještě podstatnější. Nový mezinápravový diferenciál, který by měl zajistit rychlejší svornost a tím výrazně omezit nedotáčivost. Že by?

Nejhezčí WRX STI?

Dobře, úplně nejhezčí es-té-íčko historie to asi nebude, první místo bude nejspíš navždy patřit Colinově třídvířku právě z jeho první playstationové hry. Minimálně nejhezčí WRX STI za poslední roky však aktuální verze určitě je. Výše jsem zmínil nejzásadnější technické změny modelového roku 2018, Subaru však také lehce upravovalo vzhled. Ovšem velice decentně. Já bych si tedy chybějících mlhovek, mírně jiného nárazníku, masky chladiče a LED světlometů (nově natáčecí BiLED) určitě nevšiml. Fosforově žluté brzdiče vykukující z černých kol jsem ale zaregistroval. A nejde jenom o nepřehlédnutelnou barvu, přední brzdy jsou větší (z 326 na 340 mm), třmeny jsou nově šestipístkové (před modernizací čtyři pístky), kotouče samotné pak vrtané. O deset milimetrů na konečných 326 se zvětšily i zadní kotouče.

obrázek [600 x 372]  

Interiér, byť tedy rovněž faceliftovaný, to je krásný výlet do doby, kdy přístrojové desky aut vypadaly ještě normálně a člověk se v nich vyznal. Jasně, je tady displej infotainmentu velikosti tabletu, ale toho si vlastně nemusíte vůbec všímat. Tradiční funkce se obsluhují postaru, přístrojový štít reprezentují dva klasické budíky (s upravenou grafikou, čísla a rafičky si s faceliftem prohodily barvy), ventilace se ovládá jednoduše rozměrnými a názornými tlačítky pod tím velkým zbytečným displejem a celková architektura je taková… Prostě devadesátková. Ještě jsem si tedy mohl přepínat mezi tisícem a jednou informací v multifunkčním displeji v horní části přístrojovky, ale moc jsem tomu nedal. Nakonec jsem si tam nechal hodiny a datum. Subaru se věnovalo také dekoracím a materiálům, aby se posádka uvnitř cítila útulněji a dojem byl kvalitnější. OK, asi jo. A přední sedadla od Recara dostala poprvé v historii Subaru elektrické ovládání. Budou mi chybět, tyhle normální interiéry.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru WRX STI

Cena v základní výbavě: 1 300 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 300 000 Kč

Základní výbava:BiLED světlomety, dešťový senzor, devatenáctipalcová litá kola, elektricky ovládané přední okno, elektricky ovládané přední sedačky Recaro, vyhřívané přední sedačky, automatická klimatizace, navigace, audio Harman/Kardon, bluetooth hadsfree, parkovací kamera, palubní počítač, tempomat, kolenní airbag, sledování mrtvého úhlu, automatická dálková světla.

Výbava testovaného vozu:základní

Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Technické údaje
Motor Subaru WRX STI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 407 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 255
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.4 / 8.7 / 11.2
Emise CO2:259
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1641 / 359
Rozměr pneu:245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1090 / 840
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 900 / 660
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 465
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru WRX STI – Konečně funguje!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Subaru WRX dostane manuální převodovku i v nové generaci Subaru WRX dostane manuální převodovku i v nové generaci

Subaru u svých rodinných modelů opouští manuální…

Subaru WRX má být hybrid, který bude vypadat jako koncept Viziv Performance Subaru WRX má být hybrid, který bude vypadat jako koncept Viziv Performance

Subaru se připravuje na odchod aktuální generace svých…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská majitelka si jí převzala bez poděkování a odměny

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská…

Tomu se tedy říká „vděk.“ Slovenka, která dostala zpět svou kabelku s doklady, platebními kartami a 7 tisíci…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na golfovém US Open

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na…

Americký golfista Brooks Koepka dokázal jako první hráč po 29 letech obhájit titul na US Open. Turnaj kategorie…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Jaké jsou dnešní Benátky? Navzdory všem řečem je to stále město, kde se dá prožít tisíc radostí, poznat tisíc…

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak ezoterici a léčitelé lžou, aby mohli krást

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak…

Předesílám: Nezbláznil jsem se, nepsal jsem text pod vlivem LSD, nedělám si ze čtenářů srandu a nemyslím si, že…