Test Auto.cz

Subaru WRX STI – Konečně funguje!

20.11. 2017
Verdikt
 

Je to trochu s křížkem po funusu, modernizované WRX STI ale konečně jezdí alespoň zhruba tak, jak si fandové představují.

Poprvé jsem přišel do kontaktu s WRX STI (tehdy to byla Impreza WRX STI) před nějakými dvanácti lety. Na okruhu v Mostě, byla to ta trochu zvláštní generace s oválnými světlomety. Do paměti se mi vryla hlavně neskutečným náporem turbodmychadla, nástup točivého momentu z ničeho do maxima byl zničující. A pak si ještě pamatuju úžasně komfortní podvozek, Impreza WRX STI byla krásně poddajná.

Pak následovala dlouhá pauza a já se znovu svezl až se současnou generací (nyní už předmodernizovanou). A Imprezu WRX STI jsem nepoznával. Koneckonců, už se ani nejmenovala impreza. Bylo to cosi otravně tvrdého, neustále poskakujícího, čemu se za boha nechtělo do zatáček. Ať jsem si s nastavením mezinápravového diferenciálu hrál jakkoli, předek WRX STI pořád mířil po tečně ven. Nakonec jsem tedy do oblouku jenom tak zlehka našlapoval a někde kolem apexu pak nadával na naprosto necitlivé řízení, které jakoby se od předních kol z ničeho nic odpojilo. Tohle že má být ta řidičská nirvána? S tímhle autem mám se slzou na krajíčku vzpomínat na Colina? A na PlayStation a Colin McRae Rally 1 (i když dvojku tedy pořád považuju za nepřekonanou…). A kam se poděla ta turbodíra? Když jsem s plynem na podlaze čekal, kdy se konečně něco stane a přijde tradiční kopanec, zablikala na mě červené dioda. Už jsem se totiž blížil omezovači. Coline, co ti to udělali???

TEST 2016: Subaru WRX STI – Zdravě šílené

Teď tu však máme modernizovanou verzi pro modelový rok 2018. Sice to vypadá, že to minimálně pro Evropu bude definitivně poslední rok pro písmena WRX STI, rozlučka by to ale mohla být s hlavou nahoře. Vypíchnu dva body z tiskové zprávy – změny na předním a zadním zavěšení za účelem vylepšení stability řízení a jízdního komfortu (prodloužený chod tlumičů, změna tuhosti pružin, menší průměr zadního stabilizátoru). Že bych tedy konečně na prvních kilometrech D11 nehopsal a dočkal se pro Subaru kdysi tak typické kombinace pohodlí a bezmezné adheze? To byl první bod. A nyní ten druhý, možná ještě podstatnější. Nový mezinápravový diferenciál, který by měl zajistit rychlejší svornost a tím výrazně omezit nedotáčivost. Že by?

Nejhezčí WRX STI?

Dobře, úplně nejhezčí es-té-íčko historie to asi nebude, první místo bude nejspíš navždy patřit Colinově třídvířku právě z jeho první playstationové hry. Minimálně nejhezčí WRX STI za poslední roky však aktuální verze určitě je. Výše jsem zmínil nejzásadnější technické změny modelového roku 2018, Subaru však také lehce upravovalo vzhled. Ovšem velice decentně. Já bych si tedy chybějících mlhovek, mírně jiného nárazníku, masky chladiče a LED světlometů (nově natáčecí BiLED) určitě nevšiml. Fosforově žluté brzdiče vykukující z černých kol jsem ale zaregistroval. A nejde jenom o nepřehlédnutelnou barvu, přední brzdy jsou větší (z 326 na 340 mm), třmeny jsou nově šestipístkové (před modernizací čtyři pístky), kotouče samotné pak vrtané. O deset milimetrů na konečných 326 se zvětšily i zadní kotouče.

obrázek [600 x 372]  

Interiér, byť tedy rovněž faceliftovaný, to je krásný výlet do doby, kdy přístrojové desky aut vypadaly ještě normálně a člověk se v nich vyznal. Jasně, je tady displej infotainmentu velikosti tabletu, ale toho si vlastně nemusíte vůbec všímat. Tradiční funkce se obsluhují postaru, přístrojový štít reprezentují dva klasické budíky (s upravenou grafikou, čísla a rafičky si s faceliftem prohodily barvy), ventilace se ovládá jednoduše rozměrnými a názornými tlačítky pod tím velkým zbytečným displejem a celková architektura je taková… Prostě devadesátková. Ještě jsem si tedy mohl přepínat mezi tisícem a jednou informací v multifunkčním displeji v horní části přístrojovky, ale moc jsem tomu nedal. Nakonec jsem si tam nechal hodiny a datum. Subaru se věnovalo také dekoracím a materiálům, aby se posádka uvnitř cítila útulněji a dojem byl kvalitnější. OK, asi jo. A přední sedadla od Recara dostala poprvé v historii Subaru elektrické ovládání. Budou mi chybět, tyhle normální interiéry.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru WRX STI

Cena v základní výbavě: 1 300 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 300 000 Kč

Základní výbava:BiLED světlomety, dešťový senzor, devatenáctipalcová litá kola, elektricky ovládané přední okno, elektricky ovládané přední sedačky Recaro, vyhřívané přední sedačky, automatická klimatizace, navigace, audio Harman/Kardon, bluetooth hadsfree, parkovací kamera, palubní počítač, tempomat, kolenní airbag, sledování mrtvého úhlu, automatická dálková světla.

Výbava testovaného vozu:základní

Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

 
Technické údaje
Motor Subaru WRX STI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 407 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 255
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.4 / 8.7 / 11.2
Emise CO2:259
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1641 / 359
Rozměr pneu:245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1090 / 840
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 900 / 660
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 465
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru WRX STI – Konečně funguje!







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Subaru WRX dostane manuální převodovku i v nové generaci Subaru WRX dostane manuální převodovku i v nové generaci

Subaru u svých rodinných modelů opouští manuální…

Subaru WRX má být hybrid, který bude vypadat jako koncept Viziv Performance Subaru WRX má být hybrid, který bude vypadat jako koncept Viziv Performance

Subaru se připravuje na odchod aktuální generace svých…

 



 
Alfa Romeo Quadrifoglio Verde: Kde se vzal zelený čtyřlístek?

Alfa Romeo Quadrifoglio Verde: Kde se vzal zelený čtyřlístek?

Dnes 18:50

„Zelený čtyřlístek“ neboli italsky quadrifoglio verde najdete na karoserii všech nejvýkonnějších vozů Alfy Romeo posledních několika desítek let. Kde se ale toto logo vzalo a proč jej Alfa Romeo používá?




Blesk.cz

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci propukli v pláč! Bez tebe to není ono, vzlykají

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci…

„Pošta, pošta, žluté auto má…“ Touto autorskou písní soutěžící Ladislav Angyal (19) totálně odzbrojil nejen…

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

HITY bundesligy: Kadeřábek v sestavě kola, přímák bez zdi i akce snů

HITY bundesligy: Kadeřábek v sestavě kola, přímák…

Víkendové 31. kolo německé bundesligy bylo nabité parádními akcemi i góly, jedním se blýskl i český obránce…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…