Test Auto.cz

Subaru WRX STI – Konečně funguje!

20.11. 2017
Verdikt
 

Je to trochu s křížkem po funusu, modernizované WRX STI ale konečně jezdí alespoň zhruba tak, jak si fandové představují.

Poprvé jsem přišel do kontaktu s WRX STI (tehdy to byla Impreza WRX STI) před nějakými dvanácti lety. Na okruhu v Mostě, byla to ta trochu zvláštní generace s oválnými světlomety. Do paměti se mi vryla hlavně neskutečným náporem turbodmychadla, nástup točivého momentu z ničeho do maxima byl zničující. A pak si ještě pamatuju úžasně komfortní podvozek, Impreza WRX STI byla krásně poddajná.

Pak následovala dlouhá pauza a já se znovu svezl až se současnou generací (nyní už předmodernizovanou). A Imprezu WRX STI jsem nepoznával. Koneckonců, už se ani nejmenovala impreza. Bylo to cosi otravně tvrdého, neustále poskakujícího, čemu se za boha nechtělo do zatáček. Ať jsem si s nastavením mezinápravového diferenciálu hrál jakkoli, předek WRX STI pořád mířil po tečně ven. Nakonec jsem tedy do oblouku jenom tak zlehka našlapoval a někde kolem apexu pak nadával na naprosto necitlivé řízení, které jakoby se od předních kol z ničeho nic odpojilo. Tohle že má být ta řidičská nirvána? S tímhle autem mám se slzou na krajíčku vzpomínat na Colina? A na PlayStation a Colin McRae Rally 1 (i když dvojku tedy pořád považuju za nepřekonanou…). A kam se poděla ta turbodíra? Když jsem s plynem na podlaze čekal, kdy se konečně něco stane a přijde tradiční kopanec, zablikala na mě červené dioda. Už jsem se totiž blížil omezovači. Coline, co ti to udělali???

TEST 2016: Subaru WRX STI – Zdravě šílené

Teď tu však máme modernizovanou verzi pro modelový rok 2018. Sice to vypadá, že to minimálně pro Evropu bude definitivně poslední rok pro písmena WRX STI, rozlučka by to ale mohla být s hlavou nahoře. Vypíchnu dva body z tiskové zprávy – změny na předním a zadním zavěšení za účelem vylepšení stability řízení a jízdního komfortu (prodloužený chod tlumičů, změna tuhosti pružin, menší průměr zadního stabilizátoru). Že bych tedy konečně na prvních kilometrech D11 nehopsal a dočkal se pro Subaru kdysi tak typické kombinace pohodlí a bezmezné adheze? To byl první bod. A nyní ten druhý, možná ještě podstatnější. Nový mezinápravový diferenciál, který by měl zajistit rychlejší svornost a tím výrazně omezit nedotáčivost. Že by?

Nejhezčí WRX STI?

Dobře, úplně nejhezčí es-té-íčko historie to asi nebude, první místo bude nejspíš navždy patřit Colinově třídvířku právě z jeho první playstationové hry. Minimálně nejhezčí WRX STI za poslední roky však aktuální verze určitě je. Výše jsem zmínil nejzásadnější technické změny modelového roku 2018, Subaru však také lehce upravovalo vzhled. Ovšem velice decentně. Já bych si tedy chybějících mlhovek, mírně jiného nárazníku, masky chladiče a LED světlometů (nově natáčecí BiLED) určitě nevšiml. Fosforově žluté brzdiče vykukující z černých kol jsem ale zaregistroval. A nejde jenom o nepřehlédnutelnou barvu, přední brzdy jsou větší (z 326 na 340 mm), třmeny jsou nově šestipístkové (před modernizací čtyři pístky), kotouče samotné pak vrtané. O deset milimetrů na konečných 326 se zvětšily i zadní kotouče.

obrázek [600 x 372]  

Interiér, byť tedy rovněž faceliftovaný, to je krásný výlet do doby, kdy přístrojové desky aut vypadaly ještě normálně a člověk se v nich vyznal. Jasně, je tady displej infotainmentu velikosti tabletu, ale toho si vlastně nemusíte vůbec všímat. Tradiční funkce se obsluhují postaru, přístrojový štít reprezentují dva klasické budíky (s upravenou grafikou, čísla a rafičky si s faceliftem prohodily barvy), ventilace se ovládá jednoduše rozměrnými a názornými tlačítky pod tím velkým zbytečným displejem a celková architektura je taková… Prostě devadesátková. Ještě jsem si tedy mohl přepínat mezi tisícem a jednou informací v multifunkčním displeji v horní části přístrojovky, ale moc jsem tomu nedal. Nakonec jsem si tam nechal hodiny a datum. Subaru se věnovalo také dekoracím a materiálům, aby se posádka uvnitř cítila útulněji a dojem byl kvalitnější. OK, asi jo. A přední sedadla od Recara dostala poprvé v historii Subaru elektrické ovládání. Budou mi chybět, tyhle normální interiéry.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru WRX STI

Cena v základní výbavě: 1 300 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 300 000 Kč

Základní výbava:BiLED světlomety, dešťový senzor, devatenáctipalcová litá kola, elektricky ovládané přední okno, elektricky ovládané přední sedačky Recaro, vyhřívané přední sedačky, automatická klimatizace, navigace, audio Harman/Kardon, bluetooth hadsfree, parkovací kamera, palubní počítač, tempomat, kolenní airbag, sledování mrtvého úhlu, automatická dálková světla.

Výbava testovaného vozu:základní

Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
Technické údaje
Motor Subaru WRX STI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2457
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 221 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 407 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 255
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.4 / 8.7 / 11.2
Emise CO2:259
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1641 / 359
Rozměr pneu:245/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1090 / 840
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 900 / 660
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 465
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru WRX STI – Konečně funguje!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho

Je to opravdu náhodný záznam z čerpací stanice, nebo si…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 



Subaru WRX STI Type RA-R: Japonská extrémistická limitka přijde na méně než milion Subaru WRX STI Type RA-R: Japonská extrémistická limitka přijde na méně než milion

Subaru k jubileu divize STI přichystalo opravdu hezký…

Rozlučka se Subaru WRX STI: Ikonu jsme vzali mezi předky Rozlučka se Subaru WRX STI: Ikonu jsme vzali mezi předky

Bohužel, je to obrovská škoda, ale Subaru WRX STI končí.…

 



 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Rakušan bude o Vánocích doma „žehlit“. A míří do boje o šéfa STAN

Rakušan bude o Vánocích doma „žehlit“. A míří do…

Česká politika se může příští rok proměnit, strany a hnutí čeká maraton sjezdů a sněmů, na kterých budou volit…

Vybíráte štěně pod stromeček? Chovatelka radí, jak nenaletět šmejdům z množíren

Vybíráte štěně pod stromeček? Chovatelka radí, jak…

Rozhodli jste se pro pořízení štěňátka jako živého dárku a teď přemýšlíte, jak správně vybrat? Pokud už jste…

 

iSport.cz

Další Čech v Americe! Kanonýr Ondrášek odešel z Polska do Dallasu

Další Čech v Americe! Kanonýr Ondrášek odešel z…

V roce 2018 v zámořské MLS zářil Bořek Dočkal, následující rok může patřit jinému hráči. Útočník Zdeněk Ondrášek…

Tvrdík o Slavii: Zatím nejhezčí sezona. Náš odchovanec Král stojí o satisfakci

Tvrdík o Slavii: Zatím nejhezčí sezona. Náš…

První místo v lize, postup do jarní části Evropské ligy. Ve Slavii mohou být s podzimem více než spokojení, tomu…

 

Reflex.cz

Viliam Buchert: Evropa postrádá alfa samce či alfa samici typu Trumpa, Putina nebo čínského Si Ťin-pchinga

Viliam Buchert: Evropa postrádá alfa samce či alfa…

Někdy může mít i Miloš Zeman pravdu. V nedávném rozhovoru pro ruskou televizi NTV řekl, že v EU postrádá silné…

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…