Test Auto.cz

Subaru XV 2.0i-S Lineartronic – Nebojím se ničeho

28.2. 2018
Verdikt
 

Pohon všech kol, dvoulitrový boxer či slušná světlá výška. Subaru XV nás o svých kvalitách přesvědčilo už při prvních mezinárodních jízdách, jak funguje na českých silnicích?

SUV a crossovery se sice na módní vlně vezou až v posledních letech, Subaru však auta do zhoršených podmínek stavělo dávno předtím. Vždyť Outback je tu s námi od roku 1994, Forester pak dorazil o tři roky později.

Řadu terénních aspirantů rozšířil jako poslední model XV. I když se může zdát, že jde o čerstvý přírůstek japonské rodiny, od jeho uvedení na trh uplynulo již dlouhých osm let. V roce loňském se dočkal nemalé modernizace, kterou jsme testovali v terénu i okolí lotyšské Rigy. Zbývalo jediné: ozkoušet si druhou generaci na českých silnicích.

Prodleva od ukázání se světu po dodání prvních kusů na trh byla sice o něco delší (vždyť druhá generace se představila již na loňském autosalonu v Ženevě), ale dočkali jsme se. Po vzhledové stránce jde spíše o evoluční pokrok, zato změn pod kapotou je podstatně více. Zákazníci mohou vybírat ze dvou pohonných jednotek, v každém případě ale musí sáhnout po samočinné převodovce CVT.

Drobné krůčky k dokonalosti

Až přímé porovnání s předchozí generací odhalí, který vůz je ten mladší. Designových změn se totiž odehrálo minimum. Pro některé to může být zklamání, vyznavači decentních tvarů však budou spokojeni. XV je ale teď přeci jen o něco ostřejším autem s výraznějšími rysy. Přepracované jsou světlomety, ale třeba i šestiúhelníková maska chladiče. Punc off-roadu doplňují plastové kryty ve spodních částech karoserie a s testovaným dvoulitrem dostanete ve všech výbavách i střešní ližiny.

Nemůžu říct, že bych se do auta na první pohled zamiloval, ale na druhou stranu ani ničím neurazí. Testovaného exempláře si na parkovišti všimnete hlavně díky výrazně oranžovému lakování, což je u Subaru jeden ze tří bezpříplatkových odstínů. Za jiné barvičky (zdarma je k dispozici ještě červená a šedá) si musíte připlatit 12.000 Kč. Ani výběr kol není dvakrát bohatý – šestnáctistovka dostane vždy sedmnáctky, dvoulitr pak o palec větší kola.

TEST 2014: Subaru XV 2.0D – Král městských erzet

Ale nezoufejte, jde totiž o jediný příplatek navíc, do něhož při volbě Subaru XV musíte investovat. Další výbava už nestojí nic, záleží jen a pouze na tom, pro jaký z dostupných stupňů se rozhodnete. Základem je Active a páruje se výhradně se šestnáctistovkou, dvoulitr už dostává vyšší provedení Comfort, Executive a konečně testovaný Sport.

Zaměříme-li se rovnou na testovanou motorizaci v základní výbavě (710.000 Kč), nebude vám chybět nic zásadního. Takové auto už má natáčecí BiLED světlomety, přední mlhovky, kožený volant a hlavici řadicí páky, duální automatickou klimatizaci, multifunkční displej či 8“ infotainment bez navigace. Ta se páruje až se zbylými stupni.

Jelikož nám ceník pro svou jednoduchost moc času nezabral, přesuňme se k autu samotnému. Na první pohled se sice tváří jako zvýšený hatchback, ale svými rozměry odpovídá kupříkladu Seatu Ateca. Ve srovnání s předchůdcem vzrostla délka o 15 mm (4465 mm), šířka o 20 mm (1800 mm) a výška o stejnou hodnotu na 1590 mm (bez střešních ližin). Mezigeneračně se natáhl i rozvor, konkrétně o 30 milimetrů na 2670 mm.

obrázek [600 x 404]  

Interiér je z velké části inspirován Imprezou. Osmipalcovou obrazovku infotainmentu doprovází kaplička na středu palubovky, která přináší další várku důležitých informací. Kožený volant padne skvěle do ruky a v mrazech vás začne ohřívat takřka okamžitě. Snad jen těch tlačítek na něm by mohlo být o něco méně. Pochválit naopak můžeme rozsah nastavení volantu, ale i sedačky, díky čemuž si pohodlí za volantem udělá řidič jakéhokoliv vzrůstu.

Sedáky vpředu jsou vcelku ploché, výraznější boční vedení mají až samotná opěradla. Posádku vpředu to sice nenutí držet stehna zbytečně u sebe a může se příjemně rozvalit, na druhou stranu vás ale sedačka v ostřejších zatáčkách zrovna moc nepodrží.

Zadní lavice je po stránce komfortu takovým segmentovým průměrem, nad ostatními tu má ale Subaru navrch v jiné oblasti – prostoru. I kolega s výškou přes 185 centimetrů si udělal pohodlí za volantem a následně se se slušnou rezervou nad hlavou i v oblasti kolem posadil sám za sebe. Zejména vzadu je dostatek místa příjemným překvapením, zohledníme-li svažující se střechu.

Celkový dojem z kabiny je dobrý, i když tu stále narazíte na tvrdé a místy i lacině vypadající materiály. Na druhou stranu ve voze všechno sedělo, nic nevrzalo ani neskřípalo. Třešničkou na dortu je pak hezké prošívání v kontrastní barvě napříč celým interiérem.

Subaru XV má český ceník. Už v základu přijíždí se slušnou výbavou

Horší je to se zavazadlovým prostorem, XV totiž pojme jen 385 litrů. A to v případě, že v autě nechcete mít dojezdovou rezervou, jinak se jeho objem sníží na maličkatých 310 l. Nezajásáte ani po sklopení zadních sedaček, kdy celková velikost vzroste na 1310 litrů. Vždyť takový Karoq pojme minimálně 479 l (v závislosti na sedačkách), konkurenční Peugeot 3008 pak dokonce 520 litrů. Když bude potřeba převést něco většího a dostanete to do kufru přes vyšší nakládací hranu, můžete se spolehnout na takřka rovnou ložnou plochu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru XV 2.0i-S Lineartronic

Cena v základní výbavě: 820 000 Kč Cena v testované výbavě: 820 000 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, aktivní natáčecí BiLED přední světlomety a LED denní svícení, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládané střešní okno, střešní ližiny stříbrně lakované, kožený interiér, elektrické v 8 směrech nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkové odemykání a startování, přístup do vozu pomocí PIN kódu, střední loketní opěrka vzadu s integrovaným držákem na dva nápoje, duální automatická klimatizace, vyhřívaný volant, 8“ obrazovka s navigací + šest reproduktorů, parkovací kamera, hliníkové sportovní pedály, tempomat, řazení pod volantem, volba jízdních režimů X-Mode, detekce vozu v mrtvém úhlu, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, bezpečnostní systém EyeSight atd.

Výbava testovaného vozu:základní

Porsche už nebude montovat do aut dieselové motory Porsche už nebude montovat do aut dieselové motory

Německý výrobce sportovních vozů Porsche se stává první…

Šéf poslanců ČSSD: Zeman prý s Petříčkem nebude dělat problémy Šéf poslanců ČSSD: Zeman prý s Petříčkem nebude dělat problémy

Prezident Miloš Zeman údajně ve středu slíbil předsedovi…

Corbyn podpoří nové referendum o brexitu, když se labouristé dohodnou Corbyn podpoří nové referendum o brexitu, když se labouristé dohodnou

Šéf britských opozičních labouristů Jeremy Corbyn podpoří…

ČNB: Čistý zisk bank stoupl letos o 300 milionů na skoro 44 miliard korun ČNB: Čistý zisk bank stoupl letos o 300 milionů na skoro 44 miliard korun

Bankám a spořitelnám v Česku v prvním pololetí meziročně…

 

Štítky Subaru Testy

Technické údaje
Motor Subaru XV 2.0i-S Lineartronic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 196 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 194
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.8 / 6.9
Emise CO2:155
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1310
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1514 / 426
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4465
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2665
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1555
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Subaru XV 2.0i-S Lineartronic – Nebojím se ničeho







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Subaru XV 1.6i-S AWD vs. Toyota C-HR 1.2 Turbo AWD – Mimozemšťané Subaru XV 1.6i-S AWD vs. Toyota C-HR 1.2 Turbo AWD – Mimozemšťané

Subaru XV a Toyota C-HR se neřadí ani mezi hatchbacky,…

V první plug-in hybrid značky Subaru se promění model XV V první plug-in hybrid značky Subaru se promění model XV

Spolupráce mezi Subaru a Toyotou pokračuje i mimo…

 



 
Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Dnes 08:00

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!




Blesk.cz

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli krvavému útoku. A slibuje „hrozivou“ odpověď

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli…

Při sobotním útoku na vojenskou přehlídku ve městě Ahváz na jihozápadě Íránu zahynulo 29 lidí, včetně žen a…

„Doma mi nekouří a není hubatý.“ Věra Kuberová (70) o půlstoletí s politikem

„Doma mi nekouří a není hubatý.“ Věra Kuberová (70)…

V září oslavili zlatou svatbu, ve skutečnosti se ale znají od útlého dětství. Zatímco Jaroslav Kubera je…

 

iSport.cz

Koňská hvězda s bodyguardem a letadlem: favorit v Chuchli propadl

Koňská hvězda s bodyguardem a letadlem: favorit v…

Evropský pohár žokejů vyhrál podruhé Kazach Bajuržan Murzabajev, který se dostihovému řemeslu učil v Česku.…

Stanciu řádil jako v hokeji! 2+2, nejvyšší známka, Liberec neměl radost

Stanciu řádil jako v hokeji! 2+2, nejvyšší známka,…

I kdyby se hrál hokej, za 2+2 by z něj byla první hvězda večera. Rumunský fotbalista Nicolae Stanciu ve službách…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…