Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI – #nepostradatelní

Michal Fokt
Diskuze (150)

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?

Úvod, pořizovací náklady


Crossovery a SUV jsou teď velký hit, bez ohledu na kategorii a segment trhu, ale i mezi nimi se najdou projekty, které jsou pro dané výrobce důležitější než jiné. A to je i případ této testované dvojice. Toyota C-HR působí v současné paletě japonské značky jako naprosté zjevení a to nikoli náhodou, tento vůz je symbolem snahy skoncovat s nudným designem dosavadních modelů a zaměřit se po desítkách „jalových“ let na emotivní styling. A nejen na něj, ale i na potěšení z jízdy.

Když jsem v zimě testoval hybridní C-HR, napsal jsem, že působí velmi prémiovým dojmem, a kdyby nesla loga Lexus, nikdo by nemohl říci ani popel. Mimochodem Lexus na bázi C-HR auto opravdu postaví, jsem fakt zvědavý, o kolik lepší bude. Jestli to bylo nadnesené, nebo ne, nejlépe zodpoví přímé srovnání s nějakým prémiovým modelem. A jeho dnešní sok snad ani nemůže být vhodnější…

Postavili jsme proti němu totiž Audi Q2 - auto, které nejen že provází cool reklamní kampaň na „nezařaditelnost“, ale jeho role v rámci značky je podobná. I v tomto případě se vůz snaží odlišit od běžné konfekce značky, které je vytýkána přílišná konzervativnost.

Stovky tisíc rozdílu

Toyotu C-HR lze pořídit za sympatický peníz, v základu se vejde těsně pod hranici 490 tisíc korun, ale jak už to u Japonců bývá, vyplatí se pořídit vyšší verze výbavy, v nichž je za relativně mírný příplatek k dispozici spousta výbavy. V našem případě se jedná o téměř kompletně vybavenou specifikaci Dynamic za 580 tisíc a k ní Toyota přihodila ještě všechny dostupné pakety. C-HR v „plné palbě“ tedy stojí bezmála 700 tisíc korun.
























Pořizovací náklady Toyota C-HR Audi Q2
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy 1.2 Turbo/85 kW Live (489.900 Kč) 1.4 TSI/110 kW (648.900 Kč)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Metalický/strukturovaný lak [Kč] 15.000 21.000
LED světlomety [Kč] - 35.200
Kožené čalounění [Kč] - 43.800
Parkovací senzory [Kč] 14.400 11.000
Tempomat [Kč] S 7900
Prémiové audio [Kč] - 22.300
Navigace - 40.100
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] 7856/10.081 8537/8485
Přední/zadní nárazník [Kč] 7346/6816 8772/10.868
Přední blatník [Kč] 5078 5987
Čelní sklo [Kč] 9651 6868
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] 3260 + 580 2732
Hodinová sazba v servisu [Kč] 1000 -
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] 38.100 28.140
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 3/3/12 4/4/12
Prodloužená záruka 5 let/160.000 km = 5500 Kč -

To není sice úplně málo, ale současně to je částka, na níž teprve začíná Q2 1.4 TFSI. Auto se pak v novinářské specifikaci vyšplhalo na naprosto absurdní částku 1,2 milionu korun. Zajímavější je však s C-HR výkonově srovnatelná verze 1.0 TFSI. Ta bude v průběhu jara startovat na částce 635.900 Kč, což je sice také o téměř 150 tisíc korun více, ale o 50 tisíc méně než v případě silnějšího čtyřválce.

Cenový rozdíl mezi japonským a německým vozem však, jak zjistíte dále, ani zdaleka neodpovídá kvalitám obou soků a tak mi obrovský příplatek za čtyři kroužky na masce přijde naprosto neadekvátní.








HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Toyota C-HR Audi Q2
Základní cena 9 6
Standardní výbava a příplatky 8 6
Servis 7 7
Záruky 8 8
Průměr 8.00 6.75

Design, interiér


Design je velmi subjektivní záležitost, co se líbí jednomu, může jiný nesnášet a naopak. Pokud bych měl dát známky podle svých subjektivních preferencí, nemuseli bychom už ve srovnávacím testu vůbec pokračovat. Ale nebylo by to fér, udělím tedy jen symbolický bodový rozdíl ve prospěch svého favorita, jímž je C-HR. Je futuristické, neotřelé, moderní, vyzývavé, dravé, sportovní, nesvázané konvencemi. Prostě se mi velmi líbí tím, jak moc jiné je.

Naproti tomu Q2 je dle mého názoru spíše obrazem současné designérské bezradnosti Audi. Ingolstadtští už roky slibují atraktivnější, výraznější design svých modelů a přitom vozy se čtyřmi kruhy ve znaku vypadají víceméně stále stejně a mění se jen tvar předních světlometů a singleframu. Výsledkem snah o odlišení Q2 od zbytku produkce je bohužel rozbití oceňovaných jednoduchých a čistých linií zbytečnými hranami a prolisy, což korunuje ten podivný (pa)tvar na bočních dveřích. A jestli si Audi myslí, že ten stříbrný plast v zadním sloupku je cool, tak… není. Působí to spíš dojmem igelitu, vlepeného na místo vytlučeného okna…









HODNOCENÍ DESIGNU Toyota C-HR Audi Q2
Vnější vzhled 10 9
Vnitřní vzhled 9 8
Zpracování 10 8
Ergonomie 8 9
Konektivita 9 9
Průměr 9.20 8.60

Kdo je tady prémie?

Design exteriéru C-HR vyvolá očekávání kokpitu vesmírné stíhačky z hollywoodského kasovního trháku, za čímž realita příliš nezaostává. Palubní deska je moderní, zakomponování centrální obrazovky velmi stylové a masivní středový tunel příjemně obklopující. Je tu spousta měkkých, kvalitních materiálů a ty tvrdé si na nic nehrají a sází na barevnost a vzory. Skvěle vypadají i sedadla, ale realita trošku zaostává, boční vedení není takové, jak působí na pohled, sedí se v nich spíše pohodlně než sportovně.

Volant se perfektně drží, sloupek řízení by ale mohl mít větší rozsah podélného seřízení, ale výsledný kompromis vcelku ujde. Překvapivě komfortní jsou i zadní sedadla, je zde spousta místa pro kolena, a ačkoli byste to nehádali, dospělý se vejde i s hlavou. Sice mám s výškou 183 cm už lehký kontakt, ale posadím se pohodlně. To už více vadí masivní čalounění dveřního rámu. Po otevření pátých dveří je jasné, že tenhle vůz není zrovna zamýšlen jako rodinný, kufr má 377 litrů, což je takový horší kompakt.











Toyota C-HR vs. Audi Q2 - srovnání rozměrů zavazadlových prostorů
Model Toyota C-HR Audi Q2
Objem zavazadelníku min/max [l] 377 / - 405 / -
Výška nákladové hrany [mm] 790 750
Šířka kufru v nejužším místě [mm] 960 1010
Délka kufru [mm] 800 780
Délka po sklopená zadní opěradla [mm] 1380 1380
Výška pod plato [mm] 530 430
Výška pod otevřeným zadním víkem [mm] 1890 1890

Q2 coby zástupce prémiové značky má s Toyotou co dělat. Sází samozřejmě na tradičně dobré sladění materiálů a decentní použití chromu, ale vedle C-HR působí laciněji, zejména kvůli masivnímu použití „zvonivých“ tvrdých plastů. Je tu také méně místa v příčném směru a palubní deska je spartánská už trochu moc. Posaz za volantem je zde o trochu lepší, věnec samotný se ale drží hůř. Sedadla jsou laděna spíše do sportovna, mají nejen tvrdší čalounění, ale i trošku výraznější boční vedení. Na zadních sedadlech se sedí o něco méně pohodlně, před koleny zbývají jen milimetry prostoru, ale hlava má ještě nějaký ten centimetr k dobru. Šířka kabiny je však i zde menší. Trošku skromnosti od svých majitelů bude Q2 vyžadovat i co se zavazadel týče, dozadu naložíte papírově 405 litrů, ale jedna ze značek nás trošku lakuje, kufr audi je menší jak od pohledu, tak „od metru“. Prohlubeň pod podlážkou, která zůstala po dojezdové rezervě, ještě v případě potřeby nějaké to zavazadlo pojmout může, moc praktická ale není.









HODNOCENÍ INTERIÉRU Toyota C-HR Audi Q2
Prostornost 7 5
Přední sedačky 7 8
Zadní sedačky 8 7
Kufr 5 5
Variabilita 7 7
Průměr 6.80 6.40

Motory, jízdní vlastnosti


V tomhle ohledu je srovnání obou aut malinko nefér. V obou případech auta pohání downsizovaný turbobenzin, ale C-HR se musí spokojit s dvanáctistovkou s poměrně skromnými parametry 85 kW při 5600 otáčkách a 185 N.m při 1500-4000/min. Audi Q2 nebylo ještě k dispozici s litrovým tříválcem, disponuje tedy čtrnáctistovkou se 110 kW při 5000-6000 a 250 N.m při 1500-3500/min. Vcelku logicky je rozdíl v dynamice propastný.

C-HR s 1.2 Turbo nejede vůbec špatně. Svezení je příjemně svižné, označil bych ho jako adekvátní zaměření a využití auta. Od dvou do čtyř tisíc otáček má vůz příjemnou pružnost a je docela tichý, cestování s ním je bez problémů, ale prodleva turbodmychadla je na dnešní poměry spíše větší. Jak se na správný japonský turbomotor sluší, nejlepší dynamiku dává k dispozici ve vyšším spektru otáček, od 4500/min se čtyřválci zlepší zvuk i zátah a „ostrá“ zóna končí kousek před šestitisícovou hranicí.

Pro příjemné pocity z jízdy je ale třeba zajistit, aby otáčky nespadly pod dvoutisícovou hranici, tam se z motoru stává zombie. Na povely plynu reaguje buď letargicky, nebo s blížícími se 1000/min vůbec, určité náznaky života se objeví až za 1800 otáčkami.

Řazení je přesné a lehké, kulisa má krátké a poměrně hladké dráhy a brzdy s příjemným nástupem se zdají být dostatečně účinné a s dobrým dávkováním. Jízda s C-HR je prostě velmi příjemná a v případě zájmu i zábavná.

Jenže přesednutí do Q2 je v tomto ohledu přestup do jiné ligy. Motor TFSI s výkonem 110 kW v rozmezí 5000-6000 otáček a točivým momentem 250 N.m ve škále 1500-3500/min má „evropské“ ladění, to znamená, že je výrazně živější v nízkých otáčkách, bohatě stačí se pohybovat mezi 2000-4000/min. K dispozici je spousta síly, nad touto hranicí sice motor zabírá stejně dobře, ale začíná znít utrápeně a po nějakém výkonovém vrcholu není ani stopy. Z uživatelského hlediska je to příjemnější, ale trochu nuda, záleží však pochopitelně na osobních preferencích.

Jenže marná sláva, preference jsou jedna věc a kvality motoru věc druhá. A TFSI je rozhodně lepší motor. Je to překvapivé, ale prodleva turba je menší, mohu si dovolit motor podtočit až někam k 1600/min, aniž by hrozilo, že při čekání na reakci zemřu sešlostí věkem. Motor je také o poznání lépe odhlučněn, i když ani v tomto případě to není úplně optimální. Navíc byl na kultivovanosti běhu poznat dvouválcový režim, Q2 v něm trošku duní. Řazení má také delší dráhy a méně hladký chod než v toyotě.

Že bude mít menší motor lepší spotřebu, se tak nějak očekává, proto mě překvapilo, že při téměř identickém zpřevodování „žere“ C-HR při devadesátce o deci více než Q2, kterému stačí 5,3 l benzinu, jízda na dva válce tak očividně nese své ovoce. Na dálnici se to ale otočí, obě auta mají zhruba 2800-2900 otáček a Toyota spaluje osm litrů benzinu, zatímco Q2 je na tom o tři deci hůř. Ani to však není s ohledem na rozdíl ve výkonu pro Japonce moc dobrá vizitka. Na druhou stranu běžné ježdění ukázalo, že víceméně stejným stylem budete s C-HR jezdit o 0,7-1,0 l úsporněji než s Q2, které v mých rukách jezdilo za 8,5 litru. Nemá však cenu zastírat, že když je pod pedálem výkonová rezerva, ochota ji využít je prostě větší.









HODNOCENÍ MOTORU Toyota C-HR Audi Q2
Zrychlení 6 9
Pružnost 5 9
Spotřeba udávaná 9 8
Spotřeba v testu 8 7
Odhlučnění motoru 6 8
Průměr 6.80 8.20

Když elektronika škodí

A máme tu srovnání jízdních vlastností. Hybridní C-HR mě jízdně nadchlo, ale Q2 neskrývá své sportovní ambice a tváří se odhodlaně a připraveně. Při jízdě po městě je díky tužšímu naladění citelně obratnější, agilnější a má extrémně strmé řízení. Jedinou nevýhodou je, že výrazně hůř tlumí rázy od nerovností, Toyota je v tomto ohledu opravdu suverénní.

Vypadá to tedy, že na okreskách zašlape C-HR do asfaltu. Nejprve jedu s toyotou a dobrý dojem z hybridu se potvrzuje, ba co víc, benzinová verze působí hravěji a zábavněji. V zatáčkách se mírně nakloní, zaklekne si a báječně drží stopu, řízení je sice trošku lehké, ale přesné. Na nerovnostech jsou obě nápravy fantasticky stabilní, můj optimismus krotí bliknutím stabilizace jen sporadicky. Jediným menším problémem je přenášení hmotnosti ve vlásenkách, kdy působí auto trošku rozevlátě a před zakleknutím občas necítím úplně stoprocentně, že se mi dostává potřebných informací. Jsem opravdu zvědavý, o kolik bude Q2 lepší…

Už po pár zatáčkách s audinou musím přenastavit drive select do sportovního režimu, strmé a současně přeposilované řízení, to není nic dobrého. Přichází trošku „gumový“ efekt, ale kontrola nad autem je lepší. A podvozek mi dělá opravdu radost – reaguje přesně, v zatáčce si dokonce příjemně zaklekne, což u koncernu není úplně samozřejmé a působí velmi jistým dojmem. Ale něco je v nepořádku. Stačí minimální korekce volantem a auto se začne chovat divně, neadekvátně mým povelům. Totéž cítím na výjezdech, když lehkými pohyby volantu „hledám“ přední kola a se vzrůstající rychlostí začínají být nejisté i nájezdy do zatáček. Vůbec nechápu, co se děje.









Toyota C-HR vs. Audi Q2 - dynamické měření na letišti
Model Toyota C-HR Audi Q2
Pneumatiky 225/50 R18 215/55 R17
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) [s] 9.0 / 11.4 / 16.8 5.8 / 8.4 / 11.9
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h 2900 min-1 2800 min-1
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] 46/86/126 47/87/127
Brzdná dráha ze 100 km/h [m] 46.6 34.6

Ani si nevzpomínám, kdy jsem naposled věnoval tolik pozornosti pochopení toho, co je špatně, když šasi je zjevně v pořádku, jedním testovacím úsekem jsem projel nesčetněkrát, až mi to došlo – stabilizace! Ukazuje se, že odfláklé naladění elektroniky, zejména tedy brake vectoringu, může schopnosti podvozku nejen otupit, ale i úplně zabít. Stabilizace vyhodnocuje lehké korekce jako začátek nějakého problému a jednou ťukne do brzdy tady, jindy tamhle, a to, aniž by to signalizovala na palubní desce. Výsledkem je řidič, zralý na antidepresiva. Vrcholem bylo, když mi zasáhla brzdami do řízení i na rovině po zhoupnutí ve vlně na asfaltu.

Přepínám tedy stabilizaci do „restricted mode“ a ejhle – situace se výrazně zlepšila, i když ne zcela. A marná sláva, i přes tvrdší podvozek a „inteligentní“ stabilizaci na limitu Q2 stejně přechází do nedotáčivosti o chloupek dříve než C-HR. A to i přesto, že má toyota zimní nokiany, které nejsou zrovna proslulé jízdními schopnostmi na suchu. Německé impérium ale vrací úder na brzdách. To, co se u C-HR jevilo jako velmi příjemné a účinné naladění, bylo nakonec strašidelných skoro 47 metrů ze stovky. Auto de facto nebrzdilo, zato už naprosto přesně vím, v jakém intervalu zasahuje ABS. Opět patrně zásluha pneumatik, rozdíl 12 metrů je děsivý. Mimochodem, když jsme u pneumatik - valivý hluk pronikal méně do kabiny v toyotě, audi je v tomto ohledu utlumeno hůř.










HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Toyota C-HR Audi Q2
Ovladatelnost 8 7
Komfort odpružení 10 7
Odhlučnění podvozku 9 7
Řízení 8 9
Řazení 9 8
Brzdy 5 10
Průměr 8.17 8.00

Závěr


V zimě ode mě dostalo hybridní C-HR absolutorium, což se nestává běžně. Mít ale tehdy na test benziňáka, tak dobře by to nedopadlo. Pružnost a reakce v nízkých otáčkách spolu s hlučnějším motorem dojem z auta trochu sráží, ale to je vlastně společně s mizernými brzdnými schopnostmi (na tom se velkou měrou podílely pneumatiky) to jediné, co lze japonskému crossoveru vytknout, jinak je to opravdu mimořádně povedené auto. Tak povedené, že dokázalo porazit konkurenta z prémiového segmentu. Audi Q2 přesvědčí pouze sportovnějším naturelem a dynamičtějším motorem, je ale třeba přihlédnout k tomu, že motorizace nebyly úplně porovnatelné.

Každopádně ta srovnatelná je o sto tisíc korun dražší, o testované, začínající na 650 tisících, nemluvě. Dávat takové peníze navíc oproti C-HR nedává moc smysl. Toyota C- tedy opět předvedla své kvality a já se musím znovu ptát, kam chce tohle posunout Lexus, jenž už oznámil, že pracuje na crossoveru na bázi tohoto modelu.










SHRNUTÍ HODNOCENÍ
MODEL Toyota C-HR Audi Q2
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 8.00 6.25
DESIGN 9.20 8.60
INTERIÉR 6.80 6.40
MOTOR 6.80 8.20
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8.17 8.00
CELKOVÝ PRŮMĚR 7.79 7.59

Toyota C-HR 1.2 Turbo






První cena vozu 489.900 Kč (Live, 1.2 Turbo, 85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 489.900 Kč (Live, 1.2 Turbo, 85 kW)
Základní cena testovaného vozu 579.900 Kč (Dynamic, 1.2 Turbo, 85 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 696.050 Kč (Dynamic, 1.2 Turbo, 85 kW)

Plusy

  • Výrazný design
  • Jízdní vlastnosti a kvalita jízdy
  • Luxusně působící interiér

Minusy

  • Výhled z vozu
  • Malý rozsah seřízení volantu
  • Hlučnější motor

Audi Q2 1.4 TFSI






Nejlevnější verze modelu 584.900 Kč (1.0 TFSI/85 kW)
Základ s testovaným motorem 648.900 Kč (1.4 TFSI/110 kW)
Testovaný vůz bez příplatků 699.900 Kč (1.4 TFSI/110 kW Q2 sport)
Testovaný vůz s výbavou 1.166.700 Kč (1.4 TFSI/110 kW Q2 sport)

Plusy

  • Výkonný a úsporný motor
  • Přesné a ostré řízení
  • Účinné brzdy

Minusy

  • Vysoká cena
  • Hlučný podvozek
  • Nedoladěný systém jízdní stability

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
Michal Fokt
Diskuze (150)
Model Toyota C-HR 1.2 Turbo Audi Q2 1.4 TFSI
Cena základní sestavy 579 900 Kč 699 900 Kč
Cena testované sestavy 696 050 Kč 1 166 700 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5600 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 1500 - 4000 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 6 / 5.1 6.6 / 4.7 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 377 / 0 405 / 0
Objem nádrže (l): 50 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1500 / 345 1340 / 485
Rozměr pneu: 225/50 R18 215/55 R17
Toyota C-HR 1.2 Turbo
Audi Q2 1.4 TFSI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4360 4191
b) šířka (mm): 1795 1794
c) výška (mm): 1565 1508
d) rozvor (mm): 2640 2601
e) rozchod vpředu (mm): 1550 1547
f) rozchod vzadu (mm): 1540 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080 840 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 850 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970 950
k) šířka vpředu (mm): 1500 1450
l) šířka vzadu (mm): 1460 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490 470
délka sedáku vzadu (mm): 460 420
výška opěradla vpředu (mm): 670 670
výška opěradla vzadu (mm): 640 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano
29. 3. 2017 11:40
Re: C-HR
Je to v současnosti určitě nejlepší malý crossover. Je vidět, že se to auto snažili postavit poctivě včetně naladění. S hybridem jsem nejel, ale dle papírových parametrů nadšení nesdílím, navíc je o 100 tis. dražší, maximálka hodně nízká. Spíše do města než na nějakou kombinaci. Auto působí masivně a má i docela velkou hmotnost, takže ta 1.2 je tak akorát žádný dravec, chtělo by to ještě silnější benzín.
29. 3. 2017 01:53
Re: C-HR
Podle recenzi se zda byt C-HR dost dobre auto.
Ovsem ja bych zvazoval jedine hybrid, tam teprve to dava za ty penize nejaky smysl, Toyota to umi, jezdil jsem s predchozim i s poslednim Priusem a ohledne motoru/prevodovky to zkratka maji vychytany a je to velmi prijemna jizda, paradni spotreba (ikdyz CVT zvuk/otacky jsou podle me otravna vec, ale budiz). Londynsti taxiky (dnes ubery) dokazuji, ze ta auta skutecne vydrzi hodne! Pry je v C-HR hybrid jinak nalazeny nez v Priusu, asi zbytecne ostre, ale co... zase rikaji, ze je oproti Priusu tissi, coz je dobre, hluk v Priusu od podvozku je pro me jeho nejvetsi minus. Ten posledni je lepsi, ale treba s Golfem nebo Focusem to ani nema smysl srovnavat).
Bez hybridu by u me C-HR svou cenovku neobhajil i pres velmi svezi design (ustupky na ukor designu bych zkousnul).
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2017 20:50
Re: Divná malá SUV..
Důchodců je po světě asi dost = roční plánovaná produkce C-HR je vpodstatě rozebraná :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2017 20:49
Re: C-HR
:yes: :-!
27. 3. 2017 19:28
C-HR
Taky jsem měl o víkendu možnost auto shlédnout a projet se. Opravdu vypadá futuristicky a velmi koukatelně zvenku. Líbili se mi spíše tmavší barvy. Jinak interiér je opravdu velmi kvalitní a určitě je nad běžnými standarty v této třídě. Přístrojová deska je zajímavá natočená k řidiči a neruší palubními systémy. Myslel jsem že mi bude vadit středový tunel, ale během jízdy mě nic netlačilo. Sedačky s dobrým vedením, sedáky mohli být o trošku delší, ale sedí se v nich velmi dobře. Dveře mají správné žuchnutí při zabouchnutí. Vzadu je místa dost, jen je tam tmavo a tmavý strop taky nepomůže. Jel jsme s 1.2, vše je sladěno velmi dobře, pedál plynu spojka, brzy, volant hned padne do ruky. V běžných otáčkách je motor línější, při točení se rozproudí. Ale trhač asfaltu to není. Řazení je lehké, ale není úplně mechanické, řízení podobně. Jízdní vlastnosti nedokážu úplně posoudit s tak krátké jízdy, ale odhlučnění a komfort podvozku je neskutečný. To je zcela mimo třídu těchto vozů. Spotřeba 6.5 l i při zkouškách plné akcelerace. Povedené auto. U nás asi moc drahé, ale kvalita bych řekl, že převyšuje cenu.