Test Auto.cz

Toyota Corolla 1.6 Valvematic – Jedenácté přikázání

7.8. 2013
Verdikt
 

Nejprodávanější automobil na světě dorazil v jedenácté generaci na český trh. Přestože u nás není obliba sedanů příliš valná, tento si jednoznačně oblíbíte.

Nová Toyota Corolla mezigeneračně vyrostla. Oproti minulému modelu registrujeme nárůst délky o 75 milimetrů, do šířky přibylo 15 mm. O citelných 100 milimetrů se prodloužil také rozvor náprav, což ocení hlavně cestující vzadu.

Design minulé generace působil trochu sterilně, nová Corolla je však oproti tomu jiný kalibr. Zevnějšek byl navržen podle současného trendu automobilky, což je nejvíce patrné při pohledu zepředu. Plynulé napojení chromovaného žebrování masky chladiče na hlavní světlomety je propracované, své místo si zde našly také diody denního svícení. Za doširoka rozevřený přední nárazník by se nemusel stydět ani nový Lexus IS, do blatníků hluboko zasahující hlavní světlomety šikovně maskují vyšší stavbu přídě.

V hojné míře se zapracovalo také na zádi. Koncové svítilny již nejsou tak fádní, přibylo chromu a zmizel zámek pro manuální otevírání víka zavazadelníku. Nemusíte se však obávat složitého přístupu k zavazadlům – mimo klasické páčky nalevo od řidičovy sedačky přibylo komfortní ovládání přímo na klíčku.

Interiér

Stejně jako zevnějšek, také interiér podlehl současnému trendu japonských designérů. Jako u ostatních nových modelů Toyota bylo upuštěno od orientace středové konzoly více do prostoru, přibylo hran a vodorovných lišt. Jedna taková rozděluje elektronickou část konzoly od výdechu ventilace. Výraznou měrou také ubylo tlačítek, za což vděčíme standardně dodávanému systému Toyota Touch 2 s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1“. Panel standardně dodávané dvouzónové klimatizace je jednoduchý a dobře ovladatelný. Pod ním najdete nevelkou, ale praktickou schránku na drobnosti.

Vše o nové Toyotě Corolle na jednom místě

Připomínky nemáme ani k dílenskému zpracování interiéru. Veškeré plasty působí bytelně, mají dobrou povrchovou úpravu a dokonale podporují praxi o životnosti japonských vozů. Přestože současné automobily nikdy nedosáhnou takové výdrže jako kousky ze sedmdesátých či osmdesátých let, nejnovější Corolla pravděpodobně přežije i automobily, které dosud nebyly vyrobeny. Tedy kromě vnitřního zpětného zrcátka. To se totiž viklá již po necelých 2000 ujetých kilometrech...

obrázek [600 x 329]  

Potěšila nabídka vnitřního prostoru. Sedí se rozumně vysoko, boční vedení nelimituje ani silnější postavy. Zamrzí ovšem malý rozsah podélného nastavení volantu. Nejde ani tak o to, že bychom na něj kvůli dlouhým nohám nedosáhli. Během jízdy nám však často překážel klíč, který je ze spínací skříňky vyveden šikmo dolů. Možnost posunutí volantu o pár centimetrů blíže k hrudníku by problém vyřešila.

Nad množstvím místa v příčném směru bude posádka chrochtat blahem. Prostor je v přední části kokpitu srovnatelný s Toyotou Avensis, podobně je tomu i vzadu. Zde navíc potěší středovým tunelem nenarušená podlaha. Toto řešení je efektivní a výrazně usnadňuje pobyt třech cestujících na zadních sedadlech. Problém není ani s místem nad hlavou, byť je nová Corolla o pět milimetrů nižší. Pasažér s výškou do 190 centimetrů si sedne pohodlně i „za sebe“, hlavou stropu se přitom rozhodně nedotýká.

Zavazadlový prostor se základním objemem 452 litrů nenadchne, ale ani neurazí. Ložná plocha s rozměry 950 x 1030 milimetrů je dobře členěná, pozor si však dávejte při nakládání vyšších předmětů. Přibližně 500 mm nad podlahou totiž vyčnívají nezakryté části reproduktorů, které mohou být snadno poškozeny.

Motor – Sportovní atmosféra

Čtyřválec 1.6 Valvematic je cenově postaven do středu nabídky Toyoty a v rámci konkurence jej výkonem předčí pouze šestnáctistovka GDI automobilky Hyundai. Motor nabízí výkon 97 kW při 6400 min-1, točivý moment 160 N. m dosáhne vrcholu přesně o 2000 min-1. níže. Papírová hodnota zrychlení z klidu na 100 km/h za rovných 10 sekund na první pohled moc neoslní. Corolla je však zářným případem skutečnosti, že si můžete jízdu užít i pokud nejedete přehnaně rychle.

obrázek [600 x 357]  

Systém Valvematic automobilky Toyota je stejně velký pojem, jako Skyactiv u Mazdy. V podstatě se jedná o způsob, jakým dosáhnout přiměřené spotřeby paliva u atmosférického motoru, pro jehož maximální výkon si musíte dojít. Toyota si pomáhá nepřetržitou regulací sacích ventilů a sacím potrubím s proměnlivou délkou. Výsledkem je, že můžete v pohodě jezdit za sedm litrů benzinu a nebýt přitom brzdou provozu. Toyota sice deklaruje průměrnou spotřebu 6,0 l na 100 km, té však v praxi dosáhnete jenom při dlouhých dálničních přejezdech. Jízda ve městě vykazuje odběr okolo 8 l na 100 km.

Jízda

Atmosférická šestnáctistovka překvapí kultivovaným během, na rozdíl od některých konkurenčních motorů nepřenáší vibrace do pedálů či podlahy. Sladěnost agregátu s manuální šestistupňovou převodovkou si zamilujete, stejně jako chuť jít do otáček po překročení 4000 min-1.

Video

Naladění podvozku je přesně takové, jaké díky charakteru vozu čekáte. Corolla se na nerovnostech nepohupuje, a přestože byla použita zadní náprava s torzní příčkou, do interiéru neproniká přebytečné množství hluku. Použitá technologie se občas projeví drobnou nervozitou zádě v nájezdu do zatáčky, drtivá většina řidičů si však stěžovat nebude. Zajímavostí ovšem je, že Toyota Auris s tímto motorem disponuje zadní nápravou s dvojitými lichoběžníky, a to je přitom v základní výbavě o 45.000 korun levnější.

Karoserie se v oblouku výrazněji nenaklání a ochotně reaguje na povely řízení. Dříve, než však stihnete dosáhnout na limity samotného auta, přibrzdí vás pneumatiky. Použité 16” pláště Michelin Energy Saver o rozměrech 205/55 sice dokážou uspořit nějakou tu desetinu litru paliva, sportovní charakter Corolly je však jimi lehce omezen.

obrázek [600 x 346]  

Závěr

Toyota Corolla 11. generace předčila naše očekávání. Benzinového motoru 1.6 Valvematic není třeba se obávat, adekvátní jízdní dynamika totiž není vykoupena vysokou spotřebou paliva. Potěší vyvážené jízdní vlastnosti, přebytek vnitřního prostoru a celková kvalita výroby. Budete se však muset spokojit s malým rozsahem nastavení volantu a hlavovými opěrkami zadních sedadel, které se nedají zapustit do opěradla.

Výrobce na zákazníky útočí atraktivní cenovou politikou. Na všechny benzinové verze byla poskytnuta sleva 50.000 Kč, naftové varianty jsou levnější dokonce o 60.000 Kč. O polovinu laciněji pořídíte také pakety Design a Exclusive. Testovaný model byl vybaven prvním z nich. Za akčních 10.000 korun získáte litá 16“ kola a přední mlhové světlomety. Vedle příplatku za perleťový lak si však pohodlně vystačíte se základní výbavou Active, soupis standardně obsažených prvků je totiž velmi rozsáhlý.

První cena vozu364.900 Kč (1.33 Dual VVT-i)
První cena vozu s testovanou motorizací384.900 Kč (1.6 Valvematic)
Základní cena testovaného vozu384.900 Kč (1.6 Valvematic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků417.300 Kč (Active)

Plusy

  • Vyvážené jízdní vlastnosti
  • Kultivovaný benzinový motor
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Vnitřní prostornost
  • Přesné a krátké dráhy řazení
  • Spotřeba paliva

Minusy

  • Malý rozsah nastavení volantu
  • Výhled vzad omezují hlavové opěrky
  • Nervozita v nájezdech do zatáček
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Cena v základní výbavě: 384 900 Kč Cena v testované výbavě: 417 300 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, samočinná dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná boční okna, kůží potažený tříramenný volant a hlavice řadicí páky, multiinformační displej, kontrola tlaku v pneumatikách, elektrická zásuvka 12 V vpředu a vzadu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací kamera, Toyota Touch 2 (autorádio + přehrávač CD, Bluetooth 3.0, Mirror link - zobrazení obrazovky mobilu do Touch zobrazení, ovládání iPod a USB MP3 přehrávače, informace o jízdě), externí vstupy AUX a USB, dálkově ovládané centrální zamykání, uchycení dětské sedačky Isofix atd.

Výbava testovaného vozu:Paket Design (+ 10.000,-), perleťový lak karoserie (+21.600,-), povinná výbava (+ 800,-).

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
Technické údaje
Motor Toyota Corolla 1.6 Valvematic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 4.9 / 6
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 452 / -
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 490
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4620
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1535
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 945 / 680
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 985
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1475
l) šířka vzadu (mm): 1435
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla 1.6 Valvematic – Jedenácté…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze Praga dostala dárek ke 110 letům. Brzy bude mít nové muzeum přímo v Praze

Do bývalého průmyslového areálu ve Vysočanech se mají…

 




Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří

Corolla tvoří asi pětinu globálních prodejů největší…

Video: Modernizovaná Toyota Corolla odhalena při testu Video: Modernizovaná Toyota Corolla odhalena při testu

Toyota zveřejnila video pojednávající o bezpečnostním…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Včera

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v této sezoně si nezahraje

Špatné zprávy! Rosický musel na další operaci, v…

Nepříjemné zvěsti se potvrdily. Záložník Sparty Tomáš Rosický si v této sezoně už určitě nezahraje, dlouhodobé…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…